علیرضا محمد در گفتگو با راسخون:

اشتباه مهدی شیری در ذهن هواداران می ماند/پرسپولیس پنجمین قهرمانی متوالی لیگ برتر را می گیرد

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه اشتباه شیری در ذهن هواداران می ماند، گفت: نباید این بازیکن را این قدر تحت فشار بگذاریم تا فوتبالش نابود شود، چرا که او برای تیم زحمت کشیده و اگر فرصت بدهند همراه تیم پنجمین قهرمانی متوالی را بدست می آورد.
سه‌شنبه، 2 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
اشتباه مهدی شیری در ذهن هواداران می ماند/پرسپولیس پنجمین قهرمانی متوالی لیگ برتر را می گیرد
علیرضا محمد در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شکست پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل اولسان هیوندای کره ی جنوبی اظهار داشت: امید زیادی به این قهرمانی داشتیم. تیم ما شایسته ی قهرمانی بود. اتفاقی که افتاد و پرسپولیس شکست خورد، همه ی ما را ناراحت کرد. از لحاظ فنی اگر بخواهیم، حرف بزنیم، تیم کره ای هیچ برتری ای نسبت به پرسپولیس نداشت. آنها با 2 پنالتی قهرمان شدند. همه دیدند که پرسپولیس این قدر خوب بازی کرد که حتی یک موقعیت خوب هم نصیب حریف نشد. تیمی که همه ی رقیبانش را به راحتی شکست داده بود و در هربازی توانسته بود، موقعیت های زیادی خلق کند، مقابل پرسپولیس کاری از پیش نبرد.
 
پرسپولیس شجاعانه و باتعصب بازی کرد
وی افزود: تیم اولسان در نیمه ی دوم از ترس پرسپولیس به نیمه ی خودشان رفته بودند و دفاع می کردند. می خواستند با ضدحمله به گل برسند. می دانستند که پرسپولیس چه توانایی هایی دارد و قدرتمند است. اگر به ما فضا می دادند، قطعا می توانستیم برنده شویم. بچه های پرسپولیس شجاعانه، دلیرانه و باتعصب بازی کرد. چیزی کم نگذاشت و تا دقیقه 90 جنگید. با این که این جمله کلیشه ای است اما واقعا این شکست چیزی از ارزش های تیم خوبمان کم نکرد. ما می دانیم که پرسپولیس چطور و با چه مشکلاتی توانسته خودش را به فینال برساند. با کارشکنی های داخلی و خارجی می خواستند تیم را از موفقیت دور کنند اما بچه ها شاهکار کردند و با غیرت و تعصب خودشان تیم را به فینال رساندند. در فینال هم دیدید که چقدر خوب بازی کردند. بیشترین حسرتی که می خوریم به همین خاطر است. تیمی نبودیم که به اولسان ببازیم و متاسفانه روی دو حرکت بد به حریف پنالتی دادیم. صحنه هایی که اصلا موقعیت آنچنانی هم برای حریف نمی توانست باشد، مرتکب خطا شدیم و بد تاوانش را دادیم.
 
اولسان از ترس قدرت پرسپولیس عقب کشیده بود
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: با تبلیغاتی که از اولسان می کردند و می گفتند، تیم قدرتمندی است، واقعا دروغ نبود. این تیم قدرتمند بود که در شرق توانست غول های چینی و ژاپنی را شکست دهد. آنها در فینال هم خسته نبودند و این را قبول ندارم. این خستگی اولسان نبود که آنها نتوانستند مقابل ما سراسرهجومی بازی کنند، بلکه این قدرت و توانایی پرسپولیس بود که حریف را مجبور کرده بود، عقب نشینی کند. از ترسشان توان حمله کردن نداشتند و فقط می خواستند نتیجه را حفظ کنند که موفق هم شدند. آنها به خوبی در زمین خودشان جمع شدند و می دانستند اگر در نیمه ی دوم با ما فوتبال بازی کنند، قطعا نتیجه را خواهند داد. آنها حرفه ای گری کردند و جلو نیامدند. هدفشان حفظ گل ها بود تا پرسپولیس به جلو بیاید و روی ضد حمله کار را تمام کنند. فراموش نکنید که دست پرسپولیس هم بسته بود و نمی توانستند آن طور که دلشان می خواهد ارنج را بچینند.
 
اشتباه شیری در ذهن هواداران می ماند
علیرضا محمد گفت: پنالتی که احمدنورالهی به اولسان داد، روی تیزهوشی و زرنگی بازیکن حریف بود که داوران وار را متقاعد کرد تا صحنه را بازبینی کنند. احمد می خواست توپ را بزند اما بازیکن با باهوشی پایش را بین توپ و پای احمد قرار داد. داور می توانست از آن بگذرد و سختگیرانه بود. پنالتی که مهدی شیری داد، دیگر حرفی نمی توان زد و جای بحثی نداشت. لزومی نداشت اصلا مدافع آنجا توپ را با دست بزند. واقعا ناشیانه و مبتدیانه اشتباه کرد. با این وجود نباید به این بازیکن حمله ور شد. فوتبال بی رحم است. سالها خوب بازی کنی با یک اشتباه هدر می رود و آن اشتباه به چشم می آید. در تیم های بزرگ همیشه اشتباهات هم بیشتر دیده می شود. پرسپولیس تیمی نیست که در آن چنین اشتباه وحشتناکی انجام دهی. من در پرسپولیس بیش از 120 بازی کردم. با یک اشتباه در یک بازی مهم تمام خوبی ها و ارزش یک بازیکن هدر می رود. بعضی از اشتباهات در فوتبال است که در ذهن هوادار ماندگار می شود و دقیقا پنالتی مهدی شیری در فینال هم جزو همان اشتباهاتی است که در ذهن هوادار می ماند. اما شیری باید قوی باشد و توجهی به انتقادها نداشته باشد و کار خودش را بکند. او برای پرسپولیس زحمت کشیده است و نباید همه ی اتفاقات سرش بشکند.
 اشتباه مهدی شیری در ذهن هواداران می ماند/پرسپولیس پنجمین قهرمانی متوالی لیگ برتر را می گیرد
داور می توانست به نفع پرسپولیس پنالتی بگیرد
وی ادامه داد: فوتبال بازی اشتباهات است. متاسفانه در ایران بد جا افتاده است و تا بازیکن یک اشتباه ولو کوچک می کند، تمام مسائل و باخت ها را از چشم او می بینند. نباید این طور باشد. بازیکنان بزرگ دنیا هم چنین اشتباهاتی مرتکب می شوند. بعضی اشتباهات را نمی شود پاک کرد که متاسفانه مهدی شیری این اشتباه بزرگ را انجام داد. این اشتباه اما نباید باعث شود تا این بازیکن نابود شود. ما باید به شیری آرامش و اعتماد به نفس بدهیم تا خودش را هرچه زودتر از این وضعیت روحی بیرون بیاورد. او می تواند به تیم در ادامه ی لیگ و حتی آسیا کمک کند. پرسپولیس با وجود این اشتباه، بازهم می توانست برنده باشد اما تیم حریف همه ی فضاها را بسته بود و اجازه ی خودنمایی به تیم ما را نداد. روی صحنه ای هم که روی احمدنورالهی خطا شد، اگر احمد پیراهن مدافع اولسان را نمی کشید، صددرصد داور اعلام پنالتی می کرد. 3 بار آن صحنه را دیدم، ابتدا احمد پیراهن حریف را گرفت و بعد چرخید. اگر داور می خواست 50-50 بگیرد، می توانست اعلام خطا کند. حیف که این اتفاق نیفتاد و این بازی را باختیم.
 اشتباه مهدی شیری در ذهن هواداران می ماند/پرسپولیس پنجمین قهرمانی متوالی لیگ برتر را می گیرد
پرسپولیس بازیکنانش را داشت، 3 گل به اولسان می زد
پیشکسوت پرسپولیس  با اشاره به عملکرد این تیم در فینال تصریح کرد: تک تک بازیکنان شجاعانه بازی کردند. نباید عملکرد بازیکنان در سایه ی این باخت قرار بگیرد. حامد لک عالی بود و پنالتی هم گرفت. در ریباند کاری از دست مدافعان برنمی آمد چون از شانس بد پرسپولیس، توپی که لک گرفت دوباره زیر پای بازیکن اولسان افتاد. تنها خود مهاجم می توانست به توپ برسد و هیچ دفاعی به ریباند پنالتی نمی رسید. خط دفاعی ما به جز آن اشتباه، عالی بود. هافبک های ما خیلی خوب و عالی بازی کردند. تیم از جان مایه گذاشت. نمی دانم واقعا این شانس کی می خواهد دست از سرپرسپولیس بردارد؟ در 3 سال اخیر که 2 بار فینال رفته ایم، دست برانکو و یحیی بسته بوده است و نتوانستند از توانایی تیم بهره ی کامل ببرند. اگر احسان پهلوان، وحید امیری و عیسی آل کثیر بودند، شک نکنید پرسپولیس، اولسان را 3 بر صفر می برد. حیف که نتوانستیم از این مهره ها استفاده کنیم. با این حال شک نکنید که این تیم اگر تقویت شود و به خوبی مدیریت حمایت کند، سال آینده قهرمانی آسیا را خواهد گرفت.
 
پرسپولیس پنجمین قهرمانی لیگ را می گیرد
علیرضا محمد در پاسخ به این سوال که این شکست در روحیه ی تیم در لیگ برتر اثر منفی نمی گذارد، گفت: یحیی گل محمدی یکی از بهترین مربیان ایران است و می داند که چطور تیم را مهیا کند. این شکست باعث نمی شود تا تیم افت کند. شک نکنید پرسپولیس انگیزه ی فراوانی از این بازی می گیرد و در لیگ قدرتمند کار خواهد کرد. این تیم در لیگ برتر بازهم قهرمان خواهد شد. تیمی نمی تواند مقابل پرسپولیس قرار بگیرد. کیفیت بازیکنان و تیم پرسپولیس واقعا یک سروگردن از دیگر تیم های ایران بالاتر است. پرسپولیس فینال آسیا که بزرگترین رویداد باشگاهی در قاره است، رفته. بازیکنان تجربه ی بالایی دارند و خیلی زود خودشان را از این شرایط روحی روانی خارج می کنند. باید به بچه ها و کادر فنی خوب پرسپولیس خسته نباشید گفت. با تمام ناحقی ها و کارشکنی هایی که علیه پرسپولیس شد، تیم فوق العاده بود و توانست غول های غرب را یکی پس از دیگری از پیش رو بردارد و به فینال برسد و در فینال هم دیدید که چقدر جوانمردانه و قدرتمند بازی کردند و پا پس نکشیدند اما شانس یارشان نبود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.