شمس در گفتگو با راسخون:

فینال پلی آف بالاتر از سطح آسیا بود/دنبال گرفتن میزبانی فوستال قهرمانی آسیا هستیم

عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال ایران با بیان اینکه فینال پلی آف از سطح آسیا هم بالاتر بود، گفت: دست ناظم الشریعه برای انتخاب بازیکن باز است و اگر تیم ملی به آمادگی برسد، به راحتی می تواند قهرمان آسیا شود.
شنبه، 14 تير 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
فینال پلی آف بالاتر از سطح آسیا بود/دنبال گرفتن میزبانی فوستال قهرمانی آسیا هستیم
حسین شمس در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به قهرمانی تیم فوتسال مس سونگون در فینال پلی آف لیگ برتر اظهار داشت: از لحاظ فنی بازی فوق العاده بود و بایستی به مربیان جوان هر دو تیم تبریک گفت. این قدر سطح بازی عالی پیش رفت که از سطح آسیا بالاتر بود. هر دو مربی با تیم جوانشان، تدابیر خیلی خوبی اتخاذ کرده بودند. گیتی پسند بعد از اینکه عقب افتاد، شجاعانه بازی 5 نفره را در دستور کار قرار داد و گل مساوی را زد. در پنالتی هم که شانس مشخص می کند چه تیمی قهرمان می شود. مس خوش شانس تر بود و برای سومین سال پیاپی جام را برد. به مردم ورزقان این قهرمانی را تبریک می گویم.
 
وی افزود: به هیچ وجه بازی رفت فینال پلی آف کیفیت خوبی نداشت اما در بازی برگشت در عرض یک هفته همه چیز تغییر کرده بود و دو تیم عالی کار کردند. همه ی بازیکنان باتمرکز بودند و واقعا وقتی می گویم سطح این فینال بالاتر از آسیا بود، اغراق نمی کنم.
 
عضو کمیته ی فنی فوتسال ایران تصریح کرد: دو تیم هم بازیکنان ملی پوش در اختیار داشتند و هم آنهایی که سطح‌شان بالا است. تیم گیتی پسند گرچه کمتر از مس بازیکن ملی پوش داشت اما 2 بازیکن خیلی خوب برزیلی در اختیار داشت. وجود چنین بازیکنانی در ترکیب دو تیم باعث شد تا ما یک فینال سطح بالا شاهد باشیم و جای خوشحالی دارد. البته گلر برزیلی در دو بازی فینال خوب ظاهر نشد. نمی دانم حالا تمرین خوب نداشت یا چه مشکلی بود که گل های بدی در دو بازی فینال خورد. اگر آمادگی قبل از کرونا را داشت، خیلی بهتر ظاهر می شد و آن طور گل نمی خورد.
 
حسین شمس در پاسخ به این سوال که آیا موافق برگزاری فینال فوتسال بود؟ گفت: راستش را بخواهید ما (کمیته فنی) موافق برگزاری تک بازی بودیم و پیشنهاد هم دادیم اما متاسفانه با مخالفت سازمان لیگ مواجه شد. می خواستیم یک بازی آن هم در زمین بی طرف(تهران) برگزار شود که مشکلات حاشیه ای بوجود نیاید که متاسفانه مورد قبول واقع نشد. دیدید که حوادث فینال پلی آف با عدم مدیریت چهره ی آن بازی درخشان را خدشه‌دار کرد.
 
وی در خصوص حواشی فینال لیگ فوتسال خاطرنشان کرد: چون بالا بودم، متوجه نشدم چه اتفاقی افتاد و جنجال سرچه موردی بود. اما مسئولانی که پائین بودند، همه چیز را دیدند و گزارش خواهند کرد. ما از آن طرف دنبال پخش تلویزیونی هستیم اما این طرف صحنه هایی را بوجود می آوریم که صحنه های آن از تلویزیون قابل پخش نیست. اینهایی که این کار را می کنند دارند به فوتسال ضربه می زنند. حتی بینندگان تلویزیون هم از دیدن این صحنه ها زده می شوند و اگر می خواستند بچه های خود را راهی فوتسال کنند، دیگر این کار را نمی کنند.
 
