رتبه بندی محبوبترین اپلیکیشن‌های دنیا / واتساپ در صدر ایستاد

آمار وب سایت استاتیستا نشان می دهد اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ تا اکتبر سال ۲۰۲۰ با دو میلیارد کاربر ماهانه، محبوبترین اپلیکیشن پیام رسان جهان بوده است.
شنبه، 13 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
رتبه بندی محبوبترین اپلیکیشن‌های دنیا / واتساپ در صدر ایستاد
به گزارش راسخون، ضریب نفوذ استفاده از این اپلیکیشن در بازارهای خارج از آمریکا قوی بوده و یک از محبوبترین اپلیکیشن‌های اجتماعی موبایل در سراسر جهان شناخته می شود. شبکه اجتماعی فیس بوک در فوریه سال ۲۰۱۴ واتس‌اپ را به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار آمریکا خریداری کرد.

رتبه بندی محبوبترین اپلیکیشن‌های پیام رسان موبایلی تا اکتبر سال ۲۰۲۰ به این ترتیب است:

۱- واتس‌اپ: دو میلیارد کاربر ماهانه

۲- مسنجر فیس بوک: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر ماهانه

۳- وی چت: یک میلیارد و ۲۰۶ میلیون کاربر ماهانه

۴- کیو کیو (QQ): ۶۴۸ میلیون کاربر ماهانه

۵- اسنپ چت: ۴۳۳ میلیون کاربر ماهانه

۶- تلگرام: ۴۰۰ میلیون کاربر ماهانه
 

نقش اپلیکیشن ها


رتبه بندی محبوبترین اپلیکیشن‌های دنیا / واتساپ در صدر ایستاد
 
در سال های اخیر که پای اپلیکیشن های پیام رسان به گوشی کاربران باز شد این نوع برنامه های موبایلی به یکی از محبوبیت اپلیکیشن ها تبدیل شدند به طوری که در گوشی هر کاربر حداقل یک پیام رسان وجود دارد. شیوع این برنامه ها باعث شده اطلاعات گسترده ای از کاربران در این برنامه ها وجود داشته باشد و همین فرصت سرقت اطلاعات و نفوذ سایبری به آنها را برای هکرها فراهم کند. به همین دلیل روش های مختلفی برای جلوگیری از این رخداد ارائه شده است که در صورت استفاده از آن می توان تا حدی امنیت پیام رسان را افزایش داده و به کاربران اطمینان داد که اطلاعات آنها در امان است و شنود نخواهد شد.
در این مطلب تعداد از پیام رسان ها معرفی شده اند که از روش های مختلف امنیتی برای بالا بردن امنیت خود استفاده کرده اند و توانسته اند در رتبه برتر امنیت پیام رسان ها قرار گیرند.

بهترین پیام رسان دنیا وات ساپ، فیس بوک،وی چت،کیو کیو موبایل،اسکایپ چت، اسنپ چت،وایبر، لاین و ...می باشند.
 

واتس اپ 

پرطرفدار ترین پیام رسان دنیا که در اختیار شرکت فیس بوک است یکی از امن ترین موارد نیز به حساب می آید که یکی از دلایل آن بهره مندی از قابلیت end-to-end encryption می باشد. در عین حال واتس اپ از پروتکل‌های پیشرفته‌ای جهت حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران خود استفاده کرده است. واتس اپ برای سیستم عامل های اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است.

جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۶ میلادی برنامه Whatsapp به عنوان پرکاربردترین پیام رسان دنیا شناخته شد که طبق آمار ارائه شده در سال ۲۰۱۹ این پیام رسان توانسته بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر فعال از سراسر دنیا در خود جای دهد. امنیت می تواند نقش مهمی در جذب این آمار بالای کاربران داشته باشد چراکه واتس اپ به جهت محافظت کامل از مکالمات کاربران خود اجازه شنود گفتگوها توسط شخص ثالث را نمی دهد و عملا امکان رصد و ردگیری کاربران وجود نخواهد داشت.

برخی از قابلیت‌های واتس آپ:

تماس ویدئویی گروهی که می‌توان با ۴ نفر به صورت همزمان حرف زد.
یکپارچه سازی یوتیوب در واتس آپ به این صورت که شما می‌توانید فیلم‌های یوتیوب را در پنجره چت پخش کنید.
اشتراک‌ گذاری موقعیت مکانی با سایر کاربران
امکان استفاده از پیام صوتی
 

محبوب‌ترین پیام‌رسان از نظر ایرانی‌ها


رتبه بندی محبوبترین اپلیکیشن‌های دنیا / واتساپ در صدر ایستاد
 
پس از فیس بوک، یوتیوب با 1.9 میلیارد و واتس اپ با 1.5 میلیارد کاربر در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.مسنجر فیس بوک با 1.3 میلیارد و وی چت نیز با یک میلیارد و 83 میلیون کاربر در جایگاه های بعدی قرار دارند.همچنین اینستاگرام با یک میلیارد کاربر در سراسر جهان، ششمین رسانه اجتماعی محبوب بین کاربران است. توئیتر با 326 میلیون کاربر در جایگاه دوازدهم محبوب ترین رسانه های اجتماعی در جهان قرار دارد و اسکایپ نیز با 300 میلیون کاربر شانزدهم است.وایبر با 260 میلیون و لاین با 194 میلیون کاربر به ترتیب در جایگاه های 18 و 20 این گزارش قرار دارند. این خبر حاکی است، در ایران طبق آخرین آمار مرکز افکارسنجی ایسپا، واتس اپ در رده نخست توجه کاربران و پس از آن تلگرام با اختلاف چهار دهم درصد در جایگاه دوم قرار دارد.تا یکی دو سال پیش، تلگرام محبوب ترین پیام رسان و شبکه اجتماعی در ایران بود اما حدود دو سال پیش، پس از این که با قوانین جمهوری اسلامی کنار نیامد و حاضر به تمکین از مقررات کشورمان نشد، پس از مهلتی که به او داده شد، فیلتر شد. هم اکنون الگوی استفاده از پیام رسان ها در ایران به این شرح تغییر کرده که کاربران نیازهای پیام رسانی فردی و گروهی خود را در واتس‌اپ و نیازهای اطلاع رسانی را از کانال های تلگرام تامین می کنند .



منبع:
1.ایسنا / واتساپ در صدر ایستاد؛ تلگرام ششم شد
2.ره آموز / لیست ۲۰ تا از بهترین پیام رسان دنیا در سال ۲۰۲۰
3.ویرگول /امن‌ترین پیام‌رسان‌های دنیا در سال ۲۰۲۰
4.ویرگول / محبوب ترین پیام رسان های دنیا از نظر ایرانی ها


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.