همصدا با بی بی سی و رسانه های معاند

اینکه مسئولی در بین مردم و یا کادر درمانی حاضر می شود و فاصله و حجاب را میان خود و مردم برمی دارد گویای این مطلب است که حضور در میدان ، روحیه ی مضاعفی به مردم بوده و هم مشکلات مردم را بهتر می تواند...
شنبه، 19 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
نویسنده : سعید ماماقانی
موارد بیشتر برای شما
همصدا با  بی بی سی و رسانه های معاند
استفاده گسترده از اخبار جعلی در فضای مجازی برای تخریب چهره نظام و مسئولان، تلاش برای به خدمت گیری توده مردم به عنوان کارگزاران نظام رسانه ای، بحران سازی، ایجاد بحران های مختلف صوری و غیر واقعی در وضعیت های مختلف زمانی و مکانی، اهریمن سازی، بی‌طرفی دروغین و تحریک احساسات مردم و پاره حقیقت گویی، از دیگر راهبردهای دشمن در این حوزه است. نظام رسانه ای دشمن در تلاش است با برجسته سازی و بزرگنمایی مشکلات و چالش های موجود وکوچک نمایی توفیقات و ظرفیت ها، نگرش مثبت و روح امید را در بین مردم به صورت اساسی از بین ببرد. اینها مصداق های بزرگ نمایی توسط رسانه های دشمن هستند.

بزرگنمایی توسط رسانه ها ی معاند
از آنجایی که در ماه های اخیر آمار مبتلا و قربانیان بیماری کرونا در کشورمان روند افزایشی داشته است . رسانه های معاند این فرصت را مغتنم شمرده و با تمام ذوق زدگی تعداد قربانیان کرونا در ایران را در صدر اخبار خود قرار داده است. در میان این رسانه ها، بی بی سی فارسی و رادیو فردا و ایران وایر، رسانه هایی هستند که نقش برجسته ای دارند. این رسانه ها از هیچ اقدامی برای تحقیر، تحریم، تمسخر و ناامیدکردم مردم ایران چشم پوشی نمی کنند. رسانه های مذکور دربست در اختیار ترامپ، پمپئو، نتانیاهو و آل سعود هستند. حالا این رسانه ها هم صدا با برخی دولتمردان غرب گرا به حضور دکتر قالیباف در بیمارستان اعتراض کرده اند و مدعی شده اند که چرا قالیباف به میان پرستاران و پزشکان و کادر درمان رفته و چرا صدای همراهان بیماران کرونایی را از نزدیک شنیده است!؟
 
«دکترمحمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در روز 14 مهرماه  برای بازید و  نظارت میدانی از روند رسیدگی به مبتلایان و مشکلات کادر درمان به صورت سرزده از بیمارستان امام خمینی(ره) تهران رفت. قالیباف در این بازدید بی واسطه با جهادگران خط مقدم مبارزه با کرونا به گفتگو پرداخت. حضور دکتر قالیباف در بین پرستاران روحیه ی مضاعف به کادر درمانی بود. لذا در مدیریت انقلابی، این نکته را باید در نظر داشت که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) همواره یکی از مصادیق انقلابی گری بودن  را حضور در کف میدان جهت رسیدگی به مشکلات مردم بیان کرده اند و اینکه برخی افراد در داخل با بی بی سی و برخی از رسانه های آن سوی دنیا هم سو شدند، جای تعجب است؟!.

باید گفت که رسانه های معاند از حضور قالیباف میان مدافعان سلامت عصبی و پریشان هستند. چرا که این حضور مصداق مدیریت جهادی است. همان سبک مدیریتی که تاثیر قابل توجهی در کاهش مشکلات مردم و بهبود اوضاع دارد. عمق این همبستگی و تأثیرگذاری مدیریت جهادی را در آنجا می توان دید که یک پرستار در واکنش به حضور دکتر قالیباف در بیمارستان امام خمینی(ره) در توییتی نوشت: «آقای قالیباف‌ فکر می کردیم که‌ فراموش شده‌ایم مثل همیشه فارغ از تمام‌ آدم ها در سکوتی عمیق هر کدام در گوشه‌ یک‌ شهر مشغول به کار بودیم که خبر رسید شما وارد میدان شده اید ما به این حضور شما دلگرم‌ شدیم».
 
چند نکته
در اینجا باید به دو نکته توجه کرد: اول اینکه اگر هر انسانی اساس انصاف را رعایت کند، می بیند که مردم  از حضور یک مقام ارشد در میان خود و شنیدن بدون واسطه صدای آنان استقبال می کنند.
 
دوم اینکه، نوع واکنش رسانه های دشمن در اینگونه مواقع، معیار خوبی برای پی بردن به حقیقت است. در همین رابطه «بی بی سی فارسی» رسانه دولت استعماری انگلیس عنوان «لغو جلسه سران قوا در ایران توسط روحانی به دلیل کرونا را منتشر کرد و نوشت: «معاون ارتباطات دفتر دولت کنونی، در رشته توئیتی ضمن انتقاد از رفتار آقای قالیباف در نادیده گرفتن توصیه های ستاد ملی مقابله با کرونا نوشته بود: "حضور در بخش بیماران بدحال و به همراه بردن خبرنگار و دوربین، نه ایستادن در کنار مردم که بی اهمیت کردن سلامت مردم است"» اینگونه انتقادات سبب می شود که رسانه های معاند از همین چند نقد سوء استفاده کرده  و علیه کشور و نظام جوسازی کنند.

برای مثال رادیو فردا که یکی از ارگان های رسانه ای تحت حمایت وزارت خارجه آمریکا است در مطلبی نوشت: «لغو جلسه سران قوا تصمیم درستی بود، مجلس هم باید تعطیل شود». همچنین ایران وایر «رسانه ضدانقلاب نزدیک به سازمان جاسوسی اسرائیل» در گزارشی در همین رابطه نوشت: «قالیباف ظهر دوشنبه از بخش های مختلف بیمارستان امام خمینی دیدار و در بخش ICU کرونایی این بیمارستان حضور یافت. این اقدام قالیباف با واکنش کاربران شبکه های اجتماعی نیز همراه بود. آن ها حضور قالیباف در میان بیماران و ایجاد سر و صدا توسط او و هیئت همراهش، علی الخصوص صدا و سیما را بر هم زننده آرامش بیماران دانستند»!
 
بنابراین مبنا و اساس آن چیزی است که دشمن را عصبانی می کند. اگر کار ما دشمن را عصبانی کرد، باید بدانیم که کار ما خوب و درست و در جهت منافع کشور و نظام بوده است. در غیر این صورت در کار خود باید تجدید نظر کرده و آن را درست و بر خلاف خواسته های دشمن انجام دهیم. برخی از مطالبی که توسط مزدوران و عناصر فراری منتشر می شود گویای این اصل است. به طور مثال: «رضا علیجانی»» از عناصر فراری وابسته به گروهک ملی-مذهبی نیز در مصاحبه با بی بی سی فارسی می گوید: «آقای قالیباف با این بازدید، کارِ وزیر بهداشت را انجام می دهد. بازدید رئیس مجلس از بیمارستان امام خمینی صرفا یک نمایش است، برای اینکه القا کند فردی قبراق و حاضر به یراق در میدان وجود دارد. حضور قالیباف در بیمارستان خلاف رعایت پروتکل های بهداشتی است، یعنی به جای اینکه پروتکل ها را رعایت کنند، خودشان به آن دامن می زنند».
 
شعار عقلانیت گرایی در کمال بی صداقتی؟!
واقعیت این است که برخی دولتمردان و رسانه های خاص که از مدیریت جهادی هراس دارند و بارها شعار عقلانیت گرایی سر داده اند، اگر شخصی بخواهد برای مردم و کشور و نظام کار مفید انجام دهد متأسفانه توسط آنها مورد انتقاد قرار می گیرد و آن را گامی برای حضور در عرصه سیاسی می شمارند. باید دید که عقلانیت را چطور تعریف می کنند. عقلانیت این نیست که ما پشت میز بنشینیم و به بهانه ی رعایت پروتکل های بهداشتی در صحنه حاضر نشویم و گامی در جهت رفع مشکلات مردم و به خصوص کادر درمانی بر نداریم. عقلانیت یعنی اینکه محض رضای خدا کار کردن، یعنی در میدان حاضر بودن در جهت رفع مشکلات مردم. اینها مصادیق عقلانیت و روحیه جهادی است. با این روحیه و منش می توان در جهت رفع مشکلات کشور و مردم گام برداشت.
 
جمع بندی
مع الوصف باید این نکته را همیشه بخاطر داشت که رهبر انقلاب درباره نقش نظارتی مجلس گفتند: «در این شرایطِ حسّاس سال آخری دولت که سال اوّل شروع کار شما و فعالیّت شما است، بایستی هر دو -هم دولت، هم مجلس- سعی کنند فضا را به نحوی مدیریّت کنند که به کار لطمه نخورد. مراقبت بشود؛ جوری مدیریّت کنید فضا را که به کار مهمّ کشور هیچ ‌گونه لطمه‌ای وارد نشود»(1)

هرچند که متأسفانه اکنون دچار چالش شده اما بالاخره باید یکی از دو طرف نقطه پایانی براینگونه مسائل بگذارند و مردم خسته و ناامید نکند.و با اولویت قراردادن حل مشکلات  مردم و کشور، از دادن هرگونه  بهانه و سوژه  به دشمن و رسانه های معاند که باعث می شود آنها از این موضوعات سوء استفاده کنند مطلقا پرهیز نمایند.
 
پی نوشت:
1- دیدار تصویری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با نمایندگان مجلس یازدهم22/04/1399


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط