نبی ساکی در گفتگو با راسخون:

عیار نفت آبادان مقابل سپاهان مشخص می شود/ بعید است مدعی جدیدی در لیگ بیستم پیدا شود

پیشکسوت تیم فوتبال نفت آبادان با بیان اینکه عیار این تیم مقابل تیم خوب سپاهان مشخص می شود، گفت: تیم هایی که در بالای جدول لیگ بیستم هستند با کمی تغییر مدعیان اصلی هستند و نباید انتظار داشته باشیم که تیم جدیدی از پائین جدول بیاید و خودش را به عنوان مدعی مطرح کند.
يکشنبه، 5 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
عیار نفت آبادان مقابل سپاهان مشخص می شود/ بعید است مدعی جدیدی در لیگ بیستم پیدا شود
نبی ساکی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به رویارویی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در دیداری حساس مقابل سپاهان از هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: این دیدار یک بازی سرنوشت ساز برای هر دو تیم محسوب می شود. اگر دقت کنید امتیازهای دو تیم به هم نزدیک است. این دیدار به صورت جدی تیم نفت آبادان محک می خورد و عیار تیم به طور کامل مشخص می شود. سپاهان تیمی است که هم نظم تیمی دارد و هم از کادر فنی خوبی برخوردار است. تیمی سازمان یافته است و خیلی خوب بازی می کنند. اگر تیم نفت می خواهد نیم فصل اول را با یک رتبه ی خوبی تمام کند، باید این دیدار را برنده شود. البته فراموش نکنید که در آبادان تیم همه ی بازی های خود را برنده شده است و به سپاهان هم نباید امتیاز بدهد. سال قبل هم اولین شکست تیم اصفهانی مقابل نفت آبادان بود که 4 گل خوردند.
 
بازی سپاهان و صنعت نفت سرنوشت ساز است
وی افزود: تیم نفت آبادان امسال باثبات تر از تیم فصل قبل در نتیجه گیری ظاهر شده است. دیگر نمی بینیم که تیم نفت با اختلاف بالا در بیرون از خانه شکست بخورد. تیم باثباتی شده است و فوتبال خیلی خوبی بازی می کند. این تیم وقتی عقب هم می افتد تا دقایق آخر تلاش می کند تا جبران کند. نمونه اش بازی با سایپا بود که در ثانیه های آخر گل مساوی را زدند. تیم باشخصیتی است اما در چند روز گذشته چند بازیکن کلیدی تیم مثل حسن بیت سعید، زبیدی و عبدالله ناصری به خاطر مصدومیت تمرین نکرده اند. اگر این مصدومیت ها و محرومیت ها اذیت نکند و پورموسوی تیم کاملش را در اختیار داشته باشد، تیمی نیست که به این راحتی شکست بخورد. این بازی البته خیلی حساس است. سپاهان تیم بزرگی است و به معنای واقعی یک تیم کامل دارد. از لحاظ مهره ای بهترین تیم ایران هستند و همه جوره حساب کنید، غیر قابل مقایسه با تیم نفت هستند. با همه ی این تفاسیر فوتبال قانون نانوشته ای دارد که نمی شود چیزی را پیش بینی کرد. نفت آبادان با همین بازیکنانش کاری را کرده که همه شگفت زده شده اند. واقعا کار بزرگی کرده اند. این بازی اگر تیم مقابل سپاهان نتیجه بگیرد، قطعا با رتبه ی خوبی نیم فصل اول را تمام می کند.

بعید است مدعی جدیدی در لیگ بیستم پیدا شود
پیشکسوت نفت آبادان تصریح کرد: وقتی بازی های لیگ را نگاه می کنم تنها 4، 5 تیم ثبات ترکیبی و شکل بازی دارند. یعنی هر بازی که از آنها می بینیم می دانند که چطور باید کار کنند. تیم هایی مثل سپاهان، فولاد، نفت آبادان. خیلی از تیم های لیگ هنوز جا نیفتادند و هنوز فراز و نشیب دارند. تیم هایی که بالانشین هستند، نان ثبات خود را می خورند و بیشتر از بقیه ی تیم ها هماهنگ شده اند. وقتی بازی های سپاهان را در آسیا با حضور محرم می دیدم، فکر می کردم در لیگ بیستم به مشکل بخورند اما رفته رفته جا افتادند و جزو تیم های خیلی خوب لیگ هستند. وقتی به جدول لیگ هم نگاه می کنید، فاصله ی امتیازی تیم ها زیاد نیست و با یکی دو برد جایگاه ها عوض می شود. دیگر نباید انتظار داشته باشیم که مدعی جدیدی در لیگ ببینیم و مثلا تیمی از رده هشتم، نهم یا پائین تر بالا بیاید و حرفی برای گفتن داشته باشد. همین تیم هایی که الان در رده های بالا هستند، با کمی تغییر مدعی لیگ بیستم هستند. هرتیمی که در ادامه ی بازی ها باثبات تر کار کند، می تواند خودش را در جدول تثبیت کند.
 
بازی های عقب افتاده برای پرسپولیس مثل شمشیر دولبه است
نبی ساکی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس هم با توجه به بازی های عقب افتاده ای که دارد، می تواند خودش را به جمع مدعیان برساند؟ گفت: این دیگر به خودشان بستگی دارد. فراموش نکنید هرتیمی که مقابل پرسپولیس قرار می گیرد، با تمام توان تلاش می کند تا امتیاز ندهد. بازی های عقب افتاده، شمشیر دولبه است. یعنی اگر بتواند بازی های خودش را ببرد، قطعا جزو مدعیان اصلی خواهد شد اما اگر برنده نشود یا امتیاز از دست بدهد، از کورس کمی عقب خواهد افتاد. با این وجود پرسپولیس تیم بزرگی است و تجربه ی فراوانی دارند. این تیم را در بحران نمی بینم که بگویم نمی تواند خودش را بالا بکشد. مطمئن باشید با اضافه شدن عیسی آل کثیر آنها بالا می آیند. ولی این که آیا به تیم مدعی تبدیل می شوند یا نه بستگی به این دارد که بازی های عقب افتاده ی خود را با چه نتیجه ای پشت سر بگذارند. بعید نیست که پرسپولیس را بالای جدول ببینیم.
 عیار نفت آبادان مقابل سپاهان مشخص می شود/ بعید است مدعی جدیدی در لیگ بیستم پیدا شود
برخی تیم ها بی سروصدا کرونایی های خودشان را به قرنطینه می فرستند
وی در ادامه ی صحبت های خود با بیان اینکه کیفیت لیگ ایران پائین آمده است، خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی هم در اینکه کیفیت تیم ها پائین آمده است، دخیل بوده. برخی از عوامل تیم ها مثل دستیاران یا برخی بازیکنان یک دفعه یکی دو هفته غیب می شوند و بعد مشخص می شود که به خاطر کرونا در قرنطینه بوده اند. تیم ها شاید دیگر مثل سابق کرونایی های خود را رسانه ای نمی کنند و بی سروصدا سعی می کنند، نفرات مبتلا را به قرنطینه بفرستند. احساس می کنم که این شرایط و کامل نبودن تیم ها باعث این نوسانات شده است. تیم های بزرگی که پرمهره هستند و می توانند نفرات را جایگزین کنند، در این شرایط بهتر عمل خواهند کرد. در چنین شرایطی نیمکت ها تعیین کننده است. خیلی از تیم ها هنوز ترکیب اصلی خود را پیدا نکرده اند و مدام نفرات خود را تغییر می دهند.
 
کیفیت لیگ ایران پائین است
بازیکن پیشین نفت آبادان افزود: اگر بخواهیم روی مسائل فوتبال ایران ریز شویم، مشکلات زیادی را می بینیم. وقتی بازیکنی با 15 گل زده آقای گل لیگ می شود، این نشان دهنده ی کیفیت پائین لیگ است. وقتی بازیکنی که در کل لیگ 2 پاس گل می دهد و یک گل می زند، جابجا می شود و به تیم بزرگ تر از تیم فعلی اش می رود، یعنی کیفیت لیگ پائین است. در بوندسلیگا لواندوفسکی مهاجم بایرن 47 گل و حتی رقیبش 37 گل در یک سال فوتبالی می زنند. آن وقت مقایسه کنید ببینید چقدر فاصله داریم. بعضی بازی ها را آدم می بیند، می خواهد شبکه را عوض کند. راه رسیدن به گل در تیم های ما واقعا محدود است و تا وقتی مربیان فقط دل به توپ های بلند ببندند، چیزی عوض نخواهد شد. تیم های بزرگ و صاحب سبکی مثل رئال و بارسا وقتی وارد زمین می شوند، می دانند که تیم حریف دفاعی بازی خواهد کرد. این قدر راه های مختلف را برای گلزنی امتحان می کنند که بیننده لذت می برد. اما در فوتبال ما کاملا مشخص است که مربیان فقط دنبال بردن توپ به کناره ها و سانتر کردن روی دروازه هستند.
 
حیف که نفت نمی تواند از وجود تماشاگرانش سود ببرد
نبی ساکی گفت: وقتی تیمی مثل استقلال با آن همه بازیکن فقط توپ را به وریا غفوری می دهند تا او سانتر کند، مشخص است که با بسته شدن آن بازیکن توپ خراب می شود و سانتر کیفیت ندارد. بازیکنان سایپا این بازیکن را بسته بودند و به راحتی تمام توپ های ارسالی را خراب کردند. دربی 94 هم عیار پرسپولیس و هم استقلال را نشان داد. اگر قرار بود یک تیم از ایران در فینال آسیا باشد، آن تیم پرسپولیس بود. با اینکه من طرفدار هیچ یک از این دو تیم نیستم و به تیم نفت آبادان و تیم های شهر خودم عرق دارم ولی از لحاظ فنی حرف می زنم. در دربی اخیر فکر می کنم حتی طرفدارهای دو آتیشه استقلال در دل خودش برای پرسپولیس دست زدند. به خاطر اینکه فوتبال خوبی بازی کرد و موقعیت های زیادی که ساخت. نبودن تماشاگر در ورزشگاه برای خیلی از تیم ها شانس بزرگی شده و در عوض برای تیمی مثل صنعت نفت آبادان بد. اگر این تیم نفت می توانست از هوادارانش استفاده کند، واقعا بی نظیر نتیجه می گرفتند. وقتی لیگ یک بودیم، 2 روز قبل از بازی به مشهد می رفتند. اینها بی نظیرند و حیف که تیم نفت از داشتن چنین انرژی بزرگی محروم است.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما