ورود متخصصان طب سنتی ایران به حوزه پیشگیری و درمان کرونا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا دستور داد که متخصصان طب ایرانی به حوزه پیشگیری و درمان کرونا در کشور وارد شوند.
دوشنبه، 4 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ورود متخصصان طب سنتی ایران به حوزه پیشگیری و درمان کرونا
به گزارش راسخون، در پی برگزاری چند نشست ویدیو کنفرانس دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با پزشکان چینی درباره مهار و درمان کرونا و آگاهی از نتایج قابل توجهی که بهره‌گیری از قابلیت‌های طب سنتی در کنار طب رایج در بهبود روند درمان بیماران کرونایی کشور چین داشته، محمدرضا شمس اردکانی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در نامه‌ای به وزیر بهداشت، خواستار استفاده از ظرفیت‌های طب ایرانی در حوزه پیشگیری و درمان کرونا شد.

در این نامه که با نظر مساعد سعید نمکی برای پیگیری و انجام اقدام لازم به دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و دیگر معاونت‌ها و ادارات مرتبط ارجاع شده، بر توانمندی‌ها و قابلیت‌های طب ایرانی در این زمینه تأکید شده و به تجارب خوبی که انجام اقدامات اولیه در زمینه استفاده از این ظرفیت غنی طبی کشور در بهبود روند درمان بیماران کرونایی به همراه داشته، اشاره شده است.

بر اساس این گزارش، در اغلب شهرهای چین برای درمان ۹۰ درصد بیماران کرونایی از ترکیب طب رایج و طب سنتی بهره گرفته شده و استفاده از برخی ترکیبات گیاهی و ارائه توصیه‌های غذایی از جمله اقدامات متخصصان طب چینی در این زمینه بوده که به‌ ترتیب برای درمان بیماران مبتلا و پیشگیری از بروز بیماری در افراد سالم انجام می‌شود.

تاکنون ۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، یکهزار و ۶۸۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و هفت هزار و ۹۱۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.


منبع: ایرنا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.