هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال/

مظاهری درخشید، تراکتورسازی هت تریک کرد/تساوی پرسپولیس و سپاهان در ال کلاسیکوی وطنی

تیم تراکتورسازی تبریز در روز درخشش رشید مظاهری گلر ذوب آهن، سومین شکست پیاپی خود را با لیکنز تجربه کرد و امید قهرمانی اش کمرنگ شد اما پرسپولیس و سپاهان در حساس ترین بازی هفته به تساوی بدون گل رضایت دادند.
جمعه، 6 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
مظاهری درخشید، تراکتورسازی هت تریک کرد/تساوی پرسپولیس و سپاهان در ال کلاسیکوی وطنی
تیم تراکتورسازی تبریز در روز درخشش رشید مظاهریگلر ذوب آهن، سومین شکست پیاپی خود را با لیکنز تجربه کرد و امید قهرمانی اش کمرنگ شد اما پرسپولیس و سپاهان در حساس ترین بازی هفته به تساوی بدون گل رضایت دادند.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، هفته ی بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال عصر امروز(جمعه) با انجام 3 دیدار ادامه یافت.

 
سپیدرود موفق به کامبک نشد
در اولین دیدار عصر امروز، ساعت 17:15 تیم سپیدرود در رشت میزبان فولادخوزستان بود که در پایان با نتیجه 2 بر یک از میهمان خود شکست خورد.
 
شاگردان نادر دست نشان که ابتدا با 2 گل دقایق 9 آرش افشین و 27 لوسیانو پریرا از میهمان خود عقب افتاده بودند، در نیمه ی دوم طوفانی کار را آغاز کردند. حملات پرتعداد سپیدرود و زدن 17 کرنر نشان از برتری این تیم داشت. آنها دقیقه 66 روی حرکت زیبای بلبلی صاحب یک ضربه پنالتی شدند و بهترین فرصت برای کم کردن فاصله را داشتند اما ضربه ی مهرداد بایرامی به تیر خورد.
 
در ادامه تیم سپیدرود با حمایت هواداران خود توانست بازهم به حملات خود ادامه دهد. این حملات دقیقه 75 نتیجه داد و بازهم محمد بلبلی با یک شوت استثنایی از پشت محوطه ی جریمه، دروازه ی فولاد را گشود. تلاش شاگردان دست نشان در ادامه برای به تساوی کشاندن بازی نتیجه نداد و این تیم در خانه شکست خورد و بهترین فرصت برای رهایی از رده پانزدهم جدول را از دست داد.
 
فولاد با این برد 36 امتیازی شد و جایگاه خود را در رده ششم جدول مستحکم تر کرد.
 
سپیدرود نیز با همان 19 امتیاز در رده پانزدهم باقی ماند.
 
پیروزی ذوب آهن با درخشش مظاهری مقابل تراکتور

دیگر دیدار حساس عصر امروز که ساعت 19 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد، جدال ذوب آهن با تراکتورسازی تبریز بود که زرگر قضاوت آن را برعهده داشت.
 
شاگردان منصوریان که هفته بیست وششم پرسپولیس مدعی را با تساوی بدون گل متوقف کرده بودند، این بار موفق شدند با واکنش های خیره کننده رشید مظاهری که موفق به گرفتن ضربه ی پنالتی دژاگه شد، دیگر تیم مدعی تراکتور را با نتیجه 2 بر صفر از پیش رو بردارند.
 
ترکیب ذوب آهن:
رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، میلاد فخرالدینی، مسعود ابراهیم زاده، حمید بوحمدان،قاسم حدادی فر، علیرضا چراغعلی(72-سید محمد حسینی)، ماریون سیلوا(76-اوساگونا)، امیرارسلان مطهری و رضا حبیب زاده(84-مهران درخشان مهر)
 
ترکیب تراکتور:

محمدرضا اخباری، محمد طیبی، ایمان سلیمی، دانیال اسماعیلی فر، مهدی مهدی پور، علیرضا نقی زاده(90-قائم اسلامی خواه)، احسان حاج صفی، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی(79-سیداحمد موسوی)، سوگیتا و آنتونی استوکس(65-ساسان انصاری)
 
اخطار: رضا حبیب زاده از ذوب آهن و مسعود شجاعی از تراکتور
 
شرح بازی:
شاگردان لیکنز بازی را هجومی آغاز کردند و در همان ابتدای بازی فرصت گشودن دروازه را توسط استوکس به دست آوردند که حرکت به موقع مظاهری توپ را روانه کرنر کرد. در ادامه بازهم تراکتوری ها برای زدن گل بی تابی می کردند. بازهم شوت استوکس را مظاهری دفع کرد.
 
در ادامه بازهم تراکتوری ها روی دفع ناقص مدافعان ذوب آهن صاحب موقعیت شدند که شوت مهدی پور را بازهم مظاهری به کرنر فرستاد. در ادامه ی کرنر بازهم حاج صفی تصمیم به شوتزنی گرفت که واکنش مظاهری مانع گشوده شدن دروازه ی ذوب آهن شد.
 
ذوبی ها بعد از گذشت 15 دقیقه از بازی، توانستند از فشار میهمان خارج شوند و در اولین حرکت روبه جلوی خود صاحب موقعیت شدند. ارسال ماریون سیلوا برای مطهری باعث شد تا این بازیکن توسط حاج صفی سرنگون شود. زرگر بلافاصله اعلام پنالتی کرد و وحید محمدزاده دقیقه 16 این ضربه ی پنالتی را به گل اول بازی تبدیل کرد.
 
تراکتوری ها بعد از دریافت گل بازهم روی دروازه ی میزبان فشار آوردند اما درخشش مظاهری و مدافعان این تیم مانع از رسیدن آنها به گل تساوی شد. ذوبی ها در این بازی بیشتر چشم به ضدحملات داشتند و سعی کردند با عقب نشینی و بستن فضاهای تیم حریف، مانع نفوذ آنها شوند. 3 دقیقه اعلام وقت اضافه هم برای گل زدن تراکتوری ها کافی نبود و ذوبی ها نیمه ی اول را با یک گل برتری به رختکن رفتند.
 
در شروع نیمه دوم تیم تراکتور بازی را بازهم هجومی آغاز کرد و شاگردان منصوریان به دنبال حفظ نتیجه بودند. به مانند نیمه ی نخست این رشید مظاهری بود که باواکنش های خوب خود مانع گلزنی مهاجمان حریف شد.
 
بهترین فرصت گلزنی برای تراکتورسازی دقیقه 80 به دست آمد. مهدی مهدی پور در یک حرکت هجومی در حالی که فضای عالی برای موقعیت سازی داشت، اما نتوانست پاس خوبی برای مهاجمان ارسال کند و این برتری عددی قرمزپوشان هدر رفت.
 
دقیقه 84 حسین زرگر در شلوغی محوطه جریمه ذوب آهن اعلام پنالتی کرد. پشت ضربه ی پنالتی اشکان دژاگه ایستاد اما ضربه ی این بازیکن را بازهم رشید مظاهری دفع کرد تا فرشته ی نجات تیمش لقب بگیرد.
 
دقیقه 94 ضد حمله ی بازیکنان ذوب آهن توسط سید محمد حسینی با پاس عمق این بازیکن همراه شد. پاس عالی او به درخشان مهر رسید و این بازیکن با ضربه ای دیدنی توپ را از بالای دست اخباری به گل دوم ذوب آهن تبدیل کرد تا این دیدار را شاگردان منصوریان با 2 گل به برتری برسند.
 
ذوب آهن با این پیروزی 33 امتیازی شد و با یک بازی کمتر به رده هفتم رسید.
 
تراکتورسازی هم با این شکست با همان 49 امتیاز در رده چهارم باقی ماند و رویای قهرمانی تبریزی ها کمرنگ تر شد.
 
تساوی بدون گل پرسپولیس و سپاهان در ال کلاسیکوی وطنی
 
در آخرین دیدار امروز، ساعت 20:15 پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با قضاوت بیژن حیدری میزبان سپاهان بود که در نهایت دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.
 
ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد نادری، مهدی شیری، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا، احمدنورالهی، بشار رسن(82-محمد امین اسدی)، سروش رفیعی(62-سیامک نعمتی)، مهدی ترابی، علی علیپور
 
ترکیب سپاهان:
پیام نیازمند، عزت پورقاز، سیاوش یزدانی، حسن جعفری، سعید آقایی، محمد کریمی(78-حامد بحیرایی)، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان(66-علی قربانی)، مهرداد محمدی، سجاد شهباززاده(89-علیمحمدی) و کی روش استنلی
 
اخطار: سیامک نعمتی از پرسپولیس و علی قربانی و سعید آقایی از سپاهان
 
شرح نیمه اول:
اولین موقعیت بازی را دقیقه 2 سپاهانی ها به دست آوردند. خطای مدافعان پرسپولیس روی استنلی در پشت محوطه جریمه را حیدری خطا گرفت. این ضربه ی خطا را مهرداد محمدی از بالای دروازه به بیرون فرستاد.
 
بازی درگیرانه ی هافبک های دو تیم باعث شده تا بیشتر دقایق بازی در میانه میدان دنبال شود. حرکت عالی مهدی ترابی در دقیقه 6 بازی را مدافعان سپاهان به کرنر فرستادند.
 
دقیقه 8 حرکت تکنیکی مهرداد محمدی با خطای محمد نادری همراه شد. ارسال این ضربه خطا از سوی کریمی با ضربه سر مدافعان پرسپولیس دفع شد.
 
بازی از سرعت قابل قبولی برخوردار است و دو تیم بلافاصله بعد از گرفتن توپ، به دنبال حرکت هجومی می روند تا بتوانند از برتری عددی در خط حمله به گل برسند.
 
دقیقه 20 ارسال ضربه ی خطا توسط محمد کریمی با ضربه ی سر سیاوش یزدانی همراه شد. در حالی که بیرانوند فقط نظاره گر توپ بود، ضربه ی این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
 
دقیقه 33 درحالی که پرسپولیسی ها پشت محوطه ی سپاهان برتری عددی داشتند اما ضربه ی خودخواهانه ی علی علیپور از کنار دروازه به بیرون رفت تا بهترین بخت میزبان برای گلزنی به هدر برود.
 
دقیقه 37، سروش رفیعی پشت محوطه ی جریمه سپاهان سرنگون شد. خود این بازیکن پشت ضربه ی ایستگاهی ایستاد و ضربه ی زیبای او را نیازمند با شیرجه ای بلند به کرنر فرستاد. ضربه ی کرنر هم با پشت پای علیپور به بیرون رفت.
 
دقیقه 45 ورزشگاه با ضربه ی زیبای پشت محوطه ی بشار رسن نیم خیز شد. ضربه ی عالی هافبک عراقی پرسپولیس در حالی که تماشاگران تصور کردند توپ وارد دروازه شده است، با فاصله ی میلیمتری از کنار دروازه نیازمند به بیرون رفت و در ادامه تلاش دو تیم به نتیجه نرسید و با تساوی بدون گل در نیمه اول به رختکن رفتند.
 
شرح نیمه دوم:
سپاهانی ها کار را در این نیمه شروع کردند و روی یک پرتاب اوت بلند صاحب فرصت شدند که پرواز بلندبیرانوند مانع گلزنی آنها شد.
 
پرسپولیس توپ و میدان را در نیمه دوم هم در اختیار گرفت و بازهم مثل نیمه ی اول در تلاش هستند تا با مالکیت توپ زیاد حریف را در زمین خودی نگه دارند.
 
سپاهانی ها هم چشم به ضدحمله دوخته اند و دقیقه 51 روی یکی از این حرکات توسط مهرداد محمدی صاحب موقعیت شدند که ضربه ی پای چپ او از بالای دروازه به بیرون رفت.
 
پرسپولیس روی ارسال سروش رفیعی دقیقه 56 صاحب موقعیت شد که توپ با عبور از سر علیپور به شکل خطرناکی از جلوی دروازه نیازمند به بیرون رفت.
 
دقیقه 60 سپاهانی ها روی پرتاب اوت بلند صاحب موقعیت شد که مدافعان پرسپولیس توپ را به کرنر فرستادند.
 
دقیقه 65 ارسال کرنر از سوی نعمتی با ضربه ی سر خطرناک پرسپولیسی ها همراه بود که توپ عرض زمین را طی کرد و راهی دروازه نشد.
 
دقیقه 67 اشتباه سید جلال حسینی نزدیک بود کار دست پرسپولیسی ها بدهد که این بازیکن باتکل اشتباه خود را جبران کرد. سپاهانی ها در این صحنه اعتقاد به خطا داشتند و بازی به همین دلیل دقایقی متوقف شد. اعتراض شدید قلعه نویی و نیمکت نشینان سپاهان باعث شد تا بیژن حیدری مجبور شود یکی از نیمکت نشینان این تیم را اخراج کند.
بالاخره داور دقیقه 75 از کارت زرد خود استفاده کرد و علی قربانی از سپاهان را به دلیل تکل خشن روی احمد نورالهی جریمه کرد.
 
دقیقه 79 حرکت مهرداد محمدی در داخل محوطه ی جریمه برای سپاهان می توانست به گل ختم شود اما جلال حسینی با تجربه ی بالای خود توپ این بازیکن را دفع کرد.
 
دقیقه 86 بیین حیدری خطای کف پای جلال حسینی را پشت محوطه ی جریمه پرسپولیس اعلام کرد. این موقعیت حساس و خطرناک با شوت خطرناک سعید آقایی همراه شد که پس از برخورد به بازیکن پرسپولیس به کرنر رفت.
 
قاضی دیدار 3 دقیقه وقت اضافه برای این بازی در نظرگرفت.
 
دقیقه 92 درگیری سعید آقایی و سیامک نعمتی باعث شد تا هر 2 بازیکن از داور کارت زرد بگیرند.
 
پس از این درگیری بازی آغاز شد اما بلافاصله داور در سوت پایان بازی دمید تا دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دهند.

پرسپولیس با این تساوی 56 امتیازی شد و همچنان صدرنشین است و سپاهان با 51 امتیاز و یک بازیبیشتر نسبت به استقلال موقتا به رده دوم صعود کرد.

نتایج و برنامه کامل هفته بیست و هفتم لیگ برتر:
 
پنج شنبه 98/2/5:
 
ماشین سازی صفر...........سایپا صفر
 
استقلال خوزستان یک.......نساجی مازندران یک
 
پیکان 3......................پارس جنوبی جم 2
 
جمعه 98/2/6:
 
سپیدرود رشت یک.........فولاد خوزستان 2
 
ذوب آهن اصفهان 2.......تراکتورسازی تبریز صفر
 
پرسپولیس صفر...............سپاهان صفر
 
شنبه 98/2/7:
 
صنعت نفت آبادان..........نفت مسجد سلیمان، ساعت 19:15
 
پدیده شهر خودرو...........استقلال، ساعت 20:15
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.