محمد پنجعلی در گفتگو با راسخون:

ویترین پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا را کم دارد/منتقدان از انگ دلالی به یحیی شرمنده شدند

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه منتقدان از انگ زدن به یحیی گل محمدی در خصوص خریدهای جدید شرمنده شدند، گفت: ویترین باشگاه همه ی جام های ممکن را در خود جای داده و فقط جام لیگ قهرمانان آسیا را کم دارد که مطمئنم این تیم باشایستگی آن را می گیرد.
سه‌شنبه، 4 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
ویترین پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا را کم دارد/منتقدان از انگ دلالی به یحیی شرمنده شدند
محمد پنجعلی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شرایط پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس بعد از فینالیست شدن در لیگ قهرمانان آسیا این قدر دچار حاشیه شد که کار بزرگ و فوق العاده ی این تیم که تنها در 19 روز 6، 7 بازی سنگین انجام داد و به این مهم رسید، اصلا کسی به آن نپرداخت. فراموش نکنید که این تیم چند ستاره ی خود را از دست داده بود و 4، 5 بازیکن جدید در ترکیب این تیم برای اولین بار در آسیا به میدان رفتند. این قدر این بچه ها خوب کار کردند که اصلا نبود ستاره ها احساس نشد. این حواشی برای تیمی که می خواهد در فینال بازی کند، خوب نبود. خدا را شکر الان کمی شرایط بهتر شده و تیم به آرامش نسبی رسیده است. در این یک ماه باقی مانده باید این تیم را از هر لحاظ تجهیز کنند تا با تمام قدرت و با کمترین حاشیه پا به این بازی سرنوشت ساز بگذارد. این فینال فقط برای پرسپولیس نیست و آبروی فوتبال ایران است.
 
ویترین افتخارات پرسپولیس جام لیگ قهرمان آسیا را کم دارد
وی افزود: واقعیت این است که لیگ قهرمانان آسیا مهمترین و بالاترین سطح فوتبال در این قاره است. پرسپولیس وقتی توانسته به فینال این رقابت ها برسد، نشان می دهد که شایستگی اش را داشته است. این مقطع خیلی حساس است و باید از تیم مواظبت کرد تا حاشیه ای ورود نکند. تیم در آرامش است و باید همه کمک کنند تا این شرایط بهتر شود. برای فینال آسیا همان طور که می دانید چند بازیکن مهم تیم نیستند و چاره ای هم نیست. پرسپولیس باید با همین بضاعت بازی کند و اجتناب ناپذیر است. باید سعی کنیم با همین داشته ها بهترین کیفیت خود را نشان دهیم. به همین مهره ها باید اعتماد کنیم. با کمتر از این نفرات هم خیلی کارهای سخت را پرسپولیس توانسته به ثمر برساند. این تیم با همین بضاعت هم شایستگی قهرمانی را دارد و به این تیم اعتقاد و اعتماد داریم. این تک بازی را بچه ها با تمام وجود بازی خواهند کرد و می دانم که مردم سال های سال منتظر چنین لحظه ای بودند. پرسپولیس فقط یک قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا کم دارد. قبلا جام در جام قهرمان و نائب قهرمانی آوردیم. انشالله این جام را هم به ویترین افتخارات اضافه می کنند.
 
پرسپولیس را باید برای فینال آسیا تجهیز کنند
پیشکسوت پرسپولیس در خصوص مشکلات مالی این باشگاه تصریح کرد: واقعا تیمی که به فینال بزرگترین رویداد قاره ای برسد اما  مشکل مالی داشته باشد را در تاریخ سراغ نداریم و این موضوع یک پدیده ی جدید و تعجب برانگیز است. پرسپولیس نماینده ی فوتبال ایران است و باید همه ی انرژی و امکانات را برای آن فراهم کنند تا آبروداری کند. اما متاسفانه این موضوعات پیش پاافتاده رخ می دهد. وزیر ورزش عربستان وقتی تیم النصر به یک چهارم رسید، وعده پاداش میلیاردی به هر بازیکن داد اما اینجا متاسفانه این مسائل پیش می آید. نظرم این است که از این به بعد فقط سکوت و حمایت کنیم. الان وقت انتقاد نیست. با اینکه می دانیم اگر نقد هم شود، کسی گوش نمی کند. الان فقط آرامش داشتن تیم مهم است و کمک می کند. همه ی انتقادات وارد است اما وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید حداکثر سعی خودشان را بکنند و حداقل ها را فراهم کنند تا تیم بتواند با آمادگی مناسب به مصاف غول شرق آسیا برود.
 
