استقلال نباید به الشرطه مساوی می کرد

سیدصالحی در گفتگو با راسخون: پرسپولیس به اشتباهات فردی باخت نه الدوحیل/سپاهان قدرت خود را به العین دیکته کرد

مهاجم اسبق سرخابی و سپاهان با بیان اینکه حضور سیدجلال حسینی در ترکیب قرمزها الزامی است، گفت: پرسپولیس به اشتباهات فردی به الدوحیل باخت اما استقلال نباید با الشرطه مساوی می کرد.
يکشنبه، 27 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
سیدصالحی در گفتگو با راسخون: پرسپولیس به اشتباهات فردی باخت نه الدوحیل/سپاهان قدرت خود را به العین دیکته کرد
سید مهدی سیدصالحی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به عملکرد تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: اتفاقاتی که برای استقلال و شهر خودرو در مرحله ی پلی آف افتاد، خیلی سخت بود. آنها 2 بازی متوالی بیرون خانه انجام دادند تا به مرحله ی گروهی برسند. این باعث شد تا خستگی این دو تیم بیشتر شود. تاثیر این خستگی را در بازی با الشرطه عراق و الهلال عربستان دیدیم.
 
وی افزود: بازی عراقی ها شبیه به فوتبال ماست. آنها هم فوتبال فیزیکی و هم تکنیکی بازی می کنند. خستگی بازیکنان در کنار زمین نامناسب الشرطه و بی دقتی مهاجمان استقلال باعث شد تا در این بازی آبی ها نتوانند با 3 امتیاز خارج شوند. این تیم می توانست با برد زمین را ترک کند چون حریفش نسبت به دیگر رقیبان تیم های ایرانی، ضعیف تر بود. با اتفاقاتی که برای تیم های ایرانی افتاد، باید هرچقدر توان دارند بگذارند تا امتیازات خوبی از دور رفت بگیرند تا در برگشت کار آسان تر شود.
 
کارشناس فوتبال ایران با اشاره به شکست شهرخودرو از الهلال تصریح کرد: اولین حضور رسمی شهرخودرو در آسیاست و تجربه ی لازم را ندارد. با اینکه مهدی رحمتی و خلعتبری این تجربه را دارند. این تیم مقابل الهلال نامدار بازی داشت. این تیم مثل اکثر تیم های عربی قبل از بازی های آسیایی، بازیکنان گران قیمت و باکیفیت می گیرند. فراموش نکنید الهلال مدافع قهرمانی است. با همین بازیکنان قهرمان شد. روی کاغذ هم شانسش بیشتر بود و در زمین هم نشان داد که برتر است.
 
سید مهدی سیدصالحی در خصوص شکست پرسپولیس از الهلال گفت: پرسپولیس به اشتباهات فردی و خط دفاعی خود باخت. اگر آن اشتباهات بچگانه به خصوص صحنه ی گل اول اتفاق نمی افتاد، پرسپولیس به راحتی شکست نمی خورد. توپ هنوز بیرون نرفته بود، شجاع خلیل زاده سمت داور هجوم برد و کنعانی زادگان بازی را رها کرد. آدم شاخ در می آورد. این صحنه حتی از آن صحنه ی اشتباه مرگبار ملی پوشان ما مقابل ژاپن بدتر بود. بازی دربی هم نقطه ضعف پرسپولیس سمت راست خط دفاعی بود و از آنجا 2 گل خورد. خلاء بین کنعانی زادگان و شیری باعث شد هم در دربی گل بخورند و هم در بازی با الدوحیل. چون تجربه ی شجاع بیشتر از کنعانی بود، او باید باهوش تر عمل می کرد. این که هربازی بازیکن جو روانی راه بیاندازد و دنبال مسائل حاشیه ای باشد، اصلا قشنگ نیست.
 
وی ادامه داد: الدوحیل خیلی خوب پرسپولیس را آنالیز کرده بود و از این اشتباهات نهایت سود را برد. آنها به خوبی جمع می شدند و وقتی توپ را می گرفتند باز می شدند و ضد حمله می زدند. خیلی از بازیکنان پرسپولیس روز خوبی نداشتند. اگر یحیی می توانست، شاید بیشتر از 3 بازیکن را تعویض می کرد. ترکیب اولیه ی تیم هم می توانست بهتر باشد. حضور سیدجلال در دفاع پرسپولیس به خصوص در آسیا الزامی است. سالها با او بودم. بازی آسیایی بازی تجربه است نه جوان. به خصوص پست هایی که حساس است. شهر خودرو در پلی آف با تجربه ی بالای رحمتی بالا آمد. خط دفاعی پرسپولیس به خصوص سمت راست آنها باید تقویت شود. هماهنگی ندارند و خلاء بزرگی ایجاد شده است. باید الدوحیل را آنالیز بهتری می کردند. اگر آن اشتباهات رخ نمی داد شاید نتیجه متفاوت رقم می خورد. این تیم ها این قدر حرفه ای هستند که از کوچکترین اشتباه استفاده می کنند.
 
مهاجم اسبق سپاهان با اشاره به پیروزی پرگل این تیم مقابل العین تصریح کرد: تنها تیمی که توانست آبروداری کند و پیروز شود، سپاهان بود که نتیجه ی استثنایی گرفت. قلعه نویی چندین سال است تجربه ی آسیایی دارد. سپاهان هم به جز چند سال اخیر، سال ها در آسیا بازی کرده است. العین تیم ضعیفی نبود، سپاهان قدرت خیلی خوبی داشت. عملکرد بازیکنان سپاهان عالی بود و این 3 امتیاز حساس را گرفتند. شک نکنید که بازی های دوم نماینده های ایران بهتر می شوند. شرایط این طور نمی ماند. هم فاصله ی بازی ها بیشتر بوده و هم تیم ها خوب ریکاوری کردند و سختگی از تنشان در رفته است.
 
سیدصالحی گفت: همه ی گروه ها سخت است. اصلا نمی شود در این سطح تیمی را دست کم گرفت. همه ی تیم های حاضر بهترین های کشورشان هستند. عملکردها خیلی بالاست و تیم ها آماده اند. اینجا شرایط فرق دارد و نمی شود آنها را دست کم گرفت. همه ی تیم ها بینش و تاکتیک خاصی دارند. تیم های ایرانی 3 بازی متوالی بیرون بازی دارند و سخت است. مشخص نیست که بازی های برگشت اصلا میزبان باشند یا نه. فعلا این کار را کرده اند و تا اینجا هر حرفی کنفدراسیون فوتبال آسیا زده، اجرا کرده است. اصلا مشخص نیست که میزبانی 3 بازی برگشت را به ما بدهند. این ها را می دانیم اما فقط خودمان را دلخوش کرده ایم. ما در AFC برش نداریم تا بتوانیم تاثیربگذاریم.
 
وی ادامه داد: از الان باید تیم ها، بازیکنان و هواداران خود را آماده کنیم که اگر میزبانی برگشت را هم به ماندادند، شوکه نشویم. باشگاه ها باید از الان فکر مدیریت این مسئله باشند تا اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی دور برگشت را تائید نکرد، در حیرت فرو نروند. باید بلیت و کارهای مربوط به بازی های برگشت را هم انجام دهند تا کمترین فشار و خستگی روی بازیکنان باشد. باید همه ی جوانب را در نظر بگیرند. نگذارند وقتی اتفاق افتاد، جلسه بگذارند. از الان باید پیش بینی کنند. از قبل برای اتفاقات احتمالی آماده باشند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.