روند نزولی ابتلا به کرونا در چین ادامه دارد؛ مبتلایان در کره جنوبی به ۵۷۶۶ نفر رسید

دولت چین با ارائه آماری از مبتلایان جدید و تلفات روزانه ویروس کرونا در این کشور، از تداوم روند نزولی و کنترل شیوع این ویروس خبر داد.
پنجشنبه، 15 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روند نزولی ابتلا به کرونا در چین ادامه دارد؛ مبتلایان در کره جنوبی به ۵۷۶۶ نفر رسید
به گزارش راسخون، روند کاهش تعداد ابتلای جدید و قربانیان روزانه ویروس «کووید۱۹» در چین ادامه دارد.

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۶۰ نفر دیگر به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۳۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به آن، جان خود را از دست دادند.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در چین با عبور از مرز هشتادهزار نفر، به رقم ۸۰۴۳۰ نفر و تعداد کل قربانیان از زمان شیوع آن نیز به با فراتر رفتن از سه هزار نفر، به ۳۰۱۳ تن رسید.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، دولت چین که به نظر می‌رسد تا حدی در کنترل شیوع این ویروس جدید به پیشرفت‌هایی رسیده، اکنون نگران ورود افراد مبتلا به این ویروس از کشورهای خارجی است زیرا تا کنون بیش از ۸۰ کشور و منطقه به کرونا آلوده شده‌اند.

از کره جنوبی - که بعد از چین بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کووید۱۹ را در جهان دارد - خبر می‌رسد که تا صبح امروز ۴۳۸ مورد جدید از ابتلا به این ویروس در این کشور ثبت شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، با احتساب مبتلایان جدید، تعداد کل افراد آلوده به این ویروس در کره جنوبی به ۵۷۶۶ نفر افزایش پیدا کرد. با این حال تعداد قربانیان کرونا در کره جنوبی هنوز در رقم ۳۵ نفر باقی مانده است.

بر اساس آمار زنده قرار گرفته روی سایت «ورلداُمتر» وابسته به سازمان بهداشت جهانی، ویروس جدید کرونا تا کنون ۹۵۴۸۴ نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و ۳۲۸۶ نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.


منبع: خبرگزاری فارس


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.