فوتسالیست ها فقط به خاطر پول لژیونر می شوند

شمس در گفتگو با راسخون: فوتسال زیر چرخ های فوتبال"له" شده است/3 تیم برای پخش بازیها به تلویزیون پول می دهند

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران با بیان اینکه ناظم الشریعه باید هنر خود را در زمان باقی مانده تا مسابقات جام ملت ها نشان دهد، گفت: متاسفانه برخی تیم ها برای پخش بازی های خود به تلویزیون پول می دهند.
شنبه، 26 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
شمس در گفتگو با راسخون: فوتسال زیر چرخ های فوتبال"له" شده است/3 تیم برای پخش بازیها به تلویزیون پول می دهند
حسین شمس در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به لیگ برتر فوتسال ایران اظهار داشت: لیگ ما به مراتب از سال های قبل ضعیف تر شده است. نشانه اش هم این است که همه می دانستند دو تیم مس سونگون و گیتی پسند اول و دوم می شوند. این اتفاق مجدد افتاد. رقابتی که سال های گذشته برای قهرمانی بین 5، 6 تیم بود، از بین رفت و متاسفانه به دوقطبی تبدیل شده است. این دو تیم سرمایه گذاری زیادی روی فوتسال می کنند. از لحاظ کیفیت هم لیگ ما خوب نیست. نزدیک 100 فوتسالیست از ایران رفته اند و در کشورهایی مثل اندونزی، لبنان، آذربایجان و قرقیزستان بازی می کنند.
 
وی افزود: بازیکنانی که از ایران رفته اند، روی کیفیت لیگ هم اثر منفی می گذارد. می بینیم که تیم هایی مثل ملی حفاری که هرساله مدعی قهرمانی بود، امسال به وضعیت بدی دچار شده است. تا الان پولشان پرداخت نشده است و در بیم و امید گرفتن مطالبات خود هستند. وضعیت اقتصادی به شدت روی فوتسال سایه انداخته است. هیچ تلاشی هم از طرف سازمان لیگ فوتسال برای آوردن اسپانسر و گرفتن تابلوهای دور زمین انجام نمی شود. لیگ از لحاظ اقتصادی هم ضعیف است.
 
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران تصریح کرد: به جای اینکه تلویزیون به فوتسال پول بدهد و بازی ها را پخش کند، برخی تیم ها به آنها پول می دهند تا بازیشان پخش شود! هر بازی 15 میلیون تومان به شبکه های استانی پول می دهند تا بازی آنها پخش شود. تنها کشوری در دنیا هستیم که نتنها برای پخش بازی ها پول نمی گیریم که پول هم می دهیم. هیچ کس نیست که اعتراضی یا مطالبه ای کند. برای سریال های بی محتوا که کسی هم نگاه نمی کند، این قدر هزینه می کنند اما با فوتسال و فوتبال های زیبا یک ساعت و نیم تا 2 ساعت برنامه پر می کنند و پول نمی دهند. گیتی پسند، شهروند ساری و فرش آرای مشهد 3 تیمی هستند که برای پخش تلویزیونی پول پرداخت می کنند. بقیه ی تیم هایی که پول ندارند، بازی های آنها پخش نمی شود. البته برنامه 2020 از وقتی آمده کمی کمک کرده به فوتسال تا داوران حواسشان را جمع کنند و اشتباه آشکار مرتکب نشوند.
 
حسین شمس گفت: از اول که سازمان لیگ با سرمربی تیم ملی فوتسال جلسه داشت، سرمربی مخالف برگزاری پلی آف لیگ فوتسال بود. همان جا باید تصمیم به برگزار نکردن پلی آف می گرفتند. برگزاری پلی آف باعث شد تا بازیکنان با خستگی و فشار زیاد به اردوی تیم ملی بروند و تیم ملی باید جور این وضعیت را بکشد. سازمان لیگ هیچ کمکی که به فوتسال نمی کند، به ضررش هم هست. نمی دانم اصلا هدف از تشکیل سازمان لیگ چیست. اگر قرار باشد که برای خودشان تصمیم بگیرند، آسیب های زیادی به فوتسال می زنند. مگر ترکیب جدیدی که در سازمان لیگ است، سریع تشکیل جلسه دهند و روند را اصلاح کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: بازیکنانی که لژیونر می شوند فقط و فقط به خاطر پول می روند. در لیگ های ضعیف بازی می کنند و کیفیت خوب خود را از دست می دهند. بازیکنان ملی پوشی که به چین رفته بودند، ضعیف شدند و برگشتند. بهترین بازیکن ما هم در لیگ کویت بازی می کند که متاسفانه آنجا هم کیفیت خوبی ندارد.
 
پیشکسوت فوتسال ایران تصریح کرد: قرار بود سازمان فوتسال تشکیل شود و کمیته فوتسال، سازمان لیگ و تیم های ملی همه زیر مجموعه ی این سازمان قرار بگیرند. متاسفانه عمر فدراسیون تاج کفاف نداد و به دلیل بیماری استعفا کرد و رفت. اگر سازمان مستقل فوتسال تشکیل شود، می تواند راه نجاتی برای این رشته باشد. معتقدم رئیس جدید فدراسیون فوتبال اگر نتواند با فوتسال ارتباط برقرار و از فوتسالی ها استفاده نکند، موفق نخواهد بود. فدراسیون کشتی را ببینید که در دور جدید چقدر موفق شده است. دبیر به عنوان رئیس فدراسیون، آگاهانه حمید سوریان را دبیر انتخاب کرده است. طالقانی را برگردانده و خیلی کارهای مثبت کرده است. یک فدراسیون به اهلش واگذار شده، ببینید چقدر خوب شده است. حالا فدراسیون فوتبال هم نخواهد فوتسال را به دست فوتسالی ها بسپارد، هیچ اتفاق مثبتی نخواهد افتاد. من نگران فوتسالم. فوتسال است که زیر چرخ های سنگین و پرقدرت فوتبال دارد "له" می شود. تقاضای همه ی فوتسالی ها این است که این رشته را به اهلش بسپارند تا خودشان آن را اداره کنند.
 
حسین شمس با اشاره به وضعیت تیم ملی فوتسال گفت: ناظم الشریعه باید در تمرینات روی ریکاوری بازیکنان خسته که از لیگ آمده اند، وقت زیادی بگذارد. بعد از چند روز استراحت باید آنها را در اردو ریکاوری کنند و بعد از آن چند روز بدنسازی مختصر انجام دهند. زمانی برای تیم ملی تا بازی های آسیایی ترکمنستان باقی نمانده است. وقتی تیم را تحویل می گیرد، حدود یک ماه فرصت دارد. در این زمان کم نمی شود کاری کرد. هنری می خواهد که سرمربی در این مدت بتواند تیم را برای مسابقات جام ملت های آسیا که مقدماتی جام جهانی است، آماده کند. البته شنیدم که این مسابقات به خاطر ویروس کرونا به تعویق افتاده است. با این حال باید به صورت جدی کار تیم پیگیری شود تا بچه ها به هماهنگی و آمادگی لازم برسند.
 
وی در پایان افزود: امیدوارم هرچه زودتر فدراسیون پاداش ملی پوشان دختر و پسر را بدهد. جامعه ای که 2 سال است منتظر دریافت پاداش است، با پرداخت مالبات نگرانی ها را رفع کنند. وزارت ورزش باید کمک کند. وقتی دختران و پسران فوتسال قهرمان می شوند و وزارت آن تبلیغات را می کند، حالا باید آنها تاوان آن را بدهند. وزارت چطور زمان کی روش پول پاداش بردها را 500 میلیون در رختکن تیم ملی می داد. این طور نمی شود، ورزش را اداره کرد. این روند بچه ها را دلسرد می کند. پاداش دختران چیزی نیست و فقط 10 میلیون تومان است. آن موقع می توانستند ماشین بخرند اما الان فقط می توانند ماشین ظرفشویی بخرند!


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.