گفتگوی راسخون با سه تن از نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

دیدگاه برخی نمایندگان از حاشیه های ایجاد شده برای مجلس

ما ضمن اینکه نباید به این موارد توجه کنیم و وارد حاشیه شویم، باید به شدت پیگیر مطالبات مردم باشیم که این دلگرمی و امید مردم به مجلس یازدهم از بین نرود. به عنوان مثال طرح بسیار خوبی در زمینه جهش تولید دانش بنیان با 60 امضاء به هیئت رئیسه مجلس داده شد که کار خیلی بزرگی است که در حوزه ها و صنعت های مختلف اقداماتی که باعث جهش تولید می شود در این طرح به روش دانش بنیان بیان شده است
دوشنبه، 2 تير 1399
تخمین زمان مطالعه:
نویسنده : زهرا ظهروند
موارد بیشتر برای شما
دیدگاه برخی نمایندگان از حاشیه های ایجاد شده برای مجلس
انتخابات مجلس یازدهم شاید به گرمی انتخابات دوره های دیگر نبود اما به محض مشخص شدن نتیجه آرا تنور بحث های رسانه ای و سیاسی در مورد ترکیب مجلس داغ شد. جریان اصلاحات که خود را برای رای نیاوردن آماده کرده بود زنگ اصولگرا بودن مجلس را به صدا درآورد و پس از آن جمیع رسانه ها پیروزی اصولگرایان را به «جای دادن توپ در دروازه خالی» تشبیه کردند و گفتند: «در میدان بی رقیب مشخص بود که اصولگراها رای می‌آورند.» البته آنها در مورد اینکه چرا میدان بی رقیب شد و آیا واقعا رقیبی نبود و اگر نبود لیست‌های متعدد که ارائه شد چه بود؟ توضیحی ندادند و فقط نظارت استصوابی و ردصلاحیت شورای نگهبان را دلیل اصلی عدم حضور جدی‌شان در میدان دانستند. مجلس دهم نیز در کمال ضعف و ناتوانی و در نهایت شرمندگی از مردم بساط خود را جمع کرد و مجلس یازدهم با شور و نشاط کار خود را آغاز کرد.

اما این شروع شورانگیز در حالی صورت گرفت که حواشی زیادی حول محورش شکل داده شد. سوای فرافکنی جریان اصلاحات با ایجاد حاشیه، هیجان برخی نمایندگان جدید مجلس هم مزید بر علت بود و به برخی حاشیه ها دامن زد. اما نظر عموم مردم در مورد اتفاقات روزهای اول این بود که عده ای از دشمنی و کینه توزی کار مجلس را با حاشیه ها متعدد همراه می‌کنند، برخی دیگر نیز آن را انتقام گروه یا جریان خاصی دانستند که از ورود به مجلس بازمانده بود. پس با حاشیه سازی سعی در ناکارآمد نشان دادن نمایندگان مجلس داشت. در این خصوص اما نمایندگان هم نظراتی دارند که به طور مختصر تقدیمتان می گردد.
 

شکست خورده های سیاسی به دنبال ایجاد حاشیه هستند

«محمد حسن آصفری» درخصوص حاشیه سازی برای مجلس یازدهم گفت: «بعضی ها که امروز شکست خورده سیاسی در جریان ها و جبهه های مختلف هستند و با توجه به اینکه مردم به مجلس یازدهم امید بسته و به آن امیدوار هستند، می خواهند مجلس را از مسیر خود خارج و وارد حاشیه ها کنند.» نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: «دغدغه این افراد مردم و معیشت آنها نیست زبرا دغدغه مسائل سیاسی خود را دارند و به دنبال این هستند که بتوانند مجلس را ناکارآمد نشان دهند و با به حاشیه بردن امور نمایندگان را مجبور به واکنش به این مسائل کنند و از طرح ها و لوایحی که می توانند مسائل معیشتی و مشکلات مردم را حل کنند، غافل شوند.»
 
وی تصریح کرد: «لذا این افراد دنبال این هستند که بتوانند در انتخاباتی که در سال 1400 در کشور انجام می شود به موفقیت و پیروزی برسند، اما نمی دانند که موفقیت و پیروزی در رأس کار کردن برای مردم است. اگر این افراد واقعا دلسوز نظام هستند، با مجلس همکاری کنند و نگاه های جناحی و حزبی خود را کنار بگذارند و به جای اینکه حاشیه ایجاد کنند تا در زیرسایه این حاشیه به جایگاهی برسند، به دنبال این باشند که بتوانند کمک کنند و طرح و پیشنهاد برای مسیری که مردم در حال حاضر نیاز دارند، ارائه دهند.»
 
آصفری اظهار کرد: «مطرح شدن مباحثی در راستای ایجاد حواشی، اصلا موضوعاتی نیست که در مجلس مطرح شده باشد، حال ممکن است یک نماینده مطلبی را نوشته باشد و ده نفر هم آن را امضا کرده باشد که به منزله این نیست مجلس در مسیر فوق حرکت می کند.»
 

افرادی که ترکیب مجلس باب میلشان نیست حاشیه سازی می کنند

«غلامحسین رضوانی» نیز در همین خصوص گفت: «طبیعی است که برای مجلس یازدهم حاشیه و شایعه درست کنند. برخی افرادی که در مجلس بوده اند و به جای اینکه سنگر مجلس را سنگر خدمت به مردم قرار دهند، سنگر کارهای دیگری قرار داده بودند و گاهی بعضی ها نیز بی شرمانه از سنگر مجلس علیه مبانی اسلام حرف هایی زده اند، طبیعی است که ترکیب فعلی مجلس باب میلشان نیست و طبیعتا علیه این مجلس حاشیه سازی می کنند.»
 
نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی تصریح کرد: «نکته مهم است این است که با گذشت زمان این حاشیه سازی ها به ضرر مجلس تمام نخواهد شد و مردم متوجه می شوند که این حرف ها اساس و پایه ندارند. آنچه هویت مجلس را شکل می دهد این است که نمایندگان متعهد خدمت به مردم، نظام و انقلاب باشند و به دنبال منافع ملی باشند که خود به خود خواشی نیز برطرف می شود.
 

اجازه حاشیه سازی نمی دهیم

«اقبال شاکری» با اشاره به حواشی های به وجود آمده برای مجلس یازدهم، گفت: «با توکل به خدا نمایندگان اصلا اجازه نمی دهند برای مجلس مشکل ایجاد شود و با تمام توان در مقابل برخی حواشی ایستاده و بر آن غلبه می کنیم. مجلس یازدهم یک مجلس انقلابی، ارزشی و جهادی است و به علت شدت مطالباتی که مردم از دولت و مجلس قبل دارند که محقق نشده است، مردم رای به تغییر داده اند؛ یعنی جهت مدیریت کشور را عوض کرده اند.»
 
نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی افزود: «قطعا با این جهت گیری جدید مجلس احتمال دارد یکسری از افراد که با مدیریت قبلی همسو بوده اند، به فراست بیفتند که برای مجلس حاشیه سازی کنند و مطالبات را افزایش دهند و کاری را که آنها نتوانسته اند انجام دهند، انتظار داشته باشند که این دوره از مجلس مثلا در مدت 6 ماه به سرانجام برساند و مردم را در یک چالش بیندازند.»
 
وی تصریح کرد: «ما ضمن اینکه نباید به این موارد توجه کنیم و وارد حاشیه شویم، باید به شدت پیگیر مطالبات مردم باشیم که این دلگرمی و امید مردم به مجلس یازدهم از بین نرود. به عنوان مثال طرح بسیار خوبی در زمینه جهش تولید دانش بنیان با 60 امضاء به هیئت رئیسه مجلس داده شد که کار خیلی بزرگی است که در حوزه ها و صنعت های مختلف اقداماتی که باعث جهش تولید می شود در این طرح به روش دانش بنیان بیان شده است.» 
 
شاکری گفت: «بنده پیشنهاد می کنم جریان های خاص دنبال این حاشیه سازی ها نباشند و بدانند که نفعی برای مردم و حتی خودشان ندارد. مجلس با قدرت و آرامش حرکت می کند و  ان شالله پیگیر اولویت های مورد نیاز مردم است.»


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.