کاروان نظامیان ترکیه در ادلب مورد هدف قرار گرفتند/ کشته‌شدن 34 نظامی ترکیه‌ای در سوریه

دیده بان حقوق بشر سوریه پنجشنبه اعلام کرد که دستکم ۳۴ نظامی ترکیه در حمله هوایی در حومه ادلب کشته شدند.
جمعه، 9 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مهدی میرزایی
موارد بیشتر برای شما
کاروان نظامیان ترکیه در ادلب مورد هدف قرار گرفتند/ کشته‌شدن 34 نظامی ترکیه‌ای در سوریه
به گزارش راسخون، دیده بان حقوق بشر سوریه افزود: کاروان نیروهای نظانی ترکیه در منطقه جبل الزوایه واقع در حومه ادلب هدف حمله هوایی قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، دستکم ۳۴ نظامی ترکیه کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.
 
کاروان نظامیان ترکیه در ادلب مورد هدف قرار گرفتند/ کشته‌شدن 34 نظامی ترکیه‌ای در سوریه

هنوز مقام های ترکیه گزارش های منتشر شده در این خصوص را تایید نکردند.

از سوی دیگر گزارش ها حاکی است،  رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در پی کشته و زخمی شدن ده ها نظامی این کشور نشست امنیتی اضطراری برای ارزیابی اوضاع در ادلب برگزار کرده است.

وزارت دفاع ترکیه چهارشنبه نیز در بیانیه ای اعلام کرده بود که دو نظامی این کشور در حمله هوایی در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه کشته شدند.
 
کاروان نظامیان ترکیه در ادلب مورد هدف قرار گرفتند/ کشته‌شدن 34 نظامی ترکیه‌ای در سوریه

استان ادلب در شمال غرب سوریه در هفته های اخیر شاهد درگیری های شدید بین نیروهای ارتش این کشور با تروریست های مورد حمایت برخی کشورهای خارجی به ویژه ترکیه برای آزادسازی آخرین پایگاه اصلی تروریست ها در سوریه است.

ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه برای محاصره تروریست‌ها در آخرین پایگاه‌های خود در مناطق شمال غرب این کشور در استان‌های ادلب و حلب، تنش جدیدی را میان آنکارا و دمشق ایجاد کرده و ‌تنش‌های نظامی میان ۲ طرف را رقم زده است.

استان ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد و نیروهای سوری در ماه های اخیر بخش های زیادی از آن را آزاد کرده اند.
 

روسیه: آنکارا درباره حضور نظامیان خود در ادلب به ما اطلاع نداده بود

 وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد گروه‌های مسلح و تروریستی روز گذشته حملات سنگینی را به مواضع ارتش سوریه در ادلب انجام داده و تلاش کردند خطوط دفاعی آنها را بشکنند.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، مسکو درباره کشته و مجروح شدن نظامیان ترکیه در حملات هوایی به عناصر مهاجم به ارتش سوریه توضیح داد: «آنکارا درباره حضور نظامیان خود در ادلب به ما اطلاع نداده بود. نظامیان ترکیه در میان عناصر مسلحی بودند که روز گذشته در حملات هوایی به ادلب هدف قرار گرفتند».

بر این اساس، وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه جنگنده‌های این کشور به نظامیان ترکیه در ادلب حمله نکرده‌اند، گفت: «روسیه بعد از مطلع شدن از کشته شدن نظامیان ترکیه، هر کاری می توانست برای اعمال آتش‌بس در ادلب انجام داد».

وزارت دفاع روسیه این ویدئو را از عملیات یگان‌های ویژه ارتش این کشور علیه عناصر مسلح در ادلب منتشر کرد:
 

 
روز گذشته بود که منابع خبری معارض و برخی شبکه‌ها از جمله الجزیره با اشاره به وقوع درگیری‌های شدید در شهر سراقب، ادعا کردند که گروههای تروریستی توانسته‌اند مجددا سراقب را به اشغال خود درآورند. با این حال یک منبع روس دقایقی بعد از انتشار آن خبر، سقوط سراقب را تکذیب کرده و گفت شهر در کنترل کامل ارتش سوریه است. 

تروریست‌های وابسته به ترکیه نیز قصد داشتند با آغاز عملیات خود در جبهه سراقب، ارتش سوریه را مشغول کنند تا مانع از تداوم عملیات آن در منطقه مهم «جبل‌ الزاویه» در جنوب ادلب شوند. تروریست‌های «جبهه النصره»، «أنصار التوحید» (وابسته به داعش) و «أجناد القوقاز» شامگاه گذشته نیز به شمال غرب سراقب حمله کردند.
 

تهدید ترکیه با برگ مهاجران

خبرنگار «میدل‌ایست‌آی» مدعی شده ترکیه، اروپا و ناتو را تهدید کرده مرزهای خودش را به روی مهاجران سوریه خواهد گشود و تمامی موانع برای ورود سیل مهاجران به سمت اروپا را از میان برخواهد داشت.

رویترز هم به نقل از یک مقام ارشد ترکیه‌ای نوشته آنکارا به پلیس و گارد ساحلی و نیروهای مرزبانی این کشور دستور داده مانع ورود مهاجران سوریه‌ای نشوند. این مقام ترکیه‌ای گفته آنکارا تصمیم گرفته از رسیدن مهاجران سوری به اروپا، از طریق دریا یا هوا جلوگیری نکند.
 

ترکیه دسترسی به فضای مجازی را محدود کرد

ترکیه در بحبوحه گزارش‌هایی از کشته و زخمی شدن شمار زیادی از سربازان این کشور در حومه استان ادلب سوریه دسترسی کاربران به فضای مجازی را محدود کرده است.

منابع خبری می‌گویند سرویس‌دهنده‌های اینترنت در ترکیه دسترسی به توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و سایت «Ekşi Sozluk» (یک دیکشنری مشارکتی در ترکیه) را محدود کرده‌اند. دسترسی به این سایت‌ها از طریق فیلترشکن هنوز امکان‌پذیر است.
 

رهگیری موشک‌های شلیک‌شده از خاک ترکیه

گزارش‌ها حاکی است پدافند هوایی سوریه در پایگاه هوایی حمیمیم، دو موشک شلیک‌شده از خاک ترکیه را رهگیری کرده‌اند.
 

جلوگیری سوریه از عبور ۱۱ خودرو آمریکا

المیادین هم در خبری دیگر گزارش داد یک گذرگاه مرزی سوریه در شهر «قامشلی» از عبور ۱۱ خودروی نظامی نیروهای اشغالگر آمریکایی جلوگیری و آنها را وادار به بازگشت کرده است. رسانه‌ها گزارش داده‌اند خودروهای آمریکایی از نوع «هاموی» بوده‌اند و مردم به سمت آنها سنگ پرتاب کرده‌اند.


منبع:
1. فارس/مسکو: سربازهای کشته شده ترکیه در صفوف تروریست‌ها بودند
2. ایرنا/۳۴ نظامی ترکیه در حمله هوایی به ادلب کشته شدند
3. مشرق/ کاروان نظامیان ترکیه در ادلب سوریه هدف قرار گرفت
4. تسنیم/کشته‌شدن ۳۳ نظامی ترکیه‌ای در حمله هوایی به ادلب


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما