اسماعیل حلالی در گفتگو با راسخون:

منتقدان باید بشینند و قهرمانی های پرسپولیس را ببینند/خیلی ها برای متوقف کردن ما وعده پاداش میلیاردی دادند

پیشکسوت پرسپولیس گفت: آدم های ضعیف حرف می زنند و واقعیت را انکار می کنند. آنها اگر خودشان را قوی نکنند باید حالا حالاها بشینند و قهرمانی های پرسپولیس را از تلویزیون ببینند.
سه‌شنبه، 12 مرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
منتقدان باید بشینند و قهرمانی های پرسپولیس را ببینند/خیلی ها برای متوقف کردن ما وعده پاداش میلیاردی دادند
اسماعیل حلالی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به پنجمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس اظهار داشت: من برعکس اکثر هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس خیلی آرامش داشتم و می دانستم که قهرمان می شویم. 5 روز قبل از بازی آخر هواداران به من زنگ می زدند و استرس داشتند. من به پرسپولیس و کار بچه ها و کادر فنی تیم اطمینان داشتیم. می دانستیم که این تیم با این شخصیت قهرمانی و ساختاری که دارد، امتیاز از دست نمی دهد. این تیم ساختاری را کار می کند که نسبت به بقیه ی تیم های ایرانی چندین قدم جلو است. این ساختار را برانکو در مستطیل سبز به شکلی پایه ریزی کرده که به راحتی از بین نمی رود و عالی است. او نگرش تیم، بازیکنان، باشگاه و حتی هواداران را نسبت به فوتبال و حمایت از تیم عوض کرد. دیدید که وقتی برانکو بود و سال اول تیمش به خاطر تفاضل گل قهرمان نشد، 100 هزار نفر ایستاده تیم و بازیکنان و او را تشویق کردند. مربیان ما متاسفانه فقط دوست دارند حرف بزنند اما وقتی به عمل می رسد، 2 ساعت هم برای کار فنی تیمشان وقت نمی گذارند. من خودم شاهد بودم که برانکو 24 ساعته با همکارانش برای ساختن پرسپولیس وقت می گذاشت. هر ساعتی می رفتی، او در حال انجام کار بود. او ریاضت کشید و خیلی سختی ها کشید و حرف ها شنید اما هدفش را رها نکرد. به کارش اعتقاد داشت. من با چشمم حرفه ای گری هایش را دیدم. حتی نوع گرم کردن بازیکنان را تغییر داد. اینها بود که مطمئن بودم پرسپولیس یحیی هم قهرمان می شود و باید ممنون دارش باشیم که چنین ساختاری برای پرسپولیس ایجاد کرد.
 
پرسپولیس حرفش را در زمین زد و قهرمان شد
وی افزود: پرسپولیس 6 سال راهی را می رود که برانکو برایش برنامه ریزی کرد و ساخت. اگر این برنامه ریزی دقیق نبود قطعا کارش این قدر ماندگار نمی شد. تیم یحیی هم اگر قهرمان نمی شد باید شک می کردیم و قطعا یک جای کار می لنگید. چون هم کادر فنی بادانشی داشتیم و هم بازیکنانی که شخصیت قهرمانی داشتند. تنها تیمی که کمی پرسپولیس را آن هم فقط در اواخر نیم فصل دوم اذیت کرد، سپاهان بود. آنها از اول فصل یک دست نبودند و ثبات قهرمانی نداشتند. نیم فصل دوم تازه شکل خود را پیدا کردند. مرزبان اول فصل می گفت که رقیب ما پرسپولیس نیست. راست می گفت چون پرسپولیس در راه قهرمانی رقیب نداشت. آنها اوایل فصل این حرف ها را می زنند ولی آخر فصل مهم است. مثل معروفی داریم که شاهنامه آخرش خوش است. عادت پرسپولیسی هاست که حرف نمی زنند و عمل می کنند. ما در مکتب پرسپولیس یاد گرفتیم که حرف خودمان را در زمین بزنیم. کسی اگر حرفی دارد باید در زمین بزند.
 
آلومینیوم لیاقت شکست پرسپولیس را نداشت و به داور باختیم
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: خیلی ها مشکلات زیادی برای تیم ما ایجاد کردند تا شاید خسته شوند و نتوانند قهرمانی بیاورند. اما هرچقدر بیشتر مانع ایجاد شد، بچه ها باانگیزه تر و مصمم پیش رفتند و نتوانستند مانع موفقیتشان شوند. به لحاظ فنی بهترین تیم بودیم. بیشترین امتیاز، بهترین خط دفاع، دروازه بان و جزو بهترین خط حمله ها بودیم. آدم باید واقع بین باشد نه اینکه موفقیت دیگران را انکار کند. وقتی تیمی ثبات داشته باشد، مشخص است که به موفقیت می رسد. منظورم از ثبات، فنی و روند حرکتی تیم با کمترین نوسان است. پرسپولیس در روند امتیاز گیری اش، فقط بعد از برگشت از فینال آسیا که با بدشانسی جام را از دست داد، 4 مساوی پی در پی داد. وگرنه در همه ی بازی ها خیلی خوب بود. آن یک باختی هم که به آلومینیوم داشتیم، 2 تا دفاع وسطهای تیم نبودند و شیری در این پست بازی کرد. تازه در همان بازی، داور متاسفانه صحنه ی آفساید واضح را ندید و باختیم. وگرنه تیم آلومینیوم لیاقت شکست پرسپولیس را نداشت. ما قهرمان بی چون و چرای لیگ بیستم شدیم و باید به کادر فنی و بازیکنان تبریک بگویم. آنها باید از این قهرمانی لذت ببرند. همچنان که ما پیشکسوتان و هواداران داریم لذت کار بزرگی که کردند را می بریم. امیدوارم سال به سال از لحاظ فنی بهتر و قوی تر شویم و به این موفقیت ها بیافزاییم.
 منتقدان باید بشینند و قهرمانی های پرسپولیس را ببینند/خیلی ها برای متوقف کردن ما وعده پاداش میلیاردی دادند
تیمی نمی تواند پرسپولیس را به زانو در آورد
اسماعیل حلالی گفت: تیم مدیریتی باشگاه از الان باید به فکر تقویت تیم باشد. قرارداد بازیکنانی که تمام شده را تمدید کند. اگر این تیم را از هم نپاشانند، قطعا تیمی از لحاظ فنی نمی تواند پرسپولیس را به زانو دربیاورد. آنهایی که دم از وزیر و وکیل و دیگر عوامل می زنند، چون ضعیف هستند این صحبت ها را می کنند. آنها بروند خوشان را قوی کنند. چون نمی توانند کار کنند، می خواهند با این حرف ها لذت ما را بگیرند. اما این حرف ها اثری در ما ندارد. اگر به همین منول پیش بروند، حالا حالا ها باید بشینند و قهرمانی های ما را از تلویزیون تماشا کنند. خودم به شخصه دوست ندارم خوشحالی ام کسی را ناراحت کند. به هرحال بخش بزرگی از جامعه خوشحال است و برخی هم تیمشان را دوست دارند و قهرمان نشدن تیمشان باعث شده ناراحت باشند. من از حرص دادن کسی خوشم نمی آید. ما پرسپولیسی ها باید هوای رقبای خودمان را داشته باشیم و طوری خوشحالی نکنیم که بقیه تحقیر شوند. پرسپولیس راهش را پیدا کرده و بدون هیاهو و درگیر شدن با حواشی، کارش را پیش می برد.
 
موفقیت های پرسپولیس را می بینند اما انکار می کنند
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کسانی هستند که موفقیت های پرسپولیس را نمی بینند و انکار می کنند. این نشان می دهد که ضعیف هستند. به جای این حرف ها خودتان را قوی کنید. مثلا پرسپولیس چه منفعتی از وزارت ورزش داشته است؟ اگر این تیم وزیر بود چرا با این همه مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند؟ ببینید چند پنالتی برای ما نگرفتند؟ ببینید چه آفسایدهایی برای ما اعلام نشد. ببینید برای تیم های حریف و رقیب چه پنالتی ها و گل هایی گرفتند؟ آیا درست است که من از داوری و وزیر و این جریانات حرف بزنم؟ این نگاه خوب نیست و نباید تلاش و موفقیت حریفان را لوث کنیم. می گفتند استقلال مقابل سپاهان وا می دهد و کم کاری می کند. خودم اصلا این حرف ها را قبول ندارم. اصلا در فوتبال مگر می شود چنین چیزی. بازیکن وقتی پا به زمین می گذارد، فقط به فکر موفقیت تیمش است.
 
امید خیلی از تیم ها به پیکان بود
اسماعیل حلالی گفت: امید خیلی ها به پیکان بود تا بتواند پرسپولیس را متوقف کند. می خواستند پول بدهند. برخی ها وعده داده بودند که در صورت برد پیکان، برایشان خانه سند می زنند. برخی ها پاداش 4 میلیاردی وعده داده بودند. مطمئن باشید پیکانی ها هم بدشان نمی آمد که این پاداش ها نصیبشان شود اما زورشان به پرسپولیس نرسید. نمی دانم چرا نهادهای نظارتی با این پیشنهاددهندگان برخورد نکردند. این حرکات روح ورزش که جوانمردی و سالم بودن است را زیرسوال می برد. همه دست به دست هم داده بودند تا پرسپولیس در 3 بازی آخر امتیاز از دست بدهد. مقابل ماشین سازی پیشنهاد پاداش میلیاردی دادند اما 5 گل خوردند. به تراکتوری ها می خواستند پاداش بدهند تا در آزادی نتیجه بگیرد. دیدید با وجود اینکه گل اول را زدند اما 3 بار دروازه شان باز شد و چند گل هم نخوردند. نتیجه گرفتن در فوتبال به پول زیاد داشتن و وعده و وعید دادن نیست. تیمی که بیشتر از بقیه وقتش را صرف کارهای تکنیکی، تاکتیکی و تمرین می کند، به موفقیت می رسد. متاسفانه فکر می کنند با هیاهو می توانند نتیجه بگیرند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما