پرسپولیس با شایستگی صدرنشین شده است

اسدی در گفتگو با راسخون: سوء مدیریت در فوتبال ایران بیداد می کند/مافیا به فوتبال پایه هم رخنه کرده است

کاپیتان پیشین تراکتور و مربی سابق پارس جنوبی جم با بیان اینکه پرسپولیس با شایستگی صدرنشین شده است، گفت: سوء مدیریت در فوتبال بی دروپیکر ایران بیداد می کند و باعث شده تا مافیا و زدوبند ها به فوتبال پایه نیز رخنه کند.
شنبه، 13 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
اسدی در گفتگو با راسخون: سوء مدیریت در فوتبال ایران بیداد می کند/مافیا به فوتبال پایه هم رخنه کرده است
مرتضی اسدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به آغاز مربیگری خود در لیگ برتر اظهار داشت: خوشحالم که اولین تجربه ی مربیگری را با پارس جنوبی استارت زدم. نسبت به بودجه ای که داشتیم، کمالوند بازیکنان مد نظر خود را گرفت. با بودجه ی 10 میلیاردی خیلی سخت می شود در لیگ برتر تیم بست. مشکلات مالی و برخی سختی هایی در باشگاه وجود داشت. تا نیم فصل کار کردیم و نهایت واقعا دیگر شرایط برای ادامه مهیا نبود و رفتیم.
 
وی افزود: اولین سال تجربه ی مربیگری ام در لیگ برتر بود که با کمالوند آغاز شد. جا دارد از او تشکر کنم که مرا وارد این حرفه ی جذاب کرد. البته سال 97 یک نیم فصل در آلومینیوم اراک در لیگ یک مربی بودم. تجربه ی لیگ برتر واقعا خوب بود. با اینکه 20 سال فوتبال بازی کردم اما مربیگری دنیای دیگر و جذابی است. زمان بازیگری آدم فقط خودش را می بیند و در دنیای مربیگری باید هم بازیکنان خودت را آنالیز کنی و بشناسی و هم تیم های حریف. انگیزه ی زیادی در این عرصه دارم تا در این راه موفق باشم. کلاس های مربیگری هم رفتم و منتظر برگزاری کلاس های درجه ی یک آسیا هستم تا آن را نیز بگیرم.
 
مربی سابق پارس جنوبی جم تصریح کرد: به نظرم فوتبال ایران از نگاه کلی یک افت شدیدی داشته است. از مدیریت تیم ها و وضع باشگاه ها و فدراسیون و تیم های ملی بگیر تا بقیه ی موارد فوتبال ما، همه و همه ضعیف شده است. هیچ باشگاهی بازیکن پدیده رو نمی کند. در 16 تیم لیگ برتری به اندازه ی انگشت شمار بازیکن نداریم که کارشناسان به اتفاق نظر بگویند فلان پدیده را داشتیم. باشگاه ها همه حاضرخور شده اند و دنبال ساخت و پرورش بازیکن نمی روند. به فوتبال پایه هیچ توجهی نمی شود. زمین های خاکی را برداشتند و جای آن چمن مصنوعی گذاشتند. جای بازی های بومی محلی خالی است.
 
مرتضی اسدی گفت: مشکل اصلی فوتبال ما بحث مدیریت است. مدیران ما فوتبالی نیستند. فوتبال ما زمان صفایی فراهانی و دادکان شکوفا شد. مدیریت فوتبال ما از صدر تا ذیل همه روزمره اداره می شوند و هیچ برنامه ای وجود ندارد. اکثر مدیران اصلا کاربلد و فوتبالی نیستند. با سوء مدیریت و نابلدی تیم ها را به ورطه ی نابودی کشانده اند. اکثر تیم های ما با پرونده های بین المللی و حکم های سختی روبرو هستند. همه ی این احکام و این بدهی ها نتیجه ی مدیریت های ناکارآمد و غیرفوتبالی هاست.
 
وی ادامه داد: اصلا درست نیست که در این شرایط سخت اقتصادی، مدیران ناکارآمد پول بیت المال را هدر بدهند. چرا باید با بازیکن درجه ی چندم قرارداد بسته شود که چنین احکامی در نهایت به ضرر باشگاه های ما صادر کنند؟ این سهل انگاری ها کار باشگاه های ما را سخت کرده است. بازیکنان خارجی بی کیفیت را نباید اجازه ورود داد. اگر پول ندارید چرا بازیکن خارجی می آورید؟ بی مدیریتی و سوء مدیریت حرف اول را در فوتبال ما می زند. وقتی مدیر منافع تیم خود را ببیند، هیچ وقت به ضرر آن قدم برنمی دارد. اما وقتی مدیران ما با مشاوره های نادرست، تصمیم می گیرند، در نهایت این طور بدهی ها و شکایت ها پدید می آید. وقتی مدیران تعهدی ندارند، در قبال بدهی ها پاسخگو نیستند. وقتی کاربلد نیستند، پاسخگو هم نیستند. طول عمر مدیران فوتبالی ما 3 تا 4 ماه است و نفر دیگر می آید. نه به آنها زمان کار کردن می دهند و نه کسی بابت عملکرد آنها، جواب می دهد.
 
کاپیتان سابق تراکتور تصریح کرد: کسانی که باید در فوتبال باشند، کنار هستند و یک عده که اصلا ربطی به فوتبال ندارند، تصمیم گیرنده شده اند. پشت این مدیران ناکارآمد، یک عده سودجو هم آمده اند و از سوء مدیریت این افراد استفاده می کنند. زد و بند و فساد و مافیا به فوتبال پایه ی ما رخنه کرده است. وقتی بعضی چیزها را می شنوم و می بینم، خدا را شکر می کنم که فوتبالم تمام شد و درگیر این مسائل نشدم. بحث وجدان و حلال و حرام در فوتبال ما گم شده است. در سال های قبل حداقل 4، 5 پدیده در فوتبال ما رو می شد اما الان از 16 تیم یکی دو بازیکن هم بیرون نمی آید.
 اسدی در گفتگو با راسخون: سوء مدیریت در فوتبال ایران بیداد می کند/مافیا به فوتبال پایه هم رخنه کرده است
مرتضی اسدی با اشاره به فضای مجازی و دردسرهای آن برای فوتبالیست ها گفت: خیلی از بازیکنان بزرگ دنیا از این فضا به خوبی استفاده می کنند. متاسفانه بازیکنان ما طرز استفاده یا بهتر بگویم فرهنگ استفاده از فضای مجازی را بلد نیستند و بیشتر دچار حاشیه می شوند. ما بیشتر دنبال حاشیه هستیم تا متن. اگر بازیکن از پایه درست آموزش ببیند و بالا بیاید مطمئن باشید برای تلاشش ارزش قائل می شود و به فکر پیشرفت است. اما وقتی بازیکنی تازه در سن 26 سالگی به فوتبال می آید و این فضای باز را می بیند متاسفانه هرز می رود. از همبازی های خودم خیلی ها بودند که می توانستند بازیکن تاثیرگذار ملی هم شوند اما راه بد رفتند.
 
مربی سابق پارس جنوبی جم با اشاره به مهندسی شدن نتایج به نفع تیم خاص تاکید کرد: این حرف ها چیست. اصلا در کَتَم نمی رود که بشود حتی یک هفته از بازی های لیگ را مهندسی کرد چه برسد به 21 هفته. وقتی تیمی قوی باشد و بتواند حقش را در زمین بگیرد، یک یا دوبازی داور سهل انگاری و اشتباه کند، مگر می تواند همه ی بازی ها را علیه یه نفع تیمی سوت بزند؟ همه ی بازی ها پخش مستقیم است و امکان تبانی یا اشتباه عمدی وجود ندارد. هرتیمی زحمت بکشد و تلاش کند، می تواند مزدش را با برد بگیرد. بارسلونا هم چند هفته نتیجه نمی گرفت، آیا مهندسی کرده بودند؟ فوتبال ما بی دروپیکر است اما نه که بشود 21 هفته به همه ی تیم ها اجحاف کرد و به یک تیم امتیاز داد.
 
مرتضی اسدی گفت: پرسپولیس تیم قدرتمندی دارد و بازیکنانش در چندسال اخیر کمتر تغییر کرده اند. اختلاف امتیازی که پرسپولیس ایجاد کرده است به خاطر قدرتمند بودن و تلاش خوب آنهاست. تیم ها در زمین تلاش می کنند و نتیجه هم در آنجا رقم می خورد. هیچ یک از 16 تیم لیگ برتر دوست ندارند، رتبه ی پائین تری از صدر باشند اما تیمی می تواند آنجا را بگیرد که بیشتر تلاش کند و قوی تر باشد. باید انصاف را رعایت کرد. پرسپولیس تیم قدرتمند و باشایستگی صدرنشین شده است. سپاهان، تراکتور و استقلال هم مدعی هستند. لیگ ادامه پیدا کند، هیجانش بیشتر می شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.