محمد پنجعلی در گفتگو با راسخون:

السد برای قطری ها غول بود نه پرسپولیس/غلو نمی کنم، شاگردان یحیی شانس اول قهرمانی آسیا هستند

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه السد برای قطری ها غول بود نه این تیم، معتقد است که قرمزهای پایتخت شانس بزرگ و اول قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا هستند.
سه‌شنبه، 8 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
السد برای قطری ها غول بود نه پرسپولیس/غلو نمی کنم، شاگردان یحیی شانس اول قهرمانی آسیا هستند
محمد پنجعلی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به پیروزی غرور آفرین پرسپولیس مقابل السد قطر در مرحله ی حذفی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: واقعا این که می گویند السد غول آسیاست را قبول ندارم. غول برای قطری هاست نه پرسپولیس. البته فراموش نکنید که آنها تیم بسیار قدرتمندی دارند و همیشه هزینه می کنند تا بتوانند نتایج خوب بگیرند. واقعا پرسپولیس عالی و با فکر و تمرکز کار کرد. اعتقاد دارم تنها و بهترین کاری که کادر فنی می توانست مقابل این رقیب قدرتمند در پیش بگیرد، همان شیوه ی تمرکز روی سیستم دفاعی و نگاه به ضدحملات بود که انجام شد. دفاع متراکم و دوندگی زیاد باعث شد تا هیچ موقعیت گلی به حریف ندهیم و از روزنه های دفاعی و اشتباهاتی که مدافعین حریف مرتکب شدند، ضدحملات خطرناکی زدیم که 2 توپ آل کثیر به تیر برخورد کرد.
 
وی افزود: اگر دقت کنید واقعا بچه ها عالی و حرفه ای بازی کردند. موقعیت هایی هم که بوجود آوردیم، خیلی زیاد بود و شاید اگر بدشانس نبودیم، با اختلاف حداقل 2 گل پیروز می شدیم. بچه ها حرفه ای بودند و دستشان درد نکند. دقیقا کادر فنی با مطالعه و شناختی که از السد داشت، پا به میدان گذاشته بود. واقعا تیم قدرتمند و خیلی خوبی مقابل ما ایستاده بود اما بچه ها زمین گیرشان کردند. بازیکنان پرسپولیس این قدر دویدند که حتی یک موقعیت گل به حریف ندادند. واقعا دفاع و سیستم دفاع تیمی ما عالی بازی کرد. در حمله هم خوب بودیم. استارت هایی که می زدند حرف نداشت. تیم وقتی توپ را از دست می داد، به خوبی از خط حمله تا هافبک عقب می نشست و دفاع می کرد. به قشنگ بازی کردن که امتیاز نمی دهند. در این مرحله تیمی دنبال زیبا بازی کردن نیست و هرطور شده باید تلاش کند تا برنده شود. به نظرم حربه ی گل محمدی برای این بازی عالی بود و بهترین کار را کرد.
 
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس ادامه داد: من قطر بودم و بازی کردم. السد تیم شیوخ قطری است و برای این تیم پول خرج می کنند. شما به بازیکنانی که این تیم می خرد، دقت کنید. از ژاوی گرفته تا کاسورلا و بقیه ی بازیکنان سطح اول. همه ی اینها پول می خواهد اما پرسپولیس به آنها نشان داد که با پول نمی شود همه کار کرد. بازیکنان پرسپولیس با فاصله ی 72 ساعت بازی می کنند و خیلی خسته بودند. دیدید این قدر مقابل السد دویدند که بعد از سوت پایان بازی نای ایستادن و خوشحالی کردن نداشتند. واقعا به غیرتشان باید درود بفرستیم. فراموش نکنید که حامد لک در این چند بازی واقعا عالی کار کرده و این نشان می دهد که روی مسائل روح و روان این گلر کار کرده اند که این خوب توانسته خود را در ترکیب پرسپولیس جا بیاندازد.
 
محمد پنجعلی با اشاره به خریدهای جدید پرسپولیس گفت: خیلی ها به خریدهای یحیی ایراد می گرفتند که چرا فلان بازیکن را خریده است اما حالا می بینند که آنها چقدر خوب و موثر بازی می کنند. همه ی خریدهای جدید واقعا نقش تاثیرگذاری در این مسابقات ایفا کرده اند و این ارزش آنها را نشان می دهد. از حامد لک تا سرلک و پهلوان و آل کثیر عالی بودند. یقین بدانید از آل کثیر بیشتر خواهید شنید. در تیم بزرگی مثل پرسپولیس جاافتادن به این زودی سخت است اما عیسی این کار را کرده است. معتقدم مهاجم خیلی خوبی است و با بودن او، نبود علیپور حس نمی شود. این بازیکنان کمترین فرصت را برای هماهنگی داشتند و با این فاصله ی کم بازی ها عملا فرصت تمرینی باقی نمی ماند که آنها هماهنگ شوند اما خیلی زود خودشان را با تیم وفق دادند. با عملکرد تیم پرسپولیس و این بازیکنان کسی دیگر یاد جدایی علیپور و ترابی نمی افتد.
 
وی تاکید کرد: همه ی بازیکنان می آیند که در پرسپولیس دیده شوند و به تیم های دیگر می روند. این 4، 5 بازیکن جدید در کمترین زمان خود را ثابت کردند. عملکرد پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات را عالی می دانم چون کادر فنی براساس شناخت دنبال بازیکن رفته و بدون سروصدا بازیکنان مورد نیاز را خریده است. در چنین شرایط سخت مالی واقعا کار تیم سخت است. امیدوارم بدهی برانکو را هم بدهند تا پنجره باز شود. این بسته بودن پنجره کار تیم های پایه را هم سخت کرده و تیم نمی تواند بازیکن جدید اضافه کند. همه ی باشگاه تحت فشار است اما فکر می کنم به زودی این بدهی پرداخت می شود و تیم می تواند نفس راحتی بکشد.
 
کاپیتان سال های دور پرسپولیس با اشاره به رویارویی این تیم با پاختاکور افزود: فکر می کنم قرعه ی خوبی بود. در این مرحله بازی با هر تیمی سخت است اما معتقدم این تیم را راحت تر از بقیه می توانیم ببریم. بازیکنان باید تمرکز خود را حفظ کنند و بدون سروصدا ریکاوری خوبی انجام دهند. پاختاکور تیم قدرتی و خوبی دارد که منظم بازی می کند اما بچه های ما باهوش تر و خلاق ترند. ضمن اینکه تجربه ی بالایی دارند که می تواند به آنها کمک کند. قدرت پرسپولیس به حریف می چربد. باید ریکاوری خوبی داشته باشیم تا شرایط برای این بازی سخت مهیا شود. خیلی مهم است که این شرایط را بازیکنان درک کنند. ما در این بازی راحت تر کار خواهیم کرد.
 
محمد پنجعلی گفت: فکر نکنید که غلو می کنم و حالا که السد را بردیم این حرف را می زنم نه، پرسپولیس نتنها شانس رسیدن به فینال بلکه شانس اول قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیاست و این پتانسیل را دارد. این تیم خیلی خوب است. بی سروصدا کارشان را می کنند و وارد حاشیه نشده اند. پرسپولیس برای فوتبال ایران آبروداری کرد. در این شرایط که 3 نماینده ی فوتبال ما حذف شدند، کار بزرگی بود که شاگردان یحیی انجام دادند. واقعیت فوتبال ما همین است که می بینید. اکثر تیم های ما حذف می شوند و در عرصه ی بین المللی حرفی برای گفتن نداریم. متاسفانه فوتبال ما درجا می زند و بقیه پیشرفت کردند. باید فکری به حال این وضعیت اسفبار کرد. فوتبال ما وضعیت فدراسیونش مشخص نیست. ساختار باشگاهی ندارد. تیم پایه نداریم و مشخص نیست چطور تیم های ملی اداره می شوند. اصلا تیم ملی ای وجود ندارد و وضعیت مشخص نیست. بدهی های فوتبال سربه فلک کشیده است. این مسائل است که باید حل شود تا تیم های ما در عرصه ی بین الملل نتیجه بگیرند. مشکلات فوتبال ما ساختاری و مدیریتی است. تا وضع این طور است نباید انتظار معجزه داشت و تیم های ما زنگ تفریح تیم های قدرتمند عربی می شوند. می بینید که هر ستاره ای هم در فوتبال ما ظهور کند، تیم های عربی سریع سراغ آنها می آیند. سالهاست که لیگ فوتبال ما ستاره ای به خودش ندیده و پدیده ای نداشتیم. وقتی تیم های پایه را رها می کنیم، این بلاها سرفوتبال ما می آید و آبروریزی می شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما