دیدارهای معوقه هفته یازدهم و دوازدهم/

زور پیکان به تراکتور نرسید/نفت، سپاهان را به آتش کشید/ پرسپولیس قهرمان نیم فصل اول لیگ نوزدهم

تیم صنعت نفت آبادان با نتیجه ای پرگل اولین شکست فصل سپاهان را رقم زد تا تیم فوتبال پرسپولیس قهرمان نیم فصل لیگ برتر نوزدهم شود.
شنبه، 7 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
زور پیکان به تراکتور نرسید/نفت، سپاهان را به آتش کشید/ پرسپولیس قهرمان نیم فصل اول لیگ نوزدهم
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، امروز 2 دیدار از بازی های معوقه ی هفته ی یازدهم و دوازدهم لیگ برتر فوتبال برگزار و در نهایت چهره ی قهرمان نیم فصل اول مشخص شد.
 
پیکان 2- تراکتور 3؛ شجاعی دبل کرد، تراکتور مدعی شد
 
دیدار تیم های پیکان و تراکتور از معوقه ی هفته دوازدهم لیگ برتر بود که ساعت 15 در ورزشگاه شهر قدس برگزار شد و در نهایت قرمزپوشان تبریزی 3 بر 2 به سختی مقابل میزبان خود پیروز شدند.
 
ابتدا پیکانی ها با گل دقیقه (52) جلال الدین علی محمدی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید از میهمان پیش افتادند اما یک دقیقه ی بعد یعنی دقیقه (53) ساسان انصاری کار را به تساوی کشاند. در ادامه مسعود شجاعی روی ارسال اشکان دژاگه در دقیقه (62) با ضربه ی سر تراکتور را 2 بر یک پیش انداخت اما دقیقه (78) شهریارمغانلو با ضربه ی سر و با اشتباه رشید مظاهری گل مساوی پیکان را زد.
 
در دقیقه (82) تراکتور می توانست از روی نقطه پنالتی به گل سوم برسد اما ضربه ی عجیب اشکان دژاگه از بالای دروازه با فاصله ی زیاد به بیرون رفت. در حالی که بازی می رفت با تساوی 2 بر 2 به پایان برسد، دقیقه (87) بار دیگر داور بازی برای تراکتور اعلام پنالتی کرد. این بار مسعود شجاعی پشت این ضربه ایستاد و برخلاف حرکت دروازه بان پیکان، گل سوم و برتری تی تی ها را به ثبت رساند تا این دیدار 3 بر 2 به سود شاگردان ساکت الهامی به پایان برسد.
 
تراکتور با این 3 امتیاز، 30 امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به صنعت نفت آبادان به رده سوم صعود کرد.
 
شاگردان فرکی اما با 13 امتیاز در رده چهاردهم باقی ماندند.
 
صنعت نفت آبادان 4-سپاهان 2؛ طوفان زرد آبادان قهرمانی را از سپاهان گرفت
 
از معوقه ی هفته ی یازدهم لیگ برتر فوتبال تیم های صنعت نفت آبادان و سپاهان ساعت 16:45 در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند که در پایان زردپوشان نفتی با نتیجه 4 بر 2 میهمان خود را در هم کوبیدند.
 
دو تیم از همان ابتدا بازی هجومی و زیبایی از خود به نمایش گذاشتند و موقعیت های متعددی روی دروازه ی هم خلق کردند. اما این تیم میزبان بود که توسط عیسی آل کثیر در دقیقه (7) به گل اول رسید. سپاهانی ها برای به تساوی کشاندن بازی حملات زیادی انجام دادند تا بالاخره دقیقه (28) توسط سجاد شهباززاده کار یک بر یک شد. در دقایق پایانی نیمه ی اول بازهم این شاگردان قلعه نویی بودند که دقیقه (41) با ضربه ی محمدرضا حسینی و اشتباه مرگبار دروازه بان نفت آبادان به گل دوم رسیدند تا نیمه ی اول را سپاهان 2 بر یک با برتری به رختکن برود.
 
در شروع نیمه ی دوم این بازی مهیج و حساس بازهم زیبا دنبال شد. این نفت آبادان بود که برای فرار از شکست، حملات زیادی روی دروازه ی پیام نیازمند انجام داد. بالاخره این فشارها دقیقه (52) جواب داد و ضربه ی سر محمد قریشی گل دوم و تساوی بخش میزبان را به همراه داشت.
 
نفتی ها که در نیمه ی دوم نبض بازی را در اختیار گرفته بودند، بازهم روی دروازه ی سپاهان خطرناک ظاهر شدند و دقیقه (70)  این بار توسط محمد اهل شاخه دروازه ی نیازمند را برای بار سوم باز کردند و 3 بر 2 پیش افتادند.
 
در دقیقه ی (81) بازهم شاگردان اسکوچیچ گلزنی کردند. این بار نوبت طالب ریکانی کاپیتان نفت آبادان بود که سپاهان را 4 تایی کرد تا شکست سنگینی تا این لحظه برای شاگردان قلعه نویی رقم بزند.
 
نفتی ها دقیقه (84) بازهم می توانستند به گل پنجم برسند اما طالب ریکانی این بار نتوانست موقعیت تک به تک را به گل تبدیل کند.
 
سپاهانی ها که کاملا از این نتیجه ناامید و شوکه شده بودند، نتوانستند حتی برای کم کردن فاصله موقعیت گل ایجاد کنند و در نهایت این بازی زیبا و جذاب با نتیجه پرگل 4 بر 2 به سود نفت آبادان به پایان رسید.
 
تیم صنعت نفت آبادان با این برد پرگل 30 امتیازی شد و با تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتور در رده ی چهارم قرار گرفت.  
 
شاگردان قلعه نویی که در 15 دیدار قبلی هیچ شکستی در کارنامه نداشتند، ضمن متحمل شدن اولین باخت، 31 امتیازی باقی ماندند و با قرار گرفتن در رده دوم جدول، قهرمانی نیم فصل اول را از دست دادند.
 
بدین ترتیب در پایان نیم فصل اول لیگ برتر نوزدهم، پرسپولیس با 34 امتیاز قهرمان شد و تیم های سپاهان با 31 و تراکتور و نفت با 30 و استقلال با 29 امتیاز به ترتیب در رده های دوم تا پنجم قرار گرفتند.
 
جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال در پایان نیم فصل اول:
 
زور پیکان به تراکتور نرسید/نفت، سپاهان را به آتش کشید/ پرسپولیس قهرمان نیم فصل اول لیگ نوزدهم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.