نیوزویک: مالیات‌دهندگان آمریکایی هر کدام بیش از 8000 دلار برای جنگ عراق هزینه کرده‌اند

یک رسانه آمریکایی در گزارشی اعلام کرد هر مالیات دهنده آمریکایی تا کنون بیش از 8000 دلار برای جنگ عراق هزینه کرده است، و در کل به میزان 2 تریلیون دلار در عراق هزینه شده است!
پنجشنبه، 17 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نیوزویک: مالیات‌دهندگان آمریکایی هر کدام بیش از 8000 دلار برای جنگ عراق هزینه کرده‌اند
به گزارش راسخون؛ جنگ عراق نزدیک به 2 تریلیون دلار برای آمریکایی‌ها هزینه داشته است و هر مالیات دهنده آمریکایی تقریباً 8000 دلار برای این جنگ پول پرداخته است که این مقدار مطابق است به 9 درصد از بدهی ملی این کشور!

بر اساس گزارش ژانویه پروژه «هزینه جنگ»؛ هزینه کرد دولت فعلی برای عملیات منطقه‌ای در عراق 1.992 میلیارد دلار برآورد شده است که از جمله می‌توان از افزایش بودجه در بودجه وزارت امور خارجه آمریکا و آژانس توسعه بین المللی این کشور، امنیت کشور، پاداش‌ها، هزینه‌های مراقبی برای سربازان و ... نام برد.

بر اساس این گزارش، بدون درنظر گرفتن مالیات جنگ و تعداد کمی از ارواق قرضه جنگی، هزینه مستقیمی که پس از جنگ‌های 11 سپتامبر صورت گرفته است حدود 444 میلیارد دلار است! نویسنده این گزارش هشدار داده است حتی اگر این درگیری‌ها امروز هم متوقف شود، و دولت ترامپ نیز از همه نزاع‌های مداوم در «جنگ‌های علیه تروریسم» خارج شود، آن پرداخت‌ها و هزینه‌ها همچنان افزایش خواهد یافت. و اگر حتی تمام هزینه‌کرد برای جنگ‌ها از امروز متوقف شود، بدهی‌های جنگ تا سال 2050 به 6.5 تریلیون دلار افزایش خواهد یافت.

در این گزارش آمده است، در مدت 18 سال درگیری این کشور در آسیای جنوبی و خاورمیانه، «دولت آمریکا با وام گرفتن و نه از طریق ابزارهای مالی جایگزین دیگر مانند افزایش مالیات یا صدور اوراق جنگ، (هزینه عملیات‌های نظامی) را تامین کرده است.» هزینه‌های جنگ‌های پس از 11 سپتامبر نه تنها مربوط به هزینه‌های انجام‌شده برای عملیات نظامی، تجهیزات و سربازان است، بلکه شامل هزینه‌های به وجودآمده از بدهی‌های را نیز می‌شود.»

در سال 2007، دفتر بودجه کنگره تخمین زده است که هزینه‌های درگیری نظامی آمریکا در عراق و افغانستان تا سال 2017 از 2.4 تریلیون دلار فراتر خواهد رفت، که از این مبلغ 1.9 میلارد دلار برای عراق هزینه خواهد شد!

نیوزویک می‌نویسد: جنگ گران‌تر از چکمه‌های روی زمین و تجهیزات موجود در جنگ‌هاست. آسیب‌های جسمی و روحی متحمل‌شده بر سربازان و کسانی که در مناطق جنگی هستند، اصلا قابل محاسبه نیست. اما بر اساس گزارش‌‎های وزارت امور کهنه‌سربازان آمریکا، 4.1 میلیون سرباز که پس از جنگ‌های 11 سپتامبر خدمت کرده‌اند از مزایای درمانی استفاده کردند، این به غیر از 199 میلیارد دلار غرامت یا پاداشی است که هزینه شده است.  

با این حال رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ همچنان مدعی آن است که قول انتخاباتی خود، یعنی پایان دادن به «جنگ‌های بی‌پایان» در سوریه، عراق و افغانستان مصر است. این درحالی است که در ماه‌های اخیر، و به ویژه پس از ترور قاسم سلیمانی در بغداد، نیروهای بیشتری برای محافظت از منافع آمریکا به منطقه اعزام شده‌اند.


منبع: نیوزویک


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما