انتخابات درون حزبی دموکرات ها برگزار شد/ نظرسنجی‌ها از پیروزی احتمالی «برنی سندرز» حکایت دارد

درحالیکه انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت نوادا آغاز شده است، نظرسنجی‌های پای صندوق از پیروزی احتمالی «برنی سندرز» حکایت دارد.
يکشنبه، 4 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انتخابات درون حزبی دموکرات ها برگزار شد/ نظرسنجی‌ها از پیروزی احتمالی «برنی سندرز» حکایت دارد
به گزارش راسخون، انتخابات انجمنهای حزبی دموکراتها در ایالت نوادا ساعت از ساعت 3 بعد از ظهر به وقت محلی آغاز شده است. 

این سومین ایالت آمریکاست که انتخابات درون حزبی در آن برگزار می‌شود. پیش از این انتخابات در ایالتهای آیووا و نیوهمپشایر برگزار شده بود.

براساس گزارش شبکه راشا تودی، نتایج نظرسنجیهای پای صندوق نشان می‌دهد که سناتور برنی سندرز شدیدا مورد اقبال رای دهندگان در این ایالت است هرچند که پیش بینی پیروز نهایی این میدان هنوز خیلی زود است. 

براساس این گزارش، نتایج نظرسنجیهای شبکه ای بی سی نیوز و سی بی اس نشان می‌دهد که برنی سندرز نامزد پیشروی انتخابات درون حزبی دموکراتها از جایگاه قدرتمندی در ایالت نوادا برخوردار است و میتواند پیروز سومین ایستگاه رقابت نامزدهای دموکرات باشد. 

براساس این نظرسنجیها، از هر 10 نفر از اعضای انجمنهای حزبی 6 نفر از سیستم خدمات درمانی که برنی سندرز آن را تبلیغ و نمایندگی می‌کند حمایت می‌کنند.

شبکه ای بی سی نیوز می‌گوید، 62 درصد رای دهندگان از سیستم خدمات درمانی که سندرز وعده داده است حمایت می‌کنند و 43 درصد نیز گفته‌اند که مساله خدمات درمانی و سلامت از مسائل اصلی است که هنگام رای دادن به یک نامزد به آن توجه می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، با برگزاری انتخابات انجمنهای حزبی در دو ایالت آمریکا، «پیت بوته‌جج» ۳۸ ساله هم‌اکنون توانسته رأی ۲۲ وکیل ایالتی و سناتور برنی سندرز رأی ۲۱ وکیل ایالتی را به دست بیاورند و با اختلاف قابل توجه در صدر نامزدهای دموکرات قرار بگیرند.

ایالت نوادا تنها 9 دهم درصد(36 وکیل انتخاباتی) آرا وکلای انتخاباتی را در اختیار دارد، با این وجود نتیجه انتخابات در این ایالت از این حیث اهمیت دارد که اولین ایالت با جمعیت قابل توجه غیرسفید پوست است که انتخابات درون حزبی در آن برگزار می‌شود. 

در ایالتهای آیووا و نیوهمپشایر بیش از 93 درصد مردم سفید پوست هستند اما در ایالت نوادا تنها 49 درصد جمعیت سفیدپوست و بقیه از رنگین پوستان آمریکا هستند.


منبع: فارس


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.