سردار عراقی: با تمام توان در خدمت مجموعه ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: استراتژی کلی ما در نیروهای مسلح این است که با تمام توان اعم از تخصصی و آزمایشگاهی و همچنین نیروی انسانی در خدمت مجموعه ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم.
پنجشنبه، 15 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سردار عراقی: با تمام توان در خدمت مجموعه ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم
به گزارش راسخون، سردار حسن عراقی‌زاده به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در مجموعه نیروهای مسلح در زمینه‌ی کنترل و مقابله با گسترش ویروس کرونا در سطح کشور پرداخت و گفت: از روزهای نخست که موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور توسط وزارت بهداشت مطرح شد، ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که با تمام ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی نیروهای مسلح در کنار این وزارت‌خانه خواهیم بود و از خدمات آنها پشتیبانی می‌کنیم؛ در این راستا بلافاصله قرارگاه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شد و متناظر با آن، قرارگاهی در همه سازمان‌های تابعه اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع تشکیل و مقرر شد تا خدمات خود را در زمینه‌ پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ارائه دهند.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۰ بیمارستان متعلق به نیروهای مسلح در شهرهای قم، بوشهر، تهران، رشت، اهواز، خرم‌آباد و استان گلستان به طور رسمی و کامل در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است؛ علاوه بر این امکانات، دیگر بیمارستان‌های متعلق به نیروهای مسلح نیز به صورت نسبی در اختیار ستاد مقابله با کرونای وزارت بهداشت قرار گرفته است و تاکنون بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی در این بیمارستان‌ها بستری هستند. یک دستگاه سی تی اسکن سیار توسط نیروی زمینی سپاه در اختیار بیمارستان شهدای یافت‌آباد تهران قرار گرفته است همچنین بیمارستان های صحرایی در شهرهای قم و رشت آماده راه‌اندازی و بهره‌برداری هستند و در سایر نقاط کشور نیز چنانچه ستاد مقابله با کرونا درخواست کند، در مجموعه نیروهای مسلح آماده ارائه خدمات هستیم.
 

ارائه خدمات تشخیصی در آزمایشگاه‌های بیمارستانی نیروهای مسلح

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به فعالیت آزمایشگاه‌های تخصصی نیروهای مسلح اظهار کرد: آزمایشگاه‌های تخصصی بیمارستان‌های بقیه‌الله سپاه و علوم پزشکی ارتش در حال ارائه خدمات آزمایشگاهی و تشخیصی به بیماران کرونایی و افراد مشکوک به کرونا هستند.
 

نقش‌آفرینی یگان‌های اطلاعاتی نیروهای مسلح در کشف انبارهای احتکار ماسک

سردار عراقی زاده همچنین به عملکرد یگان‌های اطلاعاتی نیروهای مسلح در خصوص مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: یگان‌های اطلاعاتی سپاه، نیروی انتظامی(ناجا) و بسیج تاکنون در کشف انبارهای احتکار ماسک و مواد ضدعفونی کننده نقش‌آفرینی کرده‌اند.
 

همزمان با مقابله با ویروس کرونا در فضای واقعی، فضای مجازی را ضد عفونی می‌کنیم

وی در ادامه به بیان توضیحاتی درباره‌ی عملکرد پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) در زمینه‌ی مقابله با ویروس کرونا پرداخت و گفت: پلیس فتا در حوزه مقابله با تهدیدات و فضاسازی‌های روانی فضای مجازی فعالیت بسیاری داشته است؛ بسیاری از شبکه‌های سازنده و منتشرکننده اخبار جعلی و دروغین طی روزهای اخیر توسط پلیس فتا کشف و دستگیری‌های متعددی در این زمینه انجام شده است. در مجموع در حوزه فضای مجازی تلاش شده تا همان‌طور که با ویروس کرونا که در فضای واقعی جسم مردم را اذیت می‌کند، مقابله شود، ویروس‌هایی که در فضای مجازی وجود دارند نیز توسط پلیس فتا پاک و این فضا ضدعفونی شود.
 