باید اعتماد به نفس مهدی عبدی را بالا ببرند
محمد پنجعلی گفت: پرسپولیس در لیگ می تواند آمادگی اش را بدست بیاورد و با شرایط خوب به فینال برود. لیگ ما می تواند خیلی به این تیم کمک کند. جابه جایی زیاد داشته است. بخشیده نشدن عیسی آل کثیر هم واقعا ظلم بود و ضربه ی بزرگی برای تیم محسوب می شود اما چاره ای نیست و باید به همین بازیکنان جوان اعتماد کرد. معتقدم مهدی عبدی هنوز جا نیفتاده است و در بازی های لیگ کم کم خودش را نشان خواهد داد. باید اعتماد به نفس این بازیکن را بالا ببرند. این بازیکن جوان است و قبلا عضو تیم امیدهای ما بود و می دانم که توانایی بالایی دارد. گل های خوب و سرنوشت سازی هم زده است. هنوز نتوانسته خودش را نشان دهد.
 ویترین پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا را کم دارد/منتقدان از انگ دلالی به یحیی شرمنده شدند
این پرسپولیس واقعی نیست
وی خاطرنشان کرد: پرسپولیس در شروع لیگ بد کار نکرد. همیشه در آغاز لیگ تیم ها بالاوپائین دارند و هنوز جا نیفتاده اند. اما پرسپولیس در 2 بازی گذشته نشان داد که هم خوب فوتبال بازی می کند و هم موقعیت گل به دست می آورد. کمی اگر در خط جلو بازیکنان روی فرصت ها دقت کنند و زودتر تیم به گل برسد، بچه ها روان تر بازی می کنند و فشار از تیم برداشته می شود. همیشه تیم ها مقابل پرسپولیس بسته بازی می کنند و سعی دارند با اشتباه ما و در ضد حملات به گل برسند. این فشردگی کار را سخت می کند. تیم ها تازه از بدنسازی آمده اند و هنوز به اصطلاح فوتبالی ها بدن ها ول نکرده است. باید به تیم 4، 5 بازی فرصت داد. هنوز پرسپولیس به شرایط ایده آل نرسیده است و واقعی نیست. همه ی تیم ها این طور هستند و نیاز به فرصت دارند.
 
پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی در لیگ بیستم است
پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه نباید روی تیم و بازیکنان فشار گذاشت، افزود: هر تیمی که تغییرات زیاد داشته باشد، برای هماهنگی و رسیدن به هارمونی لازم، نیاز به زمان دارد. نباید یکی دو بازی نتیجه نگرفتن به چشم بیاید. یک لیگ 30 بازی است و ممکن است چند باخت و مساوی هم پیش بیاید. مهم این است که تیم بتواند روند صعودی داشته باشد. هرتیمی مقطعی افت می کند اما پرسپولیس بین لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر وقفه ای داشت و این بدن ها نیاز دارد تا کم کم روی فرم بیاید. مطمئن باشید که پرسپولیس بازهم مدعی اصلی قهرمانی لیگ بیستم است. این تیم بازیکنانی دارد که هرتیمی آرزوی داشتنشان را دارند.
 
منتقدان از انگ دلالی به یحیی، شرمنده باشند
محمد پنجعلی گفت: بازیکنان جدیدی هم که جذب شده اند، نشان می دهد که کادر فنی با مطالعه دنبالشان رفته است. یحیی نشان داده است که خوب بازیکن می گیرد و با شناخت دنبال خرید می رود. دیدیم که باحساب و کتاب سراغ بازیکنان می رود. متاسفانه بعضی حرف ها در ایران زیاد است. مگر عده ای نبودند که وقتی این خرید ها داشت انجام می شد، به یحیی انگ دلالی زدند؟ حالا باید شرمنده باشند از آن تهمت های ناروایی که زدند. کدام دلالی؟ دیدید که این بازیکنان جزو بهترین های پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا شدند. حتی من بعضی از بچه ها را نمی شناختم اما وقتی بازی شان را برای پرسپولیس دیدم، متوجه شدم که چقدر کیفیت خوبی دارند. معلوم بود که یحیی روی آنها شناخت داشت. در پرسپولیس جا افتادن زمان می برد. خیلی سخت است که بازیکن بتواند خودش را در این تیم با بقیه هماهنگ کند. 40 میلیون هوادار پشت این تیم است و خودش فشار دارد. آرمان رمضانی هم نیاز به زمان دارد و خودش را نشان می دهد. مطمئن باشید که این مهره الکی خریداری نشده و توانایی بازی در پرسپولیس را دارد.
 
چهره ی مدعیان هنوز مشخص نیست
وی در پایان افزود: شک نکنید که پرسپولیس با همین بضاعت هم دوباره مدعی اصلی قهرمانی است. بچه های خط حمله جا بیافتند، تیم بهتر هم می شود. هنوز چهره ی مدعیان مشخص نیست و باید تا هفته های پنجم -ششم صبر کرد. نمی شود روی 2 بازی حساب کرد و تیم ها را مورد ارزیابی قرار داد. تیم ها هنوز به کیفیت واقعی خود نرسیده اند. فعلا یکی دو تیم خیلی خوب بوده اند اما باید صبر کنیم تا کمی هم تیم ها و هم لیگ سروشکل بگیرد تا بعد در مورد هم تیم ها و هم نفرات بتوانیم درست تر و منطقی تر قضاوت کنیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.