محمد نصرتی در گفتگو با راسخون:

قهرمانی های پرسپولیس را نمی توان با حرف های بی اساس زیر سوال برد/نقش کالدرون و یحیی در پوکر یکسان است

مدافع اسبق پرسپولیس با بیان اینکه قهرمانی های این تیم را نمی توانند با حرف های بی اساس زیر سوال ببرند، گفت: پوکر قرمزها بسیار مقتدرانه رقم خورد و در این موفقیت نقش کالدرون و یحیی گل محمدی یکسان است.
شنبه، 11 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
قهرمانی های پرسپولیس را نمی توان با حرف های بی اساس زیر سوال برد/نقش کالدرون و یحیی در پوکر یکسان است
محمد نصرتی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به قهرمانی زودهنگام پرسپولیس در لیگ نوزدهم اظهار داشت: این تیم بعد از یک دوره ی 7، 8 ساله که واقعا وضعیت خیلی بدی داشت و نتوانسته بود قهرمان لیگ شود، توانست با دگرگونی در ساختار مدیریتی و فنی به ثبات برسد. در واقع انتخاب کردن برانکو و آوردن شخصی که بر فوتبال ایران تسلط داشت، یک تصمیم فوق العاده مهم و اساسی بود که باید به اتاق فکر یا شخصی که این مربی را پیشنهاد داد و آورد، تبریک گفت. این مربی هم از لحاظ فکری، فنی و هم اصول اخلاقی کاریزماتیک بود و دیدید که چقدر بر فوتبال ایران چه رده ی ملی و چه باشگاهی اثر گذاشته است.
 
وی افزود: برانکو فردی مقید و مربی کاربلدی بود که توانست تفکراتش را در پرسپولیس پیاده کند. البته نباید از حق گذشت که این مربی حمایت شد و در پرسپولیس توانست به موفقیت برسد. اگر یادتان باشد برانکو در فصل اول حضورش در هفته های ابتدایی نتوانست با پرسپولیس خوب نتیجه بگیرد اما تیمش واقعا فوتبال شناور و پرموقعیتی بازی می کرد. وقتی هوادار دید که تیم در مسیر پیشرفت قرار گرفته از آنها حمایت کرد و تیم شکل گرفت. استرس از بازیکنان دور شد و تیم روی فرم پیروزی افتاد. پرسپولیس طوری شکل گرفت که اگر برانکو بازیکنی را کنار می گذاشت یا نفری به هر دلیلی از ترکیب دور می شد، خللی در تیم ایجاد نمی شد و روند کار پیش می رفت.
 
مدافع اسبق پرسپولیس تصریح کرد: وقتی پایه ی یک تیم خوب بنا شود و تغییرات کمتر باشد، تیم شکل درستی به خود می گیرد. سالهاست پرسپولیس این مقوله را رعایت می کند و یکی از دلایل موفقیت آنها هم همین ثبات است. در سال های اخیر این تیم کمترین خریدها و جابه جایی ها را داشته است. حتی دیدید که برانکو رفت بازهم روند تیم حفظ شد. چون بازیکنان چند سالی است که کنار هم بوده اند و از همدیگر شناخت دارند. حفظ شاکله ی تیم خیلی به موفقیت کمک می کند. کالدرون هم وقتی به پرسپولیس آمد سعی کرد ابتدا از بازیکنان شناخت پیدا کند و بعد تفکراتش را پیاده کند. اوایل کار پست بازیکنان را تغییر می داد اما رفته رفته ترکیب خودش را پیدا کرد و توانست تیم را به قهرمانی نیم فصل اول برساند. این یک موفقیت ساده نبود چون هم تراکتور، هم استقلال و هم سپاهان تیم قدرتمندی داشتند و حتی پرسپولیس 4 بازی را به رقبای اصلی خود واگذار کرده و فقط مقابل استقلال پیروز شده بود.
 
