نتایج کشتی آزاد قهرمانی جهان/ یزدانی و تیلور باز هم به هم رسیدند

رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان از امروز آغاز شد و چهار نماینده ایران به مصاف رقبا رفتند که نتایج کامل را در این گزارش می خوانید.
شنبه، 10 مهر 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
نتایج کشتی آزاد قهرمانی جهان/ یزدانی و تیلور باز هم به هم رسیدند
به گزارش راسخون؛ رقابت های کشتی آزاد  قهرمانی جهان از ساعت امروز با برگزاری مسابقات مقدماتی اوزان 61، 74، 86 و 125 کیلوگرم در شهر اسلو نروژ آغاز شد و ایران در چهار وزن اول دو فینالیست داشت.

رحمان عموزاد، یونس امامی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع، ۴ آزادکار ایران در روز نخست این رقابت‌ها بودند.

نتایج کامل آزادکاران ایران به شرح زیر است:
 

یونس امامی

امروز (شنبه) در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2021 یونس امامی در وزن 74 کیلوگرم به مصاف با حریف مغولستانی رفت و این دیدار در نهایت با نتیجه 12 بر 2 به نفع نماینده کشورمان به اتمام رسید. یونس امامی به دور دوم صعود کرد و در دومین دیدار خود با کایپانوف از قزاقستان به مقابله پرداخت و این دیدار با نتیجه 12 بر 0 به سود کشتی گیر کشورمان به پایان رسید.یونس امامی در سومین نبرد خود مقابل حریف گرجستانی با نتیجه 8 بر یک شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.با توجه به عدم حضور کنچادزه در فینال، امامی شانس مبارزه در جدول بازنده‌ها را از دست داد. 
 

رحمان عموزاد

رحمان عموزاد در وزن 61 کیلوگرم توانست مقابل حالیدو حریف مجارستانی با نتیجه 5 بر 0 به برتری رسید. عموزاد در دومین دیدار خود با نتیجه 9 بر 5 مقابل حریف ژاپنی شکست خورد.با شکست کشتی گیر ژاپنی در نیمه نهایی و نرسیدن او به فینال، رحمان عموزاد که در دور مقدماتی مغلوب حریف ژاپنی شده بود، از دور رقابت‌ها حذف شد.
 

امیرحسین زارع 

امیر حسین زارع در وزن 125 کیلوگرم با نتیجه 6 بر 0 بر حریف بلاروسی غلبه کرد و به دور دوم صعود کرد. زارع در دومین دیدار خود به مصاف گویازدوفسکی از آمریکا رفت و توانست با نتیجه 10 بر 0 در کمتر از دو دقیقه به برتری دست یابد. زارع ملی‌پوش سنگین وزن کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی مقابل طاها آکگول از ترکیه به رقابت پرداخت و در نهایت این دیدار با نتیجه 4 بر 0 به سود ملی پوش کشورمان به پایان رسید و زارع راهی فینال شد.
 

حسن یزدانی

حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم در دور اول مقابل دولتبیکو از قزاقستان به رقابت پرداخت و توانست با نتیجه 12 بر 2 به برتری دست یابد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. یزدانی در دومین دیدار مقابل اتهان راموس از پورتوریکو قرار گرفت و این دیدار با نتیجه 10 بر 0 به سود حسن به پایان رسید و راهی نیمه نهایی شد.یزدانی در نیمه نهایی به مصاف نایفانوف حریف روسی رفت و توانست با نتیجه 8 بر 3 به برتری رسید و راهی فینال شد. یزدانی در فینال فردا مقابل دیوید تیلور مبارزه خواهد کرد. این چهارمین رقابت ۲ کشتی‌گیر محسوب می‌شود که در ۳ مبارزه قبلی برد با تیلور بوده است. 


یزدانی و تیلور باز هم به هم رسیدند

 
نتایج کشتی آزاد قهرمانی جهان/ یزدانی و تیلور باز هم به هم رسیدند

دوئل‌های حسن یزدانی و دیوید تیلور دیگر در یک مسابقه معمولی خلاصه نمی‌شود بلکه تبدیل به یک رقابت سخت شده که ایرانی‌ها برای دیدن آن لحظه‌شماری می‌کنند. رقابتی مانند دوئل‌های علیرضا حیدری و کورتانیدزه که همه کشتی‌دوستان را به خود خیره می‌کرد. پرده چهارم از نبرد این دو کشتی‌گیر به احتمال قطع به یقین در رقابت‌های جهانی کشتی در نروژ خواهد بود که هم یزدانی و هم تیلور برای آن ثانیه‌شماری می‌کنند.

یزدانی نخستین بار در جام جهانی کرمانشاه در حالی که تازه به وزن ۸۶ کیلوگرم آمد مغلوب تیلور شد، پس از آن در جهانی ۲۰۱۸ باز هم مقابل او ناکام بود و نهایتا در المپیک توکیو تا لحظات پایانی از رقیب خود جلو بود که در فاصله ۱۸ ثانیه تا پایان، کشتی را به حریف واگذار کرد.

هم یزدانی و هم دیوید تیلور تمرینات بسیار سختی را برای این رقابت ها گذرانده اند و حالا همه چیز آماده برگزاری راند چهارم از جنگ این دو ستاره دنیای کشتی است.

حسن یزدانی دارنده‌ مدال طلای جهان و المپیک در روز نخست مبارزه خواهد کرد که دیوید تیلور حریف احتمالی او در فینال خواهد بود.

تیلور با توجه به تمریناتی که در این مدت داشته، در صفحه شخصی خود نوشت: بعد از تمرین من در مورد کارهایی که خوب انجام دادم و مهمتر از همه چیزهایی که می‌تواند عملکرد مرا بهبود ببخشد فکر می‌کنم. ایجاد تغییرات بسیار مفید است. در زمان رقابت چیزهای کوچکی هستند که می‌توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند. من بی صبرانه منتظر قهرمانی جهان در ۳ روز آینده هستم و خودم را برابر بهترین‌ها محک می‌زنم. من روزهای شنبه و یکشنبه رقابت خواهم کرد.
 
حالا تردیدهایی درباره رقابت چهارم وجود دارد
چون بازی سوم بسیار نزدیک بود، تردیدهای زیادی درباره بازی چهارم در اسلو وجود خواهد داشت. آیا جادوی بازی چهارم به سود یزدانی خواهد بود؟ به هرحال کسب چهار پیروزی متوالی مقابل چنین کشتی‌گیر خوبی دشوار است. آیا دیوید با ضعف یزدانی آشنا است؟ هر کشتی‌گیر چه تغییراتی را به کار خواهد گرفت؟ آیا یزدانی سعی می‌کند طرح بازی مشابهی را به شکلی بهتر پیاده کرده و مانع از حملات دیرهنگام شود؟ آیا یزدانی می‌تواند بازی را بار دیگر به همین اندازه نزدیک اداره کند؟
 
دیوید تیلور فقط برای خودش کشتی نمی‌گیرد
ایران تیمی جذاب را با خود به همراه آورده اما رقابت واقعی در نروژ بین آمریکا و روسیه خواهد بود و این احتمال هم وجود دارد که شاهد رقابتی نزدیک باشیم. هر بازی برای هر دو تیم حائز اهمیت است. امتیاز تیم المپیک با پنج امتیاز اختلاف بود. این دقیقا تفاوت بین مدال طلا و مدال نقره برای یک کشور است. پیروزی دیوید تیلور در روز دوم می‌تواند شرایط تیم آمریکا را تا حد زیادی بهبود ببخشد. 
 
این تاریخ کشتی پیش روی چشمان ما است
اما این مسابقات تاریخی هستند. دیدارهایی که هواداران برای مدتی بسیار بسیار طولانی درباره آن حرف خواهند زد. می‌دانم که تیلور ۰-۳ از یزدانی پیش است اما یزدانی هنوز یک قهرمانی المپیک و دو قهرمانی جهان در کارنامه دارد. بدون توجه به تمامی رکوردها، هردوی آنها جز بزرگترین کشتی‌گیرهایی هستند که با دوبنده کشورشان به میدان رفته‌اند. این بالاترین سطح کشتی و اثری هنری است که باید توسط همه مورد تحسین قرار بگیرد. علاوه بر این، اگر یزدانی بتواند تغییراتی در بازی ایجاد کرده و برخلاف پیش بینی‌ها پیروز بازی شود، شرایط و روند این رقابت به کلی تغییر خواهد کرد. 


منبع:
1. جماران نیوز/نتایج کشتی آزاد قهرمانی جهان| حسن یزدانی و فرصت انتقام از تیلور با طعم طلا؛ زارع با شکست غول ترکیه‌ای به فینال رسید
2. خبر ورزشی/ کری‌خوانی‌ جدید تیلور آمریکایی برای یزدانی/ شمارش معکوس آغاز شد
3. خبر ورزشی/ چهارمین مسابقه دو نابغه؛ از دست ندهید/ تیلور ۰-۳ از یزدانی پیش است اما .../ تیلور فقط برای خودش نمی‌جنگد!


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.