عضو کمیته ی فنی فوتسال افزود: مسئولان باید تدابیر لازم را می اندیشیدند تا این اتفاقات نیفتد. باتوجه به اینکه سالن 4 رختکن داشت، باید رختکن های دو تیم را با فاصله انتخاب می کردند اما با بی تدبیری محض رختکن های دو تیم کنار هم بودند! سال 4 ورود و خروج دارد که متاسفانه از یک ورود و خروج برای دو تیم استفاده کردند. تیمی که باخته، تحت فشار است و مشخص است که درگیری پیش می آید. باید ورودی ها را جدا می گرفتند. این نکته ی منفی بازی است که مدیریت نشد.
 
حسین شمس گفت:  بایستی حتما با متخلفین برخورد کنند. اینکه روز بازی بروید و بازی را برگزار کنید که نمی شود. پس روز قبل از بازی جلسات هماهنگی برای چه چیزی برگزار می شود؟ سالنی که در آن فینال برگزار شد، استاندارد جهانی است و 4 رختکن مجهز دارد. چرا وقتی برای دو تیمی که در بازی رفت هم درگیری داشتند، در بازی برگشت رختکن ها را کنار هم می گذارید؟ این اتفاق بی تدبیری است و باید بررسی شود تا متخلفین مجازات شوند. باید یک بار برای همیشه جلوی این اتفاق گرفته شود.
 
وی در خصوص ناراحتی افضل(سرمربی مس سونگون) از بی غم(سرمربی گیتی پسند) افزود: نمی دانم چه اتفاقی بین آنها افتاد که از دست هم ناراحت شدند. این دو رفقای قدیمی هم هستند. سالها بی غم دستیار افضل بوده و با هم کار کردند. این اتفاقات پیش می آید. این موضوع در رفاقت آنها مشکلی پیش نمی آورد. سرمربی ها هستند که عاقلانه می توانند جلوی برخی حواشی را بگیرند. به هرحال واقعا حیف شد که آن بازی زیبا و سطح بالا، تحت تاثیر حواشی و جنجال های پایان بازی قرار گرفت و زیر سوال رفت.
 
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران با اشاره به وضعیت تیم ملی با توجه به پایان لیگ فوتسال اظهار داشت: به اعتقاد من این آمادگی که من در فینال از دو تیم مس سونگون و گیتی پسند دیدم، دست ناظم الشریعه برای انتخاب بازیکن بسیار باز است و تیم ملی بسیار قدتمندی خواهیم داشت. اگر تیم ملی ما هم آمادگی دو تیم فینالیست را داشته باشد، به راحتی قهرمان آسیا می شود.
 
حسین شمس در خصوص احتمال تعویق مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا گفت: در شرایط عادی همیشه مسابقات قهرمانی آبان ماه قرار است برگزار شود اما ظاهرا دولت ترکمنستان مخالف برگزاری بازی ها است، احتمال دارد ما یا یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا مثل تایلند یا مالزی میزبان باشند. کمیته ی فوتسال و شخص پرهیزگار به جد دنبال رفتن میزبانی امسال است. اگر بتوانیم این میزبانی را بگیریم، اتفاق بسیار خوبی است. چون مقدماتی جام جهانی هم است، خیلی حائز اهمیت است. پرهیزگار از طریق مهدی تاج- رئیس کمیته فوتسال آسیا- و تارقلی زاده- رئیس دپارتمان فوتسال آسیا- رایزنی می کند تا بتوانیم بازی ها را به ایران بیاوریم. باتوجه به برگزاری موفق مسابقات جوانان آسیا در تبریز که سال گذشته بود، ای اف سی خاطره خوشی دارد. اگر قرار باشد میزبان کشورهای غربی باشند، بهترین گزینه ایران است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.