مرحوم علی اصغر زارعی مرد روزهای سخت بود+ واکنش ها به درگذشت مرحوم زارعی

نماینده سابق مردم تهران و جانشین سابق پدافند غیرعامل درگذشت که سوابق او در مجلس بسیار پررنگ بود.
دوشنبه، 17 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مرحوم علی اصغر زارعی مرد روزهای سخت بود+ واکنش ها به درگذشت مرحوم زارعی
به گزارش راسخون، علی‌اصغر زارعی نماینده سابق مردم تهران و جانشین سابق پدافند غیرعامل دقایقی پیش جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

وی از فرماندهان سپاه و از مؤسسان مرکز جنگ الکترونیک سپاه بود که بعد از جراحی سر و بستری شدن در بیمارستان دعوت حق را لبیک گفت.

زارعی نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است.
 

بیوگرافی و سوابق مرحوم زارعی

علی‌اصغر زارعی، در سال 1335 در تهران متولد شد. وی دارای دکترای مدیریت سیستم مهندسی برق و مخابرات و از اعضای مؤسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی بوده است. زارعی پس از پیروزی انقلاب عهده‌دار مسئولیت‌های سیاسی نظیر ریاست ادارهٔ تحقیقات ستاد مشترک سپاه در سال 1382، ریاست دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه امام حسین(ع)، مشاور امور آموزش عالی رئیس جمهور در دولت نهم و نمایندگی مجلس شورای اسلامی به‌نمایندگی از مردم تهران بوده است.

دکتر علی‌اصغر زارعی تحصیلات ابتدایی خود را در تهران و در دبستان «ادب» و دوران متوسطه را در دبیرستان «حافظ» و دبیرستان دکتر «هشترودی» طی نمود، در همان دوران با گروه‌های سیاسی مرتبط بوده در فعالیت‌های مذهبی منطقه مشارکت جدی داشت. وی سپس در رشتهٔ «انفورماتیک» دانشگاه تهران پذیرفته شد. به‌دلیل فشارها و آزار و اذیت‌های خانواده‌اش توسط ساواک راهی آبادان گردید و در رشتهٔ مهندسی برق دانشکدهٔ نفت به تحصیل پرداخت. وی در دانشکدهٔ نفت فعالیت‌های مذهبی و سیاسی خود را ادامه داد و با گسترش فعالیت‌هایش در منطقهٔ خوزستان در توسعهٔ جنبش‌های دانشجویی در این منطقه نقش مؤثر و فعال داشت. پس از حضور در جبهه‌های دفاع مقدس و بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها با اتمام دروس دانشگاهی، دانشنامهٔ مهندسی برق را در گرایش مخابرات دریافت کرد. علی‌اصغر زارعی، در سال 1377 در مقطع دکترای مدیریت (گرایش سیستم) دانشگاه تهران پذیرفته شده این دوره را با موضوع پایان‌نامه «تبیین مدلی برای تبدیل سازمان‌های فعلی به سازمان چابک» به پایان رسانید. 

علی‌اصغر زارعی، با پیروزی انقلاب اسلامی به کمیتهٔ انقلاب پیوست. با تشکیل سپاه پاسداران مسئول آموزش سپاه آبادان و مسئول بسیج آبادان شد. پس از شروع جنگ تحمیلی به سازماندهی نیروهای مردمی در آبادان و منطقهٔ خوزستان پرداخت، در همین دوران بود که دو بار زخمی شده به افتخار 45درصد جانبازی نائل آمد. در سال 1379 درحالی که قائم‌مقام دانشگاه امام حسین(ع) بود با مجموعهٔ اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها که در حرکتی خودجوش نسبت به تشکیل بسج اساتید اقدام نمودند، همکاری کرد و یک سال بعد به ریاست سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور انتخاب گردیده تا سال 1385 در این مسئولیت انجام وظیفه کرد.
 

تصویب ۱۵ دقیقه ای برجام در مجلس 

پس از تصویب ۱۵ دقیقه ای برجام در مجلس شورای اسلامی در ۲۱ مهر ۱۳۹۴، علی اصغر زارعی نماینده وقت مردم تهران، درحالی که نسبت به روند تصویب جزئیات طرح برجام انتقاد داشت شروع به اشک ریختن کرد و جمعی از نمایندگان اطراف وی حضور یافتند. اما ماجرا به همین جا ختم نشد و زارعی که اوضاع مساعدی نداشت به اورژانس مستقر در مجلس منتقل شد تا تحت نظارت پزشکان قرار بگیرد.

آن روزها، رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب و حامی دولت، گریه این رزمنده و جانباز جنگ و دلسوزی مخلصانه او را برای منافع ملی، با برچسب «دلواپس» به سخره گرفتند و فریادهای از سر درد او و معدود همفکرانش را در جلسه آن روز، به حساب آخرین دست و پا زدن های «دلواپسان» برای بر هم زدن «توافق قرن» (برجام) گذاشتند.
 

 

موفقیت‌های سایبری سپاه حاصل تلاش‌های علی‌اصغر زارعی بود

علی‌اصغر زارعی نماینده ادوار مجلس اظهار داشت: علی‌اصغر زارعی در حقیقت شهید زنده بود و او تاریخ شفاهی دفاع مقدس محسوب می‌شود، چرا که هیچ روز از زندگی او غیر از مسیر جهادی نبوده است. 

وی افزود: علی‌اصغر زارعی در دوران دفاع مقدس از رزمندگان بسیار مؤثر بود و چون رشته او مخابرات برود، در ایجاد ارتباطات با وجود آنکه در هشت سال دفاع مقدس در تحریم تجهیزات مخابراتی بودیم، شهید زارعی که شاید طبق ضوابط نتوانیم او را شهید بنامیم، اما حقیقتا شهید زنده است، نقش بسیار مؤثری در جنگ داشت. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علی‌اصغر زارعی در مقطعی در هشت سال دفاع مقدس فرمانده دانشکده فنی دانشگاه امام حسین(ع) بود و شاگردان زیادی هم در آنجا پرورش داد که امروز بسیاری از اتفاقات و افتخارات در عرصه سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست می‌آورد، محصول زحمات وی در بعد فنی که تلاش‌های بسیار مؤثری را داشت.

ذوالنور خاطرنشان کرد: زارعی در دورانی هم که در مجلس نمایندگی ملت را برعهده داشت، در زمره نمایندگان ولایی و ارزشی بوده و بسیار مؤثر عمل کرد و بر آرمان‌ها و ارزش‌ها و حقوق مردم و حل مشکلات آنها محوریت خاصی در مجلس نهم داشت. 

وی گفت: علی‌اصغر زارعی در مجلس مواضع بسیار قاطعی در دفاع از آرمان‌ها، ارزش‌ها و منافع ملی جمهوری اسلامی داشت و در این زمینه با هیچ‌کس هم تعارفی نداشت.

ذوالنور ادامه داد: با آنکه شهید زارعی یک نیروی فنی و علمی بود که هم‌رده‌های وی از نظر درآمدی خیلی وضع بهتری داشتند، اما زندگی علی‌اصغر زارعی بسیار زاهدانه بوده و چیزی برای از دست دادن نداشت که نگران باشد که بتواند بر مواضعش تأثیر بگذارد. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از حضور علی‌اصغر زارعی در مجلس، وی به سازمان پدافند غیرعامل که بزنگاه اصلی که دشمن قصد تهدید امنیتی برای کشورمان در ابعاد مختلف کشور داشته و به دنبال ضربه زدن به زیرساخت‌های حیاتی و مراکز مهم جمهوری اسلامی،‌ مباحث زیستی و بیوتروریسم را دنبال می‌کرد و شهید زارعی در این عرصه نقش‌آفرین بودند.
 

مرحوم علی اصغر زارعی مرد روزهای سخت بود


مرحوم علی اصغر زارعی مرد روزهای سخت بود+ واکنش ها به درگذشت مرحوم زارعی
 
جمعی از فارغ التحصیلان بورسیه با صدور پیامی ضمن اعلام تسلیت در پی درگذشت علی اصغر زارعی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تاکید کردند: دوره ای که هجمه های ناجوانمردانه عناصر ظالم و فتنه گر علیه دانشجویان مظلوم بورسیه به اوج خود رسیده بود، در مجلس شورای اسلامی تمام قد و با شجاعتی مثال زدنی به دفاع از جوانان نخبه بورسیه پرداخت .

