هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال/

شکست بدموقع شهرخودرو در خانه/ سپاهان از اولین شکست فصل گریخت

با شکست شهر خودرو و تساوی سپاهان و استقلال در بزرگترین بازی هفته، صدر جدول لیگ برتر فوتبال در هفته ی دوازدهم به شاگردان قلعه نویی رسید.
شنبه، 9 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
شکست بدموقع شهرخودرو در خانه/ سپاهان از اولین شکست فصل گریخت
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، امروز که قرار بود با انجام 4 دیدار هفته ی دوازدهم لیگ برتر فوتبال به پایان برسد، 2 دیدار(پرسپولیس با نساجی و پیکان با تراکتور) به دلیل آلودگی هوا لغو شد و 2 دیدار نیز برگزار شد.
 
شهر خودرو صفر – نفت آبادان یک؛ شکست بد موقع صدرنشین در خانه

تیم صدرنشین شهر خودرو که امیدوار بود با گرفتن 3 امتیاز خانگی مقابل نفت آبادان، عملکرد خوب خود را ادامه دهد، در خانه مقابل این حریف خود شکست خورد و صدر جدول را به سپاهان قلعه نویی سپرد.
 
شاگردان گل محمدی دقیقه (27) توسط عیسی آل کثیر گل خوردند و نتوانستند در ادامه آن را جبران کنند.
 
با این شکست خانگی شهر خودرو با 23 امتیاز به رده ی دوم سقوط کرد و صدر را به تیم سپاهان داد.
 
تیم نفت آبادان نیز با پیروزی 19 امتیازی شد و به رده ششم رسید.
 
سپاهان2 – استقلال 2؛ فرار شاگردان قلعه نویی از شکست مقابل استقلال در ثانیه های پایانی
 
تیم های رده دومی سپاهان و رده سومی استقلال ساعت 15 در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم رفتند که در پایان این دیدار شاگردان قلعه نویی و استراماچونی به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند.
 
گولسیانی دقیقه (13) و امید نورافکن دقیقه (94)  گل های سپاهان را به ثمر رساندند و مهدی قائدی دقیقه (57) و دیاباته (78) برای استقلال گل زدند.
 
ترکیب سپاهان:
سید پیام نیازمند، گئورگی ولسیانی، عزت‌الله پورقاز، محمدرضا مهدی‌زاده، سعید آقایی، مهدی کیانی، امید نورافکن، محمدرضا حسینی(35-رسول نویدکیا(80-علی قربانی))، محمد محبی(77-رضا میرزایی)، سجاد شهباززاده و کی‌روش استنلی
 
ترکیب استقلال:
سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی(72- آرش رضاوند)، روزبه چشمی، عارف غلامی، وریا غفوری، هرویه میلیچ، مسعود ریگی، علی کریمی، فرشید اسماعیلی(75-علی دشتی)، مهدی قائدی(83-شاهین طاهرخانی) و شیخ دیاباته
 
شرح نیمه اول:
دو تیم با ترکیب هجومی مقابل هم صف آرایی کرده اند و در تلاشند تا در همین ابتدای بازی نبض کار را در دست بگیرند. جنگندگی هافبک های دو تیم بر سر تصاحب توپ و گرفتن کنترل میانه ی میدان دیدنی دنبال می شود. استقلال در دقایق ابتدایی فشار زیادی روی دروازه ی سپاها آورد و از راست و چپ توپ می ریزد.
 
دقیقه 9 بهترین فرصت برای گلزنی آبی ها به وجود آمد. ضربه ی آزاد وریا غفوری به تیر افقی دروازه ی سپاهان برخورد کرد و با بدشانسی به گل تبدیل نشد.
 
بعد از این صحنه بود که سپاهانی ها توانستند حمله ای از سمت چپ استقلال توسط محمدرضا حسینی ترتیب دهند که مدافع آبی ها مرتکب خطا شد. این ضربه ی خطا به کرنر تبدیل شد. ضربه ی کرنر ارسال شد و بعد از اینکه مدافعان استقلال توپ را برگشت دادند، در ریباند توپ به محمدرضا حسینی رسید که او با ارسالی سرضرب ولسیانی را در موقعیت گلزنی قرار داد تا دقیقه 13 مدافع پیش تاخته ی زردپوشان با تکلی بلند توپ را به گل اول بازی تبدیل کند.
 
در ادامه استقلال بازهم برای رسیدن به گل و به تساوی کشاندن بازی، حملات زیادی را روی دروازه ی سپاهان تدارک دید که در اکثر این حملات توپ های اول را مدافعان سپاهان  دور کردند. اما دقیقه 20 بازی پیام نیازمند با واکنشی زیبا روی شوت میلیپ دروازه ی تیم میزبان را نجات داد.
 
سپاهان بعد از زدن گل، کمی عقب نشینی کرد و بیشتر توپ و زمین در اختیار استقلال قرار گرفت. آبی ها از این برتری سودی نبردند چرا که ضربات آخر آنها به نتیجه نمی رسد. حملات شاگردان استراماچونی تا پشت محوطه ی جریمه به خوبی صورت می گیرد اما فشردگی مدافعان سپاهان اجازه ی موقعیت سازی را به آنها نمی دهد. تلاش آبی ها در نهایت نتیجه را تغییر نداد و نیمه ی اول با شکست راهی رختکن شدند.
 
شرح نیمه دوم:
 
استقلال برای جبران گل خورده ی نیمه ی اول، کار را هجومی آغاز کرد. سپاهانی ها هم در مقابل برای حفظ اندوخته ی خود با تجمع در زمین خودی، از دروازه ی خود محافظت می کنند و چشم به ضد حمله دوخته اند.
 
در دقیقه 52 اما مهمترین و جنجالی ترین صحنه ی نیمه ی دوم رقم خورد. جایی که آبی ها کرنر را فرستادند و توپ با دست کی روش استنلی برخورد کرد. اما زاهدی فر اعتقادی به پنالتی نداشت. نیمکت استقلال بعد از این صحنه اعتراض شدیدی به داوری داشت و چند دقیقه ای مسابقه به خاطر آن متوقف شد.
 شکست بدموقع شهرخودرو در خانه/ سپاهان از اولین شکست فصل گریخت
اما بالاخره قفل دروازه ی سپاهان دقیقه 57 باز شد. ارسال وریا غفوری با ضربه ی سرضرب پای راست مهدی قائدی به گل تساوی بازی تبدیل شد تا این بازیکن با 6 گل به صدر جدول گلزنان لیگ برتر هم صعود کند.
 
 بعد از به تساوی کشیده شدن بازی، روند بازی کمی از تب و تاب افتاد و بیشتر دقایق بازی در میانه ی میدان دنبال شد. جنگ هافبک ها برای گرفتن کنترل بازی، دیدنی و پربرخورد دنبال شد. این نوع بازی درگیرانه باعث شد تا کمتر دو تیم فرصت گلزنی ایجاد کنند.
 
دقیقه 72 بهترین موقعیت برای گل زنی سپاهان بود که کی روش استنلی در دهانه ی دروازه توپ را به آسمان کوبید.
 
دقیقه 76 این بار استقلال می توانست به گل دوم برسد اما ضربه ی سر دیاباته با اختلاف کم به بیرون رفت تا سپاهانی ها نفس راحتی بکشند.
 
دقیقه 78 بالاخره استقلال موفق شد گل دوم را به ثمر برساند. این بار مهدی قائدی در نقش گل ساز ظاهر شد و ارسال کرنر توسط او با ضربه ی سر شیخ دیاباته به گل برتری آبی ها تبدیل شد.
 
دقیقه 80 یک صحنه ی مشکوک این بار داخل محوطه ی جریمه ی استقلال اتفاق افتاد که داور سرنگونی میرزایی را پنالتی تشخیص نداد.
 
دقیقه 91 سید حسین حسینی یک سوپر سیو از خود به نمایش گذاشت و ضربه ی سر علی قربانی را به زیبایی مهار کرد تا دروازه ی استقلال بسته بماند.
 
دقیقه 92 شوت زمینی مسعود ریگی به شکل خطرناک از کنار دروازه ی نیازمند به بیرون رفت.
 
تلاش سپاهانی ها برای جبران نتیجه بالاخره دقیقه 94 به بار نشست و شوت زمینی پای راست نورافکن گل دوم زردپوشان را در پی داشت تا در نهایت دو تیم به تساوی 2 بر 2 دست پیدا کنند.
 
سپاهان با این تساوی 23 امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر به صدر جدول صعود کرد و استقلال نیز با این مساوی 22 امتیازی شد
 
نتایج کامل هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال:
 
پنج شنبه:
 
ماشین سازی یک..............سایپا صفر
 
جمعه:
 
نفت مسجد سیلمان صفر......ذوب آهن صفر
 
شاهین بوشهر یک............پارس جنوبی جم یک
 
فولاد خوزستان 2............گل گهر سیرجان صفر
 
شنبه:
 
شهر خودرو صفر......... صنعت نفت آبادان یک
 
سپاهان 2.................استقلال 2
 
پرسپولیس...................نساجی (لغو شد)
 
پیکان.........................تراکتور (لغو شد)

جدول لیگ برتر فوتبال پس از پایان هفته دوازدهم:
شکست بدموقع شهرخودرو در خانه/ سپاهان از اولین شکست فصل گریخت


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما