پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا/

پیروزی تلخ پرسپولیس در شب خداحافظی ژاوی/استقلال با برد از آسیا کنار رفت

پرسپولیس در بازی تشریفاتی مقابل السد قطر که آخرین حضور ژاوی در مستطیل سبز بود، به برتری دست یافت و استقلال نیز آخرین بازی خود در این فصل لیگ قهرمانان آسیا را با برد به پایان رساند.
سه‌شنبه، 31 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
پیروزی تلخ پرسپولیس در شب خداحافظی ژاوی/استقلال با برد از آسیا کنار رفت
پرسپولیس در بازی تشریفاتی مقابل السد قطر که آخرین حضور ژاوی در مستطیل سبز بود، به برتری دست یافت و استقلال نیز آخرین بازی خود در این فصل لیگ قهرمانان آسیا را با برد به پایان رساند.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، امشب ساعت 21 هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد که از گروه چهارم، تیم فوتبال پرسپولیس از تیم السد قطر میزبانی کرد.
درحالی شاگردان برانکو موفق شدند با 2 گل حریف قدرتمند خود را از پیش رو بردارند که باتوجه به حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان، این برد تلخی برای سرخپوشان بود.
 
این دیدار که با قضاوت دیلان پریرا سریلانکایی برگزار شد، گرچه برای پرسپولیسی ها بازی تشریفاتی محسوب می شد اما نکته ی ویژه ی آن خداحافظی ژاوی هرناندز اسپانیایی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان و کاپیتان سابق بارسلونا با مستطیل سبز بود که با شکست همراه شد. ژاوی در ابتدای بازی از سوی باشگاه پرسپولیس مورد تقدیر قرار گرفت و در حرکتی جالب، در عکس تیمی بازیکنان پرسپولیس حاضر شد و با آنها در یک قاب ایستاد تا شبی خاطره انگیز خلق کند.
 
ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محسن ربیع خواه، مهدی شیری، شایان مصلح(55-محمد نادری)، کمال کامیابی نیا، احمد نورالهی، مهدی ترابی(88-محمد امین اسدی)، امید عالیشاه(کاپیتان)، سروش رفیعی(80-مهدی شریفی) و علی علیپور
 
ترکیب السد:
سعد الشیب، طارق سلمان، بوعلام خوخی،پدرو میگوئل(78-علی اسد)، عبدالکریم حسن، سالم الهاجری، جانگ وو یونگ(70-حامد اسماعیل)، ژاوی، حسن الهیدوس، اکرم عفیف و بغداد بونجاح
 
شرح بازی:
برانکو برای این دیدار تشریفاتی سید جلال حسینی کاپیتان تیم را روی نیمکت قرارداده بود و به جای از محسن ربیع خواه در ترکیب سود برد. گرچه نتیجه ی این بازی در سرنوشت پرسپولیس تاثیری نداشت، اما بازیکنان این تیم از همان ابتدای بازی سعی داشتند به گل برسند.
 
اولین حرکت و موقعیت خطرناک را اما تیم میهمان خلق کرد.پاس عالی و در عمق ژاوی پشت مدافعان پرسپولیس به بونجاح رسید و این بازیکن با ضربه ای چیپ قصد داشت دروازه را باز کند که عکس العمل عالی بیرانوند مانع فروپاشی دروازه سرخپوشان شد.
 
در ادامه پرسپولیسی ها در چند صحنه روی دروازه ی السد خطرناک ظاهر شدند اما گلر و مدافعان حریف اجازه ندادند تا شاگردان برانکو به گل برسند.
 
دقیقه 14 بازهم پرسپولیس موقعیت گل ایجاد کرد.نفوذ خوب ترابی از سمت راست زمین السد و ورود این بازیکن به محوطه ی جریمه با پاس به جلو همراه بود که گلر حریف با پا توپ را دور کرد و در ادامه کامیابی نیا نتوانست از موقعیت ریباند سود ببرد.
 
گل اول پرسپولیس:
بالاخره قفل دروازه ی السد دقیقه 16 شکسته شد. بازیکنان پرسپولیس در میانه ی میدان چندین پاس کوتاه را رد و بدل کردند و در نهایت توپ به مهدی ترابی رسید. این بازیکن در حرکتی انفرادی اقدام به شوتزنی کرد که ضربه ی استثنایی و غیر قابل مهار او به زیر طاق دروازه ی سعد الشیب نشست و گل اول بازی را در پی داشت.
 
در ادامه السدی ها در دو حرکت می توانستند دروازه ی پرسپولیس را باز کنند اما هوشیاری بیرانوند مانع این کار شد.
 
دقیقه 30 بازهم پرسپولیس می توانست به گل برسد اما شوت زمینی و فنی ربیع خواه را از روی خط دروازه مدافع السد بیرون کشید.
 
در ادامه تلاش دو تیم به جایی نرسید و پرسپولیس با یک گل برتری به رختکن رفت.
 
در نیمه ی دوم پرسپولیس اولین موقعیت خطرناک را ایجاد کرد. حرکت در عمق عالیشاه به سمت دروازه ی السد باعث شد تا مدافع حریف او را سرنگون کند اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.
 
دقیقه 63 بازهم پرسپولیسی ها از مدافعان السد توپگیری کردند که در محوطه ی جریمه پاس سروش رفیعی با برخورد به دست مدافع حریف به علیپور نرسید و داور بازهم اعلام پنالتی نکرد.
 
دقیقه 64 تیم السد روی دروازه ی بیرانوند خطرناک ظاهر شد. شوت عبدالکریم حسن با برخورد به تیر عمودی پرسپولیس راهی به دروازه پیدا نکرد.

گل دوم پرسپولیس:
دقیقه 67 امید عالیشاه در میانه ی میدان صاحب توپ شد و در یک حرکت عالی و پرخش توپ را به مهدی ترابی رساند. ترابی نیز در عمق علی علیپور را صاحب توپ کرد و این بازیکن در یک کش و قوس، مدافع السد را از پیش رو برداشت و در موقعیتی تک به تک با پای چپ توپ را از بین پاهای دروازه بان عبور داد و گل دوم پرسپولیس به ثمر رسید.
 
در ادامه دو تیم موقعیت های مناسب گلزنی را از دست دادند که با واکنش های بیرانوند و سعد الشیب توپی از خط دروازه ها عبور نکرد و در نهایت پرسپولیس با 2 گل به برتری رسید.
 
السد با 10 امتیاز به دور بعد صعود کرده است و پرسپولیس با این برد 7 امتیازی شد و نتوانست صعود کند.
پیروزی تلخ پرسپولیس در شب خداحافظی ژاوی/استقلال با برد از آسیا کنار رفت
 
استقلال با برد از لیگ آسیا کنار رفت
 
دیگر نماینده فوتبال ایران از گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا، استقلال بود که ساعت 22:30 در امارات مقابل العین صف آرایی کرد و در نهایت با پیروزی 2 بر یک با این رقابت ها وداع کرد.
 
ترکیب العین:
خالد عیسی، تونجو حامد، سعید جمعه، بندر الاهبی، خالد البلوشی(79-ولید)، خالد عبدالرحمن (78- محمد فایز)، عامر عبدالرحمن، مهند سالم، شیوطانی، کایو فرناندز و مارکوس برگ(75-محمد خلفان)
 
ترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، پژمان منتظری، میلاد زکی پور، وریا غفوری، روزبه چشمی، امید نورافکن، مهدی قائدی(86-محسن کریمی)، آیاندا پاتوسی(73 علی کریمی) روح الله باقری(61 گادوین منشا) و مرتضی تبریزی
 
گل اول العین:
شاگردان فرهاد مجیدی ابتدا دقیقه 13 توسط مارکوس برگ دروازه ی خود را باز شده دیدند. حرکت در عمق بازیکنان العین باعث شد توپ در موقعیتی مناسب به این مهاجم برسد و او با ضربه ی زمینی توپ را از بین پاهای حسینی به گل اول بازی تبدیل کرد.
 
گل اول استقلال:
در ادامه استقلال بازی را در اختیار گرفت و موقعیت هایی برای جبران داشت اما استفاده نکرد و بالاخره دقیقه 22 روی ارسال ضربه ی کرنر توسط وریا غفوری، با ضربه ی سر دانشگر به گل مساوی رسید.
 
آبی های پایتخت با وجود برتری محسوسی که نسبت به تیم میزبان داشتند اما از موقعیت های بدست آمده به خوبی استفاده نکردند و دروازه بان حریف در چند صحنه موفق ظاهر و مانع گلزنی شد.

گل دوم استقلال:
در حالی که بازی در نیمه ی اول رو به پایان بود، استقلال به آنچه استحقاقش را داشت، رسید. حرکت خوب پاتوسی در محوطه ی جریمه ی العین موقعیت را برای مرتضی تبریزی ایجاد کرد و او با ضربه ی پای چپ دروازه ی خالد عیسی را فرو ریخت تا آبی ها با برتری 2 بر یک به رختکن بروند.
 
در شروع نیمه ی دوم بازهم استقلال فرصت داشت تا کار العین را یکسره کند. حرکت تکنیکی مهدی قائدی دقیقه 48 در محوطه جریمه با خطای مدافعان حریف همراه شد و داور اعلام پنالتی کرد. پاتوسی پشت این توپ ایستاد اما ضربه ی او را خالد عیسی با واکنشی خوب مهار کرد.
 
دقیقه 65 العینی ها در یک ضد حمله موقعیت به تساوی کشاندن بازی را داشتند که ابتدا حسینی با پا توپ را برگرداند و در ریباند هم ضربه ی بازیکنان العین را نورافکن از روی خط دروازه بیرون کشید.
 
در ادامه دو تیم آنچنان نتوانستند روی دروازه ها موقعیت گل ایجاد کنند و بیشتر زمان بازی با درگیری بازیکنان در میانه ی میدان بر سر تصاحب توپ سپری شد.
 
دقیقه 83 حرکت زیبای وریا غفوری با شوت این بازیکن همراه شد که ضربه ی پای چپ این بازیکن پس از برخورد با مدافع العین راهی کرنر شد.
 
در ادامه تلاش العینی ها برای به تساوی کشاندن بازی بی نتیجه ماند و استقلال موفق شد این بازی تشریفاتی را 2 بر یک برنده شود.
 
در دیگر بازی این گروه، الدوحیل و الهلال به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند تا نماینده عربستان با 13 امتیاز به عنوان سرگروه و الدوحیل نیز با 9 امتیاز به دور بعد صعود کنند. استقلال با 8 و العین با 2 امتیاز نیز حذف شدند.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.