شریعتمداری: کسانی که بیش از یک میلیارد تومان دارایی داشته‌اند سبد حمایتی نمی‌گیرند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آنهایی که مثلا دارای ملک بیش‌تر از یک میلیارد تومان بوده‌اند یا درآمدهای دیگری داشته و افرادی که خودروی بیش از 500 میلیون تومان یا سه سفر خارجی غیرزیارتی در سال داشته‌اند جزء افراد با تمکن مالی به شمار می‌روند.
چهارشنبه، 6 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شریعتمداری: کسانی که بیش از یک میلیارد تومان دارایی داشته‌اند سبد حمایتی نمی‌گیرند
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه مراسم اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی در وزارت کار، در پاسخ به سؤالی در مورد ملاک‌های پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانوارها و گلایه برخی از مردم گفت: دولت برای حمایت از طبقات متوسط و کم درآمد جامعه در گام اول 18 میلیون خانوار شامل 60 میلیون نفر را مشمول سبد کمک هزینه معیشتی دانست و در سه نوبت به این خانوارها از 55 هزار تومان برای خانوار یک نفره تا 205 هزار تومان برای خانوارهای 5 نفره و بیشتر پرداخت شد.

وی تأکید کرد: قطعاً بدون بررسی وسع مالی و اطلاعات مالی افراد نمی‌توان سبد حمایتی معیشتی پرداخت کرد و ما شرایطی فراهم کردیم که با همکاری وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات با کد دستوری #6369* کسانی که فکر می‌کنند استحقاق دریافت سبد معیشتی خانوار دارند، از طریق این کد دستوری تقاضای خود را وارد کرده و کد رهگیری دریافت کنند و با برقراری اینترنت مردم می‌توانند به راحتی به سامانه یاد شده وصل شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کسانی که تقاضای خود را در این کد دستوری ارائه می‌کنند در واقع اجازه می‌دهند دولت با بررسی بیشتر در مورد وضع مالی آنان و بررسی حساب‌های بانکی متقاضی اگر شرایط لازم را داشتند و جزء طبقات متوسط و کم درآمد بودند از زمان شروع طرح حمایتی مبالغ را دریافت می‌کنند و اگر مشمول نشدند پرداخت نمی‌شود.

شریعتمداری گفت: کسانی که توان مالی مناسبی دارند و با معیارهای 7 گانه موجود موجود مشمول نمی‌شوند، از طریق پیامک به آنها اعلام می‌شود که واجد شرایط نیستند و بعد از آزمون وسع مالی حذف می‌شوند.

وی گفت: برای 60 میلیون نفری که سبد کمک معیشتی پرداخت شده است، بدون بررسی اطلاعات مالی نبوده است و آنهایی که مثلاً دارای ملک بیشتر از یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده‌اند یا درآمدهای دیگری داشته و افرادی که خودروی بیش از 500 میلیون تومان یا سه سفر خارجی غیر زیارتی در سال داشته‌اند، جزو افراد با تمکن مالی به شمار می‌روند و این افراد با آنهایی که این امکانات مالی را ندارند، تفاوت دارند.افرادی هم خودرو،‌هم ملک و هم شغل دارند، با آنهایی که ندارند، فرق می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مورد مشکل کد دستوری گفت:‌ وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات همکاری خوبی با وزارت تعاون داشته و سه اپراتور به اپراتور تلفن همراه مشکلی نداشتند و فقط در مورد یک اپراتور با مشکل فنی مواجه شد که آن مشکل هم برطرف شده است. من خودم بدون این که ضرورتی داشته باشد، با موبایل خودم کد دستوری #6369* را وارد کرده و آن را بررسی می‌کنم.

شریعتمداری همچنین در پاسخ به سوالی که آیا خود شما سبد حمایتی دریافت کرده‌اید، گفت: من سبد حمایتی نگرفته‌ام.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد حمایت از کارآفرینان گفت: دولت کمک می‌کند که کارآفرینان بتوانند تسهیلاتی برای تولید و اشتغال دریافت کنند و یا حقوق معوقه کارکنان و خود را بپردازند، بنابر این با حمایت دولت مشکل منابع برای کارآفرینان برطرف می‌شود. در حال حاضر 85 هزار واحد تولیدی متوسط و بزرگ و 498 هزار بنگاه کارگاهی صنعتی هستند که حتی یک واحد آن هم مهم است، در کشور وجود دارد که 1100 واحد تولیدی در کشور دارای مشکل است و سعی می‌کنیم به طریقی این واحدها را مورد حمایت قرار دهیم.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.