رضا نوروزی در گفتگو با راسخون:

آل کثیر هم به خودش ظلم کرد هم به باشگاه/پرسپولیس نباید از قهرمانی در لیگ ناامید شود

گلزن اسبق باشگاه پرسپولیس معتقد است این تیم نباید امیدش را برای قهرمانی در لیگ از دست بدهد و بدون شک می تواند با پیروزی در 6 بازی پایانی جام را بگیرد.
يکشنبه، 11 ارديبهشت 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
آل کثیر هم به خودش ظلم کرد هم به باشگاه/پرسپولیس نباید از قهرمانی در لیگ ناامید شود
رضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به حذف پرسپولیس از جام حذفی و ناامیدی هواداران این تیم از قهرمانی در لیگ برتر اظهار داشت: جام حذفی جام شگفتی هاست اما واقعا حیف شد که این مسیر آسان را از دست دادیم. این قهرمانی می توانست خیلی از فشارها را کم کند و حتی انگیزه ی مضاعفی به تیم برای قهرمانی و جبران امتیازات در لیگ برتر باشد. با اینکه حذف از این رقابت ها ناامید کننده بود اما ناامیدی از قهرمانی در لیگ برتر معنا ندارد. باید این تیم و بازیکنانش با تمام انگیزه و توان 6 بازی پایانی را پیش بروند و منتظر لغزش استقلال بمانند. اگر پرسپولیس بازی با هوادار را می برد، الان اختلاف 4 امتیاز بود و جبرانش راحت تر. با این حال اتفاقی نیفتاده و شک نکنید با توجه به بازی های سختی که استقلال در پیش دارد، امتیاز از دست می دهد. بچه ها باید تمام تلاش خود را بکنند و تمرکز داشته باشند. استقلال هم از جام حذفی کنار رفته و تنها امیدشان قهرمانی در لیگ است. آنها هم انگیزه ی زیادی برای قهرمانی دارند اما شک ندارم پرسپولیس اگر بتواند 6 بازی خود را با 3 امتیاز پشت سربگذارد، شانس قهرمانی اش بالاست.
 
آن پنالتی کار دست پرسپولیس داد
وی افزود: نباید به گذشته فکر کنیم و نگاه ما باید به بازی های پیش رو باشد. اما جام حذفی قرعه ی خیلی خوبی بود و تیم های لیگ برتری حذف شده بودند. این تیم اگر آلومینیوم را می برد، بدون شک قهرمان می شد. به نظرم در شروع بازی پرسپولیس خیلی خوب آلومینیوم را تحت فشار گذاشت و باید چند گل می زد. اما ای کاش داور آن پنالتی را دقایق آخر نیمه ی اول به نفع پرسپولیس نمی گرفت. فکر می کنم پنالتی هم نبود. اگر پرسپولیس بازی را یک بر یک به رختکن می رفت، با انگیزه ی بالاتری در نیمه ی دوم وارد زمین می شد وشاید آن اتفاقات نمی افتاد. اما وقتی برنده به رختکن رفتند، کار را تمام شده دانستند و فکر نمی کردند آلومینیوم آن قدر خوب بازی کند.آن پنالتی کار دست پرسپولیس داد. با این حال در نیمه ی دوم اصلا نشانی از پرسپولیس نداشتند و نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند.
 
قهر و آشتی زیاد وجهه گل محمدی را زیر سوال می برد
مهاجم اسبق پرسپولیس با بیان اینکه قهرو آشتی های پیاپی گل محمدی وجهه ی او را نزد بازیکنان زیر سوال می برد، تصریح کرد: به نظرم امسال پرسپولیس خیلی فراز و فرود داشت و خیلی حاشیه ها باعث شد تا نتواند آن طور که باید نتیجه بگیرد. در کنار این اتفاقات یارگیری خوبی هم نکردند. آقا یحیی چند بار استعفا کرد. او می خواست با خداحافظی اش شوک مثبتی به تیم و بازیکنان بدهد اما متاسفانه برعکس شد. آن چیزی که می خواست نشد و استعفایش جواب عکس داد. این تیم واقعا بازیکن هم کم دارد و دست کادر فنی خالی است. در خط حمله مشکل گلزنی داریم که کمر تیم را شکسته است. این قهرو آشتی ها یک بار جواب می دهد و شاید بتواند به تیم و بازیکنان انگیزه بدهد اما وقتی مدام در حال قهر و ناز کردن باشی، وجهه ی خود مربی را پیش بازیکنان زیر سوال می برد. این رفتار گل محمدی حرفه ای نبود و باید بجای این حرکات، مشکلات وضعف های تیم را حل می کرد.
 آل کثیر هم به خودش ظلم کرد هم به باشگاه/پرسپولیس نباید از قهرمانی در لیگ ناامید شود
بازیکنان خارجی پرسپولیس در حد این تیم نیستند
رضا نوروزی گفت: من نمی دانم چطور این بازیکنان جذب پرسپولیس شده اند و خبر ندارم. اما بازیکن خارجی که جذب می شود باید کمک حال تیم و حداقل از نظر کیفیت و توان فنی یک سرو گردن از بازیکنان داخلی بالاتر باشد. اما بازیکنان خارجی پرسپولیس اصلا در حد این تیم نیستند. اگر این بازیکنان جذب نمی شدند، هیچ اتفاقی نمی افتاد و شاید حتی به نفع پرسپولیس هم می شد. به جای اینها اگر به بازیکنان جوان داخلی اعتمادمی شد، خیلی بهتر نتیجه می گرفتیم. اگر این فرصت آزمون و خطا به یک جوان ایرانی داده می شد، حداقلش این بود که برای آینده اش به درد می خورد. بازیکن خارجی باید به بهبود روند تیم کمک کند اما  در جام حذفی با اشتباه مدافع تاجیکی تیم ضربه خورد. البته در فوتبال ممکن است هر بازیکنی اشتباه کند و پیش می آید اما واقعا آن روز خیلی بد بازی کرد.
 
آل کثیر اشتباه کرد اما باشگاه مقصر است
وی با بیان اینکه عیسی آل کثیر با تعویق انداختن جراحی پای خودش به باشگاه آسیب رساند، تاکید کرد: از این مسئله خودش هم البته ضرر می کند و نمی تواندشروع فصل آینده هم بازی کند. کلا در کشور ما به بازیکنی که مصدوم می شود، اهمیت نمی دهند. تا وقتی برای تیمی مثمر ثمر هستی، تو را بالای سر می گذارند اما وقتی آسیب ببینی، کسی کاری به کارت ندارد و اصلا پیگیر نمی شوند. وقتی من در پرسپولیس رباط دادم، حتی یک نفر به من زنگ نزد که مصدومیتم چطور است و جراحی می کنم یا نه. متاسفانه باشگاه صاحب ندارد. نه مدیرعامل و نه مربی از فردای خود خبر ندارند و جایگاهشان متزلزل است. مجموعه ی باشگاه باید این مسائل را پیگیری کند و اهمیت بدهد. این دست دست کردن تقصر آل کثیر نیست و باشگاه باید پیگیر مشکل بازیکنش باشد. در فوتبال ملی ما هم همین است و بخاطر این است پیشرفتی نمی کنیم. اگر بازیکنان ایرانی پاسپورت اروپایی داشتند، در بهترین لیگ های دنیا بازی می کردند. مگر کیفیت فنی طارمی از بنزما چیزی کم دارد؟ فقط او از پایه آموزش دیده و طارمی خودش رشد کرده است. هرچه که هست، به نظرم جراحی دیرهنگام آل کثیر به ضرر خودش هم شده است. او باید پیش دکتر خوبی می رفت و مشاوره ی خوبی می گرفت. وقتی در فولاد بودم رباطم 50 درصد پاره بود اما دکتر اجازه ی بازی داد و بازی کردم. اما در پرسپولیس وقتی رباطم پاره شد، دکتر اجازه نداد و تصمیم به جراحی گرفتم. آل کثیر خودش هم اشتباه کرد ولی باشگاه هم مقصر است که پیگیری نکرده.  این مسائل را آدم می بیند حرص و جوش می خورد و چیزی نمی تواند بگوید.
 
گل محمدی برای فصل بعد باید بماند
گلزن اسبق پرسپولیس در خصوص اینکه آیا یحیی گل محمدی باید برای فصل بعد حفظ شود یا نه؟ افزود: من کاره ای نیستم که به این سوال پاسخ بدهم. قطعا بزرگترهای زیادی در باشگاه هستند که می توانند در این مورد قضاوت کنند و نظر بدهند. آقا یحیی یکی از بزرگترین مربیان ایران است. اگر قرار باشد مربی ایرانی برای پرسپولیس کار کند، چه کسی بهتر از گل محمدی. اما اگر بخواهند مربی بزرگ خارجی بیاورند که تاثیرگذار باشد، آن وقت قضیه فرق می کند. با این حال نباید در شرایط سخت پشت مربی تیم را خالی کنیم. همه باید حمایت کنند تا تیم بتواند در 6 بازی باقی مانده با تمام تمرکز و آرامش پیش برود. شک ندارم توان گرفتن امتیازات کامل در دیدارهای پیش رو را داریم. درست است کمی تیم تحت فشار است اما همیشه نشان دادیم که در شرایط سخت می توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم. بچه ها باتجربه هستند و همبستگی و تلاش بیشتر آنها می تواند باعث شود تا ز این مسیر سخت عبور کنیم. ما هنوز شانس قهرمانی داریم و نباید به این زودی ناامید شویم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.