پیشنهاد افزایش ۴۵درصدی دستمزد از سوی کارگران/جلسه شورای عالی کار بدون نتیجه پایان یافت

دویست و هشتاد و نهمین جلسه شورای عالی کار بعد از ۹ ساعت چانه زنی بدون نتیجه پایان یافت. اختلافات بین کارگران وکارفرمایان به حدی زیاد بود که منجر به تعیین عدد و رقم دستمزد ۹۹ نشد.
پنجشنبه، 29 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیشنهاد افزایش ۴۵درصدی دستمزد از سوی کارگران/جلسه شورای عالی کار بدون نتیجه پایان یافت
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دویست و هشتاد و نهمین نشست شورای‌عالی کار با موضوع تعیین حداقل دستمزد کارگران به‌ریاست محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و جمشید انصاری رئیس سازمان امور استخدامی در حال برگزاری است.

بیش از 7ساعت از زمان برگزاری این جلسه می‌گذرد اما هنوز مذاکرات بین شرکای اجتماعی ادامه دارد و نظرات کارگران و کارفرمایان به هم نزدیک نشده است.

محمد شریتعمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست شورای‌عالی کار تأکید کرد: به‌دنبال ایجاد وحدت و همدلی در جامعه هستیم. بنای ما در شورای‌عالی کار  نیز اجماع است و به‌دنبال جمع‌بندی روشنی در خصوص تعیین حداقل دستمزد هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست بارها بر سه‌جانبه‌گرایی در نتیجه نهایی تأکید کرد.

در حالی این نشست ادامه دارد که پیشنهاد کارگران افزایش 45درصدی با افزایش بن کارگری و پایه سنوات است و کارفرمایان و دولت مخالف این پیشنهاد هستند و اصرار بر افزایش 15درصدی دستمزد دارند. 

در ابتدای جلسه نیز نمایندگان کارگران معتقد بودند که برای حفظ بقای زندگی کارگران حداقل یک‌میلیون و 480هزار تومان باید روی مجموع دریافتی کارگران افزوده شود.

از جمله پیشنهادات مطرح در این جلسه پیشنهاد دولت برای افزایش 19درصد بر حداقل دستمزد و افزایش سایر مولفه ها تا رساندن به 2میلیون و 850 بود که کارگرها موافقت نکردند.

این جلسه هنوز با چانه‌زنی ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که امشب رقم و عدد حداقل دستمزد کارگران نهایی شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.