حجت‌الاسلام دکترغلامی در بازدید از غرفه راسخون در نمایشگاه دستاوردهای وقف:

راسخون می تواند به یک ابر موسسه در حوزه تولید محتوا تبدیل شود

دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای وقف 1400 که با همراهی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه همراه بود از روند حمایت سازمان اوقاف از شرکت های دانش بنیان و دستاوردهای نهاد وقف بازدید کردند.
شنبه، 1 آبان 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راسخون می تواند به یک ابر موسسه در حوزه تولید محتوا تبدیل شود
به گزارش راسخون؛ حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رضا غلامی دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای وقف 1400 که با همراهی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه همراه بود از روند حمایت سازمان اوقاف از شرکت های دانش بنیان و دستاوردهای نهاد وقف بازدید کردند. غرفه راسخون در نمایشگاه توفیق داشت در پایان این بازدید گفت و گویی با ایشان داشته باشد.

حجت‌الاسلام دکتر غلامی در ابتدا عنوان کرد: خیلی خوشحالم که در نمایشگاه دستاوردهای وقف توفیق شد از غرفه راسخون بازدید کنم. من تقریبا 10-12 سالی است که با راسخون آشنایی دارم و با مسئول محترم این نهال نوپا ارتباط داشتم. سال به سال این موسسه را رو به پیشرفت دیدم، من در برهه های زمانی متعدد خدمت این مجموعه رسیدم و گزارشات عزیزان را شنیدم. هر بار که گزارشی شنیدم یک پیشرفت جهشی نسبت به دوره قبل احساس کردم. تبریک می گویم به سازمان اوقاف و موسسه راسخون که تونسته واقعا راسخ باشد در این هدفی که در نظر گرفته است. تولید محتوا در کنار ایجاد سرویس توانمند و جذاب یکی از اولویت های کاری ما در فضای مجازی و در جمهوری اسلامی محسوب می شود.


سازمان اوقاف می  تواند جزو مجموعه های پیشتاز در جهت تولید محتوا سالم در فضای مجازی باشد

رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانیِ اسلامی صدرا در ادامه با توجه به اهمیت تولید محتوا در  شبکه ملی اطلاعات افزود: می دانید که ما در حوزه زیرساخت توانستیم شبکه ملی اطلاعات را تا حدی پیش ببریم. بعضی برآوردهای که ارائه دادند، نشان می دهد که نزدیک 50 درصد لایه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات در سال های اخیر پیش رفته است، اما در لایه محتوا متاسفانه پیشرفت مان ناچیز است، هم به دلیل اینکه یک نقشه عالمانه ای برای حرکت در حوزه محتوا در کشور وجود ندارد، هم به جهت اینکه سرمایه گذاری های کافی در این زمینه متاسفانه صورت نمی گیرد.

حجت‌الاسلام دکتر غلامی تصریح کرد: سازمان اوقاف با این امکاناتی که دارد می  تواند جزو مجموعه های پیشتاز در جهت تولید محتوا سالم و تعالی بخش در فضای مجازی باشد .

مجموعه راسخون هم به عنوان یک موسسه فرهنگی و دینی در این زمینه الحمدالله کارنامه به نسبت خوبی دارد. در حال حاضر رتبه راسخون در مجموعه هایی که ارزیابی می کنند فضای مجازی را رنکینگ خوبی است. و برخی از محتوایاتی که در اختیار مخاطبین قرار می دهد میلیون ها بار مورد بازدید قرار می گیرد.
 

راسخون می تواند به یک آبشار محتوایی عظیم و یک ابر موسسه فرهنگی و دینی در حوزه تولید محتوا تبدیل بشود

دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری  تصریح کرد: این ها به ما نشان می دهد ما با ظرفیت متراکم و خوب در راسخون روبه رو هستیم که اگر انشالله برای این ظرفیت یک برنامه ریزی دقیق تری صورت بگیرد و سرمایه درشت تری پای این کار قرار بگیرد، می تواند راسخون به یک آبشار محتوایی عظیم در کشور مبدل بشود. یک سری از موسسات کوچک تر را در درون خودش هضم کند و یک ابر موسسه فرهنگی و دینی در حوزه تولید محتوا به وجود بیاورد و بخشی از خلا ای که ما امروز با آن روبه رو هستیم را جبران کند، مانند تولید دایرالمعارف های الکترونیکی، دانشنامه های الکترونیکی، انواع و اقسام ویکی هایی که ما امروز به آن نیاز داریم در عرصه های مختلف که الحمدلله برخی از ویکی ها مثل ویکی فقه ویکی شیعه شکل گرفته است. ابتکاراتی که هم می تواند اینجا هم از آن کارها حمایت کند و کارهایی که نشده است را شروع کند.

در زمینه تولید انواع بانک های اطلاعاتی که راسخون الحمدالله در این زمینه هم پیشرفت خوبی هم داشته است. امروز خیلی از مقالات فکری دینی ممتاز را در آرشیو راسخون می توان جستجو کرد، پیداکرد و استفاده کرد. من خودم چون یک پژوهشگر هستم، مکرر شده است دنبال مقاله ای می گشتم و آن را در سایت راسخون پیدا کردم و از آن استفاده کردم. انواع آرشیوها و بانک های اطلاعاتی با این هدف می تواند شکل بگیرد و توسعه پیدا کند.


راسخون بایستی  پای به پای فناوری پیش برود

حجت‌الاسلام دکتر غلامی در ادامه با توجه به حرکت همسو با فناوری یادآور شد: من در عین حالی که لازم می دانم، تشکر کنم و تشکر هم کردم. هر چقدر تشکر کنیم کم است در عین حال، توصیه اصلی من به مدیران محترم راسخون این است که پای به پای فناوری انشالله پیش بروند. فناوری به لحظه در حال پیشرفت است و ما در آینده نزدیک با شرایطی رو به رو هستیم که شاید امروز اصلا فکرش را نکنیم.

حتما باید بخش آینده پژوهی در این موسسه تقویت بشود. در مرز فناوری فعالیت های راسخون پیش برود. بخش مطالعاتی آن قوی تر از گذشته بتواند مسائل را پیش بینی کند و برای آن برنامه ریزی کند و عقب نماند از فناوری هایی که در این حوزه حضور دارند و منشا اثر هستند. توصیه بعدم این است که به تبلیغات بیشتر بها بدهد. امروز خیلی از مردم حالا طبعا خیلی از آنها مخاطب راسخون نیستند، خیلی از جامعه فرهنگی ما که می توانند مخاطب راسخون باشند، آشنایی ندارند.

مردم باید بیشتر با راسخون آشنا شوند.
رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانیِ اسلامی صدرا با اشاره به ضرورت تبلیغات برای هر مجموعه فرهنگی عنوان کرد: حتما باید یک برنامه ریزی تبلیغاتی برای راسخون باید پیش بینی بشود، چه در فضای مجازی، چه در رسانه ملی، مردم آشنایی پیدا کنند با ظرفیت های این سرویس که می تواند در اختیار آنها قرار بگیرد و روز به روز مخاطبان راسخون افزایش پیدا کند، که البته یکی از عوامل کلیدی در افزایش مخاطب، جذابیت کار است. محتوا را خوب بسته بندی کردن و جذاب کردن و متناسب با ذائقه و سلیقه مخاطب در آوردن. هر چقدر راسخون در این زمینه کار کند، کم کار کرده است. اینکه محتوا را بیاوریم با یک شیوه ساده در اختیار قرار بدهیم با کمترین امکانات، این یک شکل کار است، اینکه یک محتوا را فرآوری کنیم، محتوا را برای آن ارزش افزوده ای ایجاد کنیم و بسته بندی زیبا روی آن انجام دهیم این یک بحث دیگری است که راسخون تا حدی در آن ورود کرده است و انشالله بیشتر از اینها هم ورود کند. حالا هر میزان توفیق در این زمینه کسب کند، جذب مخاطب بیشتری خواهد داشت. 

راسخون می تواند به یک ابر موسسه در حوزه تولید محتوا تبدیل شود


منبع: سایت اطلاع رسانی و فرهنگی راسخون


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.