ارشدی: جایزه‌ بنیاد البرز برخاسته از ایمان، انگیزه و اراده است

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در همایش ملی نخبگان پنجاه و هشتمین سال جایزه این بنیاد گفت: جایزه‌ بنیاد البرز برخاسته از ایمان، انگیزه و اراده و مجب تقویت روحیه دانش‌پژوهی است.
شنبه، 1 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ارشدی: جایزه‌ بنیاد البرز برخاسته از ایمان، انگیزه و اراده است
به گزارش راسخون، همایش ملی نخبگان پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز با هدف تکریم اهالی علم و تجلیل از دانشمندان، مخترعان، دانشجویان و طلاب برتر کشور، با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ برگزار ‌شد که به جهت شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص کشور، این همایش برای اولین‌بار به‌صورت ویدئوکنفرانس و هم‌زمان در تهران و ۱۷ مرکز استان برگزار ‌شد.
 
حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز طی سخنانی در ابتدای این همایش ضمن خوشامدگویی به مدعوین، گفت:خداوند سبحان را سپاسگزارم که به لطف رحمت و حِکمتَش، برای سالی دیگر به بنیاد فرهنگی البرز این توفیق را ارزانی داشت تا «همایش ملی نخبگان پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز» را با شأنیتی متناسب با منزلت نخبگان فرهیخته این مرز و بوم برگزار کند تا از این گذر، گامی مؤثر در جهت تعالی ایران عزیزمان در مسیر دانایی برداشته باشد. جایزه‌ای برخاسته از ایمان، انگیزه و اراده که امید است راهنما و شوق آفرین بوده و موجب تقویت روحیه و اراده دانش‌پژوهی جامعه علمی شود.
 
وی افزود: موجبات چنین رسالت و غایت عظیمی فراهم نمی‌شود، مگر به یاری و حمایت انسان‌هایی که دل در گرو فرهنگ و تمدن میهن خویش و سربلندی و سرافرازی آن داشته باشند. 
 
ارشدی یادآور شد: امروز شاهد اجرای امینانه نیت چهره ماندگار وقف علمی کشور مرحوم حسینعلی البرز هستیم. ایشان در سال ۱۳۴۲ شمسی یعنی ۵۸ سال قبل تمام اموال خود را با تأسیس بنیاد فرهنگی البرز به منظور توسعه فرهنگ علم و دانش و حمایت از دانشمندان، مخترعان، دانشجویان و دانش‌آموزان برتر کشور وقف نمودند تا برای تسکین آلام بشری و ارتقای منزلت و حیثیت ایرانی در صحنه‌های جهانی، عزت و افتخار کسب کنند.
 
وی ادامه داد:امروزه جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به ترویج ایده و اندیشه مرحوم البرز دارد تا همانند ایشان، خیرین و واقفین در مسیر پیشرفت علمی مشارکت فعالتری داشته باشند تا از این رهگذر، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر استعداد نخبگان علمی کشور و اعتلای نام ایران عزیزمان باشیم.هدف بنیاد فرهنگی البرز نیز از برگزاری این همایش همین است.
 
ارشدی اضافه کرد:همانگونه که مستحضرید در سال جاری، شرایطِ متأثر از شیوع ویروس کرونا، منجر به لغو بسیاری از همایش‌ها و جشنواره‌های معتبر علمی و فرهنگی در کشور و حتی جهان شد اما علیرغم مهیا نبودن بسترهای متداول و مرسوم، بنیاد فرهنگی البرز به‌ عنوان متولّی با سابقه‌ترین جایزه علمی ایران، تمامی اهتمام خود را بر اجرای این همایش گمارد تا ضمن تحقق نیات مترقی واقف نیک‌سرشت بنیاد و ترویج فرهنگ مقدس وقف علمی، به نحو شایسته‌ای از مقام علم و جایگاه عالمان تجلیل کرده و آنان را که در مسیر کسب دانش تلاش می‌کنند، گرامی داشته و مورد تشویق قرار دهد.ازین رو با هدف پیشگیری از تجمع و حفظ بهداشت همگانی، همایش سال جاری بدون مشارکت مدعوین فرهیخته و صرفاً با حضور محدود برگزیدگان ارجمند تهرانی در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود. همچنین به منظور صیانت از سلامت منتخبین محترم و عدم تردد بین استانی، همزمان با این مراسم و ‌از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس، برگزیدگان سایر استانها با حضور در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان محل سکونت خود مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
 
مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز افزود: اما امروز، بنا داریم به مناسبت پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز از مقام علمی ۵۸ دانشمند، مخترع، طلبه و دانشجوی برتر کشور عزیزمان تجلیل به عمل آوریم. گزینش، انتخاب و معرفی منتخبین، براساس روال سنوات پیشین و برمبنای سوابق و فعالیت‌های علمی افراد صورت پذیرفته است. در این فرایند و براساس ضوابط و معیارهای هریک از مراجع ذیربط، دانشمندان و مخترعان توسط بنیاد ملی نخبگان؛ دانشجویان علوم پزشکی با معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دانشجویان علوم پایه، مهندسی و انسانی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ و طلاب علوم دینی توسط مرکز امور نخبگان و استعدادهای درخشان حوزه های علمیه انتخاب و معرفی شده‌اند.انشااله در آینده، شاهد درخشش بیش از پیش این عزیزان در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی برای اعتلای میهن عزیزمان خواهیم بود.
 
وی تصریح کرد:در پایان به عنوان مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز، بر خود وظیفه می‌دانم که یاد و خاطره واقف نیک‌سرشت مرحوم حسینعلی البرز را که با نیتی شریف، این بنیاد را بنیان نهاد، گرامی بدارم. همچنین از رییس محترم سازمان اوقاف و امور خیریه، دبیر محترم شورایعالی انقلاب فرهنگی، و سازمان‌های همکار در همایش ملی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز شامل سازمان اوقاف و امور خیریه و ادارات کل استانی اوقاف، بنیاد ملی نخبگان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، تقدیر و تشکر میکنم و در ادامه مراتب سپاس خود را نثار خانواده مرحوم البرز می‌کنم که امیدوارم اجرای امینانه نیات واقف، مورد تأیید و رضایت ایشان باشد.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان اوقاف و امور خیریه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.