آبی ها نیاز به 2، 3 بازیکن جدید دارند

نامجومطلق در گفتگو با راسخون: استقلال، سپاهان را مجبور به دفاع کرد/استراماچونی به بردهای مقطعی راضی نمی شود

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه نباید در سایه ی بردها پنهان شد و این تیم نیاز به تقویت دارد، گفت: آبی ها به تکامل تاکتیکی رسیده و از متکی بودن به بازیکن، به سمت انسجام تیمی رسیده است.
دوشنبه، 11 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
نامجومطلق در گفتگو با راسخون: استقلال، سپاهان را مجبور به دفاع کرد/استراماچونی به بردهای مقطعی راضی نمی شود
مجید نامجومطلق در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شرایط خوب استقلال در لیگ برتر اظهار داشت: شرایط استقلال در حال حاضر خیلی خوب است و به انسجام تیمی کامل رسیده است. بردهای این تیم با انجام فوتبال زیبا به دست می آید. دیدیم که بعد از تعطیلات هم این تیم روند خوب خود را ادامه داد و نساجی را در قائمشهر شکست داد. این نشان می دهد که تیم به ثبات خوبی رسیده و اگر اتفاق خاصی نیفتد، به زودی صدرنشین هم می شود. دیدید که اگر آن گل دقایق پایانی سپاهان نبود، الان صدرنشین بود.
 
وی افزود: در بازی با نساجی واقعا فوتبال زیبایی بود. آنچه که در بازی استقلال و نساجی رقم خورد، نشان دهنده ی قدرت دو تیم بود. هر دو تیم فوتبال تاکتیکی و هجومی انجام دادند. اما تجربه ی استقلال به حریف چربید و پیروز شد. استقلال 3 امتیاز شیرین و حساس از نساجی گرفت. اعتقاد دارم که بازی کردن در چمن مصنوعی و جلوی نساجی خیلی سخت است و هرتیمی نمی تواند با 3 امتیاز از زمین خارج شود. خیلی وقت است که بازی در چمن مصنوعی منسوخ شده است. بهترین نوع چمن مصنوعی هم در دنیا ممنوع شده است. مصدومیت های شدیدی برای بازیکنان می آورد. روزبه روز قوانین فیفا به سمتی می رود که از سلامتی بازیکنان محافظت کند. اما می بینیم که در ایران از چمن مصنوعی در مسابقات رسمی استفاده می شود.
 
پیشکسوت استقلال تصریح کرد: من با تیم گل گهرسیرجان در چمن مصنوعی تمرین و بازی می کردیم. مستقیم با این موضوع درگیر بودم. این نوع زمین ها اصلا به فوتبال خود میزبان ها ضربه می زند. باید راجع به این فکر اساسی شود. یک دوره مسابقات نوجوانان جهان را روی چمن مصنوعی برگزار اما بلافاصله بازی کردن در این نوع چمن را ممنوع کردند. اما نمی دانم واقعا متاسفانه برخی ها از این شرایط سود می برند و به چیز دیگری فکر نمی کنند. فقط به فکر درآمد خودشان هستندو به عواقب چمن مصنوعی و مصدومیت بازیکنان اهمیت نمی دهند.
 
مجید نامجومطلق گفت: استقلال 3 امتیازی را گرفت که هرتیمی نمی توانست مقابل نساجی بگیرد. این تیم نشان داد بابرنامه و بزرگ است. این تیم رفته رفته به یک تیم ایده آل تبدیل می شود. هنوز هم معتقدم استقلال به 2، 3 بازیکن نیاز دارد. مسابقات مختلفی در پیش است و این فشردگی به تیم فشار می آورد. استقلال الان متکی به فرد نیست و متکی به تاکتیک تیمی است. دانشگر به خاطر بی انضباطی از لیست خط می خورد و نفر جایگزین بدون هیچ مشکلی جای او را پر می کند. بدون این که تیم دچار مشکل شود. ارجحیت دادن تیم به بازیکن و ستاره، باعث شده است تا استقلال به انسجام برسد. تاکید در نظم گروهی باعث می شود تا تیم به ثبات برسد. 6 بازی پشت سر هم پیروز شدن به خاطر همین انسجام است. استقلال به تکامل تاکتیکی رسیده است.
 
وی خاطرنشان کرد: الان وقتی تیم نتیجه می گیرد، وظیفه ی مدیریت سنگین تر می شود. وقتی استراماچونی نظم و نظام تیمی را رعایت می کند و اجازه ی بی انضباطی به بازیکن را نمی دهد، یعنی این که از سوی بازیکنان حاشیه ای به تیم وارد نخواهد شد چون سرمربی با آن برخورد می کند. نقشی که دیاباته در تیم دارد، خیلی موثر است. او دوندگی زیادی دارد و فشار زیادی روی مدافعان حریف می آورد. زوج او و قائدی خیلی خوب جواب داده است. این دو نفر کمک می کنند تا مالکیت و حفظ توپ تیم هم بالا برود. در روزهای خوب استقلال باید مشکلات تیم را بگوئیم. مشکلات نباید پشت این بردها پنهان شود. در سایه ی این پیروزی ها قایم نشویم. این تیم نیاز به مهره دارد. به خصوص در پست بازیساز که بتواند نظم تیمی را برقرار کند. بازیکنی مثل پاتوسی. اگر او در این تیم بود، چقدر می توانست شکل و فرم استقلال را بهتر کند.
 
پیشکسوت استقلال ادامه داد: تیم در وهله ی اول باید تقویت شود. وقتی استراماچونی دارد این قدر خوب کار می کند، حیف است که این تیم تقویت نشود. حالا که تیم روی روند افتاده است، باید بازیکن طراح بگیرند. در فشردگی بازی ها تیم هایی موفق اند که نیمکت قوی ای داشته باشند. مسئولیت مسئولین باشگاه در این شرایط بیشتر می شود. باید بیشتر تلاش کنند تا تیم به جایی برسد. استراماچونی جاهایی که کار کرده، تمرکزش فقط روی مسائل فنی بوده است و مشکلات مالی و دیگر مسائل اصلا به او مربوط نبوده است.
 
نامجومطلق گفت: استقلال به دلیل تغییرات زیادی که در اوایل فصل داشت، نتوانست خوب نتیجه بگیرد. اما آنچه مشخص بود پیشرفت تاکتیکی و روند مثبت بود. آن شرایط و پیشرفت نوید این روزهای خوب را می داد. تفاوت مربیان حرفه ای و معمولی اینجا مشخص می شود که به نتایج کوتاه مدت بسنده نمی کند. هدف استراماچونی بزرگ است و بلند فکر می کند. او می داند که به تیم قهرمان جام می دهند نه تیمی که چند بازی را برده و نزدیک صدر شده است. تیمی موفق است که در پایان فصل جام بگیرد. استراماچونی مربی حرفه ای است و مصاحبه های او نیز منطقی است.
 
وی با اشاره به تساوی استقلال مقابل سپاهان تاکید کرد: هیچ تیمی نتوانسته سپاهان پرمهره را این قدر اذیت کند اما استقلال سرتر از حریف بود و سپاهان در خانه ی خودش دفاع می کرد. آنها روی غفلت گل زدند اما حملات استقلال واقعا باکیفیت و تاکتیکی بود. استراماچونی نشان داد که واقعا سخت کار کرده تا توانسته تیم را به این جایگاه برساند که تیمی مثل سپاهان را آن هم در اصفهان این چنین به دفاع بکشاند. واقعا سطح بالایی از بازی را شاهد بودیم و فقط حیف شد که استقلال این بازی را نتوانست با امتیاز کامل بیرون بیاید. البته این یک ضعف بزرگی است که امسال آبی ها دارند و 3 امتیاز را ثانیه های آخر از دست می دهند.
 
مجید نامجو مطلق در پایان گفت: لیگ فوتبال ما هرسال به این صورت است که چند تیم مدعی قهرمانی داریم، چند تیم در پائین جدول برای سقوط نکردن دست و پا می زنند و چند تیم هم در میانه ی جدول هستند. یعنی در لیگ ما 3 دسته تیم وجود دارد. استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و شهرخودرو مثل سال قبل مدعی هستند. در برخی دوره ها شاید یک تیم برخلاف روند همیشگی، خود را مطرح کند. مثل شهرخودرو که سال قبل خیلی خوب بود و امسال نیز روند را حفظ کرده است. استقلال و پرسپولیس در هرشرایطی مدعی هستند و جزو 4 تیم بالا قرار می گیرند. برای صبحت کردن قاطع باید تا نیم فصل دوم صبر کرد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.