کرونا در جهان| شمار مبتلایان در آستانه ۲۶ میلیون نفر / شرایط وخیم کرونایی در مادرید

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۵ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۶۰۵ نفر رسیده و مرگ ۸۶۱ هزار و ۲۷۱ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.
چهارشنبه، 12 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
کرونا در جهان| شمار مبتلایان در آستانه ۲۶ میلیون نفر / شرایط وخیم کرونایی در مادرید
به گزارش راسخون، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. بنا بر تازه‌ترین آمارها ۱۸ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۵۰۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

در میان شش میلیون و ۸۴۶ هزار و ۸۲۶ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۸۵ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۰ هزار و ۵۴۱ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۹ میلیون و ۵۷ هزار و ۷۷۹ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۸ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۵۰۸ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۸۶۱ هزار و ۲۷۱ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.
آمریکا با بیش از ۶.۲ میلیون مبتلا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، کشورهایی هستند که بالای سه میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند. همچنین از روز گذشته آمار مبتلایان در روسیه نیز از مرز یک میلیون نفر عبور کرد.

همچنین براساس داده‌های رسمیِ کشورها پس از ایالات متحده آمریکا سه کشور برزیل، هند و مکزیک با گذشتن از مرز ۵۰ هزار جانباخته به ترتیب بالاترین آمار جهانیِ قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا شش میلیون و ۲۵۷ هزار و ۵۷۱ مبتلا، ۱۸۸ هزار و ۹۰۰ قربانی

 ۲. برزیل سه میلیون و ۹۵۲ هزار و ۷۹۰ مبتلا، ۱۲۲ هزار و ۶۸۱ قربانی

۳. هند سه میلیون و ۷۶۹ هزار و ۵۲۳ مبتلا، ۶۶ هزار و ۴۶۰ قربانی

 ۴. روسیه یک میلیون و ۴۸ مبتلا، ۱۷ هزار و ۲۹۹  قربانی

 ۵. پرو ۶۵۷ هزار و ۱۲۹ مبتلا، ۲۹ هزار و ۶۸ قربانی

 ۶. آفریقای جنوبی ۶۲۸ هزار و ۲۵۹ مبتلا، ۱۴ هزار و ۲۶۳ قربانی

 ۷. کلمبیا ۶۲۴ هزار و ۶۹ مبتلا، ۲۰ هزار و ۵۲ قربانی

۸. مکزیک ۶۰۶ هزار و ۳۶ مبتلا، ۶۵ هزار و ۲۴۱ قربانی

۹. اسپانیا ۴۷۰ هزار و ۹۷۳ مبتلا، ۲۹ هزار و ۱۵۲ قربانی

۱۰. آرژانتین ۴۲۸ هزار و ۲۳۹ مبتلا، ۸۹۱۹ قربانی

پس از آن کشورهای شیلی با ۴۱۳ هزار و ۱۴۵ مبتلا، ایران با ۳۷۶ هزار و ۸۹۴ مبتلا، انگلیس با ۳۳۷ هزار و ۱۶۸ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۱۶ هزار و ۶۷۰ مبتلا، بنگلادش با ۳۱۴ هزار و ۹۴۶ مبتلا، پاکستان با ۲۹۶ هزار و ۵۹۰ مبتلا، فرانسه با ۲۸۶ هزار و ۷ مبتلا، ترکیه با ۲۷۱ هزار و ۷۰۵ مبتلا، ایتالیا با ۲۷۰ هزار و ۱۸۹ مبتلا، آلمان با ۲۴۶ هزار و ۱ مبتلا، عراق با ۲۳۸ هزار و ۳۳۸ مبتلا، فیلیپین با ۲۲۴ هزار و ۲۶۴ مبتلا، اندونزی با ۱۷۷ هزار و ۵۷۱ مبتلا، کانادا با ۱۲۹ هزار و ۴۲۵ مبتلا، اوکراین با ۱۲۳ هزار و ۳۰۳ مبتلا، قطر با ۱۱۸ هزار و ۹۹۴ مبتلا، سرزمین های اشغالی با ۱۱۸ هزار و ۵۳۸ مبتلا، بولیوی با ۱۱۷ هزار و ۲۶۷ مبتلا، اکوادور با ۱۱۴ هزار و ۳۰۹ مبتلا و قزاقستان با ۱۰۵ هزار و ۹۴۴ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.
 

ثبت بیش از یکهزار قربانی در 24 ساعت؛ تلفات کرونا در آمریکا از 184 هزار نفر عبور کرد


آمار جهانی همه‌گیری کرونا/ شمار مبتلایان در آستانه ۲۶ میلیون نفر

طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز، با مرگ دستکم یکهزار و 65 مورد جدید مبتلا ظرف 24 ساعت گذشته، مجموع فوتی‌های کروناویروس در آمریکا به 184 هزار و 644 نفر رسید.

طبق آخرین آمار دانشگاه «جانز هاپکنیز»، در ۲۴ ساعت گذشته، با مرگ دستکم یکهزار و ۶۵ مورد جدید، مجموع فوتی‌های ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۱۸۴ هزار و ۶۴۴ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، ابتلای دستکم ۴۳ هزار و ۷۱۳ نفر دیگر به کرونا در ایالات متحده آمریکا مورد تأیید قرار گرفت و مجموع مبتلایان به کروناویروس در این کشور به ۶ میلیون و ۷۳ هزار و ۱۲۱ نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز با آمار روزهای گذشته این مرکز نشان می‌دهد که پس از تقریباً دو روز کاهش آمار روزانه مبتلایان و قربانیان کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا، این آمار مجدداً روندی صعودی را در پیش گرفته است.
 
با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را ۶ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۵۷۱ نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور ۱۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر گزارش کرده است.

وبگاه «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد، گزارش کرده است که ظرف یک ماه آینده، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به هفت میلیون و ۲۲۷ هزار و ۴۵۵ نفر و مجموع قربانیان آن در این کشور به ۲۰۷ هزار و ۹۵۱ نفر خواهد رسید.

طبق گزارش این پایگاه اطلاع‌رسانی، ایالت کالیفرنیا با ۷۱۵ هزار ۵۰۰ مورد ابتلا و ۱۳ هزار و ۱۴۷ مورد فوتی، کانون بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ در آمریکا محسوب می‌شود و نیویورک که زمانی در اوج شیوع کرونا بعنوان کانون این بیماری همه‌گیر در ایالات متحده شناخته شده بود، هم‌اکنون با ۴۳۵ هزار و ۵۱۰ مورد ابتلا بعد از تگزاس و فلوریدا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان قرار دارد. با اینحال، نیویورک با ۳۲ هزار و ۹۶۶ مورد فوتی، همچنان بیشترین قربانیان کروناویروس در ایالات متحده آمریکا را به خود تخصیص داده است.

علیرغم تسریع شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور حاضر به پذیرش ضعف عملکرد خود در کنترل این ویروس ناشناخته نیست و از هر تریبیونی استفاده می‌کند تا القا کند که دولت وی در مهار ویروس کووید-19 عملکرد فوق العاده‌ای داشته است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم ۲۵ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۴۸۲ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان ۸۵۵ هزار و ۵۴۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۷ میلیون و یکهزار و ۵۳۱ نفر بهبودی یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار گرفته است و پس از آن برزیل با سه میلیون و ۹۵۰ هزار و ۹۳۱ مورد ابتلا و ۱۲۲ هزار و ۵۹۶ مورد فوتی و هند با سه میلیون و ۶۹۱ هزار و ۱۶۶ مورد ابتلا و ۶۵ هزار و ۲۸۸ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارند.
 

ابراز نگرانی نخست وزیر اسپانیا درباره شرایط وخیم کرونایی در مادرید

 
آمار جهانی همه‌گیری کرونا/ شمار مبتلایان در آستانه ۲۶ میلیون نفر

نخست وزیر اسپانیا در سخنانی افزایش چشمگیر آمار مبتلایان جدید در پایتخت این کشور را بسیار نگران کننده ارزیابی کرد.

به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "پدرو سانچز"، نخست وزیر اسپانیا درباره صعود چشمگیر موارد جدید ابتلا به کرونا در مادرید و اطراف آن ابراز نگرانی کرده و گفت: وضعیت بهداشت عمومی و توسعه و گسترش این بیماری همه گیر در پایتخت بسیار نگران کننده است.

وی یکی از دلایل به وجود آمدن این وضعیت را زندگی پرجنب و جوش شبانه در مادرید دانست.

نخست وزیر اسپانیا در عین حال شرایط فعلی را با شرایطی که در ماه مارس وجود داشت قابل قیاس ندانسته و گفت: هیچ دلیلی برای اعلام وضعیت اضطراری در سرتاسر کشور از جمله منع رفت و آمد مانند آنچه در اسپانیا بین مارس و ژوئن برای مهار این بیماری همه گیر شکل گرفت وجود ندارد.

در اسپانیا اخیرا آمار مبتلایان روزانه به شدت افزایش پیدا کرده است. بر اساس اعلام وزارت بهداشت اسپانیا از روز جمعه تا دوشنبه حدود 23 هزار مبتلای جدید در این کشور ثبت شده است و 1656 مورد هم در هفت روز گذشته در بیمارستان ها بستری شده‌اند که از بین آن ها 25 درصد مربوط به منطقه مادرید بوده است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در اسپانیا بیش از 460 هزار نفر به کرونا مبتلا شده و 29152 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
 

خبرگزاری فرانسه: تعداد مبتلایان به کرونا در اروپا از 4 میلیون نفر فراتر رفت


کرونا در جهان| شمار مبتلایان در آستانه ۲۶ میلیون نفر / شرایط وخیم کرونایی در مادرید

خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه گزارش داد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا از 4 میلیون نفر فراتر رفته است.

بر اساس آخرین آمارها تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاسر جهان از 25 میلیون و 400 هزار نفر فراتر رفته که از این تعداد بیش از 850 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه خبر داد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاسر اروپا از 4 میلیون نفر فراتر رفته است.

تنها در فرانسه طی 24 ساعت گذشته حدود 5 هزار ابتلای جدید به ویروس کرونا ثبت شده و تعداد مبتلایان جدید در انگلیس طی روز گذشته 1295 نفر بوده‌اند.

در حال حاضر آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در سطح جهان را داراست و دانشگاه «جانز هاپکینز» روز گذشته خبر داد که  تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از 6 میلیون نفر فراتر رفته است. 

پس از آمریکا، برزیل و هند هر کدام بیشتر از 3.5 میلیون نفر مبتلا به ویروس کرونا دارند و بعد از این کشورها نیز روسیه قرار دارد که حدود یک میلیون نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.

تعداد موارد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهان بیش از 25 میلیون نفر است که این بدان معناست که آمریکا به تنهایی 24 درصد کل مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را داراست حال آنکه جمعیت این کشور تنها 4 درصد از جمعیت کل جهان است.



منبع:
1.ایسنا / آمار جهانی همه‌گیری کرونا/ شمار مبتلایان در آستانه ۲۶ میلیون نفر
2.فارس / ثبت بیش از یکهزار قربانی در 24 ساعت؛ تلفات کرونا در آمریکا از 184 هزار نفر عبور کرد
3.تسنیم / ابراز نگرانی نخست وزیر اسپانیا درباره شرایط وخیم کرونایی در مادرید
4.فارس / خبرگزاری فرانسه: تعداد مبتلایان به کرونا در اروپا از 4 میلیون نفر فراتر رفت


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.