لیگ قهرمانان آسیا/

جشنواره گل شاگردان قلعه نویی مقابل العین/سپاهان آبروداری کرد، پرسپولیس باخت

تیم سپاهان با جشنواره ی گل مقابل العین امارات 3 امتیاز شیرین گرفت اما پرسپولیس با شکست برابر الدوحیل قطر دست خالی به ایران بازگشت.
سه‌شنبه، 22 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
جشنواره گل شاگردان قلعه نویی مقابل العین/سپاهان آبروداری کرد، پرسپولیس باخت
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، روز دوم هفته ی اول مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا امروز برگزار شد که طی آن دو نماینده ی دیگر فوتبال ایران مقابل رقبای خود به میدان رفتند.
 
العین صفر– سپاهان 4؛ جشنواره گل شاگردان قلعه نویی در امارات
 
شاگردان امیر قلعه نویی از گروه چهارم لیگ قهرمانان که قرار بود در ورزشگاه نقش جهان میزبان العین باشند، طبق رای کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر لغو میزبانی تیم های ایرانی در بازی های رفت مرحله ی گروهی، امروز در ورزشگاه هزاع بن زائد ساعت 18 مقابل این تیم صف آرایی کرد که در نهایت با 4 گل حریف را در هم کوبیدند.
 
برای سپاهان محمد محبی دقیقه ((38)، کی روش استنلی(47)، سروش رفیعی(52) و محمد طیبی (79) گلزنی کردند.
 
ترکیب العین امارات:
خالد عیسی، سالم عبدالله، اسماعیل احمد، سوکاسا شیوتانی، سعید جمعه(56- معروف)، فلاح ولید، احمد برمان(65-عمر یاسین)، بندر الاحبابی، کایو کانیدو، اسلام خان و لابا کودجو
 
ترکیب سپاهان ایران:
پیام نیازمند، مرتضی منصوری، محمد طیبی، شایان مصلح، سعید آقایی، مهدی کیانی، امید نورافکن، سروش رفیعی(83-ولادیمیر کومان)، محمدرضا حسینی(71-سجاد شهباززاده)، محمد محبی و کی‌روش استنلی(76-علی قربانی)
 
شرح بازی:

سپاهان کمی هجومی تر از میزبان کار را آغاز کرد. در همان ابتدای بازی نماینده ی کشورمان موقعیت داشت تا دروازه ی العین را باز کند. نفوذ خوب محمد محبی از سمت چپ زمین حریف با ضربه ی این بازیکن همراه شد اما خالد عیسی در زاویه بسته با واکنشی مناسب توپ را به کرنر فرستاد.
 
در ادامه تیم العین نبض بازی را در دست گرفت و کار را به تعادل کشید. حملات تیم میزبان برای رسیدن به دروازه ی نیازمند خطرناک بود اما در یکی دو صحنه مدافعان زردپوش مانع مهاجمان حریف شدند. مهمترین موقعیت العین ضربه ی خطرناک کودجو بود که نیازمند به خوبی مهار کرد.
 
بالاخره سپاهان در یکی از ضد حملات خود موفق شد به گل برسد. ارسال عالی از سعید آقایی با ضربه ی سر تمام کننده محمد محبی در دقیقه (38) به گل اول بازی تبدیل شد. در ادامه تیم میزبان هرچقدر تلاش کرد نتوانست نتیجه را به تساوی بکشد و نیمه ی اول با شکست یک بر صفر راهی رختکن شد.
 
در شروع نیمه دوم بازهم سپاهانی ها بازی را هجومی آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی به گل دوم رسیدند. دقیقه (47) کی روش استنلی موفق شد برای زردپوشان گلزنی کند. العینی ها که هنوز در شوک دریافت گل دوم بودند، نتوانستند کار را خوب دنبال کنند اما شاگردان قلعه نویی از این فرصت سود بردند و دقیقه (52) سروش رفیعی گل سوم سپاهان را روی پاس گل سعید آقایی به ثمر رساند.
 
سپاهان بعد از این نتیجه ی خوب، کمی عقب نشینی کرد و بیشتر روی ضد حملات چشم دوخت. خط هافبک سپاهان با پاس های کوتاه و نزدیک به هم، سعی کردند بازی را کنترل کنند. العینی ها که بیشتر مالکیت توپ را در اختیار دارند اما هنوز نتوانستند موقعیت جدی روی دروازه ی پیام نیازمند ایجاد کنند.
 
شاگردان قلعه نویی در دقایق رو به پایان بیشتر از حریف توانستن مالکیت توپ را در اختیار داشته باشند و موقعیت هایی نیز برای گلزنی داشتند. دقیقه (79) این بار محمد طیبی با ضربه ی سر گل چهارم زردپوشان را به ثمر رساند.
 
این بازی را در نهایت سپاهان با 4 گل به سود خود پایان برد و اولین تیم ایرانی لقب گرفت که توانست در روز اول مرحله ی گروهی در فصل جدید به 3 امتیاز برسد.
 
در دیگر دیدار گروه چهارم، تیم های النصر عربستان و السد قطر به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند.
 جشنواره گل شاگردان قلعه نویی مقابل العین/سپاهان آبروداری کرد، پرسپولیس باخت
الدوحیل 2– پرسپولیس صفر؛ پرسپولیس آسیا را با شکست آغاز کرد
 
از گروه سوم تیم پرسپولیس ساعت 18:45 در قطربه مصاف الدوحیل رفت که در پایان با 2 گل از میزبان خود شکست خورد.
 
الدوحیل در دقیقه (5) توسط ماریو مانزوکیچ و (13) توسط جونیور به گل رسید.
 
ترکیب الدوحیل:
کلود امین، محمد موسی، مهدی بن عطیه، سلطان البریک(93-عیاش محمد)، احمد یاسر، هان کوانگ سونگ(82-خالد محمد)، عاصم مادیبو، کریم بوضیاف، ماریو مانژوکیچ، معز علی(84-علی حسن یحیی) و ادمیلسون جونیور

ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، مهدی شیری، محمد نادری، احمد نوراللهی
محسن ربیع خواه(80-امید عالیشاه)، مهدی ترابی(46-کریستین اوساگونا)، بشار رسن، علی علیپور(63-آنتونی استوکس) و وحید امیری
 
شرح بازی:

الدوحیل بازی را هجومی کار کرد و خیلی زود هم به گل رسید. با اشتباه مدافعان پرسپولیس و عدم سختگیری لازم، معز علی توپ را در کنار دروازه ی ما مهار و سپس ارسال کرد که در زاویه ی بسته مانزوکیچ در دقیقه (5) با ضربه ی سر دروازه ی بیرانوند را باز کند.
 
پرسپولیس دقیقه ده فرصت جبران گل خورده را داشت اما ضربه ی سر زیبای محمد نادری را دروازه بان الدحیل برگشت داد و در ادامه نیز با سیوی دیگر توپ ترابی را مهار کرد. در برگشت این الدوحیل بود که بازهم صاحب موقعیت شد و این بار جونیور دقیقه (13) بازهم در زاویه ی بسته بیرانوند را مغلوب کرد و گل دوم بازی را به ثمر رساند.
 
بعد از دریافت دومین گل، پرسپولیس کمی جلو کشید و حملاتی را روی دروازه ی میزبان تدارک دید اما نتوانست موقعیت جدی خلق کند. اما این الدوحیل بود که دقیقه 28 می توانست در ضد حمله به گل برسد که در آخرین لحظه شجاع خلیل زاده با تکلی مناسب مانع به ثمر رسیدن گل سوم حریف شد.
 
در ادامه بیشتر زمان بازی در میانه ی میدان دنبال شد و تیم الدوحیل به منظور حفظ برتری خود عقب نشینی کرد. پرسپولیس از مالکیت توپ بیشتر نتوانست به گل برسد تا در نهایت نیمه ی اول را با شکست 2 بر صفر به رختکن برود.
 
در شروع نیمه ی دوم پرسپولیس یک تعویض داشت. اوساگونا به جای مهدی ترابی به زمین آمد که در پایان نیمه ی اول مصدوم شده بود. شاگردان گل محمدی کار را هجومی آغاز کردند و تیم میزبان هم کمی عقب نشینی کرد. گل محمدی تعویض دوم خود را هم دقیقه 64 انجام داد و استوکس را جای علیپور به زمین فرستاد.
 
مالکیت مطلق توپ در اختیار سفیدپوشان کشورمان است اما تا دقیقه 70 نتوانستند موقعیت جدی ای روی دروازه ی حریف ایجاد کنند. الدوحیل اما با تجمع در زمین خودی، دنبال ضدحملات است و تاکنون مدافع آنها اجازه ی ایجاد موقعیت به پرسپولیس نداده اند. این تیم بعد از مدت ها روی یک ارسال بلند توسط استوکس دروازه ی حریف را تهدید کرد که ضربه ی سر این بازیکن به بیرون رفت.
 
دقیقه ی (74) تیم الدوحیل در یکی از معدود حملات خود صاحب یک ضربه ی آزاد شد که معز علی به شکلی خطرناک توپ را به بیرون فرستاد.
 
در ادامه پرسپولیس موقعیت گلزنی توسط استوکس ایجاد کرد که شوت این بازیکن را کلود امین به کرنر فرستاد. در نهایت تلاش شاگردان گل محمدی برای باز کردن دروازه ی الدوحیل به جایی نرسید و این تیم با 2 گل دقایق ابتدایی نیمه ی اول نتیجه را به حریف واگذار کرد.
 
در دیگر بازی گروه سوم، تیم التعاون عربستان با یک گل میزبان خود شارجه ی امارات را از پیش رو برداشت.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.