واکنش های مقامات ایرانی به طرح معامله قرن/این طرح شرمساری بزرگ قرن است

رئیس‌جمهور آمریکا طی مراسمی با حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به طور رسمی از طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به معامله قرن رونمایی کرد. با اعلام جزئیات و اجرایی شدن این طرح مقامات مختلف کشورمان واکنش های شدید به این طرح دادند.
پنجشنبه، 10 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مهدی میرزایی
موارد بیشتر برای شما
واکنش های مقامات ایرانی به طرح معامله قرن/این طرح شرمساری بزرگ قرن است
یه گزارش راسخون، حساب کاربری رهبر معظم انقلاب در توئیتر در واکنش به رونمایی از طرح «معامله قرن»، با بازنشر بخشی از سخنان ایشان در 25 تیرماه سال 97 نوشت: «قضیّه‌ی فلسطین از یادها نخواهد رفت و مسلّماً ملّت فلسطین و همه ملّتهای مسلمان در مقابل آنان خواهند ایستاد و نمیگذارند #معامله_قرن اتفاق بیفتد.

به کوری چشم دولتمردان آمریکا سیاست شیطانی و خبیث آمریکا در مورد فلسطین با نام #معامله_قرن به توفیق الهی هرگز تحقّق نخواهد یافت. در مورد یهودی شدن بیت المقدس که می‌گویند باید دست یهود باشد، غلط بیخودی می‌کنند.»
 
واکنش های مقامات ایرانی به طرح معامله قرن/این طرح شرمساری بزرگ قرن است


به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته طی مراسمی با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به طور رسمی از طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد.
 

این نفرت انگیزترین طرح قرن است

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در واکنش به طرح موسوم به معامله قرن در توئیتر شخصی خود نوشت: این اقدامات احمقانه کافی است. این نفرت انگیزترین طرح قرن است.

واکنش های مقامات ایرانی به طرح معامله قرن/این طرح شرمساری بزرگ قرن است
 

آمریکا برنامه بزرگ‌تری برای مسلمانان تدارک دیده

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی مجلس در نطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)،گفت: آمریکا برنامه بزرگ‌تری برای مسلمانان تدارک دیده است که در قالب طرح قلابی قرن، همه مسلمانان را تحقیر نماید؛ این جسارت نتیجه تفرقه کشورهای اسلامی است که به رژیم صهیونیستی و آمریکا اجازه تبهکاری را داده است اما به زودی نتیجه این رفتارها را درک می‌کنند و طلیعه آن در قیام ملت عراق علیه آمریکا بود. آمریکا به دست خود این حرکت را در همه کشورهای اسلامی فراگیر خواهد نمود.
 

بیانیه رئیس قوه قضائیه درباره معامله قرن

آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به معامله به اصطلاح قرن واکنش نشان داد.

متن بیانیه آیت الله رئیسی به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمن الرحیم
 

ان فرعون علا فی الارض و جعل اهلها شیعا یستضعف طائفۀ منهم یذبح ابنائهم و یستحیی نسائهم انه کان من المفسدین و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین


طرحی که روز گذشته رئیس جمهور تروریست رژیم آمریکا برای محو حقوق ملت فلسطین با عنوان معامله قرن از آن رونمایی کرد، برگ دیگری از سلسله ترفندهای فریب کارانه آمریکایی‌ها برای تحکیم ظلم، تجاوز و اشغالگری است که قطعاً نخواهد توانست تا فریاد عدالت خواهی ملت فلسطین و دیگر آزادیخواهان جهان را که امروز در قامت مقاومت ظهور کرده است، خاموش کند.

تاریخ ثابت کرده است که ستیز با عدالت، شمشیر عدالت را تیزتر می‌کند، لذا آمریکایی‌ها باید بیش از گذشته از خشم ملت فلسطین و دیگر ملت‌های منطقه در هراس و وحشت باشند. آمریکایی ها باید بدانند که با غرس درخت ظلم نمی‌توان میوه صلح و آرامش را چید.

امنیت و ثبات میوه‌های نهال عدالت هستند و عدالت نیز جز از راه تأمین همه حقوق ملت فلسطین و پایان کامل اشغالگری صهیونیست ها محقق نخواهد شد.
معامله‌ قرن که بر پایه‌های ظلم و تجاوز بر ملت فلسطین بنا شده است، نه تنها امنیت و ثبات را برای صهیونیست‌ها به ارمغان نخواهد آورد، بلکه ناامنی را بیش از گذشته در فلسطین اشغالی نهادینه خواهد کرد.

آمریکایی‌ها باید بدانند که سپر پوشالی معامله ی قرن، تاب ایستادگی در برابر شمشیر بران مقاومت را ندارد.

طرح معامله قرن مغایر با اصل بنیادین و آمره حقوق بین الملل یعنی حق تعیین سرنوشت ملت‌ها و نقض حاکمیت سرزمینی ملت فلسطین و نیز به رسمیت شناختن تجاوز و اشغالگری است، لذا نه تنها هیچ مقبولیتی میان ملت های منطقه ندارد، بلکه از هیچ مشروعیت حقوقی نیز برخوردار نیست.

آمریکا با این ترفند و زپرپاگذاشتن حقوق ملت فلسطین، بار دیگر حقوق بشر را به سخره گرفت. طرح معامله قرن، باید به عنوان کیفرخواست ملت‌های آزاده جهان علیه رژیم آمریکا به عنوان گستاخ ترین ناقض حقوق بشر در جهان در مجامع حقوق بشری مطرح شود.

ملت‌های منطقه از مراجع حقوقی جهانی و نیز مجامع حقوق بشری دنیا انتظار دارند تا علیه رژیم قانون شکن آمریکا به دلیل زیرپاگذاشتن اصول بنیادین حقوق بشر اقامه‌ دعوا کنند.

جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که تنها مقاومت است که می‌تواند تضمین کننده‌ حقوق ملت فلسطین و حافظ استقلال کشورهای منطقه و ضامن امنیت منطقه باشد.

تجربه‌ چهار دهه‌ گذشته ثابت کرده است که آن چیزی که خنجر تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کشورهای منطقه و گسترش سرزمینی آن را به سپر دفاعی برای حفظ موجودیت این رژیم در داخل سرزمین‌های اشغالی محدود کرده است، صرفاً الگوی موفق مقاومت بوده است.  

سیاست جمهوری اسلامی ایران در موضوع فلسطین که برآمده از اصل بدیهی تأمین حقوق ملت فلسطین است، هم برقراری عدالت را برای همه تضمین می‌کند و هم امنیت پایدار و ثبات فراگیر را برقرار خواهد کرد.
 

واکنش توئیتری ظریف به معامله ی قرن

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان چهارشنبه شب در پیامی توئیتری به زبان انگلیسی نوشت : آیا ماندلا هرگز تصور می‌کرد بانتوستان‌ها دهه‌ها پس از آزادی آفریقای جنوبی دوباره ظهور کند؟ "چشم‌انداز صلح" (معامله قرن) بیشتر شبیه "بزرگراهی به جهنم" است. ما مسلمانان باید بیدار شویم: ایالات متحده هرگز چیزی شبیه واسطه‌ای صادق نبوده و نخواهد بود.

ظریف در انتهای این پیام که با هشتگ (#Unite۴Palestine) برای فلسطین متحد شویم پایان یافته است، دو نقشه از بانتوستان‌های رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی و آفریقای غربی و همچنین از طرح ادعایی صلح آمریکا برای فلسطین منتشر کرد.

ظریف با هشتگ «بیایید برای فلسطینی‌ها متحد شویم» در توییت خود ابراز امیدواری کرد که این زنگ بیدارباش برای همه مسلمانانی باشد که در مسیر اشتباه قرار گرفته‌اند.

 

واکنش سپاه قدس به طرح ننگین معامله قرن

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت عزیز و سربلند فلسطین

اکنون که با نیرنگ و خدعه جدید ترامپ و نتانیاهو ، طرح شکست خورده معامله قرن رونمایی شده است ؛ تا ظلم جدیدی را بر شما قهرمانان بصیر و هوشمند فلسطین عزیز تحمیل نمایند ، یقین دارم که ذره ای بر اراده آهنین غیور مردان قدس خللی وارد نخواهد شد . شما عزیزان سالها با سنگ در مقابل ددمنشان غاصب صهیونیستی ایستادید و تسلیم زور و تزویر نشدید . امروز که در اوج اقتدار و قدرت هستید ؛ خائنان به آرمان ملت فلسطین تصور می کنند با این خدعه می توانند طرفی ببندند . آنان و حامیان عربشان در منطقه کوچک تر از آنند که بتوانند مجاهدان سترگ و دلیر فلسطین عزیز را تسلیم نمایند.

شما پرونده بیش از نیم قرن آزادگی را به همراه دارید و هرگز زیر بار ذلت نمی روید. مطمئن باشید ایران اسلامی نیز محکم‌ تر از دیروز با پشتوانه الهی و حمایت جبهه مقاومت در کنار شما ایستاده است و ذلت غاصبان بین المللی را رقم خواهد زد.

