کرونا در جهان| بیش از ۱۷ میلیون کرونایی در جهان/ روسیه در آستانه بحرانی شدن

تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۷ میلیون نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۶۶۶ هزار نفر ثبت شد.
پنجشنبه، 9 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
کرونا در جهان| بیش از ۱۷ میلیون کرونایی در جهان/ روسیه در آستانه بحرانی شدن
به گزارش راسخون؛ بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بر اثر شیوع کرونا در جهان تاکنون ۱۷ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۴۰۹ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۷۰ هزار و ۲۰۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۰ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۹۷۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
 
کرونا در جهان| بیش از ۱۷ میلیون کرونایی در جهان/ روسیه در آستانه بحرانی شدن

آمریکا، برزیل، هند، روسیه، آفریقای جنوبی، مکزیک، پرو، شیلی، اسپانیا و انگلیس در رده‌های اول تا دهم کشور‌های آلوده به ویروس کرونا هستند.

آمار مبتلایان ۱۰ کشور اصلی درگیر شیوع کرونا به علاوه ایران به شرح زیر است؛ اعداد داخل پرانتز تعداد مبتلایان جدید هر کشور است.

۱. آمریکا: چهار میلیون و ۵۶۸ هزار و ۳۷ نفر (۶۶ هزار و ۹۲۱ نفر)

۲. برزیل دو میلیون و ۵۵۵ هزار و ۵۱۷ نفر (۷۰ هزار و ۸۶۹ نفر)

۳. هند یک میلیون و ۵۸۴ هزار و ۳۸۴ نفر (۵۲ هزار و ۲۴۹ نفر)

۴. روسیه ۸۲۸ هزار و ۹۹۰ نفر (پنج هزار و ۴۷۵ نفر)

۵. آفریقای جنوبی ۴۷۱ هزار و ۱۲۳ نفر (۱۱ هزار و ۳۶۲ نفر)

۶. مکزیک ۴۰۸ هزار و ۴۴۹ نفر (پنج هزار و ۷۵۲ نفر)

۷. پرو ۴۰۰ هزار و ۶۸۳ نفر (پنج هزار و ۶۷۸ نفر)

۸. شیلی ۳۵۱ هزار و ۵۷۵ نفر (یک هزار و ۷۷۵ نفر)

۹. اسپانیا ۳۲۹ هزار و ۷۲۱ نفر (دو هزار و ۳۱ نفر)

۱۰. بریتانیا ۳۰۱ هزار و ۴۵۵ نفر (۷۶۳ نفر)

۱۱. ایران ۲۹۸ هزار و ۹۰۹ نفر (دو هزار و ۶۳۶ نفر)

آمار ۱۰ کشور اول فوتی‌های ناشی از کرونا به شرح زیر است؛ اعداد داخل پرانتز تعداد فوتی‌های جدید هر کشور است.

۱. آمریکا ۱۵۳ هزار و ۸۴۰ نفر (یک هزار و ۴۸۵ نفر)

۲. برزیل ۹۰ هزار و ۱۸۸ نفر (یک هزار و ۵۵۴ نفر)

۳. بریتانیا ۴۵ هزار و ۹۶۱ نفر (۸۳ نفر)

۴. مکزیک ۴۵ هزار و ۳۶۱ نفر (۴۸۵ نفر)

۵. ایتالیا ۳۵ هزار و ۱۲۹ نفر (شش نفر)

۶. هند ۳۵ هزار و سه نفر (۷۷۶ نفر)

۷. فرانسه ۳۰ هزار و ۲۳۸ نفر (۱۵ نفر)

۸. اسپانیا ۲۸ هزار و ۴۴۱ نفر (پنج نفر)

۹. پرو ۱۸ هزار و ۸۱۶ نفر (۲۰۴ نفر)

۱۰. ایران ۱۶ هزار و ۳۴۳ نفر (۱۹۶ نفر)


شمار فوتی‌های کرونا در آمریکا از ۱۵۰ هزار نفر گذشت

بر اساس گزارش دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته، با مرگ یکهزار و ۴۴۸ مورد جدید بر اثر ویروس کرونا، مجموع قربانیان این ویروس ناشناخته در ایالات متحده آمریکا به ۱۵۰ هزار و ۶۸۳ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۷۶ هزار و ۳۳۹ مورد جدید به مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا افزوده شدند تا آمار کلی این افراد در این کشور به چهار میلیون و ۴۲۵ هزار و ۶۵۲ نفر برسد.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا از زمان شیوع تاکنون رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

آمریکا روز چهارشنبه بیش از ۶۱ هزار ابتلای جدید به کرونا را نیز ثبت کرده بود تا همچنان بیشترین آمار ابتلا و تلفات را در کشورهای جهان داشته باشد.

شیوه مدیریت بحران ناشی از ویروس کرونا یکی از اصلی‌ترین محورهای انتقاد از رئیس‌جمهور آمریکا در این کشور است.

پیش از این روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارشی نوشت که در حالیکه قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۱۵۰ هزار نفر نزدیک می‌شوند، فلوریدا افزایش چشمگیری در آمار مرگ و میر مرتبط با کووید-۱۹ در آمریکا داشته است و لس‌آنجلس و ماریکوپا و آریزونا، بیشترین موارد ابتلا به کرونا را در ایالات متحده دارند.


شمار مبتلایان به کرونا در امارات به مرز ۶۰ هزار نفر رسید

 
کرونا در جهان| بیش از ۱۷ میلیون کرونایی در جهان/ روسیه در آستانه بحرانی شدن

وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که موارد جدیدی از ابتلاء به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. این وزارتخانه اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در امارات به ۵۹ هزار و ۹۲۱ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت امارات همچنین از ثبت چند فوتی دیگر در نتیجه ابتلاء به کرونا خبر داد.

طبق اعلام این وزارتخانه، در حال حاضر شمار فوتی‌های ناشی از ابتلاء به کرونا در امارات به ۳۴۷ نفر رسیده است.

افزایش روز افزون شمار مبتلایان به کرونا در امارات در حالی است که این کشور در ابتدای شیوع ویروس مذکور تلاش می‌کرد تا آمار مبتلایان خود را پنهان سازد.


وضعیت اضطراری در ایتالیا به دلیل شیوع کرونا تمدید شد

مجلس نمایندگان ایتالیا با هدف جلوگیری از گسترش شیوع کرونا وضعیت اضطراری که قرار بود در پایان ماه جاری میلادی (۱۰ مرداد ماه) پایان یابد را به مدت دو ماه و نیم دیگر تمدید کرد.

یک روز پیش از این نیز سنای ایتالیا موافقت خود را با تمدید وضعیت اضطراری اعلام کرده بود.

تمدید شرایط اضطراری در ایتالیا به درخواست «جوزپه کونته» نخست وزیر این کشور صورت گرفته است.

ایتالیا در دوره اوج کرونا نخستین کشور اروپایی از نظر دارا بودن مبتلایان به کرونا بود اما پس از درپیش گرفتن مقررات سختگیرانه توانسته تا حدودی روند رشد ابتلاء به کرونا را آهسته سازد، اگرچه وضعیت در این کشور همچنان خطرناک توصیف شده است.

در حال حاضر ایتالیا با دارا بودن بیش از ۲۴۶ هزار بیمار شناسایی شده مبتلا به ویروس کرونا، در رده ۱۵ جدول بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در جهان قرار دارد.

در ایتالیا همچنین تا کنون بیش از ۳۵ هزار نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
 

شمار مبتلایان به کرونا در روسیه از ۸۲۸ هزار نفر گذشت

 
کرونا در جهان| بیش از ۱۷ میلیون کرونایی در جهان/ روسیه در آستانه بحرانی شدن

تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در روسیه در حال نزدیک شدن به ۸۳۰ هزار نفر است. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه گزارش داد که تعداد مبتلایان به عفونت ویروس کرونا در این کشور طی یک روز گذشته ۵ هزار و ۴۷۵ نفر افزایش یافت و بدین ترتیب شمار کل افراد آلوده در روسیه به ۸۲۸ هزار و ۹۹۰ نفر رسید.

بر اساس این اطلاعات، تعداد بیماران مبتلا از قبل که طی ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان مرخص شدند، ۸ هزار و ۱۱۶ نفر است تا مجموع افراد درمان شده از عفونت کرونا در روسیه به ۶۲۰ هزار و ۳۳۳ نفر افزایش یابد.

این ستاد همچنین یادآور شد که تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا طی یک روز گذشته در سراسر مناطق روسیه ۱۶۹ نفر افزایش یافته و در مجموع به ۱۳ هزار و ۶۷۳ رسید.


آخرین آمار ابتلای به ویروس کرونا در ترکیه

 
کرونا در جهان| بیش از ۱۷ میلیون کرونایی در جهان/ روسیه در آستانه بحرانی شدن

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور در صفحه توئیتر خود نوشت: طی 24 ساعت گذشته 45 هزار و 712 تست کرونا گرفته شده که از بین آنها 942 نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند و 14 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: به این ترتیب در مجموع 4 میلیون و 711 هزار و 95 تست گرفته شده که 228924 نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند. همچنین 5659 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر بهداشت ترکیه ادامه داد: از این پس تعداد مبتلایان بد حال نیز در تابلو اعلانات روزانه کرونا اعلام می شود. علاوه بر آمار مبتلایان جدید و کل مبتلایان، برای ارائه اطلاعات بیشتر، میزان مبتلایان ذات الریه نیز منتشر می شود. 
 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید

افزایش قابل توجه تعداد بیماران روزانه مبتلا به ویروس کرونا در کشور هند باعث تثبیت جایگاه این کشور در رده سوم تعداد مبتلایان به کرونا شده است.وزارت بهداشت هند به صورت رسمی تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این کشور را یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۳۳۵ نفر اعلام کرد. همچنین طبق آمارهای رسمی تاکنون ۳۴۲۵۲ هندی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و رکورد زنی‌های این ویروس در هند همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر ایالت‌های جنوبی هند که این روزها با تعداد بیشتری از بیماران کرونایی مواجه هستند باز هم در آستانه قرنطینه کامل قرار گرفتند. با این حال مسئولین هندی تلاش می‌کنند با مانور دادن روی تعداد افرادی که سلامتی خود را به دست آورده‌اند مانع قرنطینه سراسری در تمام کشور شوند.

به نظر می‌رسد قرنطینه سراسری در ابتدای شیوع بیماری کرونا مشکلات اقتصادی فراوانی به دولت دهلی نو تحمیل کرده است و «نارندرا مودی» دیگر قصد ندارد قرنطینه سراسری در کشور را ادامه دهد. با این حال امید دولت دهلی نو به ساخته شدن واکسن بیماری کرونا همچنان وجود دارد و دانشمندان این کشور در حال کار روی این واکسن هستند.

قرنطینه سراسری در هند بیشترین آسیب را به قشر ضعیف جامعه و به خصوص کارگران مهاجر و روزمزد زده بود که مدت‌ها نتوانسته بودند فعالیت اقتصادی داشته باشند و بسیاری از آنها در کلان‌شهرها محصور شده بودند.



منبع:
1. افکار نیوز/ آخرین آمار کرونا در جهان در 9 مرداد+جزئیات
2. ایمنا/ بیش از ۱۷ میلیون کرونایی در جهان؛ آخرین آمار مبتلایان کرونا در جهان در ۹ مرداد+ تفکیک کشورها
3. دنیای اقتصاد/ شمار فوتی‌های کرونا در آمریکا از ۱۵۰ هزار نفر گذشت
4. مهر/ از سوی پارلمان؛ وضعیت اضطراری در ایتالیا به دلیل شیوع کرونا تمدید شد
5. تسنیم/ آخرین آمار ابتلای به ویروس کرونا در ترکیه/ارائه جزئیات بیشتر از مبتلایان در آمار روزانه
6. همشهری آنلاین/ آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان | روسیه در آستانه بحرانی شدن | ایران قرمز است


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.