یک امتیاز مقابل تراکتور خوب بود

محمد نصرتی در گفتگو با راسخون: تیمی نمی تواند جلوی هت تریک قهرمانی پرسپولیس را بگیرد/پاختاکور را ببریم، صعود می کنیم

مدافع پیشین پرسپولیس با بیان اینکه تساوی مقابل تراکتور خوب و عادلانه بود، گفت: تیمی نمی تواند جلوی سومین قهرمانی سرخپوشان پایتخت را بگیرد چون همه چیز دست خودشان است.
يکشنبه، 15 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
محمد نصرتی در گفتگو با راسخون: تیمی نمی تواند جلوی هت تریک قهرمانی پرسپولیس را بگیرد/پاختاکور را ببریم، صعود می کنیم
مدافع پیشین پرسپولیس با بیان اینکه تساوی مقابل تراکتور خوب و عادلانه بود، گفت: تیمی نمی تواند جلوی سومین قهرمانی سرخپوشان پایتخت را بگیرد چون همه چیز دست خودشان است.
 
محمد نصرتی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به تساوی پرسپولیس و تراکتورسازی در تبریز اظهار داشت: از نزدیک این بازی را تماشاکردم و خودم در ورزشگاه بودم. بازی از لحاظ کیفیت فنی آنچنان که از دو تیم انتظار می رفت، خوب نبود. به هر حال کیفیتی که دو تیم در طول فصل از خودشان نشان داده بودند، چه از لحاظ فردی و چه تیمی بالاتر از این دیدار بود و اگر شرایط نرمال بود، قطعا شاهد بازی تماشایی و جذاب تری می توانستیم باشیم. همه ی شرایط از جمله حساسیت جدولی و حرف و حدیث هایی که قبل از بازی وجود داشت، باعث شد تا روی روند دو تیم تاثیر بگذارد.
 
وی افزود: پرسپولیس بعد از فشار اولیه ی تراکتور خود را پیدا کرد و توانست بهتر کار کند. روی اولین حرکت و موقعیت هم به گل رسیدند. بعد از آن کمی عقب نشستند و بیشتر هدفشان این بود که در ضد حملات به گل بعدی برسند. برانکو چون می دانست، تراکتور در خانه برای جبران می آید، تیم را کمی عقب نگه داشت تا در خط حمله با استفاده از بازیکنان سرعتی بتواند به حریف ضربه بزند. در ضدحملات پرسپولیس می توانست بهتر کار کند و گل دوم را بزند اما واکنش اخباری روی توپ نورالهی و سپس ضربه ای که حاج صفی از روی خط برگرداند، باعث شد تا تراکتور در بازی بماند و باامید بیشتری کار را دنبال کند.
 
مدافع پیشین پرسپولیس تصریح کرد: به نظرم قبل از بازی خیلی حساسیت و حرف و حدیث ها باعث شده بود تا همه تصور کنند این بازی به جنجال کشیده می شود. خدا را شکر اتفاقی نیفتاد و قضاوت داور و آرامش بازیکنان دو تیم در زمین باعث شد تا بازی روند طبیعی خود را دنبال کند. تراکتوری ها در نیمه ی دوم بیشتر تمرکزشان استفاده از توپ های بلند و پشت مدافعان پرسپولیس بود. یکی از ارسال ها که در پشت دفاع پرسپولیس افتاد، با ضربه ی اسماعیلی فر همراه شد که بیرانوند گرفت اما در صحنه ی گل مساوی تراکتور، بازهم آن حرکت تکرار شد و آنها موفق شدند از توپی که پشت مدافعان افتاد، نهایت بهره را ببرند و به گل برسند.
 
محمد نصرتی گفت: پرسپولیس اگر این 3 امتیاز را می گرفت، قهرمانی اش مسجل بود و فقط یک امتیاز می خواست اما این یک امتیاز مقابل تراکتور خوب و عادلانه بود. به هرحال اگر دقت کنید، تمام مدعیان در تبریز بدون امتیاز به خانه برگشتند و تنها پرسپولیس بود که یک امتیاز گرفت. آن هم در حالی که از حریف پیش بود و می توانست با کمی دقت و شانس بیشتر برنده از زمین حریف خارج شود. تراکتور هم تیم خوبی دارد و تا قبل از اینکه حواشی گریبان گیرش شود، با توجه به بازیهای راحتی که داشت، می توانست مدعی جدی قهرمانی باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: مدیریت کردن یک هنر است که در مواقع بحرانی خود را نشان می دهد. در حالت طبیعی و نرمال همه می توانند اسم مدیریت را یدک بکشند. در قضیه ی محسن فروزان هم مدیریت بسیار ناشیانه و بد عمل کرد. اگر برای او حتی مسجل شده بود که دروازه بانش مقابل سپیدرود اشتباه سهوی مرتکب شده، نباید این طور تیمش را دچار حاشیه می کرد. اگر 15 تیم دست به دست هم می دادند، نمی توانستند این طور به تراکتور ضربه بزنند که مدیریت باشگاه به تیمش زد. او باید صبورانه با این موضوع رفتار می کرد و نهایت دروازه بان را بازی نمی دادند تا پس از پایان فصل، در کمال آرامش به تخلفات احتمالی رسیدگی می کرد. به هرحال رفتار مدیریت باعث شد تا تیم به حاشیه برود و تراکتور از روند خوب خود خارج شود.
 
مدافع اسبق تیم ملی ایران و پرسپولیس در مورد اینکه شانس قهرمانی را به کدام تیم می دهد؟ افزود: شک نکنید که تیمی نمی تواند جلوی قهرمانی و هت تریک پرسپولیس را بگیرد. همه چیز دست خودشان است و 3 امتیاز از سپاهان جلو هستند. بعید می دانم سپاهان بتواند از پدیده در مشهد امتیاز بگیرد چون شاگردان گل محمدی هم شرایط خوبی برای کسب سهمیه دارند. اگر این طور شود، پرسپولیس با شکست دادن ماشین سازی، قبل از بازی آخر جشن قهرمانی را خواهد گرفت. البته نباید به سادگی فکر کنند همه چیز تمام شده است و با تمام قدرت باید در این 2 بازی حاضر شوند و فقط هم 3 امتیاز را بگیرند.
 
محمد نصرتی در پایان با اشاره به کار دشوار پرسپولیس مقابل پاختاکورازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: پرسپولیس بازی رفت مقابل این تیم در آزادی، آن طور که باید از فرصت میزبانی استفاده نکرد. درست است که گل آفساید خوردیم ولی موقعیت زیادی برای پیروزی مقابل این تیم ایجاد نکردیم و در نهایت 2 امتیاز حساس خانگی را از دست دادیم. حالا برای صعود از گروه، راهی جز پیروزی در ازبکستان نداریم که این کار را سخت خواهد کرد. پاختاکور تیم منسجم و خوبی دارد که از لحاظ فیزیکی هم شرایط ایده آلی دارند. این بازی از دیدار با السد هم سخت تر است. به نظرم پرسپولیس برای این دیدار و حتی صعود به مرحله ی بعد شانس زیادی ندارد ولی در این چندساله تیم های برانکو نشان داده اند که در شرایط غیرممکن هم می شود، نتیجه گرفت. امیدوارم پرسپولیس این مسیر سخت صعود را با سربلندی طی کند. به هرحال همه می دانیم که در سال جدید، تقویم فشرده و بازی های سنگین و حساس باعث شده تا تیم کمی از شرایط ایده آل خود فاصله بگیرد. دقیقا بازی های آخر لیگ، هم حذفی و هم لیگ قهرمانان آسیا طوری برای پرسپولیس رقم خورده است، که چاره ای جز پیروزی و موفقیت صددرصدی ندارد. امیدوارم در این 5، 6 بازی باقی مانده، بازیکنان پرسپولیس بتوانند با همه ی سختی هایی که در پیش دارند، مزد زحمات خود را بگیرند.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.