در این پیام آمده است:
متاسفانه باخبر شدیم که جناب آقای دکتر علی اصغر زارعی به رحمت الهی پیوسته و جمع دوست دارانش را با فقدان خود داغدار کرده است. مرحوم دکتر زارعی به عنوان یکی از نیروهای خدوم انقلابی و تاثیرگذار، تمام زندگی خود را در راه مردم، نظام اسلامی و دفاع از محرومان و مظلومان وقف نمود. ایشان مرد روزهای سخت بود و در دوره ای که هجمه های ناجوانمردانه عناصر ظالم و فتنه گر علیه دانشجویان مظلوم بورسیه به اوج خود رسیده بود، در مجلس شورای اسلامی تمام قد و با شجاعتی مثال زدنی به دفاع از جوانان نخبه بورسیه پرداخت و از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و بارها با استدلال و پیگیری در عرصه های مختلف از حقوق حقه دانشجویان بورسیه دفاع کرد.
 

واکنش‌ها به درگذشت علی اصغر زارعی

 
قالیباف درگذشت «علی اصغر زارعی» را تسلیت گفت

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت علی اصغر زارعی را تسلیت گفت.

خبرگزاری میزان - محمدباقر قالیباف پیرو درگذشت دکتر علی اصغر زارعی پیام تسلیتی صادر کرد که به شرح زیر است:
 
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
إِنَّا للّه و إِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ
درگذشت جانباز و رزمنده سرافراز دوران دفاع مقدس دکتر علی اصغر زارعی، نماینده ادوار هشتم و نهم  مجلس شورای اسلامی موجب تاسف و تاثر گردید.

  ایشان از چهر‌های دلسوز نظام بودند که سال‌های متمادی در عرصه‌های مختلف و مسئولیت‌های متعدد از جمله فرماندهی ستادجنگ الکترونیک سپاه و جانشینی سازمان پدافند غیرعامل مشغول انجام خدمت بودند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به همرزمان، خانواده محترم و سایر وابستگان، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌کنم.
 
پیام تسلیت رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در پی درگذشت علی اصغر زارعی
محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با صدور پیامی، درگذشت نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

"انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت رزمنده مجاهد جناب آقای دکتر علی اصغر زارعی موجبات تالم خاطر دوستان و علاقمندان ایشان را پدید آورد.

ایشان در دوران رژیم ستمشاهی از مبارزان و زمینه‌سازان انقلاب اسلامی، در دوران دفاع مقدس از مجاهدان عرصه دفاع از میهن، در زمانه پس از دفاع مقدس و سازندگی از مجاهدان عرصه جهاد علمی و در دوران فعالیت سیاسی خود از محافظان آرمان‌های انقلاب اسلامی بودند.

اینجانب درگذشت این استاد انقلابی دانشگاه و جانباز دفاع مقدس که عمر پربرکت خویش را صرف خدمت به انقلاب اسلامی نمود تسلیت عرض می‌نمایم و برای ایشان از درگاه باریتعالی مغفرت و علو درجات و برای خانواده، بازماندگان و دوستان ایشان صبر جزیل آرزومندم.
 
پیام تسلیت سردار جلالی به مناسبت درگذشت علی اصغر زارعی
سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور درگذشت سردار دکتر علی اصغر زارعی را تسلیت گفت.

به گزارش پایداری ملی متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ

خبر درگذشت دوست و همکار گرامی سردار دکتر علی اصغر زارعی جانشین سابق سازمان پدافند غیرعامل کشور که مدتی در بستر بیماری بود موجب حزن و سوگی وصف ناپذیر برای اینجانب و همه کارکنان سازمان پدافند غیرعامل کشور و علاقه‌مندان به آن سردار عزیز گشت.

مردی که هم برادر شهید و هم خود از تبار سرداران بزرگ و مخلص ایران اسلامی همچون همت، باکری، خرازی، سلیمانی و فخری‌زاده بود که به دور از هیاهوها، صرفا یک هدف مهم را پیگیری می‌کرد و آن خدمت خالصانه به ملت در سایه تدابیر، ولی امرش امام خامنه‌ای عزیز بود.

در سلوک این جانباز سرافراز، اخلاص، ایثارگری، پرکاری و مجاهدت بی‌وقفه، حق‌طلبی و ولایت‌مداری موج می‌زد و تا آخرین روز‌های حیات بابرکتش همچون سایر همرزمان و هم‌قطاران شهیدش یک بسیجی خاکی و افتاده باقی ماند.

