دیدار ظریف با سناتور آمریکایی در حاشیه نشست امنیتی مونیخ تایید شد

سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ملاقات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با برخی از اعضای کنگره آمریکا بخشی از دیپلماسی عمومی است.
چهارشنبه، 30 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مهدی میرزایی
موارد بیشتر برای شما
دیدار ظریف با سناتور آمریکایی در حاشیه نشست امنیتی مونیخ تایید شد
به گزارش راسخون، پایگاه خبری The Federalist آمریکا، به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد که وزیر خارجه ایران با یک سناتور آمریکایی در آلمان دیدار کرده است. 

این رسانه گزارش کرد که از هیأت فرانسوی در مونیخ کسب اطلاع کرده است و نوشت، کریس مورفی سناتور دموکرات ایالت کنتیکت آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیداری محرمانه با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران داشته است. 

این پایگاه آمریکایی در ادامه گفته دفتر سناتور مورفی از پاسخ به سوالی در این زمینه در این زمان خودداری کرده است. 

سناتور مورفی عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا است.

پایگاه خبری فدرالیست  که به محافظه کاران نزدیک است گفته است که سناتور مورفی این اقدامات را در راستای تضعیف دولت دونالد ترامپ انجام داد است. 

یک مقام وزارت خارجه آمریکا اما گفته است که وزارت خارجه آمریکا هیچ اطلاعی از دو طرف درباره اینکه مورفی دیداری با مقامات ایرانی داشته است ندارد. 

سناتور مورفی پیش از این از تماسهای«جان کری» وزیر خارجه پیشین آمریکا با ظریف که به شدت مورد انتقاد کاخ سفید قرار گرفته بود دفاع کرده بود.

این سناتور دموکرات و عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، در نشست اخیر کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت کرده بود و دقایقی بعد از جلسه پرسش و پاسخ  محمد جواد ظریف در این کنفرانس، در نشستی با حضور وزرای خارجه عمان، ترکیه، قطر، کویت درباره وضعیت در منطقه غرب آسیا شرکت کرده بود.
 

مورفی دیدار خود با ظریف را تایید کرد

سناتور کریس مورفی روز سه‌شنبه در رشته توییتی دیدار خود با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ را تایید کرد و مدعی شد با ظریف در خصوص گروه‌های نیابتی ایران، آزادی شهرواندان آمریکایی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن گفت‌وگو کرده است.
 
دیدار ظریف با سناتور آمریکایی در حاشیه نشست امنیتی مونیخ تایید شد

وی همچنین با تاکید بر لزوم مذاکره میان ایران و آمریکا اظهار کرد که سیاست خارجی کورکورانه و غیر راهبردی کنونی ترامپ تنها باعث افزایش تنش، قدرت گرفتن ایران و تضعیف آمریکا شده است.
 

 این دیدار بخشی دیپلماسی عمومی ایران است

سید عباس موسوی عصر سه شنبه در این توییت افرود: محمدجواد ظریف همواره گفته‌ است که با برخی اعضای کنگره آمریکا که از او درخواست ملاقات می‌کنند، دیدار و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران و واقعیات منطقه را تشریح می‌کند.
 
دیدار ظریف با سناتور آمریکایی در حاشیه نشست امنیتی مونیخ تایید شد

موسوی اظهار کرد: این اقدامات بخشی از دیپلماسی عمومی است که شامل دیدار با نخبگان، مراکز فکری و مصاحبه و دیدار توجیهی با اصحاب رسانه‌ها نیز می‌شود.


منبع:
1. خبرگزاری فارس/ دیدار محرمانه ظریف در مونیخ با سناتور آمریکایی
2. خبرگزاری ایسنا/ مورفی دیدار خود با ظریف را تایید کرد
3. خبرگزاری ایرنا/ ملاقات ظریف با برخی اعضای کنگره آمریکا بخشی از دیپلماسی عمومی است


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.