عزیزان و بزرگواران این آخرین دست و پازدن‌های قلدران جهان و غارتگران بین المللی است. مرگ اسرائیل نزدیک است. امروز رژیم غاصب صهیونیستی در گرداب نابودی غوطه ور است. استکبار جهانی نیز آب در هاون می کوبد. در راه مقاومت و دفاع از آرمان شهدا و در راه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی محکم بایستید که ما نیز تا پای جان و هستی امان از شما دفاع خواهیم کرد.

و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم . نصرمن الله و فتح قریب
 

این طرح شرمساری بزرگ قرن است

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در واکنش به رونمایی دونالد ترامپ از طرح معامله قرن در توئیتر خود نوشت: «طرح ظالمانه ⁧معامله قرن⁩ که همه شکل و محتوایش غرور و سلطه گری ترامپ و صهیونیسم از سویی و مظلومیت و بی پناهی ملت ⁧فلسطین⁩ از سوی دیگر است، شرمساری بزرگ قرن است. اما در پرتو مقاومت و آگاهی فلسطینیان، مسلمانان و آزادیخواهان جهان، فرجام آن جز شکست و رسوایی نخواهد بود».
 

"معامله قرن" خیانت قرن در حق مردم فلسطین و امت اسلامی است

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به "معامله قرن" را "خیانت قرن" در حق مردم فلسطین و امت اسلامی توصیف کرد و خواستار مقابله دولت ها و ملت های آزاده منطقه و جهان با این طرح ننگین شد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه سرزمین فلسطین از آن مردم فلسطین است، گفت: رژیم صهیونیستی رژیمی غاصب و اشغالگر است و تنها راه حل بحران فلسطین برگزاری همه پرسی در میان ساکنان اصلی سرزمین فلسطین خواهد بود و اینگونه طرح های خباثت آمیز محکوم به شکست است.

موسوی با بیان اینکه از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران مساله فلسطین و قدس شریف مساله اول جهان اسلام است، افزود: جای تاسف است برخی کشورهای اسلامی با فراموشی این آرمان که آینده و حیثیت مسلمانان و کشورهای اسلامی را نشانه رفته است، دشمن را جای دوست نشانده و بیش از 70 سال جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی را عامدانه و یا از روی غفلتی راهبردی به فراموشی می سپارند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به فوریت و اهمیت مساله فلسطین و توطئه عظیمی که پشت سر به اصطلاح معامله قرن ضد امت اسلامی نهفته است، آمادگی دارد تا صرف نظر از اختلافات خود با برخی کشورهای منطقه که بسیاری از این اختلافات برساخته غاصبان قدس شریف و معامله گران حیثیت، آبرو و ناموس مسلمانان است، برای وحدت جهان اسلام و به منظور مقابله با توطئه بزرگی که کیان امت اسلامی را به خطر افکنده است در هر سطحی همکاری نماید.
 

آن دوران که کاخ سفید سرنوشت خاورمیانه را رقم می‌زد، گذشت

حجت‌الاسلام ابوترابی: تمام دستاوردهای جهان اسلام و به خصوص تشیع، ثمره بیش از هزار سال تلاش فقها و علمای اسلام است. می‌توان آثار و ثمرات این تلاش را در تمام دنیا دید. به عنوان مثال، فلسطین با فریاد الله اکبر و برپایی نماز در مسجد الاقصی در مسیر بازگشت به هویت اسلامی خود قدم برمی‌دارد. رئیس جمهور آمریکا نیز از طرح خود برای فلسطینیان پرده برمی‌دارد؛ در حالی که آن دوران که کاخ سفید سرنوشت خاورمیانه را رقم می‌زد، گذشته است.

وی همچنین گفت: امروز در عراق، حشدالشعبی پاسدار این کشور است. امروز مدیریت کشور لبنان در دست سلحشورانی مانند سید حسن نصرالله است. منطقه خاورمیانه در دست توانای اسلام است و سرنوشت آن را ملت‌های منطقه تعیین می‌کنند و نه دولت‌های مزدوری چون آمریکا. این رفتار و نتایج، ثمره اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است. فلذا باید در فهم حقایق دین از همه توان خود استفاده کنیم.



در حال تکمیل...
 

منابع:

1.خبرگزاری ایرنا
2.خبرگزاری فارس
3.خبرگزاری تسنیم
4.خبرآنلاین
5.خبرگزاری مهر



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.