لیگ قهرمانان آسیا/

حذف زودهنگام نائب قهرمان آسیا در مرحله گروهی/کپی استقلال از دست پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس با قبول شکست مقابل پاختاکور ازبکستان از مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان آسیا حذف شد تا بازی برگشت و آخر این تیم با السد در تهران تشریفاتی باشد. دیگر نماینده ایران یعنی استقلال هم با تساوی مقابل الدوحیل مثل رقیب سنتی خود از گردونه ی بازی ها حذف شد.
دوشنبه، 16 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
حذف زودهنگام نائب قهرمان آسیا در مرحله گروهی/کپی استقلال از دست پرسپولیس
تیم فوتبال پرسپولیس با قبول شکست مقابل پاختاکور ازبکستان از مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان آسیا حذف شد تا بازی برگشت و آخر این تیم با السد در تهران تشریفاتی باشد. دیگر نماینده ایران یعنی استقلال هم با تساوی مقابل الدوحیل مثل رقیب سنتی خود از گردونه ی بازی ها حذف شد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، هفته پنجم مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان آسیا، ساعت 17:30 عصر امروز(دوشنبه) با قضاوت کریستوفر جیمز بث استرالیایی از گروه چهارم، بین دو تیم فوتبال پرسپولیس و پاختاکور برگزار شد که در نهایت شاگردان برانکو با یک گل شکست خوردند.
 
شاگردان برانکو که با 4 امتیاز در قعر جدول بودند، برای رهایی از حذف باید میزبان 5 امتیازی خود را شکست می دادند تا شانس صعود خود را بالا می بردند اما گل دقیقه (86) ایگور سرگیئف باعث حذف پرسپولیس نائب قهرمان آسیا شد و نماینده ازبکستان را به امتیاز 8 رساند.
 
ترکیب پاختاکور:
سنجر کواتوف، فرخ سیفیف، شرزود اعظمف، ایگور کریمتس، سردار صبریخاچیف، علیجونوف، سیدیکوف (26- سوبیت سیندارف)، خامروبکوف، جلا‌ل‌الدین ماشاریپوف، مرات بیکمائف (77- سرگییف) و دراگان چران
 
ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، محسن ربیع‌خواه، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، سروش رفیعی (70- ترابی)، امید عالیشاه(63 - ماریو بودیمیر)، سیامک نعمتی( 89 - شایان مصلح) و علی علیپور
 
شرح نیمه ی اول:
برانکو برای این بازی خارج از خانه که به پیروزی نیاز داشت تا هم از قعرجدول فاصله بگیرد و هم بتواند شانس صعود تیمش را بالا ببرد، ترکیب دفاعی انتخاب کرده بود. به کارگرفتن دو هافبک دفاعی برای دیداری که نیاز مبرم به برد داشت، تعجب برانگیز و قابل تامل بود.
 
در مقابل تیم پاختاکور که این آخرین بازی خانگی آنها محسوب می شد اما با شیوه ای تهاجمی بازی را آغاز کردند و توانستند قدرت خود را به میهمان تحمیل کنند. برتری آنها در مالکیت باعث تحت فشارقرارگرفتن پرسپولیس شد. دقیقه 13 این تیم اولین فرصت جدی خود را به دست آورد که ضربه ی آزاد ماشاریپوف ستاره ی ازبکها به تیر عمودی برخورد کرد و راهی کرنر شد.
 
در ادامه بازهم پاختاکوری ها روی دروازه ی پرسپولیس حمله ای را تدارک دیدند که ارسال بازیکن آنها از سمت راست زمین پرسپولیس به سیدیکوف رسید و ضربه ی او را بیرانوند با دفعی ناقص به کرنر فرستاد.
 
پرسپولیس که تا دقایق پایانی تحت تاثیر حملات حریف قرار داشت و نتوانسته بود موقعیتی روی دروازه ی حریف ایجاد کند، دقیقه 40 جدی ترین فرصت خود را خلق کرد. شوت پای راست و سرضرب سیامک نعمتی از کنار تیر عمودی پاختاکور به بیرون رفت.
 
دقیقه 42 ارسال خوب ضربه ی آزاد توسط سروش رفیعی به علیپور رسید و بغل پای این بازیکن را دروازه بان پاختاکور به کرنر فرستاد و موقعیت مسلم گلزنی را از پرسپولیس گرفت.
 
شاگردان برانکو روی یک ضربه ی کرنر دقیقه 44 فرصت گلزنی داشتند که ضربه ی سیامک نعمتی را گلر پاختاکور دفع کرد و در ریباند هم مدافعان حریف توپ را از محوطه ی جریمه دور کردند تا نیمه ی اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد.
 
شرح نیمه دوم:
پاختاکوری ها نیمه ی دوم را هم هجومی کار کردند اما نتوانستند از این برتری سودی ببرند و موقعیتی گیر بیاورند. در ادامه پرسپولیس توانست کمی از فشار حریف را با پرس و بردن بازی به کناره ها بگیرد. میزبان که بیشتر طراحی های حمله ی خود را با ماشاریپوف انجام می داد، دقیقه 61 توسط این بازیکن خلاق و تکنیکی موقعیت ایجاد کرد و شوت سنگین او را بیرانوند مشت کرد.
 
پرسپولیس دقیقه 66 شوت ماشاریپوف ازبکی را پاسخ داد. ضد حمله سیامک نعمتی و علی علیپور باعث شد تا سیامک نعمتی در موقعیت شوتزنی قرار بگیرد و ضربه ی این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه ی پاختاکور به بیرون رفت.
 
پرسپولیس بازهم دقیقه 77 فرصت گلزنی داشت. پاس بلند و در عمق نورالهی به علیپور رسید. این بازیکن با توپ وارد محوطه ی جریمه پاختاکور شد وبه بودیمیر پاس در عرض داد اما این فرصت مناسب با ضربه ی بی دقت و کم جان این بازیکن هدر رفت.
 
دقیقه 80 حرکت عالی ترابی از سمت راست زمین پاختاکور باعث ایجاد موقعیت شد. این بازیکن با حرکت تکنیکی مدافعان میزبان را به هم ریخت و در محوطه ی جریمه سرنگون شد اما "جیمز بث" استرالیایی اعتقادی به نالتی نداشت و خطای واضح مدافع پاحتاکور را پنالتی تشخیص نداد.
 
بازهم ترابی فرصت گلزنی مناسبی دقیقه 85 به دست آورد. این بازیکن در محوطه ی جریمه پاختاکور صاحب موقعیت شد و پس از چرخشی زیبا، با پای چپ به سمت دروازه ی حریف شوت زد که توپ پس از برخورد با مدافعان به کرنر رفت.
 
در ادامه ی بازی این پاختاکوری ها بودند که به گل رسیدند. دقیقه 86 توپ به ایگو سرگیئف رسید و ضربه ی پای چپ این بازیکن پس از برخورد با پای سیدجلال حسینی کمانه کرد و از بالای دست بیرانوند به گل اول بازی تبدیل شد.
 
در ادامه پرسپولیسی ها برای جبران گل بی محابا به سمت دروازه ی میزبان حمله کردند اما بازهم پاختاکوری ها موقعیت گل ایجاد کردند. حرکت در عمق مهاجم حریف و پاس عالی ماشاریپوف، به سرگیئف رسید و او با دروازه بان پرسپولیس تک به تک شد اما بیرانوند با خروجی عالی مانع از به ثمر رسیدن گل دوم حریف شد.
 
در نهایت تلاش شاگردان برانکو به جایی نرسید و این دیدار با یک گل به سود پاختاکور خاتمه یافت تا پرسپولیس فینالیست آسیا از دور گروهی حذف شود.
 
پاختاکور با این پیروزی 8 امتیازی شد و موقتا به صدر جدول صعود کرد.
 
دیگر بازی گروه چهارم، بین السد قطر 7 امتیازی و الاهلی عربستان 6 امتیازی، ساعت 23:15 برگزار می شود.
 
استقلال هم مثل پرسپولیس حذف شد
 
از گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا هم تیم فوتبال استقلال نماینده فوتبال ایران ساعت 20:30 با قضاوت ادهم مخادمه ی اردنی در ورزشگاه آزادی میزبان الدوحیل قطر بود که با نتیجه ی یک بر یک مقابل میهمان خود متوقف شد.
 
استقلال که با 4 امتیاز در رده سوم قرار داشت، با این تساوی از دور گروهی حذف شد و بازی آخر این تیم مقابل العین در امارات تشریفاتی خواهد بود.
 
ترکیب استقلال:
سید حسین حسینی، روزبه چشمی، پژمان منتظری، وریا غفوری، آرمین سهرابیان، فرشید باقری(69-مهدی قائدی)، علی کریمی(83-رضا کریمی)، آیاندا پاتوسی، داریوش شجاعیان(46- امید نورافکن)، اسماعیل گونکالوس و مرتضی تبریزی
سرمربی: فرهاد مجیدی
 
ترکیب الدوحیل:
کلود امین، مهدی بن عطیه، بسام هشام الراوی، علی حسن عفیف(78-محمد موسی)، احمد یاسر، عاصم عمر مادیبو، لوئیز مارتین جونیور، ادمیلسون جونیور، شویا ناکاجیما، یوسف العربی(87-محمد مونتاری) و المعز علی(91-ناجی مراد حسین)
سرمربی: روی فاریا
 
شرح نیمه اول:
استقلال نیمه ی اول را هجومی آغاز کرد و در همان دقیقه ی اول از سمت چپ زمین خودی با نفوذ سهرابیان صاحب موقعیت شد که ارسال این بازیکن به مهاجمان نرسید.
 
دقیقه 11 حرکت داریوش شجاعیان با خطای مادیبو پشت محوطه ی جریمه همراه شد. این ضربه ی آزاد را پاتوسی به زیبایی شلیک کرد که توپ او به تیر عمودی دروازه ی الدوحیل برخورد کرد تا بهترین فرصت آبی ها از دست برود.
 
آیاندا پاتوسی که بازیسازی استقلال را برعهده دارد، پاس خوبی در اختیار علی کریمی قرار داد که شوت این بازیکن از بالای دروازه ی حریف به بیرون رفت.
 
تیم الدوحیل روی اولین حرکت روبه جلو دقیقه 10، توسط بازیکن برزیلی خود ادمیلسون صاحب موقعیت شد اما شوت کاپیتان این تیم با فاصله به بیرون رفت.
 
دقیقه 21 بهترین فرصت گلزنی الدوحیل را سید حسین حسینی مهار کرد. پاس به جلوی کاپیتان تیم حریف در شرایطی مشکوک به آفساید به العربی رسید و ضربه ی این بازیکن را به زیبایی حسینی با کف دست راست دفع کرد تا مانع بازشدن دروازه ی استقلال شود.
 
مرتضی تبریزی دقیقه 24 فرصت بازکردن دروازه ی الدوحیل را داشت. چرخش این بازیکن و ضربه ی فنی پای راست این بازیکن به شکلی خطرناک از کنار دروازه ی حریف به اوت رفت.
 
تلاش بازیکنان دو تیم برای گشودن دروازه ها بی نتیجه ماند و دوتیم با تساوی بدون گل در نیمه ی اول راهی رختکن شدند.
 
شرح نیمه دوم:
استقلال بازی را در نیمه ی دوم هجومی آغاز کرد. اولین فرصت را تبریزی ایجاد کرد و شوت بی دقت او راهی به دروازه پیدا نکرد و به بیرون رفت.
 
اولین فرصت جدی آبی ها دقیقه 53 به گل تبدیل شد. ارسال وریا غفوری از جناح راست زمین با ضربه فرشید باقری به بدن مهدی بن عطیه اصابت کرد. گم کردن توپ توسطمدافع سابق یوونتوس باعث شد تا روزبه چشمی صاحب موقعیت شود و او با یک ضربه در زاویه ای بسته گل اول را به ثمر برساند.
 
در حالی که استقلالی ها هنوز از فضای بعد از به ثمر رساندن گل خارج نشده بودند، الدوحیل گل خورده را جبران کرد. دقیقه 55، ارسال زمینی علی عفیف از مقابل پای یوسف العربی رد شد، اما دفع توپ حسینی با پا، به ادمیلسون جونیور رسید که شوت این بازیکن بعد از برخورد به پژمان منتظری و دستان دروازه‌بان استقلال تبدیل به گل شد.
 
بلافاصله استقلال توسط پاتوسی صاحب موقعیت شد اما ضربه ی او خطرناک به بیرون رفت. در ادامه بازهم ارسال پاتوسی و ضربه سر منتظری از بالای دروازه الدحیل خارج شد.
الدحیل دقیقه 68، در موقعیت خوبی پشت محوطه جریمه استقلال صاحب ضربه آزاد شد که شوت زمینی بسام الراوی بعد از برخورد با مدافعان استقلال به حسینی رسید.
 
استقلال بازهم فرصت گلزنی داشت اما ضربه ی سر بی دقت تبریزی دقیقه 74 به دروازه بان الدوحیل رسید تا ارسال خوب پاتوسی بی نتیجه بماند.
 
دقیقه 77 ضد حمله ی الدوحیلی ها خطرناک بود. حرکت بازیکن ژاپنی این تیم به العربی رسید اما توپ این بازیکن را حسینی با پا دفع کرد. در حالی که دروازه خالی بود، معزعلی توپ برگشتی را به تیر افقی کوبید تا دروازه ی استقلال برای بار دوم باز نشود.
 
تلاش استقلالی ها برای کسب پیروزی مقابل الدوحیل نتیجه نداد و در 3 دقیقه وقت اضافه هم دو تیم نتوانستند به نتیجه ای بهتر از تساوی یک بر یک برسند.
الدوحیل با این تساوی 8 امتیازی شد و با توجه به برتری 3 بر صفر در بازی رفت مقابل استقلال صعود خود را به دور بعد قطعی کرد.
 
استقلال با کسب 5 امتیاز عملا از مرحله ی گروهی حذف شد و بازی آخر این تیم با العین تشریفاتی باید برگزار شود.
 
دیگر بازی گروه سوم را امشب تیم های الهلال عربستان و العین امارات ساعت 23:30 برگزار می کنند.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما