بازگشایی رستوران‌ها و ورزشگاه ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ استخرها و سینماها همچنان بسته باقی می مانند

معاون وزیر بهداشت از بازگشایی رستوران‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از امروز خبر داد.عدم بازگشایی و فعالیت استخرها, سینماها و ورزش های تجمعی در محیط های بسته همچنان ادامه دارد
سه‌شنبه، 6 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
بازگشایی رستوران‌ها و ورزشگاه ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ استخرها و سینماها همچنان بسته باقی می مانند
به گزارش راسخون، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، فعالیت همه رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی که عرضه را به صورت بیرون‌بر انجام می‌دهند و نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با پذیرش مشتری بلامانع خواهد بود.

رستوران‌ها و ورزشگاه ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز می شوند/ استخرها و سینماها همچنان بسته

 وی اظهار داشت: برای ادامه فعالیت، ثبت نام این مراکز در سامانه salamat.gov.ir الزامی است .
 
معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: کماکان واحدهای سونا، ماساژ، تالارهای پذیرایی و همه ورزش‌های پربرخورد همانند کشتی و کاراته تا اطلاع بعدی ممنوع خواهند بود.
 
 رئیسی تأکید کرد: عرضه قلیان نیز اکیدا ممنوع است و با واحدهایی که این موضوع را رعایت نکنند برخورد خواهد شد.
 

ورزش هایی که به صورت تجمعی در محیط بسته انجام می‌شوند اجازه فعالیت ندارند

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت تصریح کرد: تعدادی از اصناف که پرخطر محسوب می شدند هنوز هم بسته بوده و اجازه فعالیت ندارند; استخرها, سینماها و مراکز ماساژ از این جمله اند.

سرهنگ مرادی در مورد بازگشایی اماکن ورزشی اعلام کرد: ورزش هایی که به صورت تجمعی در محیط بسته انجام می‌شوند اجازه فعالیت ندارند; مثل: بسکتبال, شنا و ...; همچنین تعدادی از ورزش هایی که به صورت رو در رو و دو نفره است نیز فعلا برگزار نمی شود مانند کشتی.

وی درباره چگونگی فعالیت باشگاه های بدنسازی گفت: این دسته از ورزش ها که به صورت انفرادی انجام می شودمنعی نداشته و فعالیت شان آغاز شده است.
 

چگونگی نظارت بر پمپ بنزین‌ها

فرهادی درباره نصب توصیه‌های بهداشتی در پمپ بنزین‌ها نیز تصریح کرد: طبیعتا نمی‌توان یک پروتکل‌ کامل را در این محیط‌ها نصب کرد، از این رو نیازمند چاپ پوستر برای چنین اماکنی هستیم تا نکات بهداشتی به سمع و نظر افراد برسد. نظارت بر رعایت موارد بهداشتی در پمپ بنزین‌ها به عهده بازرسان بهداشت محیط است، البته در این زمینه کماکان از بازرسان سایر سازمان‌ها نیز کمک می‌گیریم.
 
رستوران‌ها و ورزشگاه ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز می شوند/ استخرها و سینماها همچنان بسته


ممنوعیت برپایی نماز جماعت در صحن‌ اماکن متبرکهگندزدایی سطوح صحن‌ها پس از خروج زائران

وی در خصوص بازگشایی صحن حرم‌های متبرکه نیز تصریح کرد: همانطورکه مصوبه ستاد کرونا اعلام کرد صحن حرم‌ها از دیروز باز شده است و زائران باید با رعایت فاصله یک تا دومتری  در صحن‌ها زیارت کنند. خواندن نماز جماعت در صحن‌ها منع شده است و برای زیارت نیز نباید زمان طولانی مدتی در صحن بمانند. همچنین از دست‌اندرکاران شاغل در صحن‌ها خواسته‌ایم وسایل زیارتی مشترک را جمع‌آوری کنند و افراد وسایل زیارتی مخصوص به  خود را همراه داشته باشند. گندزدایی سطوح صحن‌ها نیز با خروج زائرین انجام می‌شود.
 

مجوز فعالیت برای لیگ برتر و لیگ دسته اولانجام تمرینات تیم‌ها به صورت فردی

معاون مرکز سلامت محیط و کار درباره پروتکل‌های ابلاغی به تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی نیز بیان کرد: پروتکل مشترکی با همکاری وزارت ورزش نوشته شده است و بر اساس آن تنها لیگ برتر و لیگ دسته اول اجازه فعالیت خواهند داشت. انجام تمرینات به صورت فردی انجام می‌شود و انجام اعمالی مانند ماساژ برای بازیکانان ممنوع است.
 

لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی میان مربی و ورزشکار

وی گفت: آموزش میان مربی و ورزشکار نیز باید با حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی انجام شود. توصیه دیگر ما این بود که تیم‌ها تا حد امکان از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای رفت و آمد بازیکنان استفاده نکنند و درصورتی که مجبور شدند تعداد وسایل نقلیه را افزایش دهند.
 

برگزاری مسابقات ورزشی از ۴ هفته دیگر بدون حضور تماشاگراخذ تست PCR از ورزشکاران

فرهادی در این باره افزود: مسابقات ورزشی از ۳ یا ۴ هفته دیگر بدون تماشاچی صورت می‌گیرد. پیش از حضور ورزشکار در محیط ورزشی نیز از او تست PCR گرفته می‌شود و در صورت مثبت بودن تست، ‌ فرد اجازه حضور نخواهد داشت. درصورتی که تست PCR برای پنج بازیکن مثبت باشد، ‌تیم اجازه بازی نخواهد داشت. این پروتکل‌ها مطابق با آن چیزی است که در تمام لیگ‌های جهانی اجرا می‌شود.


منبع
1. جهان نیوز / استخرها و سینماها همچنان بسته هستند
2.فارس / بازگشایی رستوران‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از امروز/ عرضه «قلیان» ممنوع
3.ایسنا / شروط بازگشایی رستوران‌ها /برگزاری مسابقات ورزشی از ۴ هفته دیگر


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.