تیم ملی شایستگی قهرمانی آسیا را دارد

مهدی کریمیان در گفتگو با راسخون: کارت جعلی، مسیر فوتبالم را عوض کرد

هافبک اسبق استقلال گفت: شرایطم در آبی های پایتخت خیلی خوب بود تا اینکه جریان جعل کارت های پایان خدمت مطرح و کارتم باطل شد. این اتفاق مسیر زندگی فوتبالی ام را عوض کرد.
دوشنبه، 24 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
مهدی کریمیان در گفتگو با راسخون: کارت جعلی، مسیر فوتبالم را عوض کرد
هافبک اسبق استقلال گفت: شرایطم در آبی های پایتخت خیلی خوب بود تا اینکه جریان جعل کارت های پایان خدمت مطرح و کارتم باطل شد. این اتفاق مسیر زندگی فوتبالی ام را عوض کرد.
 
به گزارش راسخون، آرش افشین مهاجم سابق فولاد خوزستان مقابل پرسپولیس علی دایی در دقایق پایانی، ابتدا با دست توپ را کنترل و سپس توپ را وارد دروازه سرخپوشان پایتخت کرد تا سرمربی وقت قرمزها به جعلی بودن کارت پایان خدمت این بازیکن اعتراض کند. پیگیری این موضوع از سوی مسئولان نظام وظیفه باعث شد تا مشخص شود برخی ورزشکاران به خصوص فوتبالیست های مشهور از جمله آرش افشین و مهدی کریمیان هم جزو همین نفرات هستند. اتفاقی که زندگی ورزشی و فوتبالی آنها را دگرگون کرد و مسیر برخی ها عوض شد. یکی از بازیکنانی که از این اتفاق آسیب دید، هافبک اسبق استقلال بود که تازه پیراهن این تیم را برتن کرده بود. به بهانه خداحافظی این هافبک خوش اخلاق شیرازی و اسبق استقلال با وی گفتگو کردیم.
 
مهدی کریمیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص خداحافظی خود از دنیای فوتبال اظهار داشت: بعد از دوران درخشانی که در تیم های سپاهان، فجرسپاسی و استقلال داشتم، نمی خواستم کارنامه ام خراب شود. البته پیشنهادهای خوبی هم از دیگر تیم ها داشتم و می توانستم هنوز بازی کنم ولی چون در تیم های بزرگی بازی کردم، سخت بود به تیم های ضعیف تر بروم. به همین دلیل تصمیم گرفتم که دیگر بازی نکنم.
 
وی ادامه داد: دوران خوبی با تیم های فجر، تراکتور و برق شیراز هم داشتم. در هر تیمی بودم، یا قهرمان شدیم یا نائب قهرمان. نمی خواستم به خاطر پول کارنامه ی فوتبالی ام خراب شود و در لیگ های پائین تر بازی کنم. شرایطی پیش آمد که دیدم بهتر است در همین 38 سالگی کفش هایم را آویزان کنم.
 
هافبک اسبق استقلال در خصوص اینکه چرا بعد از رفتن از تیم آبی های پایتخت فوتبالش روبه افول رفت، تاکید کرد: نمی دانم چرا در مورد من اشتباه می کنند. بهترین بازی هایم را برای استقلال انجام دادم و اتفاقا روی فرم خیلی خوبی بودم. در اولین بازی برای استقلال گل زدم. نمی دانم چرا حضورم در استقلال در خاطر خیلی ها نیست و یا اینکه فکر می کنند مصدومیت داشتم. در دوران فوتبالم اصلا مصدومیت سختی نداشتم. فقط و فقط به این دلیل نتوانستم دیگر آن شرایط قبل را داشته باشم چونکه جریان جعل کارت پایان خدمت ها پیش آمد و متاسفانه کارت من نیز باطل شد.
 
مهدی کریمیان گفت: جریان کارت پایان خدمت مسیر فوتبالی ام را تغییر داد. من هم مثل خیلی از فوتبالیست ها آن کارت ها را گرفته بودیم ولی وقتی آن اتفاقات افتاد، گفتند دیگر آن کارتها اعتبار ندارد و باید به خدمت بروید. من هم مجبور شدم از استقلال جدا شوم و برای گذراندن خدمت به فجر سپاسی رفتم. البته بعد از اتمام خدمتم پیشنهادهایی داشتم ولی همان طور که گفتم نخواستم دیگر به خاطر پول در هر تیمی بازی کنم.
مهدی کریمیان در گفتگو با راسخون: کارت جعلی، مسیر فوتبالم را عوض کرد 
وی در خصوص اینکه آیا وارد دنیای مربیگری خواهد شد یا نه؟ افزود: دل کندن از فوتبال سخت است. مگر می شود در فوتبال نبود. به هرحال خیلی دوست دارم که در فوتبال باشم و در عرصه ی مربیگری خودم را امتحان کنم. بلافاصله سعی می کنم کلاس های مربیگری را پشت سربگذارم و بعد از فراگرفتن اصول و فنون مربیگری، به فوتبال برگردم.
 
هافبک سابق استقلال با اشاره به وضعیت لیگ برتر فوتبال ایران تاکید کرد: خدا را شکر در این چند سال اخیر لیگ برتر ما از لحاظ کیفیت خیلی پیشرفت داشته و تیم ها به سمت جوانگرایی گام برداشته اند که می تواند به فوتبال ملی ما هم کمک بزرگی کند. نیم فصل اول رقابت تگاتنگی به وجود آمده است. پرسپولیس هم مدعی اصلی است اما تیم های سپاهان و تراکتور هم خود را در جمع مدعیان حفظ کردند و شرایط خوبی دارند. استقلال هم می تواند با توجه به شرایطی که در اواخر نیم فصل اول داشت، خود را در جمع مدعیان برساند.
 
کریمیان گفت: تیم هایی که در فوتبال برای جوانها هزینه می کنند، قطعا در آینده ای نزدیک ثمره ی آن را خواهند دید. باشگاه های ما اگر می خواهند حرفه ای کار خود را دنبال کنند، در کنار هزینه برای تیم های بزرگسالان، به پایه های خود هم امکانات بدهند تا بتوانند از استعدادهای آنها سود ببرند. این کار باعث می شود که اولا تیم ها از ثمره ی کار خود استفاده می کنند و دوم اینکه استعدادهای پرورش یافته باعث ارتقای فوتبال ملی می شود. یکی از مشکلاتی که فوتبال ما باید بیشتر به آن توجه کند، رسیدگی به تیم های پایه است.
 
وی ادامه داد: وقتی نسل فوتبالی تغییر می کند، باید پشتوانه ای داشت تا خلاء قبلی ها پر شود. اگر تیم ها فقط به دنبال خریدن بازیکن باشند و برای تیم های پایه ی خود هزینه نکنند، در چند سال آینده به مشکل خواهیم خورد. کشور ما پر از استعداد است که باید به آن توجه شود. الان در لیگ برتر ما جوانهای خیلی خوبی در تیم ها دیده می شود که می تواند تعداد آنها بیشتر هم بشود.
 
هافبک اسبق استقلال و سپاهان در خصوص عملکرد تیم ملی در جام ملت ها هم گفت: خدا را شکر تیم ملی عملکرد خیلی خوبی از خود به نمایش گذاشت. تیم ملی بازیکنان یک دست و خیلی خوبی دارد و یکی از قدرت های آسیاست. امیدوارم شرایط طوری یش برود که تیم ما بتواند بعد از 4 دهه، جام قهرمانی آسیا را کسب کند. این تیم شایستگی قهرمان شدن را دارد و قهرمانی می تواند برای مدم ما هم شادی آور باشد تا شاید در این روزهای سخت بتوانند لبخند بزنند.

سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما