کلیک کن، پولدارشو!

این روزها رویای پولدار شدن با کلیک بر روی بازی کریپتوپی «همستر کامبت» بر سر کاربران تلگرام چه کودک و چه بزرگسال افتاده است. مردم بی محابا به دنبال پیدا کردن سکه بیشتر و بالا رفتن ارز همستر هستند. در این مقاله هر آن چه که می‌خواهید درباره این بازی داغ بدانید نوشته شده است، با ما همراه باشید:
چهارشنبه، 6 تير 1403
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کلیک کن، پولدارشو!
تعداد زیادی از افراد هنوز نمی‌دانند دقیقا چه اتفاقی با ضربه‌زدن روی گوشی رخ می‌دهد! ماجرای این همستر پرطرفدار از آنجا آغاز شد که پس ازعرضه موفق و پرسروصدای نات‌کوین، بازی‌های زیادی درسبک«Tap to Ean» با الهام از این پروژه راه‌اندازی و در اصل مقدمه‌ای برای عرضه این نوع از بازی‌ها شدند.یکی از بازی‌های این سبک که در روزهای اخیر محبوب و پرطرفدار شده، بازی همستر کامبت (Hamster Kombat) است.این در حالی است که سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی به طرفداران همستر کامبت هشدار داد و نوشت: «مراقب اطلاعات و حساب‌های خود باشند.»
 

همستر کامبت چیست؟

همستر کامبت، یک بازی کریپتویی در سبک Tap to Ean به معنای تحت‌اللفظی «ضربه بزن و به‌دست‌بیاور» است. همستر کامبت در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۴(۶فروردین۱۴۰۳)رسما راه‌اندازی شد.بلافاصله پس ازعرضه، این بازی به یکی از محبوب‌ترین و پرکاربرترین پروژه در جامعه‌ ارز دیجیتال تبدیل شد و توانست میلیون‌ها کاربر را به سمت خود بکشد. برای این‌که این بازی کریپتویی به یک‌میلیون کاربر فعال برسد، فقط ۱۱ روز زمان نیاز داشت و حالا ده‌ها میلیون نفر آن را دنبال می‌کنند. طبق ادعای سازندگان همستر کامبت، حالا بیش از ۶۰میلیون کاربر در هر سن‌وسالی دارد که ۲۴میلیون نفر از آنها به‌صورت روزانه در این بازی فعالیت دارند! 
 

ماییم که بی‌هیچ سرانجام خوشیم!

اگرچه بسیاری از افراد این روزها با سودا و انگیزه پولدار شدن بخش زیادی از وقت خود را در طول شبانه‌روز صرف ضربه‌زدن به صفحه چنداینچی موبایل خود و سکه‌اندوزی می‌کنند اما آنچه جالب و قابل‌تامل به نظر می‌رسد این است که سازندگان و گردانندگان این بازی حتی هنوز مشخص نکرده‌اند قیمت هر سکه مجازی در این بازی چقدر است! چراکه هنوز هیچ نقشه‌‌راه یا کاربردی برای آن تعریف نشده است و تا مشخص‌شدن ابعاد مختلف این موضوع، کاربران فقط باید به ضربه‌زدن روی صفحه ادامه دهند و امیدوار باشند روزی بتوانند سکه‌های مجازی را به پول نقد تبدیل کنند! 
 

پولداری، این‌بار با دعوت دوستان

اگر تلگرام داشته باشید در چند روز اخیر حتما دیده‌اید بسیاری از مخاطبانی که در گوشی موبایل‌تان ذخیره کرده‌اید،اسم‌شان در صفحه چت تلگرام‌تان بالا می‌آید و پیغام می‌دهد که آن فرد به تلگرام پیوسته است! اگر تاکنون خودتان سراغ این بازی نرفته‌اید احتمالا در این چند روز از طریق لینکی از سوی دوستان‌تان به نصب و حضور در این بازی دعوت شده‌اید! اما اشتباه نکنید! علت این دعوت معرفی صرفا یک بازی برای لذت‌بردن یا پولدار شدن شما نیست، بلکه علت آن این است که در بخشی از این بازی به‌ازای دعوت هر نفر به بازی با تلگرام معمولی، ۵۰۰۰ سکه و به‌ازای دعوت هر نفر با تلگرام پریمیوم، ۲۵هزار پاداش به فرد دعوت‌کننده تعلق می‌گیرد. علاوه بر آن، با رشد سطح کاربران دعوت‌شده به بازی توسط فرد نیز مقداری پاداش داده می‌شود که میزان آن در سطوح مختلف متفاوت است.
 

هشدار به طرفداران همستر

با آمدن این بازی نوظهور و جذب هزاران ایرانی به آن و ابهام درباره مواردی همچون میزان دسترسی به اطلاعات کاربران، حسین دلیریان، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی روز گذشته در فضای مجازی به طرفداران همستر کامبت هشدار داد و نوشت: «در این چند روز در بسیاری از سوپرگروه‌ها بحث‌های بسیاری از کاربران ایرانی را خواندم. شیوه جدید ماین‌کردن ارز دیجیتال با استفاده از بازی‌ها به بستر مناسبی برای هکرها و سارقان تبدیل شده است. به‌عنوان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی می‌گویم، افرادی که در این بازی‌ها شرکت می‌کنند، مراقب اطلاعات و حساب‌های خود باشند.»پیش‌تر نیز اسماعیل قمری، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ایلام نیز درخصوص کسب درآمد ازاین بازی گفت: «بلاکچینی که کاملا غیرمتمرکز نباشد، در فضای رمزارزها، زیاد قابل‌اعتماد نیست.به‌علاوه، نات‌کوین وهمستر، بی‌ارزشند چون محدود نیستند. ولی به‌خاطر وجود کامیونیتی و سرمایه‌گذار بیرونی، ارزش کمی پیداکردند که باعث خوشحالی برخی از مردم شدند و این باعث شد آنها دوستان خودشان را هم وارد بازار کنند وباعث شوند پول اصلی برود در جیب سرمایه‌گذارهایی که از بیرون داستان وارد این قضیه شدند.»
 

مرگ تدریجی یک رویا

وایرال‌شدن یک بازی و هجوم موجی از افراد به سمت آن، شاید موضوع جدید و دور از انتظاری نباشد. آنچه در این میان بیش از هر چیز نیازمند توجه و بررسی است، آسیب‌های ناشی از این پدیده‌های جدید است که هر روز خود را به یک شکل نشان می‌دهد. موضوعی که دکترعلیرضا چابکرو، پژوهشگرحوزه ارتباطات ورسانه واستاد دانشگاه تهران درگفت‌وگو با جام‌جم نیز در خصوص آن می‌گوید: «پدیده‌های جدید مثل هوش‌مصنوعی یا بازی‌هایی باچنین سبک‌هایی،قدرت تفکر را ازفردگرفته است و پدیده‌های انتزاعی مثل آرمان،رویا وتلاش برای بهترشدن که تا چند دهه پیش انسان‌ها را درگیر خود می‌کرد را از بین برده است.» 
 

کاسبان همستر

هرچند این روزهاافراد زیادی به سودای پولدار شدن به تلگرام می‌پیوندند اما با داغ‌شدن بازی همسترفقط فروشندگان فیلترشکن و کانال‌هایی که جهت افزایش عضو برای این بازی تبلیغ می‌کنند، پولدار می‌شوند.
 

نویسنده:

زهرا حامدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.