بهتاش فریبا در گفتگو با راسخون:

استقلال متخصص انجام کارهای سخت است/از گلباران شدن العین کیف کردم

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه سخت ترین گروه نصیب آبی های پایتخت شده اما اعتقاد دارد این تیم متخصص انجام کارهای دشوار است و می تواند از پس رقبای خود بربیاید.
دوشنبه، 23 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
استقلال متخصص انجام کارهای سخت است/از گلباران شدن العین کیف کردم
بهتاش فریبا در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص سالی که بر ورزش به خصوص فوتبال گذشت، اظهار داشت: همه ی مسائل تحت تاثیر این کرونای لعنتی بود و اتفاق خوشی رقم نخورد که بخواهیم از آن اسم ببریم. واقعا چیزی نبوده که بخواهیم راجع به آن حرف بزنیم. اگر اتفاقی هم افتاده که خوش بوده، به دلیل سختی هایی که در سال 99 داشتیم، فراموش شده است. اما واقعا اتفاق بدی که برای ورزش ما افتاد، از دست دادن میزبانی مقدماتی جام جهانی در این مراحل حساس که ما 2 باخت بد دادیم، بود. در کنار آن قرارداد هنگفت و خسارت بار با ویلموتس بود. واقعا پول مفت و زیادی را به این مربی دادیم بدون هیچ نتیجه ای. باید ببینیم داستان این قرارداد به کجا کشیده می شود. آن طور که پیداست هنوز ترکش های این انتخاب بد حالا حالا ها قرار است ادامه یابد. البته اتفاق ناگوار و تلخی هم که برای مهرداد میناوند و علی انصاریان افتاد و این دو عزیز را از دست دادیم را هنوز باور نمی کنیم. واقعا هیچ مسئله ای ارزش از دست دادن جان آدمی را ندارد و امیدوارم در سال جدید مردم هرچه زودتر از دست این بیماری منحوس خلاص شوند.

زور داشتیم قطعا میزبانی را می گرفتیم
وی با بیان اینکه ایران می توانست به راحتی از گروه خودش میزبانی کند، افزود: کشور ما 3، 4 ورزشگاه استاندارد جهانی دارد! ورزشگاه های مشهد، تهران، اهواز و اصفهان همه استاندارد هستند و ای اف سی آنها را تائید کرده است. ما امکانات ضعیفی داریم اما واقعا بدتر از بحرین نیستیم. بحث هتل و اسکان تیم ها را هم اگر بخواهیم در نظر بگیریم، هر 4 استانی که گفتم، از لحاظ این امکانات در حد خیلی خوبی هستند به خصوص تهران که بهترین هتل های ایران در این شهر وجود دارد. معتقدم بحث گرفتن میزبانی فقط به امکانات محدود نمی شود و قطعا مسائل دیگری در کار بوده است. شک نکنید اگر در ای اف سی زور داشتیم می توانستیم میزبانی که حق ما بود را بگیریم. متاسفانه کرسی نداریم. وقتی آنها ریاست ای اف سی را دارند، به نفع کشور خود استفاده می کنند. گرفتن میزبانی، بحث های اقتصادی زیادی به همراه دارد و خیلی مهم است. قطعا گرفتن میزبانی علاوه بر منفعت اقتصادی، می تواند برخی نواقص را هم برطرف کند و اگر جایی هم مشکلی باشد، با تذکر ناظران کشور میزبان می تواند آنها را رفع رجوع کند.

شوک به استقلال مثبت بود
پیشکسوت استقلال در خصوص تغییرات این تیم و روی کار آمدن مجیدی که باعث بهتر شدن وضعیت آبی ها شده، تصریح کرد: تغییرات انجام شده تا اینجا شکر خدا جواب داده و مثبت بوده است. شوکی که به تیم دادند، باعث 3 برد و یک مساوی از 4 دیدار شده است. کادر جدیدی که روی کار آمده را نمی شود بیگانه با استقلال یا تازه وارد نامید. فرهاد مجیدی اشراف کامل نسبت به این تیم و بازیکنان دارد و با اکثر این بچه ها کار کرده است. نفراتی هم که جذب کرده اند، کم کم باید از آنها استفاده کنند. استقلال درگیر 3 جام است. لیگ، حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را داریم. باید طوری از بازیکنان بازی بگیرند که همه آماده باشند و تیم خسته نشود. نفرات هرچقدر بیشتر درگیر بازی ها شوند، خستگی تیم با توجه به فشردگی بازی ها، کمتر می شود.

استقلال مقابل پیکان بدشانس بود
بهتاش فریبا گفت: شکل بازی و نتایج تیم بهتر شده است. بدست آوردن پیروزی و کسب 3 امتیاز هم خیلی به فرهاد مجیدی کمک کرد و تیم جان گرفت. هم روحیه ی بازیکنان و هم کادر فنی افزایش پیدا کرد و هم فشاری روی مجموعه ی تیم نیست. می توانند با خیال راحت تر ادامه ی راه را بروند. آخرین بازی ای که استقلال در لیگ برتر داشت، مقابل پیکان خیلی خوب نبود اما فرصت کافی را برای کسب 3 امتیاز داشت. 2، 3 موقعیت خوب گلزنی را از دست دادیم. علاوه بر اینکه خوب نبودیم، بدشانس هم بودیم. فرشید اسماعیلی و دیاباته موقعیت های خیلی خوبی را از دست دادند. تیم های تارتار همیشه بسته بازی می کنند و روی ضد حملات برنامه دارند. استقلال به این تیم حتی یک موقعیت هم نداد اما در بحث هجوم سوزی داشتیم. امیدوارم بهتر شویم و در ادامه ی لیگ بتوانیم امتیازهای مورد نیاز را بگیریم.
 استقلال متخصص انجام کارهای سخت است/از گلباران شدن العین کیف کردم
از برد فولادخوزستان مقابل العین کیف کردم
وی با اشاره به حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: واقعا حضور در لیگ قهرمانان آسیا برای تیم های ایرانی، یک جدال نابرابر است. خیلی کیف کردم که فولاد توانست در خاک عربستان، تیم العین امارات را گلباران کند. این توانایی بچه های ما است. دیدید که چمن خوب ورزشگاه هم باعث شد تا بچه های فولاد خیلی خوب و روان بازی کنند و واقعا عالی نتیجه گرفتند. تیم های ما از لحاظ امکانات، نفرات و خیلی از مسائل واقعا قابل قیاس با رقبای به خصوص قطری و عربستانی نیستند اما مطمئن باشید به راحتی نتیجه را نمی دهیم. ما می توانیم با غیرت ایرانی و یکدل بودن مسیر سخت را پیش برویم و کمااینکه سالها ثابت کردیم در گروه های سخت تر هم توانستیم صعود کنیم. فوتبال غیرقابل پیش بینی است و با تلاش و زحمت نتیجه حاصل می شود.
 
لغو بازی با صنعت نفت آبادان تصمیم درستی بود
پیشکسوت استقلال افزود: لغو شدن بازی استقلال مقابل نفت آبادان فقط به خاطر خطر کرونا بود که می توانست به ضرر تیم شود اما از جهتی به ضرر استقلال هم شد. چون فاصله ی بازی ها برای استقلال زیاد شده و حدود 10، 12 روز تا شروع لیگ قهرمانان آسیا، این تیم در مسابقه ی رسمی حضور نداشته است. امیدوارم این مسئله برای تیم دردسر ایجاد نکند. با این حال لغو شدن بازی بهتر از برگزاری بازی بود چون ممکن بود بازیکنی درگیر ویروس شود و لیگ قهرمانان آسیا را از دست بدهد. آنجا خیلی سخت می گیرند. درست هم همین است که اجازه ندهند تیمی درگیر شود.

فدراسیون باید تیم های آسیایی را واکسینه می کرد
بهتاش فریبا گفت: نمی دانم چرا فدراسیون فوتبال به فکر تیم های لیگ برتری نیست. واکسینه کردن 16 تیم لیگ برتری مگر چقدر هزینه دارد که این کار را نمی کنند تا هم خیال بازیکنان و هم هواداران راحت شود؟ کل مجموعه ی یک تیم 40 نفر هم نمی شود. همه جای دنیا ورزشکاران خود را واکسینه کرده اند. باید مسئولان ورزش ما هم این حرکت مثبت را انجام دهد و هرچه سریع تر دست به کار شوند تا ورزشکاران و المپیکی ها را واکسینه کنند. حداقل باید نماینده های فوتبال ایران در آسیا را واکسینه می کردند. مهدی قایدی قبل از مبتلا شدن به کرونا چطور بازی می کرد و بعد از کرونا مقابل پیکان چطور بود. کاملا مشخص بود که تحلیل رفته است. هم خیال بازیکن ها راحت می شود و هم روی سطح مسابقات تاثیر دارد. شنیدم آنهایی که واکسن می زنند، دیگر ناقل نیستند و این خیلی خوب است.

استقلال متخصص کارهای سخت است
وی تاکید کرد: سالهاست می گوییم که قیمت یک بازیکن تیم های عربی اندازه ی بودجه ی یک سال تیم های ماست. این مسائل وجود دارد. در همین نابرابری ها، تیم های ایرانی 3 ستاره ی آسیایی دارند. استقلال 2 قهرمانی و پاس هم یک قهرمانی آورده است. خوب نشان می دهد که تیم های ایرانی با یکدلی می توانند نتایج خوبی بگیرند. امیدوارم این اتفاق برای هر 4 نماینده ی ایران رقم بخورد و از گروه صعود کنیم. امسال شرایط صعود خیلی دشوارتر شده است. گروه استقلال هم از تمام گروه ها پیچیده تر است. این گروه سخت اما هم حسن و هم عیب دارد. عیبش این است که هیچ بازی آسان نیست و باید پرفشار بازی کرد. اما حسنی که دارد این است همه ی تیم ها توان امتیازگرفتن از هم را دارند. این به صعود کمک می کند. امیدوارم استقلال بازی اول خودش را ببرد چون در این صورت کار راحت تر می شود. استقلال متخصص کارهای سخت است.
 
سپاهان شانس اول قهرمانی لیگ بیستم است
پیشکسوت استقلال در خصوص لیگ برتر ایران هم افزود: از لحاظ کیفی نسبت به لیگ های قبلی بسیار پائین تر است و دلیل اصلی اش هم قطعا کروناست. فاصله ی لیگ قبلی با لیگ الان خیلی کم بود و تیم ها فرصت استراحت را نداشتند. بازی ها را که نگاه می کنم، کیفیت ها پائین آمده است. اما تیم هایی مثل سپاهان، استقلال، پرسپولیس و مس رفسنجان که کیفیت های خوبی از خود نشان می دهند. به خصوص سپاهان که آنها را در حد قهرمان اصلی می بینم و قطعا شانس اول است. نفرات ذخیره ی تیم سپاهان، می توانند بهترین بازیکن تیم های دیگر باشند. این خیلی کمک می کند. حتی اگر 5 بازیکن این تیم هم مصدوم و محروم شوند، بازهم خللی در کارشان ایجاد نمی شود. مدعیان سپاهان و استقلال و پرسپولیس هستند اما شانس سپاهان بیشتر از دو تیم بقیه است. شاید تنها نقطه ضعفی که می شود از تیم نویدکیا گرفت، دفاع های وسط شان است که کمی کند هستند اما واقعا دفاع تیمی خوبی دارند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.