باشگاه تیم‌های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا درباره تصمیم اخیر AFC چه گفتند؟

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: تصمیم کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا بر خلاف مقررات فیفا و AFC است. سرپرست باشگاه استقلال نیز گفت: ایران امن‌ترین کشور منطقه است و با تبلیغات دروغین کشورهای عربی این واقعیت انکار نمی‌شود. همچنین مالک تیم فوتبال شهرخودرو تاکید کرد این تیم که یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیاست، در هیچ جا جز خاک کشورمان بازی نخواهد کرد.
شنبه، 28 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
باشگاه تیم‌های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا درباره تصمیم اخیر AFC چه گفتند؟
به گزارش راسخون، مهدی محمدنبی، عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، درباره تصمیم اخیر AFC اظهار کرد: کمیته مسابقات ای اف سی بدون رعایت مفاد ماده ۴ از اساسنامه فیفا و ماده ۱۳ از اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا که در آن صراحتاً بر عدم‌تبعیض قائل شدن نسبت به فدراسیون‌ها و باشگاه‌های هر کشوری تاکید شده، خلاف مقررات، تصمیماتی به ضرر نمایندگان ایران گرفته است. این کمیته بدون داشتن مستندات کافی و عدم اشراف به مقررات بین‌المللی و ملی هر کشوری اقدام به اتخاذ تصمیم غیرقانونی کرده که منجر به حذف میزبانی تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا شده است. این تصمیم از یک‌سو موجب خواهد شد اعتبار ملی و بین‌المللی فدراسیون فوتبال خدشه‌دار شده و از سوی دیگر به شعور، قداست و تاریخ باشگاه‌های ایرانی و هواداران میلیونی آن لطمه جدی وارد شود.

باشگاه تیم‌های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا درباره تصمیم اخیر AFC چه گفتند؟

نبی ادامه داد: توصیه و درخواست بنده از ریاست AFC آقای شیخ سلمان این است که توسعه پایدار در فوتبال آسیا زمانی محقق می‌شود که برگزاری مسابقات بین‌المللی در کشور میزبان در اولویت قرار گیرد و تصمیمات اتخاذ شده توسط کمیته مسابقات AFC که بر خلاف روح و قوانین و مقررات حاکم بر ورزش فوتبال و همچنین در تضاد با مفاد ماده ۴ از اساسنامه AFC و ماده ۱۳ از اساسنامه فیفا است، را کان لم یکن تلقی کنند.

او در پایان گفت: بدیهی است فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران می‌بایست در ارکان قضائی فیفا و نهایتاً بر اساس مفاد مواد ۵۹ و ۶۰ از اساسنامه فیفا در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) طرح شکایت کند فرصت را از دست ندهد تا حقوق حقه باشگاه‌ها و هوادارانشان تضییع نشود.
 

سرپرست باشگاه استقلال: سلب میزبانی از ایران بازی سیاسی است


باشگاه تیم‌های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا درباره تصمیم اخیر AFC چه گفتند؟
 
 اسماعیل خلیل‌زاده سرپرست باشگاه استقلال در واکنش به اخبار منتشر شده درباره میزبانی ایران در لیگ قهرمانان آسیا و احتمال سلب میزبانی استقلال مقابل الکویت کویت، گفت: ایران امن‌ترین کشور منطقه است و با تبلیغات دروغین کشورهای عربی این واقعیت انکار نمی‌شود. این‌ها بازی‌های سیاسی است که کشورهای عربی راه انداخته‌اند وگرنه امنیت کامل در ایران برقرار است. ما از کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌خواهیم اسیر این جوسازی‌ها نشود و با اینگونه اظهارات برخورد کند.

وی ادامه داد: نمی‌شود که بگویند برای بقیه ورزش‌ها امنیت وجود دارد ولی در فوتبال امنیت نیست. ما در حال پیگیری این موضوع هستیم و انتظار داریم بقیه باشگاه‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند نیز به این موضوع ورود کنند و همه باهم اجازه ندهیم با سیاسی کردن فوتبال حق باشگاه‌های ایرانی ضایع شود.

خلیل زاده افزود: با امنیت کامل لیگ قهرمانان آسیا را برگزار می‌کنیم و تضمین می‌دهیم رقبای ما با آرامش کامل در ایران حاضر شوند و با آرامش از ایران بروند و یک خاطره خوب از امنیت ایران در ذهن آن‌ها نقش ببندد.


مالک تیم فوتبال شهرخودرو : عزت ایران اسلامی خط قرمز ماست


باشگاه تیم‌های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا درباره تصمیم اخیر AFC چه گفتند؟
 
فرهاد حمیداوی مالک باشگاه شهرخودرو خراسان نیز در واکنش به تصمیم اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: متاسفانه امروز شاهد این هستیم که دشمنان ایران اسلامی مرزهای دشمنی را از اقتصاد و فرهنگ فراتر برده و وارد ورزش پرطرفدار فوتبال کرده و از هر اقدامی علیه کشور عزیزمان، فروگذار نیستند.

وی افزود: به عنوان نماینده‌ای از فوتبال شرق ایران که برای اولین بار به مسابقات آسیایی راه پیدا کرده‌ایم صراحتاً عرض می‌کنم که خط قرمز ما عزت ایران اسلامی است و در حالی که مملکت‌مان در امنیت کامل است، حاضر به میزبانی بازی‌هایمان در هیچ جایی غیر از خاک وطن نیستیم.

حمیداوی متذکر شد: باشگاه شهرخودرو خراسان بر این تصمیم خود مصمم است و آبرو و عزت ایران اسلامی را فدای چند بازی آسیایی نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: در قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا کشورهای عربی منطقه از حضور در کشور عزیزمان و خصوصاً مشهدالرضا ابراز شادمانی می‌کردند و ای کاش کنفدراسیون فوتبال آسیا تحت‌تاثیر جوسازی‌های دشمنان ما قرار نگیرد.

لازم به ذکر است فدراسیون فوتبال نامه ای رسمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرده است و به موجب آن اعلام شده که کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی تیم های ایرانی در فصل جدید را در کشور بی طرف برگزار کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.