نامه احمدی نژاد به جو بایدن + فیلم

محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه با شبکه آمریکایی فاکس نیوز از ارسال نامه به جو بایدن، رییس جمهور آمریکا خبر داد.
يکشنبه، 12 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
نامه احمدی نژاد به جو بایدن + فیلم
به گزارش راسخون؛محمود احمدی‌ نژاد در مصاحبه با شبکه آمریکایی فاکس نیوز از ارسال نامه به جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، در هفته اخیر خبر داد.

محمود احمدی نژاد به شبکه فاکس نیوز گفت: «پس از اینکه جو بایدن در انتخابات پیروز شد به او نامه ای نوشتم. در آن نامه شرایط جهان را شرح دادم و از ایشان خواستم که قاطع بایستند و سیاست ها را به خاطر صلح و عدالت تغییر دهند.»


به‌سوی عدالت و صلح


نامه احمدی نژاد به جو بایدن + فیلم
 
به نظر می‌رسد رییس جمهوری پیشین ایران هنوز به بایدن امیدوار است؛ احمدی‌نژاد که به گفته خودش این روزها بیشتر وقت خود را درکنار خانواده و به نامه‌نگاری می‌گذراند، در این گفت‌وگو از فرستادن نامه‌ای به جو بایدن پس از انتخابش به‌عنوان ریاست‌ جمهوری آمریکا خبر داد و گفت: «نامه را همین هفته فرستادم؛ در آن وضعیت جهان را تشریح کردم و از او خواستم که با پایداری خود، سیاست‌ها را به‌سوی عدالت و صلح تغییر دهد و برای او دعا کردم.»

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤالی درمورد اسرائیل، آنچه که پیش‌تر در رابطه با «محو اسرائیل» عنوان کرده بود را رد نکرد، اما گفت: «چیزی که ما می‌گوییم باید از جهان محو شود، ظلم، تبعیض و اشغالگری است.»

رییس جمهوری پیشین ایران همچنین گفت که مردم آمریکا را به‌شدت دوست دارد و افزود: «من فکر می‌کنم اگر دو ملت ایران و آمریکا در کنار یکدیگر بایستند و با هم برای همکاری‌ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی برنامه‌ریزی کنند، یک منبع عظیم انرژی در سراسر جهان آزاد خواهد شد که صلح و امنیت را در جهان تثبیت می‌کند.»
 
تهران همواره آمریکا را مسئول قطع رابطه دو کشور می‌داند، اما بنا بر این گزارش، به‌ نظر می‌رسد که احمدی‌نژاد قصد دارد یک قدم عقب بردارد و مسئولیت قطع رابطه را بر گردن دو طرف بیندازد. او می‌گوید: «حکومت‌های هر دو کشور محدودیت‌هایی را بر رابطه میان دو ملت اعمال کرده‌اند که از دید من منطقی نیست. دولت هر دو کشور باید این محدودیت‌ها را بردارند و مشارکت دو ملت را با یکدیگر امکان‌پذیر سازند.»

رییس جمهوری پیشین ایران افزود: «من فکر می‌کنم نه‌تنها دو ملت ایران و آمریکا، بلکه ملت‌های دیگر نیز [از قطع رابطه ایران و آمریکا] خسارت دیده‌اند، زیرا قادر به استفاده از پتانسیل هر دو ملت ایران و آمریکا نبوده‌اند.»

احمدی‌نژاد در توییتر بسیار فعال است و این روز‌ها بیشتر روی نامه نوشتن و روابط خانوادگی تمرکز می‌کند. او درباره اینکه دوست دارد دوران ریاست جمهوری‌اش چگونه یاد آورده شود گفت: «مثل هر انسان دیگر، من هم دوست دارم مردم مرا با خاطره‌های خوب به یاد بیاورند. بسان کسی که تمام تلاش خود را به کار گرفت تا دوستی، صلح و عدالت را برقرار کند.» هر چند شاید گروهی از مردم ایران نظری جز این داشته باشند.

با اینکه احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری چندان به داشتن روابط خود با ایالات متحده میل نداشت، اما به نظر می‌رسد او به خاطر از دست دادن این فرصت پشیمان شده باشد: «معتقدم نه‌تن‌ها مردم ایران و آمریکا از این دشمنی آسیب می‌بینند، بلکه دیگر ملت‌ها هم آسیب دیده‌اند. چون نمی‌توانند از توان و ظرفیت دو ملت ایران و آمریکا بهره لازم را ببرند.»


منبع:
رکنا / احمدی نژاد به بایدن نامه نوشت: برای او دعا کردم !+ ویدیو
2.شهرآرا نیوز / درباره نامه احمدی نژاد به بایدن
3.جماران / احمدی نژاد نظرش در مورد بایدن را اعلام کرد + فیلم


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.