در سال‌های خدمتش در سازمان پدافند غیرعامل کشور، دفتر ساده و محقر، اما پر از خلوص، صفا و صمیمیتش همواره حلال مشکلات و چالش‌های بزرگ بود. در این چند سال، سردار زارعی یاوری دلسوز برای اینجانب و همه مسئولان و کارکنان سازمان پدافند غیرعامل بود.

فراموش نمی‌کنم هنگامی که خدمت حضرت آقا رسیدیم و ایشان را برای مسئولیت جانشینی سازمان معارفه کردیم رهبر معظم انقلاب به ایشان فرمود: «آقای زارعی خوب کاری کردید آمدید سازمان پدافند غیرعامل، اینجا محل خدمت است.»

اینجانب با قلبی آکنده از اندوه، فقدان این نیروی انقلابی را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، امام خامنه‌ای عزیز، ریاست محترم ستاد کل نیرو‌های مسلح، خانواده محترم ایشان و همه علاقه‌مندان این نیروی انقلابی و خدوم تسلیت عرض می‌کنم و شهادت می‌دهم این سردار بزرگ هیچگاه از نیت خالصانه خود برای خدمت به نظام مقدس اسلامی و پیروی از اوامر ولایت دست نکشید و تا آخرین ثانیه، عمرش را صرف پیشرفت، ثبات و امنیت این کشور نمود.
 
پیام تسلیت حدادعادل درپی درگذشت مرحوم زارعی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی با تسلیت درگذشت علی اصغر زارعی نماینده تهران در مجلس نهم تصریح کرد: زارعی نماینده‌ای مؤمن و انقلابی و سختکوش و غیرتمند و با اخلاص بود.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی، درگذشت علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس نهم را تسلیت گفت.

بسمه تعالی

انّا لله و انّا الیه راجعون

درگذشت تأثرانگیز همکار عزیزمان دکتر علی‌اصغر زارعی در ادوار مجلس شورای اسلامی مایۀ درد و دریغ بسیار شد. زارعی نماینده‌ای مؤمن و انقلابی و سختکوش و غیرتمند و با اخلاص بود. درگذشت او را به بازماندگان و دوستدارانش تسلیت می‌گویم و برایش از درگاه خداوند کریم علوّ درجات مسئلت می‌کنم.
 

واکنش توییتری کاربران


مرحوم علی اصغر زارعی مرد روزهای سخت بود+ واکنش ها به درگذشت مرحوم زارعی
 
مرحوم علی اصغر زارعی مرد روزهای سخت بود+ واکنش ها به درگذشت مرحوم زارعی
 
 
مرحوم علی اصغر زارعی مرد روزهای سخت بود+ واکنش ها به درگذشت مرحوم زارعی
 
مرحوم علی اصغر زارعی مرد روزهای سخت بود+ واکنش ها به درگذشت مرحوم زارعی
 
مرحوم علی اصغر زارعی مرد روزهای سخت بود+ واکنش ها به درگذشت مرحوم زارعی

مرحوم علی اصغر زارعی مرد روزهای سخت بود+ واکنش ها به درگذشت مرحوم زارعی

مرحوم علی اصغر زارعی مرد روزهای سخت بود+ واکنش ها به درگذشت مرحوم زارعی

مرحوم علی اصغر زارعی مرد روزهای سخت بود+ واکنش ها به درگذشت مرحوم زارعی


منبع:
1.تسنیم / علی‌اصغر زارعی درگذشت
2.خبرگزاری دانشجو / پیام تسلیت رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در پی درگذشت علی اصغر زارعی
3.باشگاه خبرنگاران جوان / پیام تسلیت سردار جلالی به مناسبت درگذشت علی اصغر زارعی
4.تسنیم /مرحوم علی اصغر زارعی مرد روزهای سخت بود
5.برخط نیوز / واکنش های مجازی به درگذشت علی اصغر زارعی - او آن روز ثابت کرد مردها هم گریه می کنند
6.خبرگزاری دانشجو / علی‌اصغر زارعی که بود؟ + سوابق
7.خبرگزاری میزان / قالیباف درگذشت «علی اصغر زارعی» را تسلیت گفت

** درج توییت های کاربران توییتر نشان از تایید یا رد آنها نیست و صرفا برای آگاهی مخاطبین درج می شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.