سپهر حیدری در گفتگو با راسخون:

کار یحیی سخت‌تر از برانکو و معجزه بود/خائنین داخلی از پشت به پرسپولیس خنجر زدند

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: با اینکه برانکو ‌زحمات زیادی برای قرمزها کشید و این تیم را دست خالی به فینال آسیا برد اما کار یحیی سخت تر از او بود و با این همه کارشکنی ها موفقیت فوق العاده را رقم زد و در واقع معجزه ای کرد که مربیان بزرگ دنیا هم شاید نمی توانستند انجام دهند.
چهارشنبه، 16 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
کار یحیی سخت‌تر از برانکو و معجزه بود/خائنین داخلی از پشت به پرسپولیس خنجر زدند
سپهر حیدری در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به عملکرد پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و رسیدن به فینال اظهار داشت: همان طور که می دانید اتفاقات عجیبی برای پرسپولیس در لیگ قهرمانان افتاد.  کارشکنی های غیرمنتظره ای در مورد این تیم چه از سوی ای اف سی و چه برخی از رقبا در داخل ایران شد تا تیم نتیجه نگیرد اما هرگز این مسائل باعث نشد تا تیم از آن شرایط خوبش فاصله بگیرد. در بازی با الدوحیل یک ساعت قبل از شروع این مسابقه، بن عطیه بخشیده شد و در خود بازی هم یک پنالتی بی مورد برای حریف گرفتند. در مقابل النصر عربستان هم که 3 ساعت قبل از بازی بهترین بازیکن این دوره ی پرسپولیس را به دلیل واهی محروم کردند. اگر این اتفاقات برای هر تیمی افتاده بود، از هم می پاشید و به هم می ریخت. پرسپولیس نشان داد که بی جهت نیست بزرگی می کند. بی جهت نیست که در 5 سال اخیر 4 بار قهرمان لیگ شده و 2 فینال آسیا را تجربه کرده است. نشان داد که بی جهت نیست تیمش مدعی اصلی قهرمانی آسیاست. این تیم ظرفیت های بزرگی چه در کادر فنی و چه بازیکنانش دارد که جدای از مسائل فنی، از لحاظ درونی خیلی قدرتمند هستند که توانستند این شرایط را هضم کنند. خیلی سخت است که با همه ی این اتفاقات تیم از لحاظ شرایط روحی روانی به هم نریزد.
 
وی ادامه داد: وقتی ای اف سی عیسی آل کثیر را محروم کرد، خیلی ها انتظار داشتند پرسپولیس به هم بریزد اما این تیرشان به سنگ خورد. به هرحال در فضای مجازی هم به راحتی حاشیه سازی می شود و بازیکنان ممکن است به هم بریزند. ولی خدا را شکر با درایت کادر فنی و تعصبی که بازیکنان پرسپولیس داشتند، این مسئله نتنها تاثیر منفی نداشت که خنثی شد و حتی جانشین آل کثیر گلزنی کرد. پرسپولیس از هرلحاظ شایسته ی پیروزی در این بازی و رسیدن به فینال آسیا بود. به نظرم این پرسپولیس حیف است که جام نگیرد. یقین بدانید که این تیم این بار لیگ قهرمانان را فتح می کند.
 
پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه کاری که یحیی گل محمدی انجام داد و به فینال آسیا رسید، سخت تر از کار برانکو بود، تصریح کرد: برانکو با پنجره ی بسته و در شرایط سخت پرسپولیس را به فینال آسیا رساند اما آن موقع از شرایط میزبانی هم سود بردیم و هواداران کنار تیم بودند اما یحیی گل محمدی در تنها 19 روز 7 بازی سخت و فشرده و آن هم بدون حمایت هوادار پرسپولیس را به فینال آسیا رساند. برانکو خیلی برای پرسپولیس زحمت کشید و در آن سال بازیکنانی در اختیار داشت که چند سال بود کنار هم بازی می کردند اما فراموش نکنید که پرسپولیس یحیی در این دوره نصف بازیکنانش تغییر کرده بود. او فرصتی برای هماهنگ کردن بازیکنان جدید با تیم را نداشت. حالا آن حاشیه ها و کارشکنی هایی هم که علیه تیم شد را به این موارد اضافه کنید و ببینید که چقدر کار سختی در پیش داشتند. با این تیم، با این تغییرات و کارشکنی ها السد، الدوحیل، النصری که از سوی ای اف سی حمایت می شد و پاختاکور را با اقتدار از پیش رو برداشتیم. تیم ما باکیفیت هم بازی کرد. وقتی ژاوی می آید از کیفیت پرسپولیس صحبت و تعریف می کند، دستمریزاد دارد. این موفقیت ها شانسی نیست و برای این تیم زحمت کشیده شده است. این تلاش ها به عشق هواداران بوده است. خیلی مواقع تیم و بازیکنان مشکلات مالی داشته اند اما هیچ وقت دم نزدند. دم تعصب تک تک بازیکنان گرم.
 
سپهر حیدری در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: النصری ها با قول پاداش میلیاردی بازیکنانش را شارژ کردند تا به فینال آسیا برسد اما پرسپولیسی ها بدون این مسائل و حتی با مشکلات مالی با رسیدن به فینال به هواداران خود پاداش دادند. هیچ کدامشان قبل از بازی ها حرفی از پول نزدند اما الان حقشان است که حرف بزنند و پولشان را مطالبه کنند. باید این مسائل بروز داده شود اما در جریان مسابقات هیچ کسی نفهمید تیم مشکل دارد یا نه. این اوج تعصب بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس را می رساند. کاری اصلا به وزارت ورزش ندارم و مردم باید قضاوت کنند اما چیزی که ناراحت کننده است اینکه پرسپولیس بیشترین ضربه را از داخلی ها خورد. جایی که خیلی از هواداران تیم های رقیب شیطنت می کنند. حتی در جریان محرومیت عیسی آل کثیر با گذاشتن کامنت زیر پیج ای اف سی بی تاثیر نبودند. دم معرفتشون گرم که این طور هوای هموطنش را داشتند! این حرکتشان اوج بی معرفتی بود. این افراد به وطن خود خیانت کردند و آن هم جلوی یک تیم عربستانی. پرسپولیس نماینده ی ایران بود و می دانم که خیلی از هواداران استقلال، سپاهان و تراکتور می خواستند پرسپولیس برنده شود اما این عده ی خاص شیطنت کردند و نمی دانم چطور باوجدان خود کنار می آیند.
 
وی خاطرنشان کرد: از هر طرف داشتند به پرسپولیس ظلم می کردند و عده ای در داخل از پشت به پرسپولیس خنجر زدند. دم تک تک بازیکنان وکادر فنی گرم که تعصب و غیرت گذاشتند و به فینال رسیدند. اسید لاکتیک و خستگی برای پرسپولیس معنا نداشت. به عنوان کسی که در پرسپولیس و سالها فوتبال بازی کردم، سورپرایز شدم که بعد از لیگ فرساشی ایران، انجام 7 بازی در 19 روز و 10 نفره شدن، 120 دقیقه بتوانی دوام بیاوری و در پنالتی برنده شوی، خیلی قدرت می خواهد. پرسپولیس یک جورایی با تیم های 12نفره بازی کرد و ای اف سی هم با آنها بود. این تیم به خاطر هوادارها از جان مایه گذاشت. یک جورایی رو سیاهی به زغال ماند. آن عده اگر وجدانی دارند، الان باید شرمنده باشند. عده ای در غار پنهان شده بودند و حالا وقتش است خودشان را نشان دهند. ضربه ای که باید را به پرسپولیس زدند اما دیدید که این تیم بدون کوچکترین لغزشی کار خودش را کرد و به فینال رسید.
 
کاپیتان سابق پرسپولیس با اشاره به خریدهای جدید این تیم، افزود: اکثر بازیکنانی که جذب تیم شده اند، سابقه ی شاگردی یحیی را داشتند و او از آنها شناخت کافی داشت و می دانست که چه توانایی هایی دارند. بی دلیل نبود که او بدون حاشیه دنابل جذب بازیکن رفت. یحیی گل محمدی چون پسوند "ویچ" ندارد، کسی حرفی نمی زند و از کار بزرگش نمی گوید. اگر این موفقیت را یک مربی خارجی بدست می آورد، الان او را بهترین مربی جهان خطاب می کردند و چه لقب هایی که به او نمی دادند. اما هوادار پرسپولیس قدر آقا یحیی را باید بداند و می داند. کاری که این مربی با پرسپولیس و این همه اتفاقات ریز و درشت انجام داد فوق العاده بود و یک معجزه انجام داد. کاری که یحیی کرد، بهترین مربیان دنیا هم نمی توانستند انجام دهند.
 
سپهرحیدری گفت: ای کاش فینال لیگ قهرمانان آسیا همین هفته برگزار می شد. مطمئن باشید که این تیم جام را به ایران می آورد. اما اشکالی ندارد. هر زمانی باشد، این جام برای پرسپولیس است. نه اینکه بازیکن این تیم بوده ام، می گویم نه، این جام برای پرسپولیس است و داد می زند که تیمش جام می خواهد. از هر لحاظ این بازیکنان و این تیم و این هوادار شایستگی کسب قهرمانی آسیا را دارند. وقتی پرسپولیس با السد بازی می کرد، انگار داشت با تیم ملی قطر بازی می کرد. وقتی با آن کیفیت تیم السد را به راحتی برد، یعنی اینکه پرسپولیس سودای قهرمانی دارد و تیمی جلودارش نخواهد بود. کرونا کمی وقفه انداخت اما پرسپولیس این قدر با کیفیت برگشت که نشان می دهد بچه ها دارند حرفه ای زندگی می کنند. نمی دانم خاصیت پیراهن پرسپولیس است یا خون قرمز. فرقی هم نمی کند. کسی که خونش قرمز باشد چیزی غیر از جام راضی اش نمی کند. انشالله قبل از جام لیگ قهرمانان، سوپرجام ایران را می گیریم و بعد به سراغ آن می رویم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.