رضا نوروزی در گفتگو با راسخون:

در لیگ ایران هافبک خلاق و مهاجم شش دانگ نداریم/پرسپولیس می تواند پنجمین قهرمانی پیاپی را بگیرد

مهاجم پیشین پرسپولیس با بیان اینکه در لیگ ایران هافبک خلاق و مهاجم شش دانگ نداریم، گفت: شاگردان یحیی گل محمدی با روندی که در پیش گرفته اند می توانند پنجمین قهرمانی پیاپی لیگ ایران را از آن خود کنند.
چهارشنبه، 29 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
در لیگ ایران هافبک خلاق و مهاجم شش دانگ نداریم/پرسپولیس می تواند پنجمین قهرمانی پیاپی را بگیرد
رضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به پیروزی پرسپولیس مقابل پیکان اظهار داشت: بازی خوبی بود. به هرحال چون در این هفته ها پرسپولیس روی فرم برد افتاده بود، خیلی اهمیت داشت تا از این بازی هم با کسب پیروزی خارج شود. فکر می کنم این چهارمین برد پیاپی بود که هیچ تیمی تا کنون در لیگ بیستم نتوانسته حتی 3 برد پشت سر هم را در 15 هفته اخیر بدست بیاورد. این نشان می دهد که تیم دوباره دارد راه خوب خودش را پیدا می کند و سودای قهرمانی در سر دارد. البته پیکان واقعا تیمی بود که فرصت های آنچنانی به پرسپولیس نداد و سعی کرد با بازی بسته در دفاع، راه تیم را ببندد و دل به ضد حملات و توپ های بلند به خصوص پرتاب اوت فوق العاده خطرناک بازیکنش داشت که در چند صحنه خطرناک هم ظاهر شدند. با این حال معتقدم این 3 امتیاز خیلی به پرسپولیس کمک خواهد کرد تا بتواند قهرمان نیم فصل شود.
 
پرسپولیس قهرمان نیم فصل می شود
وی افزود: خدا را شکر در 4 بازی اخیر گرفتن 12 امتیاز خیلی عالی بود. بعد از اینکه تیم از فینال آسیا برگشت، 4 مساوی پیاپی کمی آنها را از شرایط همیشگی شان دور کرد. درست است که الان تیم کم گل می زند اما در موقعیت سازی خیلی عالی کار می کند. البته قبول دارم که باید بیشتر و بهتر از فرصت ها استفاده کنند چون فاصله ی یک گل در هر لحظه امکان دارد از بین برود. نکته ی خوب اما این است که پرسپولیس خیلی سخت به حریفان موقعیت می دهد و گل نمی خورد. با یک بازی کمتر در رده دوم قرار گرفتن خیلی خوب است و انشالله اگر گل گهر را هم در بازی عقب افتاده شکست بدهیم، قهرمانی نیم فصل را کسب خواهیم کرد.
 
بازیکنان پرسپولیس بعد از آسیا دچار کمبود اعتماد به نفس شده بودند
مهاجم پیشین تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: اگر بعد از فینال آسیا دیدید که تیم نتوانست آن طور که باید نتیجه بگیرد، قطعا آن شکست تلخ باعث افت روحی روانی تیم شد. بازیکنان بعد از از دست دادن فینال آسیا و قهرمانی، دچار کمبود اعتماد به نفس شدند و نتوانستند با آن شوک روحی کنار بیایند. این بزرگترین شانس تاریخ فوتبال ایران بود که یک تیم می توانست قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود که متاسفانه از دست رفت. همیشه تیم هایی که جزو 4 تیم آسیا می رسیدند، وحشتناک قدرتمند بودند اما اولسان واقعا تیم معمولی بود. پرسپولیس السد، الدوحیل، پاختاکور و النصر به آن قدرتمندی را شکست داد اما در فینال به اولسانی که به مراتب ضعیف تر از اینها بود، باخت. آن هم با 2 پنالتی مفت. آدم زورش می آمد. هر دو پنالتی افتضاح بود که به بدترین شکل ممکن تقدیم حریف شد. فرصت عالی ای بود که پرسپولیس جام را بگیرد و به ایران بیاورد اما حیف که نشد. فکر کنید ما که بیرون بودیم، سردرد گرفتیم.حالا شما ببینید چه فشاری به بازیکنانی آمد که در فینال بازی کردند. طبیعی بود که بعد از آمدن به ایران نتوانند روی فرم خوب باشند و هفته ها طول کشید تا به شرایط عادی برگردند.
 
در لیگ ایران هافبک خلاق و مهاجم شش دانگ نداریم
رضا نوروزی در خصوص شرایط و نوسان تیم های لیگ بیستم گفت: همه ی تیم ها چنین شرایطی دارند و به جز پرسپولیس که آن هم در هفته های اخیر خوب نتیجه گرفته و ثبات داشته، هیچ تیمی نتوانسته در عملکردش ثبات لازم را داشته باشد. خیلی از شرایط می تواند در این نوسان دخیل باشد. تیم های سپاهان، استقلال و تراکتور خیلی مهره و بازیکن دارند. فکر می کنم نسبت به سال های گذشته اگر دقت کنید لیگ ما ضعیف تر شده است و کمبود بازیکن خلاق داریم. الان لژیونرهای خوبی داریم اما در لیگ داخلی مان هنوز بهترین های ما همان بازیکنان قدیمی مثل سیدجلال و شهباززاده هستند. هافبک خلاقی مثل علی کریمی، مجتبی جباری، محرم نویدکیا، داود حقی نداریم. یک هافبک خلاق و مهاجم شش دانگ در لیگ نداریم. فوتبال ما خیلی ضعیف شده است. مدافعان آن موقع ما بنگر، هادی عقیلی، سیدجلال، بختیاری زاده، پیروانی و خیلی های دیگر مدافعانی بودند که واقعا نمی شد به راحتی مقابلشان بازی کرد. فوتبال ما خیلی ضعیف شده است. واقعا باید فکری به حال این مسئله بکنند. الان زمین ها خیلی بهتر شده است. امکانات زیاد است. زمین ها صاف است. اما آن موقع در چال و چوله می افتادیم و رباط پاره می کردیم.
 در لیگ ایران هافبک خلاق و مهاجم شش دانگ نداریم/پرسپولیس می تواند پنجمین قهرمانی پیاپی را بگیرد
پرسپولیس در خط حمله دست و دلباز و در دفاع سختگیر است
وی  در خصوص بازی عقب افتاده پرسپولیس با گل گهر خاطرنشان کرد: بازی سختی در پیش است. پرسپولیسی ها می دانند که باید برای قهرمان شدن در نیم فصل این بازی را برنده شوند. تیم گل گهر هم با مربی باتجربه ی خود امیرقلعه نویی دنبال این است که 3 امتیاز را در خانه حفظ کند. تیم خوبی دارند اما نوسان آنها هم زیاد بوده است. اول فصل نتایج خیلی خوبی گرفتند. نمی دانم چه اتفاقی افتاد در ادامه آن نتایج تداوم نداشت و تیمشان به وسط های جدول رسید. با این حال همیشه تیم های قلعه نویی مقابل پرسپولیس خوب بازی می کنند و باید دید آیا پرسپولیس می تواند از این بازی سخت سربلند بیرون بیاید. پرسپولیس البته حسن بزرگی که دارد، موقعیت های خیلی کمی به حریفان می دهد و گل نمی خورد. هر چقدر که در خط حمله دست و دلباز هستند و موقعیت خراب می کنند اما در دادن موقعیت سخت گیرند. تیمی موفق است که گل کمی دریافت کند. پرسپولیس همین روند را ادامه دهد قطعا این بازی را هم برنده خواهد شد و قهرمان نیم فصل می شود. البته قهرمانی نیم فصل فقط از جنبه روحی روانی ارزشمند است و حالا بازیکنان می خواهند نشان دهند که شایستگی رسیدن به صدر را دارند.
 
قهرمانی لیگ بیستم به روزهای آخر کشیده می شود
مهاجم گلزن سال های قبل لیگ برتر فوتبال ایران افزود: با اینکه لیگ امسال تیم ها زیاد ثبات نداشته اند اما سپاهان تیم خیلی خوبی دارد که همیشه از ساختار خوبی برخوردار بوده است. استقلال هم تیم پرمهره ای دارد. خیلی تیم خوبی دارند اما نمی دانم مشکلشان چیست که این قدر حاشیه دارند. البته آنها بازی خوبی انجام نمی دهند و هوادارانشان هم از این بابت ناراضی اند. تیم های فولاد و نفت آبادان و حتی نفت مسجد سلیمان و آلومینیوم اراک هم خیلی خوب نتیجه گرفته اند. فکر می کنم برخی تیم ها هرچند مدعی نیستند اما می توانند نقش تعیین کننده ای در قهرمانی داشته باشند. مثلا می توانند یقه ی تیم های بزرگ را بگیرند و به راحتی امتیاز ندهند. با همه ی این اوصاف آنچه از جدول لیگ برتر برمی آید، اختلاف امتیازها نزدیک است و فاصله ی زیادی بین تیم همه وجود ندارد. با یک برد و باخت جایگاه ها عوض می شود. این نشان می دهد که کیفیت فنی تیم ها هم تفاوت چندانی ندارد و امسال فکر می کنم قهرمانی لیگ بیستم به هفته های آخر کشیده شود.
 
حواشی زیاد مزه ی فوتبال را از بین می برد
رضا نوروزی در پایان گفت: مشکلی که فوتبال ایران دارد و البته در هفته های اخیر کمی کمرنگ شده، اعتراض زیاد نیمکت ها به داوری و قضاوت هاست. باید یاد بگیریم که این حواشی را کنار بگذاریم و با رفتارهای خود باعث ایجاد استرس و فشار روی داورها نشویم. این کارها و اعتراض ها اشتباهات را بیشتر می کند. اشتباهات داوری هم جزئی از فوتبال است و اگر سوتی هم به اشتباه زده می شود، عمدی نیست. به هرحال این سوت ها برای همه ی تیم ها زده می شود و نباید این همه جار و جنجال درست کنیم. آنچه اهمیت دارد متن فوتبال است که این حواشی مزه ی آن را از بین می برد. امیدوارم در نیم فصل دوم این مسائل از بین برود و بیشتر به خود فوتبال پرداخته شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.