همه‌ی بخش‌های صنایع دفاع با حداکثر توان در حال تولید تجهیزات مورد نیاز مقابله با کرونا هستند

دبیر قرارگاه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در ستاد کل نیروهای مسلح همچنین جزئیاتی از اقدامات انجام شده در وزارت دفاع در خصوص مقابله با ویروس کرونا مطرح و اظهار کرد: در این وزارت‌خانه در حوزه تولید کیت‌های آزمایشی و تشخیصی اقداماتی در سطوح آزمایشگاهی و تحقیقاتی انجام شده است. در حوزه تولید ماسک و لباس‌های مخصوص بیمارستانی و محلول‌های ضدعفونی کننده و سایر تجهیزات مورد نیاز در این زمینه نیز تقریبا همه‌ی بخش‌های صنایع دفاع با حداکثر توان و به صورت ۳ شیفت در حال تولید هستند و این تولیدات را در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار خواهند داد.
 

تحقیقات در حوزه ساخت دارو، واکسن و کیت‌های تشخیصی کرونا با پیشرفت‌های بسیار خوبی در حال پیگیری است

سردار عراقی‌زاده درباره‌ی اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) سپاه در زمینه‌ی ساخت و تولید داروی درمان کرونا و واکسن مربوطه تصریح کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا در سطح دنیا، همه مراکز تحقیقاتی و متخصصان تلاش برای دست‌یافتن به پیشرفت در این زمینه را به عنوان وظایفی برای خود تعریف کرده‌اند؛ در این راستا مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح نیز دست به کار شده‌اند و ساخت دارو و واکسن کرونا در این مراکز در مراحل تحقیقاتی است. در مجموعه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) اعلام شده که در حوزه ساخت دارو، واکسن و کیت‌های تست و تشخیص، تحقیقات به صورت جدی و پیگیرانه آغاز شده است، اما در هر سه مورد اقدامات انجام شده در سطوح آزمایشگاهی و تحقیقاتی است که البته با پیشرفت‌های بسیار خوبی مواجه هستند.
 

گندزدایی محیطی توسط یگان‌های جنگ نوین نیروهای مسلح در سطح کشور

وی  در ادامه به اقدامات نیروهای مسلح در حوزه گندزدایی محیطی اشاره و خاطر نشان کرد: مقرر شده تا امکانات و خودروهایی تخصصی‌ای که برای رفع آلودگی‌های محیطی در اختیار یگان‌های جنگ نوین ارتش، سپاه و ناجا است، در اختیار بخش کشوری قرار بگیرد؛ در همین این راستا نیز اقدامات مرتبط با گندزدایی محیطی در سطح کشور به صورت عمده توسط یگان‌های جنگ نوین نیروهای مسلح در حال انجام است.
 

تاکنون هیچ موردی در زمینه‌ی همه‌گیری ویروس کرونا در مراکز نظامی نداشتیم

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح درباره برخی نگرانی‌ها در خصوص شیوع ویروس کرونا در پادگان‌ها و مراکز آموزش نظامی با تاکید بر این‌که تاکنون هیچ موردی در زمینه‌ی همه‌گیری ویروس کرونا در مراکز نظامی نداشتیم، اظهار کرد: پایش سلامت سربازان و کارکنان نیروهای مسلح به طور کامل و معاینات مربوطه روزانه در بدو ورود افراد به یگان‌های خود انجام می‌شود.

سردار عراقی زاده با اشاره به تعویق اعزام مشمولان وظیفه عمومی به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور ادامه داد: براساس زمان‌بندی قبلی، باید دوره آموزشی مشمولان وظیفه عمومی در دوره جدید از ۱۶ اسفندماه آغاز می‌شد که آغاز این دوره تا اول اردیبهشت‌ماه سال آتی به تعویق افتاد؛ این تصمیم به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و با وجود این‌که هیچ‌گونه مشکل اپیدمی تاکنون در پادگان‌ها و مراکز آموزش نظامی نداشته‌ایم، صرفاً به جهت اهمیت سلامت سربازان اتخاذ شد.
 

نیروهای مسلح با تمام توان در خدمت ستاد ملی مقابله با کرونا هستند

دبیر قرارگاه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با تاکید بر اینکه ستاد کل نیروهای مسلح با تمام توان در خدمت مردم، بخش کشوری و ستاد مقابله با ویروس کرونا است، گفت: ارائه خدمات با تمام توان به مردم، بخش کشوری، وزارت بهداشت و ستاد مقابله با ویروس کرونا دستور فرماندهی کل قوا و ریاست ستاد کل نیروهای مسلح است. استراتژی کلی ما در نیروهای مسلح این است که با تمام توان اعم از تخصصی و آزمایشگاهی و همچنین نیروی انسانی در خدمت مجموعه ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم.


منبع: ایسنا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.