وزیر خارجه چین: آماده تقویت همکاری با ایران در مقابله با کرونا هستیم

وزیر خارجه چین اعلام کرد در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود بر آمادگی پکن برای ادامه همکاری‌های دو جانبه در مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرده است.
پنجشنبه، 28 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وزیر خارجه چین: آماده تقویت همکاری با ایران در مقابله با کرونا هستیم
به گزارش راسخون، وانگ یی، وزیر خارجه چین اعلام کرد در گفت‌و‌گوی تلفنی با محمد جواد ظریف، همتای ایران خود بر آمادگی کشورش برای تقویت همکاری با تهران در جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا تاکید کرده است.

وزیر خارجه چین گفت دو کشور به عنوان شرکای راهبردی با درک و پشتیبانی متقابل، به همدیگر در مبارزه با شیوع ویروس کووید-۱۹ کمک کرده اند و فصل تازه‌ای از همکاری‌های دو جانبه خود را رقم زده اند.

وانگ یی خاطرنشان کرد ملت ایران تحت مدیریت دولت این کشور در برابر این همه گیری با هم متحد شده اند و شیب نزولی منحنی ابتلا در ایران نشان دهنده اینست که اقدامات پیشگیرانه در این کشور به نتیجه مثبت رسیده است.

وزیر خارجه چین ضمن تاکید بر تقویت همکاری مشترک میان ایران و چین، افزود پکن آماده تقویت همکاری با ایران در مبارزه با ویروس کرونا است و ظرفیت لازم را برای کمک به تهران به کار خواهد گرفت.

این مقام چین تاکید کرد ویروس کرونا دشمن مشترک نسل بشر است و چین به عنوان اولین کشوری که این بیماری را گزارش داد، اطلاعات مربوط به این بیماری را به اشتراک گذاشته و به شکلی شفاف با جامعه بین الملی همکاری کرده است. وانگ یی بر نقش چشمگیر چین در مبارزه با ویروس کرونا در سطح جهانی تاکید کرد.

همه گیری ویروس کرونا که بسیاری از کشور‌های دنیا را درگیر کرده، در ابتدا از شهر ووهان چین آغاز شد. ولی به سرعت در سطح جهان گسترش پیدا کرد. جدیدترین آمار‌ها درباره شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا صبح روز پنجشنبه نشان می‌دهد، تاکنون دو میلیون و ۸۳ هزار و ۳۰۴ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و از این میان ۱۳۴ هزار و ۶۱۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.