اسماعیل حلالی در گفتگو با راسخون:

بهترین اتفاق، رسیدن پرسپولیس به فینال آسیا بود/اهل دروغ و سیاه بازی نیستم

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه فینالیست شدن این تیم تنها اتفاق مثبت سال قبل بود، گفت: اهل دروغ و سیاه بازی نیستم و اصلا دوست نداشتم در شرایط فعلی بازیکن باشم.
سه‌شنبه، 17 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
بهترین اتفاق، رسیدن پرسپولیس به فینال آسیا بود/اهل دروغ و سیاه بازی نیستم
اسماعیل حلالی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به سال 99 که گذشت، اظهار داشت: سالی که گذشت با اینکه پرسپولیس فینال آسیا را تجربه کرد و اتفاق مثبتی بود اما به لحاظ فوتبالی و غیرفوتبالی تلخی های زیادی داشتیم. به لحاظ فوتبالی هر اتفاقی که می توانیم تصور کنیم برای ما افتاد. از محرومیت ها بگیر تا متاسفانه از دست دادن دوستان و رفقای فوتبالی و غیرفوتبالی. با اینکه نباید ناشکر باشیم و به مشیت و تقدیر الهی گردن بنهیم، اما روی هم رفته سال خوبی نبود. به خصوص اینکه مهردادمیناوند عزیز و علی انصاریان خوش خنده را که اصلا تصور نمی کردیم، از دست دادیم. واقعا این اتفاقات هنوز در باور آدم نمی گنجد. ولی این بیماری لعنتی این دو عزیز را از ما گرفت. این قدر اتفاقات بدی پشت سر هم افتاد که اگر شیرینی ای بود، آن را از بین برد. آرزو می کنم که دیگر چنین سالی را هرگز نداشته باشیم. واقعا مردم ما سختی های زیادی متحمل شدند و این بیماری مشکلات را چند برابر کرد.
 
فینالیست شدن پرسپولیس تنها اتفاق مثبت سال قبل بود
وی افزود: اگر بخواهیم اتفاق ویژه ای را بخواهیم در سال گذشته از آن اسم ببریم، قطعا فینالیست شدن پرسپولیس بود که با مشقت و سختی های زیادی به دست آمد. تیم های خیلی قلدر و ثروتمندی جلوی ما بودند اما این تیم ها را یکی پس از دیگری از پیش رو برداشتیم. اگر بخواهیم در مورد لیگ صحبت کنیم، واقعا لیگ پویایی نداشتیم. قانون منع حضور مربی و بازیکن خارجی هم در این بی کیفیت شدن دخیل بود. مربیان مجبور شدند به خاطر پرکردن جای بازیکنان خارجی، بازیکنان بی کیفیت بگیرند. حدود 25 تا 30 درصد بازیکنانی که در لیگ برتر هستند، واقعا در سطح بالایی نیستند. این موارد باعث پائین آمدن کیفیت لیگ می شود. قطعا با این مشکلات نباید به فکر بازی های آسیایی باشیم چون تیم های قدرتمند و ثروتمند با بودجه هایی که در اختیار دارند، بهترین ها را استخدا می کنند.
 
فوتبال ما در آسیا حرفی برای گفتن ندارد
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: 20 سال پیش که خودم بازی می کردم هم می گفتم زمانی می توانیم حرف از قهرمانی آسیا بزنیم که بتوانیم 3 بازیکن تاپ خارجی را استخدام کنیم تا کار را برای ما در بیاورند. وجود چنین بازیکنانی در تیم باعث می شود که گره کار باز شود. تیم های ما همیشه مقابل تیم هایی بازی را می دهند که بازیکنان خارجی خوب دارند وگرنه در شکل کلی سطح آنها حتی پائین تر از ماست. پول یک بازیکن آنها به اندازه کل بودجه ی یک باشگاه ماست و آن وقت انتظار داریم بتوانیم با این شرایط نابرابر این حریفان قدر را ببریم. فوتبال ما باید بابرنامه تر و ساختارمند پیش برود تا بتوانیم به ثبات برسیم و حرفی در آسیا برای گفتن داشته باشیم.
 
میزبان قرارداد و دریافتی، عشق بازیکن به تیم را مشخص می کند
اسماعیل حلالی در پاسخ به این سوال که اگر اکنون بازی می کردید، قیمت شما چقدر بود؟ گفت: هیچ موقع نمی خواهم کیفیت یا توانایی بازیکنان فعلی را زیر سوال ببرم ولی اصلا آرزو نمی کنم که ای کاش الان فوتبالیست بودم و فلان قدر قرارداد می بستم و پول می گرفتم. تفکراتم شاید قدیمی است، نمی دانم. اصلا دوست ندارم شرایط الان را تجربه کنم. همان موقعی که بازی کردم را بیشتر دوست دارم. آن موقع رفاقت ها، تعصب‌ها و دوست داشتن ها عمیق تر بود. همه ی اتفاقات دلی رخ می داد. اما الان همه چی ظاهری شده و فقط پول بیشتر عشق و علاقه را مشخص می کند. الان صاف در چشمت نگاه می کنند و دروغ می گویند. احترام ها از بین رفته است و احترام به بزرگتر و کوچکتر اصلا الان معنی ندارد. در فوتبال امروزی که اصلا حرف عرق به پیراهن را نزنید. عرق به پیراهن شده به میزان قرارداد و دریافتی ها.
 فینالیست شدن پرسپولیس تنها اتفاق مثبت سال قبل بود/اهل دروغ و سیاه بازی نیستم
باشگاه ها قرارداد بستن را بلد نیستند
وی ادامه داد: نمی دانم در فوتبال چرا قرارداد می بندند و در کنارش آپشن می گذارند؟ اگر باشگاهی بازیکنی را جذب می کند و به او پول می دهد، برای این است که بتواند با پاس گل ها و گل هایش به تیم کمک کند. اما متاسفانه می بینیم که در آپشن ها برای دادن پاس گل و زدن گل هم پول اضافه طلب می کنند. اصلا برای چه چیزی پس باشگاه شما را گرفته است؟ شما را استخدام کردند که گل بزنید و بازی کنید. وقتی به مهاجم برای زدن هر گل 15 میلیون پول می دهند، پس برای چه چیزی 3 میلیارد به او می دهید؟ مهاجم را گرفتید که گل بزند. وقتی چنین قراردادی می بندند، نمی دانم آدم باید دعا کند که مهاجمش گل بزند یا نزند؟ اگر گل نزند، تیم نتیجه نمی گیرد. اگر گل بزند، باید کلی پول برای آن گلش بپردازی. در نتیجه مشخص می شود که باشگاه های ما قرارداد بستن را بلد نیستند و اصلا در مورد آینده ی آن قرارداد فکر نمی کنند.
 
اهل دروغ و سیاه بازی نیستم
پیشکسوت پرسپولیس افزود: اگر بخواهیم خودمان را با الان مقایسه کنیم، رایگان بازی کردیم و دلی بوده است. اما من همان رایگان بازی کردن را دوست دارم. ناراحت نیستم و با تمام وجودم می گویم که با دلم زندگی کردم. اهل دروغ و سیاه بازی نیستم. هیچ موقع برای منافع خودم حاضر نبودم، دروغ بگویم. پرسپولیس را از بچگی دوست داشتم. هیچ وقت آرزوی باخت پرسپولیس را نداشتم و ندارم و نخواهم داشت. هیچ وقت دوست نداشتم ناراحتی پرسپولیس و پرسپولیسی ها را ببینیم. با هواداران رقیب هم همیشه محترمانه برخورد داشتم. هیچ موقع حرفی نزدم که هواداران تیم های رقیب که استقلال یکی از آنهاست، ناراحت شوند. اعتقاد دارم که نباید بازیکنان یک تیم علیه تیم دیگری حرف بزنند. بازیکن اگر عرضه داته باشد باید تلاشش را بکند تا تیمش نتیجه بگیرد نه اینکه برای پوشش ضعف های خود تیم های دیگر را تخریب کند. متاسفانه در تلویزیون خیلی از عزیزان می نشینند و علیه پرسپولیس حرف می زنند و در واقع خودشان را سکه ی یک پول و خراب می کنند. پیشکسوت این قدر احترامش واجب است که هرجا می رود باید به او احترام بگذارند.
 
باید از فضای مجازی درست استفاده کنیم
اسماعیل حلالی گفت: خیلی ها می گویند فضای مجازی باعث این مسائل شده است که اصلا این حرف را قبول ندارم. ما باید طرز صحیح استفاده از این فضا را یاد بگیریم. نمی توانیم در هر بخشی صورت مسئله را پاک کنیم. اتفاقا فضای مجازیی فضایی است که قابل دسترس همه است. قبلا چون این فضاها نبود، اگر بازیکنی رفیقِ خبرنگار داشت، خبرها و مصاحبه هایش چاپ می شد اما اگر بازیکنی رفیق نداشت، کسی او را نمی شناخت و دیده نمی شد. الان این فضا باعث شده که هرکس در صفحه ی خودش بتواند نظراتش را منعکس کند. باید از این فضا درست استفاده کنیم.
 
مدعیان در لیگ بیستم زیاد شده اند
وی در خصوص سال جدید و ادامه لیگ بیستم تاکید کرد: امسال تنها تیمی که شایستگی جام گرفتن را دارد، پرسپولیس است. درست است که در شروع سال جدید مقابل پدیده 2 امتیاز حساس را از دست داد اما شکل بازی این تیم واقعا هجومی و رو به جلو است وموقعیت هایی که به دست می آورد، هوادار را امیدوار به گرفتن پنجمین جام پیاپی می کند. این تیم خیلی سختی کشیده و با دستان بسته توانسته هم در آسیا و هم در لیگ مقابل رقبا خودش را بالای جدول نگه دارد. بازیکنان خوبی هم در نیم فصل جذب تیم شده اند و می توانند در ادامه کمک حال تیم باشند. تیم ما شکل خوبی به خودش گرفته است. نفرات تاثیرگذاری را در پست هایی که نیاز داشت، جذب کرده است. فراموش نکنیم که سپاهان هم تیم فوق العاده ای دارد. نفرات زیاد و تاثیرگذاری دارد. می بینید که شانه به شانه ی پرسپولیس حرکت می کند. استقلال هم نفرات خوبی دارد اما نتایجی که گرفته و مشکلاتی که داشته آنها از لحاظ امتیازی عقب هستند. با تعویض مربی شکل تیمشان بهتر شده است. نیم فصل دوم قطعا نسبت به نیم فصل اول شرایط به مراتب سخت تر است. مدعیان زیاد شده اند و شکل بازی ها جذاب تر و بهتر شده است. دوست دارم بازی ها فنی تر و قوی تر دنبال شود. کیفیت و جذابیت بازی ها استرس را بالا می برد. احساسم این است که رقابت های جذاب تری در پیش خواهیم داشت.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.