محمد نصرتی گفت: جمع کردن امتیاز در نیم فصل اول حیاتی است و هرتیمی در این مقطع بتواند موفق عمل کند، در ادامه ی راه هم کار آسان ترمی شود. پرسپولیس با کالدرون دقیقا توانست این روند را به خوبی طی کند. با آمدن یحیی پرسپولیس بازهم توانست روند خوب خود را حفظ کند. شناخت گل محمدی از این تیم به واسطه ی حضور در دور قبلی، باعث شد تا راحت تر کار را پیش ببرد. البته فراموش نکنید که این مربی با بردهای کم گل توانست امتیاز جمع کند. نشان می دهد که رقبا هم سرسخت بودند. هرچه که بود من نقش کالدرون و یحیی گل محمدی را در چهارمین قهرمانی پرسپولیس یکسان می بینم. هر دو مربی توانستند در مدت حضور خود، برای تیم مفید باشند و به نحو احسن از عهده ی کار بربیایند.
 
وی در خصوص مهندسی شدن قهرمانی پرسپولیس خاطرنشان کرد: واقعا این حرف ها خنده دار است. مگر می شود در فوتبال این همه بازی را هر هفته مهندسی کرد تا یک تیم قهرمان شود؟ فکر می کنم چون تیم ها توان رقابت با پرسپولیس را ندارند این حرف های بی اساس را مطرح می کنند. بهتر است فوتبالی ها از زدن این حرف های بیهوده بپرهیزند. این طور حرف ها قهرمانی های پرسپولیس را زیر سوال نمی برد و آنها با شایستگی قهرمان شدند. مگر تیم های دیگری که قهرمان می شدند، با مهندسی شدن آن موفقیت ها را به دست می آوردند؟ این حرف ها برای روی سکوهاست نه پیشکسوتان. باید فوتبالی ها احترام هم را نگه دارند و به تیم قهرمان تبریک بگویند. فوتبال ما به این حرکت های جوانمردانه نیاز دارد. متاسفانه سالهاست با حاشیه دست و پنجه نرم می کند و کسی به متن فوتبال اهمیتی نمی دهد. پرداختن به فوتبال پایه و اهمیت دادن به آموزش از پایه نیاز فوتبال ماست و باید هرچه زودتر فکری به حال این موضوع کنند.
 
مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: واقعا جای تاسف است که چرخه ی مربیان تغییر نمی کند. مگر می شود که یک مربی در یک هفته روی نیمکت دو تیم در دو لیگ مختلف(لیگ یک و برتر) بنشیند؟ چطور کارت صادر می شود؟ چرا این افراد با وجود ناکامی دائما تیم می گیرند و روی کار هستند؟ مربی در لیگ برتر داریم که در 10 سال اخیر هیچ موفقیتی نداشته اما همیشه تیم دارد. این چرخه معیوب است و باید فدراسیون فوتبال فکری به حال آن بکند. باید به مربیان کاربلد و بادانش و جوان بها بدهند و اعتماد کنند. فوتبال ما نیاز به این تغییر دارد و باید تفکرات هم عوض شود.
 
محمد نصرتی گفت: لیگ ما در مقایسه با هزینه هایی که تیم ها در آن می کنند، واقعا بی کیفیت است. فقط پول گرفتن حرفه ای شده است. البته قراردادهای خارجی و داخلی ما هزار و یک مشکل دارند و بندهای عجیبی در زمان انعقاد آن وجود دارد. می بینید که اکثر تیم ها با پرونده ها و حکم های بین المللی مواجه هستند و باید کلی خسارت بپردازند. این نشان می دهد که مدیران ما فوتبالی نیستند. متاسفانه کسی نیست که به این موارد رسیدگی کند. باید برای فوتبال و مدیریت آن برنامه ریزی صحیح انجام شود تا بتوانیم شاهد بالارفتن و رونق این رشته ی مهیج باشیم. باید فوتبال ما از مصرف گرایی بیرون بیاید و به سمت بازیکن سازی پیش برود. فوتبال ما نیاز به دانش تازه ی فنی دارد. به مربیانی نیاز دارد که بتوانند سطح کیفی فوتبال لیگ را بالا ببرند و صاحب سبک باشند. اگر لیگ ما پویاتر و فنی تر شود، فوتبال ملی سود می برد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.