از سریال های نورزی 1400 چه خبر؟

نوروز 1400 سریال های متنوعی در شبکه های مختلف صدا و سیما از جمله نون خ، زیرخاکی و... روی آنتن خواهد رفت.
دوشنبه، 4 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
از سریال های نورزی 1400 چه خبر؟
به گزارش راسخون: شاید به نظرتان کمی زود برسد، اما به زودی سال 99 به پایان می رسد و تقریبا از همین الان تکلیف سریال های نوروز 1400 مشخص شده است.
 
بدون شک برخی سریال های نوروزی همواره محبوبیت خاصی میان مخاطبین داشته اند. از جمله این سریال ها میتوان مجموعه ادامه دار پایتخت را نام برد که دیگر به برند نوروزی شبکه یک سیما بدل شده است.
 
سریال های نوروزی معمولا مهمترین بخش تولیدات صدا و سیما برای این تعطیلات است که گاها با استقبال خوبی نیز مواجه می شود. در این گفتار قصد داریم به معرفی سریال های نوروز 1400 که احتمال تهیه و پخش آنها برای ایام تعطیلات نوروز به روی آننتن می رود، بپردازیم.
 

سریال نوروزی شبکه یک سیما

چه خبر از سری جدید پایتخت؟
«پایتخت»: از منتقی شدن فصل جدید تا پایان سری ناتمام
 
 از سریال های نورزی 1400 چه خبر؟

تصویربرداری دو قسمت پایانی فصل ششم از مجموعه تلویزیونی «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری در مازندران آغاز شده است. به گفته تهیه کننده قرار است این قسمت ها عید نوروز روی آنتن تلویزیون برود؛ البته پخش قطعی آن هنوز از سوی شبکه اعلام نشده است.
 
الهام غفوری، تهیه‌کننده‌ این سریال درباره ساخت دو قسمت پایانی این سریال عنوان کرده است: سال گذشته به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا، تولید و پخش فصل شش «پایتخت» ناتمام ماند و ما بر خود وظیفه دانستیم که حتما دو قسمت پایانی «پایتخت۶» را تولید و پخش کنیم تا پرونده‌ی این فصل بسته شود.
 
این خبر در حالی اعلام می شود که زمزمه هایی مبنی بر ساخت «پایتخت ۷» هم مطرح شده بود اما طرح مطالبی درباره دستمزد میلیاردی برخی عوامل از سوی رسانه ها و همچنین ممنوع التصویری برخی بازیگران این سریال، باعث شد که در نهایت محسن تنابنده با انتشار مطلبی ساخت سری جدید این مجموعه را فعلا منتفی اعلام کند.
 
فصل دوم سریال زیرخاکی
از سریال های نورزی 1400 چه خبر؟

سریال زیرخاکی به کارگردانی و نویسندگی جلیل سامان از ابتدای ماه رمضان ۱۳۹۹ در شبکهٔ یک سیما روی آنتن رفت، سریالی کمدی-تاریخی و مربوط به قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷ است.
 
در حالی که پیش از این با مشکلاتی که در بازپخش “زیرخاکی” پیش آمده بود، ابتدا ساخت فصل دوم سریال در هاله‌ای از ابهام قرار داشت اما حالا رضا نصیری‌نیا تهیه‌کننده «زیرخاکی» از تلاش برای رفع مشکلات پیشِ‌روی کلید خوردن این سریال خبر داده بود و گفته با حل این مسائل، تصویربرداری فصل دوم آن به‌زودی آغاز خواهد شد.
 
این سریال داستان مردی را به تصویر می‌کشد که به دنبال زیرخاکی می‌گردد. او طی داستان درگیر مسائلی همچون دستگیری به جرم پخش اعلامیه ضد شاه، کمک به برادرش در تعمیر موشک ارتش و همکاری با گروه‌های انقلابی می‌شود.
 
فصل اول “زیرخاکی” با پخش در رمضان سال جاری توانست عنوان پربیننده‌ترین سریال رمضانی را از آن خود کند و حالا با فراهم شدن شرایط، ساخت ماجراهای فریبرز باغبیشه ادامه پیدا می‌کند.
 
پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، امید روحانی و اصغر نقی‌زاده بازیگران اصلی و رایان سرلک بازیگر خردسال به ایفای نقش پرداخته‌اند و اسامی بازیگران تازه‌ای که به پروژه می‌پیوندند نیز به‌مرور رسانه‌ای خواهد شد.
 
نون. خ ۳
از سریال های نورزی 1400 چه خبر؟

فصل سوم مجموعه تلویزیونی «نون .خ» به کارگردانی سعید آقاخانی، انتخاب شبکه یک سیما برای شب‌های نوروز ۱۴۰۰ است. غیر از «پایتخت» که فقط دو شب مهمان خانه‌هاست، «نون. خ» پرامیدترین سریال نوروزی است و با سابقه خوب دو فصل قبلی، شانس بیشتری برای جلب توجه مخاطبان در تعطیلات نوروزی دارد. گروه بازیگران «نون .خ» تقریبا دست نخورده و از سعید آقاخانی، سیروس میمنت، نسرین مرادی، هدیه بازوند و ماشاءا... وروایی بهره می‌برد. شقایق دهقان که در فصل دوم، حضوری کوتاه داشت، در «نون. خ ۳» جزو بازیگران اصلی است و علی صادقی نیز پس از یک فصل غیبت به این مجموعه بازگشته است. تنها حمیدرضا آذرنگ که در ماه‌های اخیر مشغول تولید اولین فیلم سینمایی خود بوده، از جمع بازیگران این سریال جدا شده و مشخص نیست جای خالی او چگونه پر خواهد شد. نکته جالب آن که مسئله شیوع کرونا در فصل سوم «نون. خ»، به نوعی دیده شده است. سعید آقاخانی در این باره توضیح داده که یکی از شخصیت‌های سریال بر اساس قصه ،به کرونا مبتلا شده و به همین دلیل بازیگران در این سریال همگی ماسک به صورت دارند.
 
بعد از فصل اول هم نوبت به فصل دوم این قصه رسید که توانست علاوه بر یاران قدیمی‌اش نگاه مخاطبان دیگری را هم به خود جلب کند. حالا حدود دوماهی است تصویربرداری فصل سوم آقای «نون.‌خ» شروع شده و تولید ادامه دارد.
 
در شرایطی مشابه با فصل اول و دوم، سعید آقاخانی برای کارگردانی و امیر وفایی برای نویسندگی حضوردارند. این سریال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بررسی مداوم سلامت تیم تولید آغاز شده است.
 
فصل سوم سریال نون.خ با حضور برخی از بازیگران قدیمی این سریال و پیوستن چند بازیگر جدید این روزها در حال تصویربرداری است تا برای پخش در شب های نوروز 1400 آماده شود.
 
اکبر عبدی و علی صادقی دو بازیگر جدیدی هستند که به فصل سوم سریال نون خ پیوسته اند و در کنار دیگر بازیگران این سریال ایفای نقش میکنند.
 

سریال نوروزی شبکه پنج سیما

سریال هشت آباد (نوروز رنگی)
از سریال های نورزی 1400 چه خبر؟
علی مسعودی (مشهدی) دومین سریال تلویزیونی خود «هشت‌آباد» را به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان از چندی پیش جلوی دوربین برده است. این مجموعه که در ابتدا با نام «نوروز رنگی» تولید شد، در ادامه نام آن به «هشت آباد» تغییر کرد و ممکن است برای پخش از شبکه پنج، به نام «نوروز رنگی» برگردد. مسعودی که امسال سریال «آخر خط» را به عنوان نخستین تجربه کارگردانی روی آنتن داشت، با این سریال موفقیت خاصی کسب نکرد و این بار با یک سریال طنز دیگر در پی جذب مخاطبان تلویزیون است. علی مسعودی، یوسف تیموری، داریوش سلیمی، سیاوش مفیدی، رابعه اسکویی، هادی عامل هاشمی و جواد خواجوی بازیگران اصلی این سریال هستند که در شهر مشهد با رعایت پروتکل های بهداشتی تولید شده و با تکیه بر نوستالژی‌های دهه ۶۰، داستانی برگرفته از تجارب شخصی و خاطرات نوجوانی علی مسعودی، نویسنده و طنزپرداز نسبتا معروف را در اسفند سال ۶۶ و فروردین سال ۶۷ روایت می‌کند. جواد خواجوی پس از «سرباز»، برای دومین بار با «نوروز رنگی» به عنوان بازیگر تلویزیون دیده خواهد شد.
 
رابعه اسکویی، حمید لولایی، شهرام قائدی، داریوش سلیمی، هادی عامل هاشمی، جواد خواجوی، محمد اسلامی، سینا رازقی، حمیدرضا حافظ شجره و… بازیگران سریال هشت آباد را تشکیل میدهند.

 
سریال نوروزی شبکه سه سیما

بوتیمار (ویلا)
از سریال های نورزی 1400 چه خبر؟

شبکه سه برای شب‌های نوروز، مجموعه تلویزیونی «بوتیمار» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده را تدارک دیده است. نجف‌زاده که نوروز سال ۹۸، با کارگردانی طنز «زوج یا فرد» در شبکه سه، برای اولین بار کارگردانی یک سریال تلویزیونی را تجربه کرد، این بار «بوتیمار» را در مناطق شمالی کشور ساخته است. آن‌طور که اطلاع‌رسانی شده، نجف‌زاده در «بوتیمار» از مضمون سیاسی فاصله گرفته و سریالی خانوادگی را ساخته که البته خلاصه داستانی از آن منتشر نشده است. سریال نوروزی شبکه سه با حضور چهره‌های آشنای سریال‌های طنز جلوی دوربین رفته؛ حمید لولایی، مرجانه گلچین، هدایت هاشمی، مهران رجبی، اشکان اشتیاق، رامین ناصرنصیر و سپند امیرسلیمانی در این سریال حضور دارند و علی صبوری کمدین سابق «خندوانه» که برای اولین بار با «آخر خط» بازیگری را تجربه کرده، در «بوتیمار» نیز ایفای نقش یکی از شخصیت‌های اصلی قصه را بر عهده دارد. مهران مهام تهیه‌کننده خوش‌سابقه سریال‌های تلویزیون، تهیه‌کنندگی «بوتیمار» را بر عهده داشته و سعید جلالی سرپرست نویسندگان آن بوده است که امیدها را برای پربیننده شدن این سریال بالا برده است.
گفته شده این سریال در شمال ایران و حوالی جنگل سی‌سنگان فیلم برداری می‌شود.  کارگردان سریال می‌گوید حضور بازیگران مازندرانی فضای این سریال را متفاوت کرده است. به نظر می‌رسد سریال بوتیمار در ژانر کمدی خواهد بود.
 
سریال بوتیمار با نام قبلی ویلا به کارگردانی علیرضا نجف زاده، تهیه کنندگی مهران مهام و نویسندگی سعید جلالی سریال جدید تلویزیون است که برای پخش در ایام نوروز درنظر گرفته شده است. این سریال تلویزیونی در فضایی مفرح با داستانی اجتماعی به قلم سعید جلالی برای نوروز ۱۴۰۰ آماده می‌شود.
 
علیرضا نجف‌زاده که کارگردانی مجموعه طنز «زوج یا فرد» را نیز در کارنامه خود دارد، این بار حمید لولایی و مرجانه گلچین را با خود به جنگل‌های شمال برده است تا چالش‌های یک خانواده ایرانی را در یک داستان نو به تصویر بکشد.
 
این سریال که روایتگر داستانی از ماجراهای سفر نوروزی یک کارمند به شمال کشور است.
 
مجموعه‌ای شاد و سرگرم‌کننده است که با نگاهی به رویداد‌های اجتماعی و اقتصادی کشور تولید می‌شود.
 

سریال نوروزی شبکه دو سیما

همبازی
 
از سریال های نورزی 1400 چه خبر؟

تنها سریال غیرکمدی شب‌های نوروز ۱۴۰۰ را شبکه دو روانه آنتن خواهد کرد. «همبازی» به کارگردانی سروش محمدزاده که گفته شده اگرچه کمدی نیست، اما ملودرامی عاشقانه است که در فضایی شاد و شیرین ساخته شده و به مسائل جوانان می‌پردازد. سروش محمدزاده کارگردان فیلم سینمایی «چهارشنبه» که به تازگی سریال «سیاوش» را روانه بازار نمایش خانگی کرده، برای دومین بار کارگردانی یک سریال تلویزیونی را تجربه کرده و «همبازی» را جلوی دوربین برده است. ترکیب بازیگران این سریال جالب است و از آتیلا پسیانی، کامران تفتی، حسین مهری، مریم مومن، دیبا زاهدی، علیرضا استادی و امیر کاظمی تشکیل شده است. هنوز خلاصه داستانی از مجموعه «همبازی» منتشر نشده است.
 
سریال خانه عزیز فعلا در پیش تولید
سریال خانه عزیز به نویسندگی مشترک نوید محمودی و سعید دولت خانی، به تازگی وارد مرحله پیش تولید شد و به عنوان سریال نوروزی شبکه دو در سال 1400 در حال ساخت است.
خانه عزیز ملودرامی است که جزئیات بازیگران و عوامل آن هنوز اعلام نشده است و تنها از نوید محمودی به عنوان تهیه کننده این سریال نام برده شده است و به زودی جزئیاتی از این سریال هم اعلام میشود.
 
 منبع:
1.سریال های نوروز ۱۴۰۰ کدامند؟ / ایسنا
2.در نوروز 1400 کدام سریال های روی آنتن می روند / تانما
3.رقابت جدی سریال های طنز در نوروز 1400 / خبر آنلاین
4.سریال های نوروز 1400 در تلویزیون / دینگولند


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما