کرمانی مقدم در گفتگو با راسخون:

خیلی از بازیکنان لیاقت پوشیدن پیراهن پرسپولیس را ندارند

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است برای فصل آینده باید خیلی از بازیکنان این تیم را کنار بگذارند چون لیاقت پوشیدن پیراهن قرمز را ندارند.
شنبه، 10 ارديبهشت 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
خیلی از بازیکنان لیاقت پوشیدن پیراهن پرسپولیس را ندارند
مرتضی کرمانی مقدم در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به حذف پرسپولیس از جام حذفی و ترکش های از دست رفتن این جام اظهار داشت: زیبایی های فوتبال به این اتفاقات غیرقابل پیش بینی است. جام حذفی هم همیشه جام شگفتی هاست. می بینید که یک تیم لیگ دسته دومی همه ی حریفان لیگ برتری اش را شکست داده و به نیمه نهایی رسیده است. ما بازی خوبی انجام ندادیم و مقابل آلومینیوم مستحق باخت بودیم. درست است ابتدای بازی خیلی خوب فشار آوردیم و موقعیت های خیلی خوبی هم داشتیم اما وقتی تیمی از آنها استفاده نمی کند، می بازد. ما بعد از آن دقایق بازی را به حریف دادیم و روند ما پایدار نبود. بازیکن های خارجی ما اصلا خوب نبودند. وقتی هم فرجی آسیب دید، نظم خط دفاعی به هم ریخت و نتوانستیم شرایط را مدیریت کنیم. فوتبال همین است و باید بچه ها این شکست را فراموش کنند. تیم باید تمرکزش را در 6 بازی پایانی لیگ ببرد. ما آنجا امکان قهرمانی داریم و دور از دسترس نیست. همیشه در شرایط سخت تیم ما نشان داده می تواند عکس العمل خوبی از خودش داشته باشد. امیدوارم اینش کست تلنگری باشد تا بتوانیم قهرمانی لیگ را بگیریم.
 
نیمکت پرسپولیس ضعیف است
وی در خصوص اینکه آیا پرسپولیس توان پیروزی در هر 6 بازی باقی مانده را دارد؟ افزود: چرا توانش را نداریم؟ این تیم همان تیمی است که در سال های اخیر هم با مشکلات ریز و درشت توانسته 5 قهرمانی پیاپی بیاورد. متاسفانه از بیرون هم دارند خیلی اذیت می کنند و کار سخت شده است. کادر فنی باید در این 6 بازی تمام تمرکز خودش و بازیکنانش را حفظ کند و مشکلات را حل کنند. این تیم باید دنبال کار خودش باشد و به تیم ها و نتایج شان کاری نداشته باشند. در این مدت واقعا دست یحیی هم خالی بود. ما وحید امیری را نداشتیم و به مشکل خوردیم. در خط حمله مشکل داریم. نیمکت قدرتمند و قوی نداریم که در چنین مواقعی به داد ما برسد. شما بگوئید آیا جانشینی برای امیری داریم که بتواند کارایی اش را داشته باشد. خیلی از انتقادات از سر دلسوزی نیست و فقط می خواهند حرفی زده باشند. ما که در داخل تیم نیستیم بدانیم چه می گذرد. اگر مربی از بازیکنان دیگر استفاده نمی کند حتما دلیلی دارد که ما نمی دانیم. باید به گل محمدی اعتماد کنیم.
 
به گل محمدی حق می دهم قهر کند!
پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه باید به گل محمدی حق بدهیم، تصریح کرد: خیلی از مواقعی که سرمربی استعفا می دهد یا بهانه می آورد را باید به او حق بدهیم. وقتی سرمربی 11، 12 بازیکن برای خرید به باشگاه لیست می دهد و جذب نمی شوند، تقصیر او چیست. اینها بهانه نیست. او بابازیکنان زندگی می کند. اگر حامد لک را در این شرایط سخت کنار می گذارد حتما دلیل انضباطی داشته که باعث شده این کار را بکند. اتفاقا کار درستی است. سرمربی باید اختیار داشته باشد. ما نیمکت ضعیفی داریم و باید قبول کرد. اگر آل کثیر دست دست کرده و با کارشکنی مصدومیت را برطرف نکرده باید باشگاه او را بخاطر این ندانم کاری جریمه کند. وقتی استقلال صدرنشین است و باخت نداده، منطق این را می گوید که تیمش و نیمکتش قوی هستند. آنها این قدر بازیکن خوب دارند که اگر 11 تای اصلی را نداشته باشند، جایگزین هایشان بهتر هستند. اما از آن طرف بازیکنانی که خریدیم توانایی خودشان را نشان ندادند. هنانوف خیلی خوب بود اما در بازی با آلومینیوم اشتباه بدی کرد. اما مهاجم ازبکی و صفروف را اصلا قبول ندارم. آن بازیکن قدش یک متر است. همین الان من از او بهترم. تیم ما ذخیره های خوبی ندارد که بتواند عصای دست سرمربی باشد. دست مربی خالی است و در تمرین هم نیستیم که ببینیم امثال مهدیخانی و عمری و بقیه جوانها چطور تمرین می کنند و چرا به آنها بازی نمی دهد.
 خیلی از بازیکنان لیاقت پوشیدن پیراهن پرسپولیس را ندارند
بازی کردن در پرسپولیس راحت نیست
مرتضی کرمانی مقدم گفت: بازی کردن در پرسپولیس سخت است. هر بازیکنی توان این کار را ندارد. همیشه تیم های مقابل جلوی پرسپولیس انرژی شان 2، 3 برابر می شود و کار سختی داریم. معتقدم باید واقع بین باشیم. ما اگر می خواهیم هر 6 بازی را ببریم باید تمرکز کاملی داشته باشیم و فراتر از هفته های گذشته بازی کنیم. این یک واقعیت است که کار دشواری در پیش داریم اما کاری نمی توانیم بکنیم جز اینکه به تیم و بازیکنان و یحیی روحیه بدهیم. ما باید در شرایط سخت پشتیبان و حامی پرسپولیس باشیم. روی کاغذ شاید بازی های آسان تری داشته باشیم اما کار سخت است. هیچ تیمی به راحتی امتیاز نمی دهد. باید برای تک تک امتیازها تلاش و زحمت کشید. شک نکنید استقلال هم امتیاز از دست می دهد اما آیا ما می توانیم امتیازات کامل را بگیریم؟ این توان را داریم به شرط اینکه از همین الان به فکر فقط برد باشیم و تا لحظه ی آخر تلاش کنیم.
 
خیلی از بازیکنان لیاقت پوشیدن پیراهن قرمز را ندارند
وی ادامه داد: اینکه پرسپولیس امسال قهرمان بشود یا نه اصلا مهم نیست. اما برای فصل آینده باید یحیی گل محمدی یک خانه تکانی اساسی در پرسپولیس انجام بدهد. من اگر بودم نصف این بازیکنان را بیرون می ریختم. خیلی از اینها لیاقت پوشیدن پیراهن قرمز پرسپولیس را ندارند. اینها در زمین راه می روند و حتی لیگ دسته اول هم برایشان زیادی است. پرسپولیس به چنین بازیکنان بی خیال و بی مسئولیتی نیاز ندارد. این تیم از خط دروازه تا حمله باید تغییر کند. تیم ما چندین سال خوب کار کرده است و الان وقت تغییرات است. یحیی با این تیم قهرمان شده و همه کارایی و توانش را دیدند. با همین وضعیت بد و بی بازیکنی توانسته تیم را در کورس قهرمانی حفظ کند. این کار بزرگی است. باید این کادر بماند و به نظرم اصلا نیاز به تقویت هم نیست. یحیی با همین کادر در تیم های مختلف توانایی اش را به فوتبال ایران ثابت کرده است. اما اگر بماند خودش می داند که باید خیلی از این بازیکنان بروند و نفرات جدیدی را بگیرد.
 
در مورد استقلال نظری نمی دهم
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: نمی دانم این بیانیه نویسی ها چیست. این مسائل اصلا حرفه ای نیست. هرکس باید حواسش را به تیمش بدهد و کار کند. کری در فوتبال وجود دارد و قشنگ است اما این بیانیه نویسی ها و توهین ها چیزی جز متشنج کردن فضای هواداری و از بین رفتن آرامش تیم ها چیزی در پی ندارد. الان مقطع مهمی است و باید همه تمرکز کنند. من اصلا در مورد تیم استقلال نظر نمی دهم که با چه کیفیت و توانی صدرنشین بوده اند و دلیلش چیست. این کارها خودش باعث می شود نظم و تمرکز پرسپولیس به هم بریزد. ما باید فقط به 6 بازی باقی مانده فکر کنیم و راهی را در پیش بگیریم که در پایان فصل حسرت به دل نمانیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما